Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt löytyi mielenkiintoinen thredi!
Miettinyt olen jo useamman vuoden mitä alaa sitä lähtisi opiskelemaan, mutta en ole vielä päässyt selvyyteen asiasta.
Työn piirteitä:
-Ei atk työ, ainakaan pelkästään
-jonkun verran fyysistä saa olla ja olisi mukavaakin
-ulkoilmatyötä ainakin välillä olisi tietysti mukava
-ei alin taso(työnjohto yms. ja siitä ylöspäin)
-sopivasti toimeentulevan liksa:)

(On aika paha täyttää ainakaan kaikkia, mutta tuollainen olisi ihanne ammatti ja sehän olis thredin aihe)

Olen tällä hetkellä lukiossa viimeistä vuotta, jos jollekin herää ajatuksia niin pistäkää ehdotuksia koulutuksen valintaan!

Joku raksan työnjohtaja tai periaatteessa mikä tahansa tekniikan insinööri voi olla tuollaista (tämä Dilbertistä tuttu kuutiossa istuva insinööri, jonka joku tähänkin ketjuun sarkastisesti heitti, ei välttämättä vastaa ihan täysin totuutta mun mielestä ;)). Tosin nuo ulkoilmatyöt sun muut on aika pitkälti säkästä kiinni, kaikkea ei voi saada. Eikä tietenkään johtajaksi kaikki voi päästä.

Ylä-asteen matikan ja fysiikan opettaja.
-Lepposaa ihmisläheistä duunia, mitä voi duunata hymyssä suin
-Lyhyet päivät
-Opetettava asia aivan naurettavan helppoa
-Hyvä palkka (2300€ ->)
-Yli puolet enemmän lomaa kun kun muilla aloilla

Sinne pitkän ajan tähtäimellä, ja eiköhän treenit lähe kulkemaan!:rock:

Ylä-asteen matikan ja fysiikan opettaja.

Täälläpäin kyseisten aineiden opettajalle vittuillaan se mikä jaksetaan (itse on vittuile koska on suht. mukava opettaja), aina opettajat valittavat palkasta koska sen on paska niiden mukaan, välissä se MEILLE opetettava asia ei ole MEILLE helppo ja opettajalta menee hermot kun joutuu selittämään asian 3 kertaan eri tyyleillä taululle ja vielä jokaiselle meille erikseen sen jälkeen. :D

Opiskelen unelma-ammattiini hampilääkäriksi. Perusteluina mm:

+ Siisti sisätyö, ei fyysisesti raskasta
+ Ihmisläheistä
+ Palkka
+ Tarkkuutta ja keskittymistä vaativaa
+ Kehittymis- ja erikoistumismahdollisuus
+ Itsenäistä
+ Helppo löytää töitä, mahdollista vaikuttaa työolosuhteisiin (kunta/yksityinen), voi valita tekeekö vähän vai paljon töitä
+ Mahdollisuus käyttää taiteellista silmää (esteettinen hammashoito)

Miinuksiakin löytyisi, mutta niitä olisi muissa ammateissa vielä enemmän. Eli oon erittäin tyytyväinen uravalintaani. :)

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että opiskelen "unelma-ammattiini" elikkä siis viherrakentajaksi. Suunnitelmissa ulkomaille muuttaminen, jossa voin tehdä noita hommia ympärivuotisesti.

+ Fyysistä työtä
+ Ulkotyötä (hyvä rusketus :D)
+ Jokainen päivä erilainen
+ Saa toteuttaa omia visioita
+ Hommia riittänee, koska ihmiset panostavat pihoihinsa nykyään

- Työ Suomessa kausiluontoista
- Ulkotyö paskalla kelillä
- Jos yrittäjä niin joutunee tekee pitkää päivää

+/- Palkka

Täälläpäin kyseisten aineiden opettajalle vittuillaan se mikä jaksetaan (itse on vittuile koska on suht. mukava opettaja), aina opettajat valittavat palkasta koska sen on paska niiden mukaan, välissä se MEILLE opetettava asia ei ole MEILLE helppo ja opettajalta menee hermot kun joutuu selittämään asian 3 kertaan eri tyyleillä taululle ja vielä jokaiselle meille erikseen sen jälkeen. :D

Mä en vaan jaksa ymmärtää tota opettajien kitinää palkasta, aivan naurettavaa pelleilyä. Kokeilkoot muita ammatteja niin tajuavat että ne pääsevät paljon helpommalla. Ja se vittuilu loppuu kun isketään kaappi opettaja joka on rento jos oppilaatkin on;)

Ryhdy saman tien sirkustirehtööriksi tai työllisty Korkeasaaressa. Miksei vaikka lukio mielummin? Samat edut, suurempi palkka ja vähemmän apinoita kuulemma, mitä olen muutaman opettajan kanssa jutellut.

Ehkä se on opettajasta kiinni?

Liikunnanopettaja :) Nyt mennään kyllä ihan väärään suuntaan tuosta.

Muuten kaikki missä tienaa hyvin rahaa, mikä on töiden tarkoitus! ;) Kunhan hiukan ikää tulee lisää, niin kiinteistönvälittäjä houkuttaa työn puolesta. Saa nähdä pääseekö sitten ihan rahoille vai tienaako 1000e vuodessa, jos sitäkään.

Hollywoodissa isojen leffojen tuottaja ja niissä talouspuolella. Tulot luokkaa USD 10.000.000 per vuosi, saisi tehdä töitä mielenkiintoisten ihmisten kanssa ja omasta työstä jäisi hyvällä tuurilla satojen vuosien jälki elokuvan historiaan. Lisäksi saisi nauttia kaikista Hollywoodin iloista (casting...) ilman julkisuuden kiroja.

Venture Investor - eli sijoittaisi rahojaan start uppeihin. Olis hienoa kuulla uusista mullistavista liiketoimintamalleista ja -ideoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom