Mikä mua vaivaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sahaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä sitä nyt alottais... Olen nyt käynyt n. 5kk salilla ja tulokset nousi tosi nopeesti ja painoo on tullu lisää aika hyvin. Kaikki meni oikeen hyvin aina marraskuun alkuun asti, jolloin alko menee huonosti. Pääosin penkissä ja kyykyssä. Sarjapainot ei enää noussu ja joka kerta meni vaan vähemmän toistoja. Tätä esiinty kyllä muissakin liikkeissä. Ohjelma oli siis 2-jakoinen, niinkuin tämä nykyinenkin. Kaveri (Weak) sitte ehdotti jos vaihtaisin liikkeitä, mikä kuulosti hyvältä.

Uudella ohjelmalla, joka on nytkin käytössä meni taas hyvin ja tulokset alkoivat nousta, mutta nyt taas on alkanut sama juttu, eli sarjapainot alkaa tippua jne. Lähdin tänäänkin salilta suoraan pois kun vituttaa niin paljon. Ohjelma näyttää siis tältä:

PÄIVÄ 1

Vinopenkki, 2X8
Tasapenkki käsipainoilla, 2X10
Pystypunnerus käsipainoilla, 2X8
Vipunostot sivuille, 2X10
Ranskalaiset punnerrukset, 3X8
Jalkaprässi, 2X8
Reidenojennus, 2X12

PÄIVÄ 2

Ylätalja eteen, 3X8
Alatalja, 3X8
Suorinjaloin maastaveto, 3X10
Hauiskääntö seisten käsipainoilla, 3x10
Pohkeet prässissä, 3X15
Vatsat, 3x15

Eli 2-jakosella mennään. Noi vetävät lihakset on aina menny suht hyvin, mutta tällä hetkellä tökkii pääosin vinopenkki. Jalkaprässiä kun viimeksi tein, oli paljon tiukempi sarja kuin viime kerralla oli ollut, vaikka painot oli samat, eli kai sekin alkaa menee päi vittuu kohta.

Eli mikäköhän mahtaa olla vikana? Omasta mielestä ainakin ruokapuoli pitäisi olla kunnossa, samoin nukkuminen vaikka aika usein tulee nukuttua alle 8 tuntia. Olen noita liikkeitä koittanut vaihdella ja toistoja lisätä, mutta aina viikon pari kun tekee, niin alkaa menee päi helvettiä. Varsinki nuo rintaliikkeet tuntuvat menevän kaikkein huonoiten. Kevytviikkoja olen pitänyt aina välillä, joskus niinkin etten ole käynyt ollenkaa salilla viikkoon.

Olen käynyt alusta asti kaverin kanssa salilla ja meillä on ollut aina sama ohjelma molemmilla, mutta kaverilla ei oikeastaan koskaan ole tökkinyt tällä tavalla treeni, ja jos on niin kevytviikko on aina auttanut, toisin kuin minulla.

Tuli aika pitkä teksti, joten toivottavasti jaksatte lukee. Vituttaa koko salilla käynti ku ei mikään onnistu. :wall:

Ootko kuullu sellaisesta kuin ylikunto? SIltä kuulostaa aika vahvasti. Jos se pahaksi pääsee, niin ei siitä pääse eroon viikon kevyellä treenillä. Saattaa vaatia monta viikkoa totaalilepoa.

Jep ylikuntoo maybee... tuntuuko että uni ei tule helpolla? Hiukka takakiree, sellanen hermot pinnassa olo enemmän kun yleensä? Pulssi tuntuu selvemmin ja on hiukan tiuhempi? Noi on tyypillisiä oireita, että ollaan menty yli ja pitäs höllätä ainakin vkoks ellei 2 treenejä.

Olen kuullut joo. Vedin viime viikon juuri kevyesti, mutta eipä auttanut, ainakaan paljoa. Tosta ylikunnosta en sitten tiiä, eikös siihen liity aika paljon muitakin oireita? Korkea leposyke, ruokahaluttomuus jne. Ei mulla oo noissa mitään ongelmaa ollut.

:offtopic: Tuli näköjään kahteen kertaan tää thread ku onnistuin sähläämään sen, mode poistakoon toisen.

foo sanoi:
Jep ylikuntoo maybee... tuntuuko että uni ei tule helpolla? Hiukka takakiree, sellanen hermot pinnassa olo enemmän kun yleensä? Pulssi tuntuu selvemmin ja on hiukan tiuhempi? Noi on tyypillisiä oireita, että ollaan menty yli ja pitäs höllätä ainakin vkoks ellei 2 treenejä.

No noista ehkä toi unensaanti, mut mulla on ihan paskat unenlahjat ollu aina. On yleensä vaikee saada unta iltasin vaikka väsyttäiskin, mut syke ei silti oo korkee. Mulla on varmaan koko ikäni ollu toisinaan vaikeuksia saada nukuttuu, äidiltä peritty.

Voihan se olla ylikuntookin, mutta ootko varma, että tässä ei ole kyse normaalista kehityksen hidastumisesta? Eihän ne treenipainot voi joka treenissä kasvaa, eikä edes joka toisessa. Jos tässä on vaan kehityksen hidastuminen kyseessä ni jatka vaan treenaamaan normaalisti, vaihda liikkeitä välillä niinku oot tehnykkin. Kyllä ne tulokset siitä rupee nousemaan, jos ei siis ylikunnosta ole kysymys.
Itellä oli vähän aikaa sitten samanlaisia oireita kuin sulla, tuli sillon liikuttua todella paljon, 2x lenkillä, 1x kuntonyrkkeily ja 4x salilla viikkoon. Laihdutin vielä siinä samalla. Kävi mielessä, että saattais olla ylikuntoo pukkaamassa, mutta ei mulla näkyny mitään muita "oireita" kun tuo tulosten junnaaminen. Pakko oli sitten keventää treeniä, mutta pitkän aikaa oli vielä sellanen heikohko olo. Eli ei kait ne oireet oo sit niin kovin helposti havaittavissa.
Että teeppäs niinku susta parhaalta tuntuu, täältä on paha kenenkään sun terveydentilaasi ruveta arvioimaan.

Kuulostaapa kovin tutulta...

kannattaa varoa ylikuntoa, ettei treenaaminen ala vituttaan kokonaisvaltaisesti.
sarjapainot kun ei nouse ja olo on veltto niin motivaatio menee yllätävän nopeasti.

Vaikka periaatteessa 2-jakoisella pitäs pystyä käymään läpi 2 krt. viikossa (=4 treenikertaa/viikko) niin ei se vaan niin mene. Tai ainakin ruokaa saa nautiskella ajatuksella ja usein.

ehdottaisin, että pidät mäsäytys viikonlopun ja lepäilet... ei siitä ainakaan kovin haittaa ole.

Diagnoosi: akuutti voivoi
Resepti: Vuodelepoa, paljon hyvää ruokaa, ehkä pikku reippailua (kevyt lenkki) ja www.telkku.com tarjonnasta oman maun mukaan.

hyvää ja kaunista vikonloppua vaan kaikille...

niin ja vielä:

voin olla väärässäkin, siitä hyvästä ja kauniista

Niin no, muissa liikkeissä nyt on sarjapainot noussu hitaasti, mutta varmasti, mut vinopenkki ja tasapenkki tökkii. Tulokset ei ainoastaan junnaa paikoillaan vaan laskee. Joka kerta menee vähemmän toistoja. En kyllä usko että mulla ylikuntoa on, koska muuten on ihan hyvä olo, eikä muutenkaan erityisemmin vituta. :) Pitäiskö sitte tossa vinopenkissä laskee sarjapainoja ja tehdä pari toistoo enemmän, vai vaihtaa tavalliseen penkkiin ja koittaa vaikka 2x6 menetelmää?

Niin ja lisätään nyt tohon ruokailuun vielä, että kyllä tulee paljon syötyä, varsinkin koulussa ja tämän huomaa kyllä kun peiliin katsoo. Treenin jälkeen oon ottanu Fastin Hera80:stä ja Malto6:sta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä sinuna pitäisin vähintään sen viikon nyt taukoa. Ehkä jopa kaksi, ja katsot miltä tuntuu. Et sä sitä vuoden päästä kehityksessä huomaa vaikka kaksi viikkoa olisit turhaan pois salilta. Jos siis ei olekaan ylikuntoa. Suosittelen tota lepoa siksi, että jos kyseessä onkin ylikunto, ja jatkat vaan treenaamista, on tilanne kohta se, että ylikunto on päässyt niin pahaksi, että tarvitset kahden viikon sijasta lepoa kaksi kuukautta.

No itelläkin junnas penkki pitkään paikallaan, enkä välillä pysynyt edes ohjelman tavoitteissa. Maksimipäivänä sit humpsahti ennätys 7,5kg ylöspäin.
Onko sulla miten pitkään penkki junnannu paikoillaan? Voisko tähän olla syynä esim. se, että väsytät lihakset ennen penkkitreeniä jollakin muulla liikkeellä? Tai ootko vaihtanu tekniikkaa viime aikoina, esim kaarta opetellu tekemään? Tai ootko lopettanu kreatiinin käytön vasta tai lähiaikoina? Se voi olla joskus pienestä kiinni, että ei kaikki palaset loksahda kohdalleen.

Sahaaja sanoi:
Niin no, muissa liikkeissä nyt on sarjapainot noussu hitaasti, mutta varmasti, mut vinopenkki ja tasapenkki tökkii. Tulokset ei ainoastaan junnaa paikoillaan vaan laskee. Joka kerta menee vähemmän toistoja. En kyllä usko että mulla ylikuntoa on, koska muuten on ihan hyvä olo, eikä muutenkaan erityisemmin vituta. :) Pitäiskö sitte tossa vinopenkissä laskee sarjapainoja ja tehdä pari toistoo enemmän, vai vaihtaa tavalliseen penkkiin ja koittaa vaikka 2x6 menetelmää?

kokeileppas vaikka vaihtaa liikkeitä... vinopenkin vaihda vapaille painoille ja tasapenkin heität jäähylle pariksi viikoksi.

tilalle vaikka dippiä ja viparit sivulle seisten ja maaten (seljällään). tasapenkki ja vinopenkki vaikka vuorotellen. jatka noin kuukausi... alkuun nätisti (1. viikko) 5*10.

sitte vaikka
2. 5*10 (suht. kevyt)
3. 4*8 (itku kurkussa)
4. 3*4 (paskat housussa)

varo rikkomasta itseäs ja ota kaveri turvaksi, kun rupeaa tuntuun ettet jaksa enää helposti.

dipissä vaikka

1. viikko 4*8
2. 4*6
3. 3*6
4. 5*5

ite oon pelannut paljolti tuntumalla, enkä tuijottanut papereita, että jos menee enemmän-> ole hyvä...

Modipeluri sanoi:
No itelläkin junnas penkki pitkään paikallaan, enkä välillä pysynyt edes ohjelman tavoitteissa. Maksimipäivänä sit humpsahti ennätys 7,5kg ylöspäin.
Onko sulla miten pitkään penkki junnannu paikoillaan? Voisko tähän olla syynä esim. se, että väsytät lihakset ennen penkkitreeniä jollakin muulla liikkeellä? Tai ootko vaihtanu tekniikkaa viime aikoina, esim kaarta opetellu tekemään? Tai ootko lopettanu kreatiinin käytön vasta tai lähiaikoina? Se voi olla joskus pienestä kiinni, että ei kaikki palaset loksahda kohdalleen.

No nyt viimiset pari viikkoa vinopenkissä on menny huonosti, sitä ennen tasapenkissä sama juttu reilu kuukaus sitte ku sitä viimeks oon tehny. Tekniikka on koko ajan ollu sama. Viime kerralla nyt ei vielä välttämättä menny huonosti, mut tänään meni; eka sarja jäi jo kahdella vajaaks, tokasta ei sitte tullu enää mitää. Kreatiiniä en oo ees käyttäny.

Tähän samaan vois laittaa, et kaveril on ehkä vähän sama ongelma ku mul: muut liikkeet menee ihan ok, mut hauikset junnaa paikallaan jo kolmatta viikkoa. Eli vähän niinku mulla penkki.

paksuaki sanoi:
kokeileppas vaikka vaihtaa liikkeitä... vinopenkin vaihda vapaille painoille ja tasapenkin heität jäähylle pariksi viikoksi.

tilalle vaikka dippiä ja viparit sivulle seisten ja maaten (seljällään). tasapenkki ja vinopenkki vaikka vuorotellen. jatka noin kuukausi... alkuun nätisti (1. viikko) 5*10.

sitte vaikka
2. 5*10 (suht. kevyt)
3. 4*8 (itku kurkussa)
4. 3*4 (paskat housussa)

varo rikkomasta itseäs ja ota kaveri turvaksi, kun rupeaa tuntuun ettet jaksa enää helposti.

dipissä vaikka

1. viikko 4*8
2. 4*6
3. 3*6
4. 5*5

ite oon pelannut paljolti tuntumalla, enkä tuijottanut papereita, että jos menee enemmän-> ole hyvä...

Totakin tietty vois koittaa, dippiä vaan ei oikeen voi meidän salilla tehä. Tasapenkistä sen verran, että olen sitä tehnyt käsipainoilla nyt kuukauden, ennen normaalisti. Mut tosiaan ton vinopenkin voisin koittaa vaihtaa kans vapaille painoille, jos se auttais, ainaki tulis enemmän tuntumaa rintalihaksille. Voisko se auttaa, jos vetäis vaikka kuukauden voimatreeniä ja sit vaihtais takas?

Powerhousu sanoi:
Kyllä sinuna pitäisin vähintään sen viikon nyt taukoa. Ehkä jopa kaksi, ja katsot miltä tuntuu. Et sä sitä vuoden päästä kehityksessä huomaa vaikka kaksi viikkoa olisit turhaan pois salilta. Jos siis ei olekaan ylikuntoa. Suosittelen tota lepoa siksi, että jos kyseessä onkin ylikunto, ja jatkat vaan treenaamista, on tilanne kohta se, että ylikunto on päässyt niin pahaksi, että tarvitset kahden viikon sijasta lepoa kaksi kuukautta.

Voiko se sitten olla jos vain yksi tai kaksi liikettä tökkii? Jos näin on, niin sitte vaan ensi viikko ainakin lepoa.

No jos haluat parantaa sitä penkkitulosta kässäreillä niin tee toki voimatreeniä äläkä massatreeniä. Eihän se oo mikään ihme jos ei treenipainot jatkuvasti nouse kun teet 10 toiston sarjoja. Ilmeisesti kuitenkin treenailet massahakuisesti niin eihän sillon treenipainojen tarvitsekaan aina nousta, riittää kun treeni tuntuu siinä lihaksessa missä pitääkin. Jos haluat nostaa sitä maksimitulosta sun pitää ruveta nostamaan lyhyempiä sarjoja jolloin lihakset hermottuu paremmin siihen maksimaaliseen voimantuottoon.
Esim.
2 viikkoa nostat 8-5 toiston sarjoja
2 viikkoa nostat 5-3 toiston sarjoja
1 viikkoa nostat 3-1 toiston sarjoja
Maksimipäivä, tänään pukkaat ne 45kg kässärit ylös :)
Tämä nyt ei liity asiaan olennaisesti, mutta miksi kässärit eikä tanko?

Modipeluri sanoi:
No jos haluat parantaa sitä penkkitulosta kässäreillä niin tee toki voimatreeniä äläkä massatreeniä. Eihän se oo mikään ihme jos ei treenipainot jatkuvasti nouse kun teet 10 toiston sarjoja. Ilmeisesti kuitenkin treenailet massahakuisesti niin eihän sillon treenipainojen tarvitsekaan aina nousta, riittää kun treeni tuntuu siinä lihaksessa missä pitääkin. Jos haluat nostaa sitä maksimitulosta sun pitää ruveta nostamaan lyhyempiä sarjoja jolloin lihakset hermottuu paremmin siihen maksimaaliseen voimantuottoon.
Esim.
2 viikkoa nostat 8-5 toiston sarjoja
2 viikkoa nostat 5-3 toiston sarjoja
1 viikkoa nostat 3-1 toiston sarjoja
Maksimipäivä, tänään pukkaat ne 45kg kässärit ylös :)
Tämä nyt ei liity asiaan olennaisesti, mutta miksi kässärit eikä tanko?

No en varsinaisesti haluu penkkitulosta parantaa, pääasia et lihakset kasvaa. Mut toi "jatkuvasti nouse" on vähän väärä väite, koska käytännössä mun sarjapainot penkissä ei oo noussu kuukauteen yhtään. Kaverilla kyllä nousee tasaseen tahtiin, mutta kuten aiemmin sanoin, sillä takkuillee sitte hauikset.

Käsipainoilla oon tehny vinopenkin lisäks rintaa ja vaan sen takia et sai vaihteluu liikkeisiin, koska se perustasapenkki alko menee päi vittuu. Ja muutenki, noilla käsipainoilla saan paremman tuntuman nimenomaan rintalihaksiin, tulee kunnon polte jne.

Mut tosiian, käytännössä toi rinta on ainoo liike missä on kehitys pysähtyny ihan täysin. En tiiä mikä tähän vois auttaa, jättäis vaikka ton tasapenkin kokonaan pois ja tekee vaan 2 sarjaa vinopenkkii / treenikerta, jos tulee liikaa rasitusta tms.

Syö enemmän.

Back
Ylös Bottom