- Ikä
- 45
Sahaaja sanoi:Ja suora sarja tarkoittaa..?
Siis ihan perussarja ilman pakkotoistoja tai vastaavia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sahaaja sanoi:Ja suora sarja tarkoittaa..?
Måpå sanoi:Syö enemmän.
Jesuiitta sanoi:Siis ihan perussarja ilman pakkotoistoja tai vastaavia.
Tuo voi olla ihan hyvä idea. Jos ei homma toimi niin ihan turha jatkaa tervanjuontia, menee motivaatio koko treenaamisesta. Eti joku toinen liike rinnalle millä saat hyvin tuntumaa ja joka tuntuu enemmän omalta. Ehkä ristikkäistaljalla rintalihakset? En muista liikkeen nimee nyt tähän hätään. Kokeile kuitenkin jotakin toista liikettä ja jos rupeaa kangertelemaan samalla tavalla kuin tasapenkki niin sitten karsi kokonaan pois. Mun mielestä kannattaa kuitenkin säilyttää rinnalle joku toinenkin liiku ku vinopenkki.Sahaaja sanoi:Mut tosiian, käytännössä toi rinta on ainoo liike missä on kehitys pysähtyny ihan täysin. En tiiä mikä tähän vois auttaa, jättäis vaikka ton tasapenkin kokonaan pois ja tekee vaan 2 sarjaa vinopenkkii / treenikerta, jos tulee liikaa rasitusta tms.
Modipeluri sanoi:Tuo voi olla ihan hyvä idea. Jos ei homma toimi niin ihan turha jatkaa tervanjuontia, menee motivaatio koko treenaamisesta. Eti joku toinen liike rinnalle millä saat hyvin tuntumaa ja joka tuntuu enemmän omalta. Ehkä ristikkäistaljalla rintalihakset? En muista liikkeen nimee nyt tähän hätään. Kokeile kuitenkin jotakin toista liikettä ja jos rupeaa kangertelemaan samalla tavalla kuin tasapenkki niin sitten karsi kokonaan pois. Mun mielestä kannattaa kuitenkin säilyttää rinnalle joku toinenkin liiku ku vinopenkki.
Jos teet rintalihaksille vain 4 sarjaa, en usko että tässä on kyse ylirasituksesta. Vai mitenkös pitkä sun kierto olikaan? Jos sulla on lyhyt kierto, esim 3 päivää 1. treenien välissä niin saattaa palautuminen jäädä riittämättömäksi.
Häh? Pakkotoisto tarkoittaa sitä, että kun et saa enää omilla voimilla yhtäkään toistoa, kaveri auttaa sen verran, että juuri ja juuri saat vielä sen yhden.Sahaaja sanoi:No joskus on viiminen toisto tehty pakkotoistona, mut yleensä jätän sarjan kesken jos ei tuu.
Powerhousu sanoi:Häh? Pakkotoisto tarkoittaa sitä, että kun et saa enää omilla voimilla yhtäkään toistoa, kaveri auttaa sen verran, että juuri ja juuri saat vielä sen yhden.
WastingTime sanoi:Nyt voipi olla kyseessä 18v jannu kaikki-mulle-heti-periaatteella. 5kk salitreeniä kun ei ihan hirveesti viä ole. 5kk jälkeen ei vielä voi sanoa juurikaan mitään, tulokset imo voi heitellä vähän ylös ja alas tossa vaiheessa.
Mites on muuten viinan juonnin ja levon kanssa? Nuokin asiat vaikuttaa treeniin aika paljon, noiden thredissä jo mainitun treenin ja syömisen kanssa. Eli vakituisesti kerta tai kaksi viikossa kunnon kännit niin voi aika paljon heikentää kehitystä.
E. ja ei mitenkään siis ollut meininkinä dissata sinua, tossa vaiheessa vaan kärsivällisyyttä...
WastingTime sanoi:Nyt voipi olla kyseessä 18v jannu kaikki-mulle-heti-periaatteella.
Krice sanoi:Minulle tuli vähän sama mieleen. "18v ja haluan omistaa maailman 2 viikossa." Jos lihaksia kasvattaa niin mittanauha on ystävä, eikä se miten paljon nostaa. Mutta siinäkin tapauksessa että vaihtaa puntarin mittanauhaan niin ei kannata tuskailla jos tulokset on pysyneet samana "peräti" kolme viikkoa...
foo sanoi:Veikkaan et sulla on vaan etuolkapäät tai rinta hiukan kipsaantunut ja tarvitset lepoa tai selvästi kevennettyä treeniä rinnalle ja etuolkapäille.
Dr_Anabolic sanoi:Montako kertaa viikossa treenaat? Äkkilukaisulla en ainakaan huomannut... 4 kertaa on ihan maksimi mitä kannattaa ja mä tekisin sarjoja enemmän eli 3-4 ja jättäisin ehkä jotain hiluvitkuttimia tekemättä. Kannattaa alkuvaiheessa keskittyä enemmän noihin perusliikkeisiin ja niiden oikeaan suoritustapaan. Pakkotoistoja ym. tekemällä tulee helposti ylikuntoa ja silloin ei treeni kulje. Jos et palaudu kunnolla edellisestä treenistä niin pidä vapaata salilta niin kauan, että pystyt treenaamaan niin ettei edellinen treeni "vaivaa" enää.
Sahaaja sanoi:Joo, tota ajattelin kokeillakin, jätän tuon tasapenkin (kp) kokonaan pois ja katson miten treeni alkaa mennä. Noi etuolkapäät saattaa hyvinkin olla vähän levon tarpeessa, niihin kun tulee aika paljon rasitusta aina (joskus ne alkaa sattumaan treenin aikana). Kiitos vinkistä.
foo sanoi:Jep aika tavallinen vaiva, joka menee pienellä ohjelman viilauksella ja hetkellisellä treenitehojen laskulla ohi. Itse en tee olkapäitä erikseen kuin 2-3 krtaa kuukaudessa juuri siksi, että hartiat saa rintaliikkeissä paljon rasitusta. Sinuna harkitsisin toisen pystypunnerrustreenin poistamista/vko vähäksi aikaa tai jopa kokonaan.
Sahaaja sanoi:Tuo kuulostaa aika hyvältä, jäähän nuo vipunostot sitten vielä, joten tuskin se pahaa tekee. Ennen tein vain kaksi sarjaa pystypunnerrusta ja kaveri (Weak) käski tehdä enemmän sarjoja olkapäille, kyllä se ehkä auttoikin kun on voimaa tullut niihin lisää, mutta aika usein ne sattuu salilla vaikka lämmittelis kuinka hyvin. Takaisin asiaan; kuulostaisko tää nyt hyvältä: ekaa 2 sarjaa vinopenkkii, sitte 1 sarja pystypunnerrusta ja 2 sarjaa vipunostoja?
Kiitos vastauksestasi!
Tee tasapenkkiä vaan, mutta tee joko tangolla tai käsipainoilla, älä molemmilla, koska ottavat samaan osaan rintalihasta. Kun teet vinopenkkiä niin säädä kulma sellaiseksi ettei se ota niin paljoa etuolkapäihin. Kun haluat sen ottavan ylärintaan niin penkkin on n. 45 asteen kulmassa ja ehkä allekin. Kun se jyrkkenee niin etuolkapäät rasittuu enemmän. Tangon lasket hitaasti solisluiden päälle (kohdalle) ja punnerrat siitä ylös, mutta jätä kädet vähän koukkuun, että rintaan jää puristus. Ja kyynärpääthän liikkuvan melkein tangon suuntaisesti. Oteleveyttä vaihtelemalla saat liikkeen tuntumaan rinnan ulko- tai sisäosassa. Kannattaa sitäkin vaihdella vaikka toistojen välissä niin saat kokonaisvaltaisemmin treenattua.Sahaaja sanoi:Joka toinen päivä treenaan, eli joka toinen viikko 3 krt ja joka toinen 4 krt/viikko. Voin olla vähän epäselvästi kirjottanu ne asiat sinne, vitutti sillon niin paljon. Meinaat siis että tasapenkki kokonaan pois ja vaan 3-4 sarjaa vinopenkkiä? Eikös siitä tuu etuolkapäille hiukan liikaa rasitusta sillon? Tuntuu vaan nyt jo siltä. Pakkotoistot tosiaan jätän sitten pois myös.
Tohon viimiseen vielä että olen kyllä aina joka toinen päivä salilla käynyt vaikka olisi vielä paikat hieman kipeät viime treenistä. Hyvällä lämmittelyllä olen siitä selvinnyt, mutta ilmeisesti se silti haittaa treeniä.
Kiitos tästä, valaisi asiaa aikas paljon.