- Ikä
- 42
Bodaus on myös urheilua, kehonhallintaa ja voimaa ainakin.
Bodauksen kilpailusuoritus ei vaadi voimaa. Mielestäni rinnastettavissa missikisoihin jne. joissa myös tarvitaan kehonhallintaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bodaus on myös urheilua, kehonhallintaa ja voimaa ainakin.
Itse olen vasta aloittanut golfharrastuksen joten hirveänä ei vielä ole kokemusta lajista mutta en kyllä miellä lähteväni urheilemaan kun lähden golfkentälle. Kuten jo aikaisemmin totesin niin miellän kyllä liikkuvani ja kyllähän tuossa tulee 18-reikäisellä kentällä tuota kävelyä ihan mukavasti. Mutta jos lähden illalla kävelylle läheiseen metsään, niin en miellä silloinkaan lähteväni urheilemaan vaan ihan vain liikkumaan. Itse näkisin, että liikunnan ja urheilun välillä on ero. Varmaan sinäkin ymmärrät mitä haen takaa noilla esimerkeilläni liikunnan ja urheilun eroista. Golfin peluu ei vain ole tarpeeksi rasittavaa minulle jotta voisin sanoa urheilevani. Jollekin sotanorsulle se voi olla todella rankkaa ja tämä sotanorsu voi mieltää urheilevansa. Eli onkos se nyt sitten subjektiivinen asia mikä on urheilua ja mikä vai liikuntaa.Kyllä saa olla Suomen kansa ylpeä sinunlaisista älyköistä! NYT-liitteessä oli kesällä juttu suomalaisesta elämäntapagolfaajasta (nimeä en muista) jonka tavoitteena oli kiertää kaikki Suomen golfkentät kesällä. Mies käveli kymmeniä kilometrejä päivässä pelaten yhden kierroksen muutamalla radalla päivässä.
Eli jos pelatessasi esim. 18 reiän radan kaksi kertaa päivässä kyllä niitä askeleita kertyy Miten liikunta sun mielestäs eroaa urheilusta?
Itse olen vasta aloittanut golfharrastuksen joten hirveänä ei vielä ole kokemusta lajista mutta en kyllä miellä lähteväni urheilemaan kun lähden golfkentälle. Kuten jo aikaisemmin totesin niin miellän kyllä liikkuvani ja kyllähän tuossa tulee 18-reikäisellä kentällä tuota kävelyä ihan mukavasti. Mutta jos lähden illalla kävelylle läheiseen metsään, niin en miellä silloinkaan lähteväni urheilemaan vaan ihan vain liikkumaan. Itse näkisin, että liikunnan ja urheilun välillä on ero. Varmaan sinäkin ymmärrät mitä haen takaa noilla esimerkeilläni liikunnan ja urheilun eroista. Golfin peluu ei vain ole tarpeeksi rasittavaa minulle jotta voisin sanoa urheilevani. Jollekin sotanorsulle se voi olla todella rankkaa ja tämä sotanorsu voi mieltää urheilevansa. Eli onkos se nyt sitten subjektiivinen asia mikä on urheilua ja mikä vai liikuntaa.
Bodauksen kilpailusuoritus ei vaadi voimaa. Mielestäni rinnastettavissa missikisoihin jne. joissa myös tarvitaan kehonhallintaa.
Ihan yhtä tylsää se on, kun heitetään noin huonoja perusteluita. Parisoutu on peli? Viestijuoksut on pelejä. Et ole vain miettinyt loppuun asti heittojasi. Ja ei en lähde tästä keskustelamaan kanssasi ennen kuin mietit enemmän aihetta.Tylsäähän täällä pallolla olisi, jos kaikki olisi samaa mieltä, eikö?
Vois lopettaa sen suomenkielisin wikipedian lainaamisen, kun sen anti on niin surkeaa tässä tapauksessa. Ihan yhtä hyvin voisitte lainata randomin viestiä jostain toisesta keskustelusta. Siinä ei ole määritelyty urheilua tarkasti. Siinä ei ole analysoitu syitä tai luokiteltu eri urheilumuotoja.
Hyvä määritelmä urheilusta on annettu viestissä 33.
Voisit itse aloittaa puhumisen vasta kun faktat on käsillä. Tuo wikin teksti on lainaus Kielitoimiston sanakirjasta.
Ja miten vitussa te kaikki menette niin helvetisti metsään tässä threadissa? 5% keskustelusta tuntuisi olevan topicin mukaista, loppu on laji vs. laji-väittelyä.