Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Kalastustoimittaja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koirien kouluttaja ja muut koiriin liittyvät työt. Cesar Millanilla on aika unelma työ mutta tosin suurin osa niistä asiakkaista on niin juntteja että niitä ei jaksain ja tv shown voisi melkein jättää väliin.

Männävuosina oli jossain juttua, että joku britti oli saanut maailman parhaan ammatin. Sen tehtävä oli muuttaa jonnekkin lämpimälle lomapaikalle, ottaa sielä kuvia ja kirjottaa blogia. Kyllä mulle kelpaisi.

Lääkäri: ala kiinnostaisi todella paljon, saa auttaa ihmisiä ja varmasti erittäin palkitsevaa (tosin riippuu kai lääkäristä). Tämän kun olisi tajunnut jo pari vuotta sitten, niin olisi jopa voinut yrittää päästä lääkikseen, mutta nyt tuntuu jo aivan liian myöhäiseltä.

Poliitikko: politiikka ja vaikuttaminen kiinnostaa, miinuksena julkisuus.

Konsultti. Ois siistiä pohtia asiakkaiden ongelmia ja ratkoa niitä.

Nyt kyllä taisi unohtua silmää iskevä hymiö tästä postauksesta?

Yamahan tai jonkun muun japsipyörävalmistajan testikuljettaja. Yamahalla on ainakin ollut joskus oma rata, nimeltään Sugo ja testikuljettaja tehdasvalmisteisia laitteita varten. Siinä sitten ajelis kaikella mahdollisella tavalla, sais mennä niin kovaa ku kone kestää ihan luvan kanssa. Lopuks sitte sanoo mielipiteensä. Eipä olis mp-aiheisen lehden toimittajan työ kovin kaukana tuosta. Kävis mulle.

- Juristi. Mielellään jotain ympäristö- tai ihmisoikeusshittiä. Haluaisin kuitenkin olla sen verran hyvä ja tunnettu, että voisin keskittyä isoihin juttuihin, joiden päätöksellä olisi oikeasti jotain merkitystä.

Muutenkin unelma-ammattini tärkein piirre on se, että pääsisin tekemään jotain oikeasti tärkeää. Myös liksa ja omalla tavallaan ammatin arvostuskin vaikuttavat, mutta pääpaino on sillä, että tekisin jotain, mistä jäisi käteen muutakin kuin fyrkkaa.

Hahah, kirjoitin ton 2v sitten eikä mieli ole muuttunut. Nyt opiskelen oikeustiedettä ja taloustiedettä, mitkä haluaisin yhdistää tulevassa ammatissani. Jotain ethical business, environmental business tms. tyylistä hommaa. Olen siis matkalla unelma-ammattiini :)

Männävuosina oli jossain juttua, että joku britti oli saanut maailman parhaan ammatin. Sen tehtävä oli muuttaa jonnekkin lämpimälle lomapaikalle, ottaa sielä kuvia ja kirjottaa blogia. Kyllä mulle kelpaisi.

Joo, luin kans tosta. Kelpaisi mullekin, olisi varmaan ihanan rentoa elämää.

Joskus ylä-aste ikäisenä jäi mieleen kun keskusteltiin aiheesta kaverin kaverin luona. Tämän tuttavan isosiskokin oli paikalla, ja tyyppi heitti pokkana että "haluisin olla tekovitun testaaja"... vieläkin nostaa hymyn naamalle kun muistelee :)

Joo, luin kans tosta. Kelpaisi mullekin, olisi varmaan ihanan rentoa elämää.

Varmaan pidemmän päälle tylsää, niin kuin kaikki joutenolo...

Fyysikko. Vai pitikö se olla realistinen? :D

Jos edes jossain määrin realistista unelma-ammattia ajattelee nii kyllähän se personal trainer olis. Vielä ku rikkaita Hollywood-staroja piiskais nii vois saada aika hyvin rahaakin :) Mutta ei musta kyllä luultavasti PT:tä isona tule.

Rekrytoija. Sais hiillostaa jengiä ihan huolella ja kattoa kun ne on ihan paineessa kun itse piikittelee. :D

Toisaalta, ravintola-kriitikon homma vois olla aika naseva. Tai joku bordelli-kriitikko. :D

Mulle mielenkiintoisin olisi varmaan joku meribiologi tai arkeologi jne. tutkija. Meret kiinnostaa kovasti. Toisaalta tällä hetkellä joku expat homma kaukana täältä maistuisi. Tämä ICT-ala ja sen oravanpyörät alkaa olla passe. Nykyään hakee rauhaa kuin hektisyyttä. Toisaalta jonkun startupin vetohommat kiinnostaisi kun siitä on kokemustakin.

Olisihan se joku ammattiurheilia (jääkiekko, jalkapallo). Mutta jos nyt toivoisi jotain mihin on mahdollisuuksia päästä niin se olisi, poliisi tai pelastaja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom