Mikä mua vaivaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sahaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sahaaja sanoi:
Mut tosiian, käytännössä toi rinta on ainoo liike missä on kehitys pysähtyny ihan täysin. En tiiä mikä tähän vois auttaa, jättäis vaikka ton tasapenkin kokonaan pois ja tekee vaan 2 sarjaa vinopenkkii / treenikerta, jos tulee liikaa rasitusta tms.
Tuo voi olla ihan hyvä idea. Jos ei homma toimi niin ihan turha jatkaa tervanjuontia, menee motivaatio koko treenaamisesta. Eti joku toinen liike rinnalle millä saat hyvin tuntumaa ja joka tuntuu enemmän omalta. Ehkä ristikkäistaljalla rintalihakset? En muista liikkeen nimee nyt tähän hätään. Kokeile kuitenkin jotakin toista liikettä ja jos rupeaa kangertelemaan samalla tavalla kuin tasapenkki niin sitten karsi kokonaan pois. Mun mielestä kannattaa kuitenkin säilyttää rinnalle joku toinenkin liiku ku vinopenkki.
Jos teet rintalihaksille vain 4 sarjaa, en usko että tässä on kyse ylirasituksesta. Vai mitenkös pitkä sun kierto olikaan? Jos sulla on lyhyt kierto, esim 3 päivää 1. treenien välissä niin saattaa palautuminen jäädä riittämättömäksi.

Modipeluri sanoi:
Tuo voi olla ihan hyvä idea. Jos ei homma toimi niin ihan turha jatkaa tervanjuontia, menee motivaatio koko treenaamisesta. Eti joku toinen liike rinnalle millä saat hyvin tuntumaa ja joka tuntuu enemmän omalta. Ehkä ristikkäistaljalla rintalihakset? En muista liikkeen nimee nyt tähän hätään. Kokeile kuitenkin jotakin toista liikettä ja jos rupeaa kangertelemaan samalla tavalla kuin tasapenkki niin sitten karsi kokonaan pois. Mun mielestä kannattaa kuitenkin säilyttää rinnalle joku toinenkin liiku ku vinopenkki.
Jos teet rintalihaksille vain 4 sarjaa, en usko että tässä on kyse ylirasituksesta. Vai mitenkös pitkä sun kierto olikaan? Jos sulla on lyhyt kierto, esim 3 päivää 1. treenien välissä niin saattaa palautuminen jäädä riittämättömäksi.

Niin, voihan tota ristikkäistaljaa koittaa. Yritetään nyt ensin jättämällä tuo tasapenkki pois. Kierto on seuraavanlainen: työntävät - vetävät - työntävät - vetävät - jne., 3 kertaa viikossa salilla.

Sahaaja sanoi:
No joskus on viiminen toisto tehty pakkotoistona, mut yleensä jätän sarjan kesken jos ei tuu.
Häh? Pakkotoisto tarkoittaa sitä, että kun et saa enää omilla voimilla yhtäkään toistoa, kaveri auttaa sen verran, että juuri ja juuri saat vielä sen yhden.

Powerhousu sanoi:
Häh? Pakkotoisto tarkoittaa sitä, että kun et saa enää omilla voimilla yhtäkään toistoa, kaveri auttaa sen verran, että juuri ja juuri saat vielä sen yhden.

Tiedän kyllä mikä pakkotoisto on, muotoilin vaan vähän tyhmästi ton lauseen. Tarkotin sitä että kun teen 8 toiston sarjoja ja 7 toistoa on tullut, mutta viiminen ei mene omin avuin, niin silloin on tehty pakkotoistona. Eli jos jää esim. 3 toistoo puuttumaan ni jätän kesken. Sitä tarkotin. :)

Nyt voipi olla kyseessä 18v jannu kaikki-mulle-heti-periaatteella. 5kk salitreeniä kun ei ihan hirveesti viä ole. 5kk jälkeen ei vielä voi sanoa juurikaan mitään, tulokset imo voi heitellä vähän ylös ja alas tossa vaiheessa.

Mites on muuten viinan juonnin ja levon kanssa? Nuokin asiat vaikuttaa treeniin aika paljon, noiden thredissä jo mainitun treenin ja syömisen kanssa. Eli vakituisesti kerta tai kaksi viikossa kunnon kännit niin voi aika paljon heikentää kehitystä.

E. ja ei mitenkään siis ollut meininkinä dissata sinua, tossa vaiheessa vaan kärsivällisyyttä...

WastingTime sanoi:
Nyt voipi olla kyseessä 18v jannu kaikki-mulle-heti-periaatteella. 5kk salitreeniä kun ei ihan hirveesti viä ole. 5kk jälkeen ei vielä voi sanoa juurikaan mitään, tulokset imo voi heitellä vähän ylös ja alas tossa vaiheessa.

Mites on muuten viinan juonnin ja levon kanssa? Nuokin asiat vaikuttaa treeniin aika paljon, noiden thredissä jo mainitun treenin ja syömisen kanssa. Eli vakituisesti kerta tai kaksi viikossa kunnon kännit niin voi aika paljon heikentää kehitystä.

E. ja ei mitenkään siis ollut meininkinä dissata sinua, tossa vaiheessa vaan kärsivällisyyttä...

Noh, tuolla periaatteella en kyllä salilla käy. :) 5kk ei todellakaan paljoa ole, mitään näkyvää kehitystä ei erityisemmin näy, voimatasot vaan kasvaneet. Rupesi vaan ihmetyttämään kun parissa liikkeessä kehitys pysähtynyt.

Tosta viinanjuonnista sen verran, että sitä tulee otettua pari kertaa kuussa, joskus useimmin joskus harvemmin ja ehkä kerran kuussa kunnon kännit (jos se tarkottaa sitä että juodaan niin kauan että taju lähtee :)). Ja nukkumisesta, että arkipäivisin tulee nukuttua n. 7-9h, yleensä lähemmäs tota 7 tuntia ja viikonloppusin melkeen aina 12h.

WastingTime sanoi:
Nyt voipi olla kyseessä 18v jannu kaikki-mulle-heti-periaatteella.

Minulle tuli vähän sama mieleen. "18v ja haluan omistaa maailman 2 viikossa." Jos lihaksia kasvattaa niin mittanauha on ystävä, eikä se miten paljon nostaa. Mutta siinäkin tapauksessa että vaihtaa puntarin mittanauhaan niin ei kannata tuskailla jos tulokset on pysyneet samana "peräti" kolme viikkoa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Krice sanoi:
Minulle tuli vähän sama mieleen. "18v ja haluan omistaa maailman 2 viikossa." Jos lihaksia kasvattaa niin mittanauha on ystävä, eikä se miten paljon nostaa. Mutta siinäkin tapauksessa että vaihtaa puntarin mittanauhaan niin ei kannata tuskailla jos tulokset on pysyneet samana "peräti" kolme viikkoa...

En mä olekkaan penkkitulosta kasvattamassa, vaan lihasta nimenomaan, mutta ei kai se lihas siitä kasva, jos sarjapainot tippuu? Ja ihmettelin tota vaan kun yhdessä liikkeessä vaan tulokset pysyy samana/tippuu. Kun aloitin salilla käynnin tein ekat 3kk tavallista penkkiä, jonka jälkeen se alkoi pahasti tökkiä (painot tippumaan jne.), joten vaihdoin sen vinopenkkiin ja taas sama homma.

En nyt käsitä miten voi olla niin vaikea ymmärtää tämä asia. Ei mulla oo mikään kiire lihaksia kasvattaa tai tulla maailmanvaltiaaksi, haluan vaan et mun treeni menee hyvin (huom. hyvin, ei nopeasti :)).

Ehkä voin ollakkin liian hätäinen, mutta kai tämäkin jostain johtuu?

Veikkaan et sulla on vaan etuolkapäät tai rinta hiukan kipsaantunut ja tarvitset lepoa tai selvästi kevennettyä treeniä rinnalle ja etuolkapäille.

Montako kertaa viikossa treenaat? Äkkilukaisulla en ainakaan huomannut... 4 kertaa on ihan maksimi mitä kannattaa ja mä tekisin sarjoja enemmän eli 3-4 ja jättäisin ehkä jotain hiluvitkuttimia tekemättä. Kannattaa alkuvaiheessa keskittyä enemmän noihin perusliikkeisiin ja niiden oikeaan suoritustapaan. Pakkotoistoja ym. tekemällä tulee helposti ylikuntoa ja silloin ei treeni kulje. Jos et palaudu kunnolla edellisestä treenistä niin pidä vapaata salilta niin kauan, että pystyt treenaamaan niin ettei edellinen treeni "vaivaa" enää.

foo sanoi:
Veikkaan et sulla on vaan etuolkapäät tai rinta hiukan kipsaantunut ja tarvitset lepoa tai selvästi kevennettyä treeniä rinnalle ja etuolkapäille.

Joo, tota ajattelin kokeillakin, jätän tuon tasapenkin (kp) kokonaan pois ja katson miten treeni alkaa mennä. Noi etuolkapäät saattaa hyvinkin olla vähän levon tarpeessa, niihin kun tulee aika paljon rasitusta aina (joskus ne alkaa sattumaan treenin aikana). Kiitos vinkistä. :)

Dr_Anabolic sanoi:
Montako kertaa viikossa treenaat? Äkkilukaisulla en ainakaan huomannut... 4 kertaa on ihan maksimi mitä kannattaa ja mä tekisin sarjoja enemmän eli 3-4 ja jättäisin ehkä jotain hiluvitkuttimia tekemättä. Kannattaa alkuvaiheessa keskittyä enemmän noihin perusliikkeisiin ja niiden oikeaan suoritustapaan. Pakkotoistoja ym. tekemällä tulee helposti ylikuntoa ja silloin ei treeni kulje. Jos et palaudu kunnolla edellisestä treenistä niin pidä vapaata salilta niin kauan, että pystyt treenaamaan niin ettei edellinen treeni "vaivaa" enää.

Joka toinen päivä treenaan, eli joka toinen viikko 3 krt ja joka toinen 4 krt/viikko. Voin olla vähän epäselvästi kirjottanu ne asiat sinne, vitutti sillon niin paljon. :) Meinaat siis että tasapenkki kokonaan pois ja vaan 3-4 sarjaa vinopenkkiä? Eikös siitä tuu etuolkapäille hiukan liikaa rasitusta sillon? Tuntuu vaan nyt jo siltä. Pakkotoistot tosiaan jätän sitten pois myös.

Tohon viimiseen vielä että olen kyllä aina joka toinen päivä salilla käynyt vaikka olisi vielä paikat hieman kipeät viime treenistä. Hyvällä lämmittelyllä olen siitä selvinnyt, mutta ilmeisesti se silti haittaa treeniä.

Kiitos tästä, valaisi asiaa aikas paljon. :)

Sahaaja sanoi:
Joo, tota ajattelin kokeillakin, jätän tuon tasapenkin (kp) kokonaan pois ja katson miten treeni alkaa mennä. Noi etuolkapäät saattaa hyvinkin olla vähän levon tarpeessa, niihin kun tulee aika paljon rasitusta aina (joskus ne alkaa sattumaan treenin aikana). Kiitos vinkistä. :)

Jep aika tavallinen vaiva, joka menee pienellä ohjelman viilauksella ja hetkellisellä treenitehojen laskulla ohi. Itse en tee olkapäitä erikseen kuin 2-3 krtaa kuukaudessa juuri siksi, että hartiat saa rintaliikkeissä paljon rasitusta. Sinuna harkitsisin toisen pystypunnerrustreenin poistamista/vko vähäksi aikaa tai jopa kokonaan.

foo sanoi:
Jep aika tavallinen vaiva, joka menee pienellä ohjelman viilauksella ja hetkellisellä treenitehojen laskulla ohi. Itse en tee olkapäitä erikseen kuin 2-3 krtaa kuukaudessa juuri siksi, että hartiat saa rintaliikkeissä paljon rasitusta. Sinuna harkitsisin toisen pystypunnerrustreenin poistamista/vko vähäksi aikaa tai jopa kokonaan.

Tuo kuulostaa aika hyvältä, jäähän nuo vipunostot sitten vielä, joten tuskin se pahaa tekee. Ennen tein vain kaksi sarjaa pystypunnerrusta ja kaveri (Weak) käski tehdä enemmän sarjoja olkapäille, kyllä se ehkä auttoikin kun on voimaa tullut niihin lisää, mutta aika usein ne sattuu salilla vaikka lämmittelis kuinka hyvin. Takaisin asiaan; kuulostaisko tää nyt hyvältä: ekaa 2 sarjaa vinopenkkii, sitte 1 sarja pystypunnerrusta ja 2 sarjaa vipunostoja?

Kiitos vastauksestasi!

Sahaaja sanoi:
Tuo kuulostaa aika hyvältä, jäähän nuo vipunostot sitten vielä, joten tuskin se pahaa tekee. Ennen tein vain kaksi sarjaa pystypunnerrusta ja kaveri (Weak) käski tehdä enemmän sarjoja olkapäille, kyllä se ehkä auttoikin kun on voimaa tullut niihin lisää, mutta aika usein ne sattuu salilla vaikka lämmittelis kuinka hyvin. Takaisin asiaan; kuulostaisko tää nyt hyvältä: ekaa 2 sarjaa vinopenkkii, sitte 1 sarja pystypunnerrusta ja 2 sarjaa vipunostoja?

Kiitos vastauksestasi!

No jauhetaas nyt vielä :) Kaikkihan ovat hiukan erilaisia fysiikoiltaan, mutta kertoilen nyt mitä itse olen oppinut treeneistä olkapäille. Itse olen erityisen tarkka olkapäitten treenaamisesta(samoin kyynärvarsien, mut eri juttu sit), koska olkapäät kipeytyy suht helpolla jos tekee liian usein tai vääriä liikkeitä tai väärällä tavalla...

Pystypunnerrus kp:lla on imo hyvä liike, koska se mahdollistaa luontevan liikeradan ja näin turhat mekaaniset rasitukset nivelille ja jänteille vähenee verrattuna vaikka tangolla suoritettuun(toki tämäkin sopii joillekin, mutta ei ainakaan minulle yhtään).

Eli siis pyrin valitsemaan olkapäille liikkeet ja suoritustavat, jotka eivät YHTÄÄN tuota kipua tai hankausta! Pienikin kipu liikettä suoritettaessa voi johtaa pitkässä juoksussa jumisiin ja jopa tulehtuneisiin olkapäihin. Voi olla siis, että treenaa periaatteessa hyvällä rungolla mitä tulee treenijakoon, mutta toteutus kusasee pikkasen ja lopulta ajaudutaan tilanteeseen, jossa homma ei toimi yhtään.

Sun tapauksessa ymmärsin, että treenaat 2-jakosen ohjelmas ja teet sen kahdesti vko? Eli siis 2 rintatreeniä vko, jossa tulee myös sitten 2 kertaa pystypunnerrus kp:lla. Tarkoitin siis sitä, että jättäisit toisen pystypunnerrus treenin pois ja tekisit ne vipunostot pelkästään ja nekin ehkä hiukan iisimmin. Toisessa treenissä voi olla sitten alkuun ne 2 sarjaa pystypunnerrusta kuhankun katsot, että ne menee kivuitta. Saat vkossa kuitenkin paljon rasitusta olkapäille, joten pari sarjaa raskasta perusliikettä olkapäille voi hyvinkin riittää.

Nyt ensi alkuun pudottaisin reilusti vkon ajaksi työntävien tehoja ja seuraisin jos ne pikku kipuilut häipyisi hartioista. Hiljalleen treeni treeniltä sitten lisää höyryä ja kunnolla safkaa koneeseen. Kevyttä venyttelyä kans lisää ohjelmistoon. No en tiä tajusko tosta mitään mutta joo :)

Kannattaa myös kiinnittää huomiota rintaliikkeissä siihen, että lavat on yhdessä ja olkapäät alhaalla. Näin rinta saa enemmän rasitusta ja olkapäät säästyy. Pieni kaari edesauttaa koko liikkeen suorituksen oikein tekemistä. 2 sarjaa vinopenkkiä on varmaan ihan ok.

Sahaaja sanoi:
Joka toinen päivä treenaan, eli joka toinen viikko 3 krt ja joka toinen 4 krt/viikko. Voin olla vähän epäselvästi kirjottanu ne asiat sinne, vitutti sillon niin paljon. :) Meinaat siis että tasapenkki kokonaan pois ja vaan 3-4 sarjaa vinopenkkiä? Eikös siitä tuu etuolkapäille hiukan liikaa rasitusta sillon? Tuntuu vaan nyt jo siltä. Pakkotoistot tosiaan jätän sitten pois myös.

Tohon viimiseen vielä että olen kyllä aina joka toinen päivä salilla käynyt vaikka olisi vielä paikat hieman kipeät viime treenistä. Hyvällä lämmittelyllä olen siitä selvinnyt, mutta ilmeisesti se silti haittaa treeniä.

Kiitos tästä, valaisi asiaa aikas paljon. :)
Tee tasapenkkiä vaan, mutta tee joko tangolla tai käsipainoilla, älä molemmilla, koska ottavat samaan osaan rintalihasta. Kun teet vinopenkkiä niin säädä kulma sellaiseksi ettei se ota niin paljoa etuolkapäihin. Kun haluat sen ottavan ylärintaan niin penkkin on n. 45 asteen kulmassa ja ehkä allekin. Kun se jyrkkenee niin etuolkapäät rasittuu enemmän. Tangon lasket hitaasti solisluiden päälle (kohdalle) ja punnerrat siitä ylös, mutta jätä kädet vähän koukkuun, että rintaan jää puristus. Ja kyynärpääthän liikkuvan melkein tangon suuntaisesti. Oteleveyttä vaihtelemalla saat liikkeen tuntumaan rinnan ulko- tai sisäosassa. Kannattaa sitäkin vaihdella vaikka toistojen välissä niin saat kokonaisvaltaisemmin treenattua.

Kuinka paljon venyttelet? Kannattaa ainakin kokeilla lisätä venytyksiä, jos auttaisi. Ja monesti on myös pääkopasta kiinni, jos alottaessa on jo asenne, että ei varmasti mene yhtä montaa toistoa kuin viimeksi, niin silloin ei menekään! Kaveri mukaan tsemppaamaan ja sellanen asenne päälle, että rautahan liikkuu!! Siis olettaen, että muut asiat ovat kunnossa, eli ei ylikuntoa tms.. Ja tarkista, että tekniikka on oikea ja keskityt myös hengitykseen, niin kyllä se siitä :whip:

Back
Ylös Bottom