Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Mun unelma-ammatti olisi joku ruuvien lajittelija. Mielellään isojen. Sitten lajittelisin ruuveja tyytyväisenä päivät pitkät ja ei tarvitsisi olla tekemisissa muiden kanssa eikä tarvitsisi myöskään ajatella mitään. Palkkaakin varmaan saisi ihan suhteettomasti työn vaativuuteen nähden.

Terveisin molekyylibiologi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka aika vituttavaa hommaa onkin ollut niin kirvesmies ois hauska olla. Tehtävät vaihtelevat pirusti koko ajan, eikä tartteis stressata "omasta talosta" kuten tällä hetkellä, kun olen se rakennuttaja.

Mulle mielenkiintoisin olisi varmaan joku meribiologi tai arkeologi jne. tutkija. Meret kiinnostaa kovasti. Toisaalta tällä hetkellä joku expat homma kaukana täältä maistuisi. Tämä ICT-ala ja sen oravanpyörät alkaa olla passe. Nykyään hakee rauhaa kuin hektisyyttä. Toisaalta jonkun startupin vetohommat kiinnostaisi kun siitä on kokemustakin.

Meribiologi olisi varmaan hieno olla, mielenkiintoista hommaa kun on meristä kysymys. Tai sitten amazon joen tutkija.

Unelma ammatti olisi pitää tyynellä valtamerellä jollain trooppisella saarella sukellus- ja veneilylomiin keskittynyttä yritystä, vaikkapa jonku hotellin yhteydessä. Voisi olla pieni hotelli, kuntosalit rakennettu uimarannalle hotellin viereen, palmun lehtien seassa terassi systeemit, laiturit ja poijupaikat johon elämän tapa purjehtijat/seikkailijat voisivat pysähtyä purjehdusreissuillaan ja sitten omilla veneillä veisi hotellin vieraita sukellus- ja kalastusretkille.

Helmikuussa voisi pitää viikon vuosiloman ja lentää suomeen katsomaan lunta, todeta viiden-kuuden päivän päästä etteiköhän tässä ole taas yhdelle talvella pakkasta nähty ja palata omalle pikku hotellisaarelle auringon alle.

Hahah, kirjoitin ton 2v sitten eikä mieli ole muuttunut. Nyt opiskelen oikeustiedettä ja taloustiedettä, mitkä haluaisin yhdistää tulevassa ammatissani. Jotain ethical business, environmental business tms. tyylistä hommaa. Olen siis matkalla unelma-ammattiini :)

Joo, luin kans tosta. Kelpaisi mullekin, olisi varmaan ihanan rentoa elämää.

Höhö. Eiköhän tuo mieli vielä muutu.

Joku ekonomisti voisi olla aika hyvä. Ihan sama onko oikeassa vai väärässä. Sijoittaja olisi toinen. Miltsin alkupääomalla lähtisi hienosti käyntiin.

No nyt löytyi mielenkiintoinen thredi!
Miettinyt olen jo useamman vuoden mitä alaa sitä lähtisi opiskelemaan, mutta en ole vielä päässyt selvyyteen asiasta.
Työn piirteitä:
-Ei atk työ, ainakaan pelkästään
-jonkun verran fyysistä saa olla ja olisi mukavaakin
-ulkoilmatyötä ainakin välillä olisi tietysti mukava
-ei alin taso(työnjohto yms. ja siitä ylöspäin)
-sopivasti toimeentulevan liksa:)

(On aika paha täyttää ainakaan kaikkia, mutta tuollainen olisi ihanne ammatti ja sehän olis thredin aihe)

Olen tällä hetkellä lukiossa viimeistä vuotta, jos jollekin herää ajatuksia niin pistäkää ehdotuksia koulutuksen valintaan!

Höhö. Eiköhän tuo mieli vielä muutu.

Joku ekonomisti voisi olla aika hyvä. Ihan sama onko oikeassa vai väärässä. Sijoittaja olisi toinen. Miltsin alkupääomalla lähtisi hienosti käyntiin.

Miksi ihmeessä muuttuisi? Olen ihan skidistä asti halunnut jotakuinkin samoja asioita tulevalta ammatiltani ja mielenkiinto ja motivaatio on koko ajan vain lisääntynyt, joten en usko että ihan helposti lähden päinvastaiseen suuntaan :)

Pomo olisi myös kiva olla. Ihan vaan pelkkä Pomo isolla P:llä, joka käskee ihmisiä ja puhuu paljon.

Mun unelma-ammatti olisi joku ruuvien lajittelija. Mielellään isojen. Sitten lajittelisin ruuveja tyytyväisenä päivät pitkät ja ei tarvitsisi olla tekemisissa muiden kanssa eikä tarvitsisi myöskään ajatella mitään. Palkkaakin varmaan saisi ihan suhteettomasti työn vaativuuteen nähden.

Terveisin molekyylibiologi.

Jumalauta molekyylibiologi! sait toisen ison plussa. (edelleen kovempi fani).

Joku huuhaa ammatti. Siis jostain yliopistosta valmistunu. Kukaan ei tiedä tarkkaa toimenkuvaa(vähiten itse), joten homma on helppo. Pitää vaan tutkia jotain, josta kellekkään ei ole mitään hyötyä(ellei ole maailman huippu alallaan), eikä se ketään kiinnostakkaan. Palkka voi olla kohtuullinen. Miinuksena vähintään kahdeksaan vuoteen venyneet opiskelut, alkoholisoituminen ja sulkeutuminen.

Sänkyjen nukkumisominaisuksien testaaja, työssä aika menisi kuin siivillä ja sais vielä liksaa.

Tai kaikkien vempeleiden testaaja, puhelimet, autot tms.

Joku missä saa matkustaa paljon, ja paljon tarkoittaa tasoa melkein viikoittain, ja mielellään kauas. Joku mistä pääsee vaikka 2-3krt/kk mannerten välisille lennoille.. Mieluiten amerikkaan tai vaikka brasiliaan.

Senlisäksi jos saa asua väliajat jossain vähän eteläisemmässä valtiossa kuin suomi niin sekään ei haittaisi. Vaikka Saksassa. tai no mieluiten juuri siellä..;)

Vaikka aika vituttavaa hommaa onkin ollut niin kirvesmies ois hauska olla. Tehtävät vaihtelevat pirusti koko ajan, eikä tartteis stressata "omasta talosta" kuten tällä hetkellä, kun olen se rakennuttaja.

Niinno, ei tämä nyt niin herkkua homma ole:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom