Mikä mua vaivaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sahaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitetaanpa oma 50 senttiä kehiin. Itsellä aktiivista treeniä noin kuusi vuotta takana ja nyt tuntuu siltä, että olen löytänyt koko homman uudestaan. Vaihdoin perinteisestä bodiohjelmasta tuohon treeniosiolla esillä olevaan Bill Starrin single factor 5x5 systeemiin ja kehitystä on siitä lähtien tullut kuin alkuaikoina. Menee TV-shop puheeksi, mutta jos miinuskaloreilla tulokset nousee ensimmäistä kertaa pariin vuoteen, niin ei systeemi voi täyttä bullshittiä olla. Ja nyt puhutaan siis voimasta, ei lihasmassasta. Jos voima ei ole tavoitteena, niin sittenhän se on ihan sama. Mittanauha määrää tahdin.

Sulla onkin treenitaustaa 6 vuotta ja thredin aloittajalla 5 kk. Alkuvaiheessa ei vielä mitään erikoistekniikoita tarvita. Niitä voi alkaa käyttämään kun on perusasiat kunnossa ja tarpeeksi treenitaustaa. Riittävä lepo, ravinto ja treeni ovat pyhä kolminaisuus, joka takaa kehityksen.

Angeline sanoi:
Kuinka paljon venyttelet? Kannattaa ainakin kokeilla lisätä venytyksiä, jos auttaisi. Ja monesti on myös pääkopasta kiinni, jos alottaessa on jo asenne, että ei varmasti mene yhtä montaa toistoa kuin viimeksi, niin silloin ei menekään! Kaveri mukaan tsemppaamaan ja sellanen asenne päälle, että rautahan liikkuu!! Siis olettaen, että muut asiat ovat kunnossa, eli ei ylikuntoa tms.. Ja tarkista, että tekniikka on oikea ja keskityt myös hengitykseen, niin kyllä se siitä :whip:

Salin jälkeen venyttelen kaikki paikat nopeasti läpi ja tunnin parin päästä kunnolla uudestaan. Kyllä mulla yleensä on just tänään-se-rauta-nousee-asenne ja kaveri kyl tsemppaa aina ja toisinpäin. Tekniikan olen myös yrittänyt pitää mahdollisimman puhtaana.

Dr_Anabolic sanoi:
Sulla onkin treenitaustaa 6 vuotta ja thredin aloittajalla 5 kk. Alkuvaiheessa ei vielä mitään erikoistekniikoita tarvita. Niitä voi alkaa käyttämään kun on perusasiat kunnossa ja tarpeeksi treenitaustaa. Riittävä lepo, ravinto ja treeni ovat pyhä kolminaisuus, joka takaa kehityksen.

Jep. Haluan nimenomaan hankkia kunnollisen perusvoiman pohjalle. Ajattelin ainakin ensi kesään asti jatkaa perusvoimatreenillä ja katsoa sitte jos vaihtaisi treeniä enemmän voimapainoitteisemmaksi.

Dr_Anabolic sanoi:
Tee tasapenkkiä vaan, mutta tee joko tangolla tai käsipainoilla, älä molemmilla, koska ottavat samaan osaan rintalihasta. Kun teet vinopenkkiä niin säädä kulma sellaiseksi ettei se ota niin paljoa etuolkapäihin. Kun haluat sen ottavan ylärintaan niin penkkin on n. 45 asteen kulmassa ja ehkä allekin. Kun se jyrkkenee niin etuolkapäät rasittuu enemmän. Tangon lasket hitaasti solisluiden päälle (kohdalle) ja punnerrat siitä ylös, mutta jätä kädet vähän koukkuun, että rintaan jää puristus. Ja kyynärpääthän liikkuvan melkein tangon suuntaisesti. Oteleveyttä vaihtelemalla saat liikkeen tuntumaan rinnan ulko- tai sisäosassa. Kannattaa sitäkin vaihdella vaikka toistojen välissä niin saat kokonaisvaltaisemmin treenattua.

Kiitos vinkeistä, täytyypä koittaa tuota tekniikkaa vielä hioa paremmaksi.

niin... että syklitä ihmeessä. ja syö paljon.

syklittämällä (esim. voimatreeni 2vk ja massatreeni 2vk.) kroppa ei pääse tottumaan sille annettuun ärsykkeeseen. ->kehitystä.

syö tosiaan paljon (muutama sata kaloria yli kulutuksen) ja ota vaikka aerobista matkaan (kevyttä lenkkiä välipäiville).

syöt paljon ja oikein-> hyvä ja jaksava olo (kannattaa kokeilla: välipala n. tunti ennen treeniä)
kevyttä lenkkiä/halonhakkuuta/hyötyliikuntaa yms. välipäivinä-> reipas ja kirkas olo + se tärkeä hyvä uni

testaa vaikka muutama viikko ja muuta tarvittaessa.

Siitä ruokailusta vielä:
aamupalana kevyttä (esim jugurttia+mysliä+leipäpalaa??)
Ruoka: lämmin ruoka koulussa!!! lihaa/kanaa/kalaa ja perunaa/riisiä n. 40-60% lautasesta tuoretta salaattia (ilman kastikkeita)
välipalailu: hedelmää/rahkaa... magnesiumi+muut mineraalit (jos käytät)
Treeni
Palkkari (itse käytän 1 osa palkkaria 2 osaa proteiinia+ krea+gluta)
IP: tunaa/raejuustoa/rahkaa/ihan mitä moista (prot. pitoista sattuu löytymään) ja ehkä leipä. Tähän valiin rasvat jos otat erikseen (muusta ei kamalasti tule)

krean ja glutan käytöstä haulla lisää, mutta muista hyvä mies huolehtia, että keho saa tarpeeksi rakennusaineita ehjääntyäkseen.

paksuaki sanoi:
niin... että syklitä ihmeessä. ja syö paljon.

syklittämällä (esim. voimatreeni 2vk ja massatreeni 2vk.) kroppa ei pääse tottumaan sille annettuun ärsykkeeseen. ->kehitystä.

syö tosiaan paljon (muutama sata kaloria yli kulutuksen) ja ota vaikka aerobista matkaan (kevyttä lenkkiä välipäiville).

syöt paljon ja oikein-> hyvä ja jaksava olo (kannattaa kokeilla: välipala n. tunti ennen treeniä)
kevyttä lenkkiä/halonhakkuuta/hyötyliikuntaa yms. välipäivinä-> reipas ja kirkas olo + se tärkeä hyvä uni

testaa vaikka muutama viikko ja muuta tarvittaessa.

Siitä ruokailusta vielä:
aamupalana kevyttä (esim jugurttia+mysliä+leipäpalaa??)
Ruoka: lämmin ruoka koulussa!!! lihaa/kanaa/kalaa ja perunaa/riisiä n. 40-60% lautasesta tuoretta salaattia (ilman kastikkeita)
välipalailu: hedelmää/rahkaa... magnesiumi+muut mineraalit (jos käytät)
Treeni
Palkkari (itse käytän 1 osa palkkaria 2 osaa proteiinia+ krea+gluta)
IP: tunaa/raejuustoa/rahkaa/ihan mitä moista (prot. pitoista sattuu löytymään) ja ehkä leipä. Tähän valiin rasvat jos otat erikseen (muusta ei kamalasti tule)

krean ja glutan käytöstä haulla lisää, mutta muista hyvä mies huolehtia, että keho saa tarpeeksi rakennusaineita ehjääntyäkseen.

Voisihan tuota syklittämistäkin koittaa. Miten muuten voisin laskea kulutukseni suhteellisen tarkasti? Kalorilaskurilla sain aika tarkan lukeman päivän syömisistä. Kun tuo kulutus varmaan on enemmän kun 2000kcal? Vai onko?

Ruokailu näyttää aika samalta kun mulla jo on, paitsi että tohon iltapalaan vois tosiaan lisätä jotain proteiinipitosta ja koulussa jättää salaatinkastike pois.

mulla on vrk. kulutus jotain 2600-2800...

enemmän merkkaa se mitä syöt. mut syö aluksi vaikka 2500 päivässä ja kato miten peilin utuinen hahmo kehittyy... ei se niin justiin oo... joskus enemmän ja joskus vähemmän, kunhan et överiksi lyö.

mikäli oot ihan harrastusmielellä matkassa, niin pääasia, että olo on hyvä ja ei mene liian monimutkaiseksi. mä en ainakaan jaksa pitää kirjaa kaikesta.
joskus juon, ja joskus en. saatanpa käydä pizzallakin kun haluttaa. täytteissä sitten ajatus matkassa (noin esimerkiksi). liika orjallisuus IMO. vie mielekkyyden helposti.

aikaa on.. sulla näytti tuota ikää olevan 18... joten jos opettelet terveen elämätyylin ja oikean ruokailutavan-> kehitystä luvassa!!! tietysti on tärkeää järkevät treenihommat. (syklit, nousujohteisuus, vaihtelu...) nämäkin mielestäni loistavia tavoitteena, mutta silti vain ohjeellisia juttuja.

ongelmajutuissa pakkislaiset auttavat mielellään (ainakin mua on autettu).

Kalorilaskurin mukaan sain n. 3500kcal/päivä. Onko se liikaa? Paino ainakin on noussut tasaseen tahtiin, tosin olen nyt vähentänyt hieman syömistä (lähinnä hiukan pienempiä annoksia ku ennen).

kuulostaa aika paljolta, miksei massakaudella menis tuokin.
pidä silti mielessä, ettei muo ole absoluuttisia totuuksia, vaan lähinnä ohjeellisia arvoja. mulle antoi samainen(?) laskuri 3100 päivässä (paino pysyy samana).
tosin on hieman tuota ylimääräistä päässyt kertymään. (pituus n.190 ja paino 105)

kokeile hieman alle 3000 ja pitäis olla siinä paikkeilla. Massakaudella reippaammin.
kannattaa kokeilla: 2vk. massaa ja 2vk. laiharia. että miksikö?
no: 2 viikon ajan liha saa kasvaa kunnolla (tulee hieman ylimääräistä), jonka jälkeen ne diettaillaan pois. voit kokeilla tietysti pitempiäkin kausia. tuo 2 viikkoa tuntuu vaan sopivalta ajalta, ettei pääse leipääntymään hommaan (varsinkin dietillä).

jos käy niin hassusti, ettei tulosta ala tulemaan: tee itsellesi viikoksi/kahdeksi jokin aivan päätön ohjelma. vaikka 1. päivä 10*12 2. päivä 3*3 3. päivä 2*20.
voi olla niin hassusti, että kehosi on tottunut tiettyn juttuun ja pitää siitä kiinni (tod näk. 3*10 samalla painolla tai vastaava)

kai syöt proteiinia normaalin ruokailun lisäksi jauhoina? varsinkin päivinä jolloin sitä ei muuten tule??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuota, jos käyt joka toinen päivä salilla, mikset jaa ohjelmaasi esim. 3-jakoiseksi? Nyt tuo joka toinen päivä runttaaminen on aika yksipuolista, varsinkin jos et ole 5 kk aikana paljon vaihdellut ohjelmaasi.

paksuaki sanoi:
kuulostaa aika paljolta, miksei massakaudella menis tuokin.
pidä silti mielessä, ettei muo ole absoluuttisia totuuksia, vaan lähinnä ohjeellisia arvoja. mulle antoi samainen(?) laskuri 3100 päivässä (paino pysyy samana).
tosin on hieman tuota ylimääräistä päässyt kertymään. (pituus n.190 ja paino 105)

kokeile hieman alle 3000 ja pitäis olla siinä paikkeilla. Massakaudella reippaammin.
kannattaa kokeilla: 2vk. massaa ja 2vk. laiharia. että miksikö?
no: 2 viikon ajan liha saa kasvaa kunnolla (tulee hieman ylimääräistä), jonka jälkeen ne diettaillaan pois. voit kokeilla tietysti pitempiäkin kausia. tuo 2 viikkoa tuntuu vaan sopivalta ajalta, ettei pääse leipääntymään hommaan (varsinkin dietillä).

jos käy niin hassusti, ettei tulosta ala tulemaan: tee itsellesi viikoksi/kahdeksi jokin aivan päätön ohjelma. vaikka 1. päivä 10*12 2. päivä 3*3 3. päivä 2*20.
voi olla niin hassusti, että kehosi on tottunut tiettyn juttuun ja pitää siitä kiinni (tod näk. 3*10 samalla painolla tai vastaava)

kai syöt proteiinia normaalin ruokailun lisäksi jauhoina? varsinkin päivinä jolloin sitä ei muuten tule??

Onko tuo syklittäminen sitten hyvä? Että 2vk välein bulkkaa ja diettaa? Ettei lähe vähätkin lihakset laihiksella pois? Proteiinia syön normiruuan lisäksi soijajauheena muutaman kerran päivässä (ihan tavallista elintarvikesoijaa) ja salin jälkeen palkkarina Hera80+Malto6 (joskus muulloinkin).

Niinu sanoi:
Tuota, jos käyt joka toinen päivä salilla, mikset jaa ohjelmaasi esim. 3-jakoiseksi? Nyt tuo joka toinen päivä runttaaminen on aika yksipuolista, varsinkin jos et ole 5 kk aikana paljon vaihdellut ohjelmaasi.

Sitä se Weak minulle ehdotti ja olen sitä itsekkin miettinyt, tulisi helpommaksi kuin jättää vuoroviikoin joitakin liikkeitä pois. Yksitoikkoista se todellakin on. 5kk aikana olen kerran vaihtanut ohjelmaa, noin kuukausi sitten. Tämä nykyinenkin kuitenkin 2-jakoinen, liikkeitä vaan vaihdettu.

Sahaaja sanoi:
Onko tuo syklittäminen sitten hyvä? Että 2vk välein bulkkaa ja diettaa? Ettei lähe vähätkin lihakset laihiksella pois? Proteiinia syön normiruuan lisäksi soijajauheena muutaman kerran päivässä (ihan tavallista elintarvikesoijaa) ja salin jälkeen palkkarina Hera80+Malto6 (joskus muulloinkin).

kun pidät kohtuuden siinä diettaamisessa ja muistat silti ravintojakaumat... -> ei pitäis tulla ongelmia (lihat kasvaa+rasvat vähenee) kunhan saat tarpeeksi proteiinia. tästä johtuu ikävä yhtälö: lihakset piirtyvät paremmin.

jos haluat maksimaalisen kehityksen massassa, niin tulee siitä läskiäkin.
niin se vaan menee. kataboliaa voi hillitä esim glutamiinilla (ei oo niitä stereoita).
ja syklittäminen kannattaa yleensä jokaisessa tapauksessa.
1. ei pääse tottumaan
2. kehittyy monipuolisesti (massaa ja voimaa)

jos et ole kokeillut aikaisemmin niin kannattaa. hyviä juttuja löytyy myös kirjasta: massaa! voimaa! (erämetsä, grönfors) wrangen julkaisema kirja. hyvää iltalukemista. siellä enemmän mm. kehon toiminnasta, kehityksestä, haljoittelusta, ruokailusta, erikoisemmista jutuista (pakkotoistot ja super-sarjat) lukemisen arvoinen paketti kaikkiaan.

nyt vaan salin kautta kirjastoon...

Voisihan tuota syklittämistä kokeilla. Ajattelin nyt viimeistään joulun jälkeen siirtyä (tai ainakin kokeilla) 3-jakoista ohjelmaa, jossa kaikki perusliikkeet teen 3x6 tyyliin ja muut liikkeet loppuun asti. Eli pääpaino on massan keruussa, mutta koitan myös saada voimaa rintaan, jalkoihin ja selkään.

Tuota kirjaa voisin käydä kirjastossa kysymässä, mutta veikkaan ettei meidän kirjastosta löydy. :)

jos massaa halajat niin kannattaa kokeilla tuota 5*10 tyyliä.
jostain näin käppyrän, että kasvattas parhaiten massaa (verrattuna 3*10, 4*10, 3*6, 3*8 jne.) en sitten tiedä mikä sulla toimii parhaiten. jokainen on kuitenkin yksilö.

ja mitään et menetä jos teet massaliikkeen+apuliike. tuolla tavalla saat lihan aivan tyhjäksi (esim se mystinen pena+viparit sivulle ja dippi). kun/jos käytät apuliikkeitä ja massaliikettä: älä tee molempia 5*10, vaan massaliikettä 3*8-10 ja sen jälkeen vastakkainen lihasryhmä (rinta->latsit), koska tulee tehokas venytys (tärkeää). vasta nyt se apuliike vaikka 2-4*6-10 riippuu painoista ja liikkeestä (huomaat toisto/rauta suhteen olevan kohdallaan kun tekee viimeisillä toistoilla mieli huutaa äiti apuun)

pääliike+apuliike yhdistelmiä
hauiskääntö tangolla+skotti/haukkari taljalla/hammeri/...
ylätalja eteen+pystypunnerrus vapailla painoilla
istumaan nousu+rutistukset (molemmat lisäpainoilla)
näitä voit keksiä itse lisää vaikka kuinka paljon (riippuu paljon mitä voit salillasi tehdä)

nuku sopivasti (7-9h yössä) ja syö oikein... näillä mulle on tullut massaa lisää aika kivasti.

ja sen kirjan voi varmasti kaukolainata jostain. jos kirjastossa ei ole-> tänne osta/myy palstalle ilmoitusta kehiin. on toki muitakin hyviä kirjoja aiheesta.

:thumbs:

Just tulin salilta. Tein tänään ton vinopenkin 5kg pienemmillä painoilla ku normaalisti ja tein 2 toistoa pitempiä sarjoja, eli 10 toistoa. Meni aika hyvin, viiminen oli aika tiukka ja tuli kunnon polte ylärintaan ja etuolkapäille. Mut en ainakaan osaa sanoo menikö treeni paremmin ku painoo oli kuitenki vähemmän.

Pystypunnerruksen ja tasapenkin (kp) jätin kokonaan pois, tein pelkät viparit olkapäille ja niissäkin 2 toistoa enemmän ku normaalisti on ollu.

En tiiä vaikuttaako treeniin, mut otin pari tablettii magnesiumia 45min ennen treeniä.

Mee ny hyvä mies sinne tauolle... Penkissä jouduin tiputtaa painoo 5kg ja maksimiakaan en enää saanu ylös.. En mä sitä ylikuntoa noin vaan itteni kohdalla ainakaa huomannu. Muutaku tuloksien tippumisessa. Olin totaali tauolla kuukauden. Ja kun palasin takasin niin jouduin vetää pienemmillä painoilla. Voi arvata että se masensi joten meni motivaatiokin.
Ylikunto kannattaa ottaa vakavasti! Aloita hyvissä ajoin se tauko niin pääset saamaan niitä tuloksiakin joskus.. Ravinto ja treenipuoli myös kuntoon.. Nämä kaikka taitaapi täällä olla jo mainittu mutta kerronpahan kokemuksesta..
Tee nyt kuitenkin niin kuin parhaaksi näet! :)

Kyllä otankin vakavasti, en nyt vaan tällä hetkellä usko että siitä kiikastaa. Koitan tämän viikon ainakin tehdä vinopenkin hiukan pienemmillä painoilla ja pitempiä sarjoja sekä jätän pari muuta liikettä pois liikettä pois. Jos homma ei siltikään ala toimia, pidän sitten kaksi viikkoa totaalilepoa. Muut liikkeet tosiaan ovat menneet ihan hyvin.

No täytyy kyllä sanoa että kyllä mullaki kaikki muut meni ihan kohtuu hyvin mutta penkin ja Peck-Deckin tulokset lähti laskuun.. Tee mitä tykkäät.. :) Mutta muista että jos sulla nyt sitte on se ylikunto niin se vaan pahenee sit kokoajan kun rääkkäät ittees...

Back
Ylös Bottom