Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Ite olin pitkään sitä mieltä, että meisistä tulee lääkäri, mutta ei se loppujen lopuksi ollutkaan mun juttu. Sitten suunnitelmat ajautuivat TKK:n puolelle, kun pääsi vähän tutustumaan aiheeseen. Oli oikestaan aika luontainen päätös, kun tekniikka on aina kiehtonut pienestä pitäen.
Aluksi olin sitä mieltä, että en ikinä hakisi Helsingin seudulle opiskelemaan, mutta sieltä kun löytyy paras TKK niin sinne sitten...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi kuule mustaki on pitäny tosi pitkään tulla lääkäri, mutta olen nyt ymmärtänyt sen realiteetin, että elän niin vahvasti sydämellä ja tunteideni kautta, etten pysty varmaan olemaan niin kylmäjärkinen kuin lääkärin tulisi olla.
Määkin olen retostellu, etten varmasti koskaan ikinä milloinkaan lähde Helsingin seudulle. :D Nyt kyllä vahvasti näyttää, että Espoo on place to be. :)

:offtopic: Anteeksi, HIEMAN ohi aiheen! ;)

Löysin juuri uuden unelma-ammatin. Ja hetken mielijohteesta laitoin hakemuksen menemään päivölän opaskouluun :D

Älkää menkö sinne Otikseen, itelle oli ainakin elämän suurin virhe. Helpolla ei pääse töissä, eikä palkkakaan työmäärään nähden ole hyvä. Joo kylä houkuttaa kun pääsee helpolla sisään, mutta se on ansa(ja seurausta siitä, että monikaan näitä hommia ei halua tehdä. 93 laman jälkeen esim. suunnittelijoiden palkat romahtanut kunnolla)!!
Tehokkuutta di-töissä syynätään todella tarkkaan, koko ajan saa olla varpaillaan. Eikä se palkka oo hyvä ellet mee myyntihommiin, siinäkin tapauksessa kauppis olis paljon parempi vaihtoehto.
Lisäksi kursseihin ladattu työmäärä on aivan järjetön opintopisteisiin suhteutettuna. Opiskelkaa opettajaksi, tai jotain muuta ihkua mutta EI tuonne. Ihan vinkkinä vaan, jokaisen oma valinta kuitenkin.

Vai että unelma-ammatti. Kyllähän se Clarksonin pesti mulle kelpais.

Virolainen kanttarellikauppias.

Oikeasti? Joku hyvä veli-järjestelmän suoma pakastevirka olis aika jees hommaa. Hyväpalkkainen tietenkin. Kaivais vain nenää ja rapsuttais munia kaiket päivät. Ihan vitun helmee...

Perustulolla elävä sosiaalipummi. Pitää nyt äänestää ensin nuo vihreät kunnon enemmistöllä hallitukseen. Tämän jälkeen muutan mökille, jossa voin sitten kalastella, marjastella ja metsästellä pakastimen täyteen. Kämpän voi lämmittää puulla, jota saa kaatamalla puita metsästä.

Aika kevyesti riittäisi tuo 700e (vai mitä lie olikaan) kuukaudessa... Kesäisin voi vielä myydä tienvarressa vähän mustikoida.

Autofirmassa töissä, ei mikää pösö tai tojota vaa BMW tai Porsche, sellaa et sais aina testata tehtaan tuotteita ja tietty työsuhde-etuna joka vuosi vaihtuva uus auto.

Autolehden toimittaja.. Saisi ajaa kaikki ferrarit, porschet, M-Bemarit ja vastaavat läpi, sais viedä niitä radalle ja kaikkea tollasta. Siinä vaiheessa jos sais ajella kaiken aikaa kaikkia hienoja autoja ois jo palkkakin vähän sivuseikka..

Loput ammatit sitte sellasia et palkka riittäisi pitämään kohtuullisen uutta Baijerilaista ja työmahdollisuuksia ulkomailla. Mieluiten autoverottomassa maassa.. Niin ja bonusta jos tytöt on että vau ku kuulee mitä teen työksi..:) Niin ja vielä jos sais työn minkä vuoksi pääsisi matkustamaan laajalti ja usein. varsinkin usein.

Itellä on aina ollut mielessä oikeustieteellinen ja siellä sitten syyttäjäksi opiskelu. Unelmapaikaksi voisin heittää vaikkapa syyttäjä keskusrikospoliisissa, ja sinnehän mä kans pääsen ;). Jos oikispaikka ei irtoa syystä tai toisesta ni luultavasti MPKK lähetää opiskelee laivastoon tai ilmavoimien teknilliseen, unelmana tietystikin tuo kenraaliksi ylennys, joskus lähempänä eläkettä.

Ennen lukion alkua piti munki ruveta lääkäriksi, vaan kohtapuolin tuli eteen niinki "yllättävä" asia kuin pitkän matikan ja fysiikan vaativuus. Ei sillä, että tyhmä olisin, mutta peruskoulun päättönumero 9 molemmista taisi olla hämäävää, sillä lukiomatikka on täysin toiselta planeetalta -.- Enpä ole tosin edes vaivautunut tekemään mitään kunnolla, joten matemaattisten aineiden ka. onkin 6. Muuten kyllä sujuisi hyvin, koska pohjimmiltaan olen ehkä se sopivin henkilö kirurgiksi. Pari kertaa ollut todistamassa ja auttamassakin vakavissa onnettomuuksissa, niin siinä melkein ensihoitajakin ihmetteli miten mun hermot kestää niinkin raakoja asioita ja vieläpä toimiminen täysin normaalisti sellaisissa tilanteissa... Oli miten oli niin menetetty mahdollisuus, musta tulee JURISTI! :D

349b76d.jpg

Toi vois olla siistimpi ammatti maassa, jossa on kunnollinen ammattiarmeija (esim. USA). Suomessa vähän jämäammatti tuo ammattisotilas. Toki vain mun mielipide ja kaikki kunnia niille jotka tuohon ryhtyvät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom