Mikä kännykkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemuksia Nokia 6210 Navigator? Miten tuo navigointi ohjelma toimii? Onko tuota karttaa saatavilla muuten kuin joka 6kk jälkeen uusimalla?
Tai sitten Nokia 6300?

Jos pitäisi saada puhelin jossa navigointi ja mahdollisuus käydä netissä niin mikä se olisi? Kumpikin käyttö olisi kuitenkin varsin satunnaista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokemuksia Nokia 6210 Navigator? Miten tuo navigointi ohjelma toimii? Onko tuota karttaa saatavilla muuten kuin joka 6kk jälkeen uusimalla?
Tai sitten Nokia 6300?

Jos pitäisi saada puhelin jossa navigointi ja mahdollisuus käydä netissä niin mikä se olisi? Kumpikin käyttö olisi kuitenkin varsin satunnaista?

Tärkeintä varmaan olisi ensin tietää mitä on valmis maksamaan puhelimesta :) Nokian GPS-varustetuissa puhelimissa kartta on ilmainen ja navigointi/opastus maksaa tai tulee puhelimessa mukana tietyksi aikaa.

E71 tai vaikka 5800 XpressMusic hoitavat hyvin nuo vaatimukset mitä asetit. Makuasia on sitten kummasta enemmän tykkää mutta vaikempi on enempää sanoa kun tuo hintaluokka määrää aika paljon.

Ostin nokia 5800 ja tähän mennessä ollut erittäin tyytyväinen. Netti toimii pirun hyvin ja kirjoittelen juuri tällähetkellä ko. luurilla.

5800 saakeli kastui ja hajosi, nyt wanhalla e65:lla matkassa ja syö miestä. Ei vaan keksi hommaisko n97:n vai odottaisko seuraajaa...

Elikkäs, pitäs ostaa uus luuri. Ennen käyttänyt lähinnä näitä Nokian halppis-puhelimia (hintaluokka 40-70e) enkä mielellään vaihtais merkkiä kun on jo tottunut ;) , mutta pitäis uus kuitenkin ostaa ja tällä kertaa haluais sellasen puhelimen jossa normi soittojen ja viestien lisäksi olis suht. hyvälaatuinen kamera ja mahdollisuus isompaan (useamman gigan) muistikorttiin. Kameralla olis tarkotus intissä räpsiä kuvia joita vois sitten muistella joskus vanhana pappana. Ei viittis ostaa uutta kameraa puhelimen lisäksi.

Jos teillä olis jotai ehdotuksia niin heittäsittekö vielä jotai about hintaluokkaa? =)
Kiitän <33

editt: http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_870578 tollasta vähä kattelin. Tohon jos vielä ostais 8gb muistikortin niin jo kelpais räpsiä kuvia.

editt: http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_870578 tollasta vähä kattelin. Tohon jos vielä ostais 8gb muistikortin niin jo kelpais räpsiä kuvia.
Kyllähän tuo varmasti ihan pätevä peli on. 3Mpix riittää suurinpiirtein normaaliin 10x15cm valokuvakokoon, ja 5Mpix jo hyviin suurennoksiin. Lähinnä tuo automaattitarkennus tekee tuosta kamerasta hyvän, koska millään megakiisseleillä ei tule hyviä kuvia ellei se osaa tarkentaa.

Tein vähä lisätutkimuksia ja nyt vähän arvotaan ton 6220:n ja N73 välillä. Hinta pyörii samoissa kympeissä, mutta miten tuomitsee pakkotoisto?

Noista kahdesta 6220 ilman muuta. GPS, parempi kamera, parempi videosuorituskyky jos siellä intissä haluat videokuvata, jne. jne. Hitto kun omana inttiaikana olisi ollut tällaisia kapuloita tarjolla.

Mikä olis markkinoiden paras iskun/roiskeen/pölynkestävä puhelin tällähetkellä? Mitä oon kattonu niin nokialla ei tällähetkellä oo mitään myynnis mutta entäs nämä: Sonim XP3, Sonim XP1, Samsung B2100 Xplorer, Samsung GT-B2700 ja amsung SGH-M110. Omakohtaisia kokemuksia?

http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=302&type=handsetmodel

kosketusnäytöllinen sampalta, mm.8mpix kameralla...

noooo, kohta joku iphone-keijo nalkuttaa että ei ymmärrä miksi kännykkään ylipäätään ympätään kameraa että niiden valotukset ja fokustratosfäärisuljinajat on perseestä...

mutta siis todisteena, että iphonen kokoiseen kännykkään voi tosiaan laittaa 8mpix kamera kun osataan, on kosketusnäytöt jnejne...:hyvä:

Mikä olis markkinoiden paras iskun/roiskeen/pölynkestävä puhelin tällähetkellä? Mitä oon kattonu niin nokialla ei tällähetkellä oo mitään myynnis mutta entäs nämä: Sonim XP3, Sonim XP1, Samsung B2100 Xplorer, Samsung GT-B2700 ja amsung SGH-M110. Omakohtaisia kokemuksia?
Sonimit taitaa olla parhaiten kestäviä. Tosin olen ymmärtänyt että ominaisuudet ovat vanhojen nokian 3210:ien tasolla. Hintakin aika suolainen. Itse olen tuota samsungin b2700:sta pitkään kuolannut ja luultavasti sen seuraavaksi ostan, puhelimesta kuitenkin löytyy 3g. Pitäisi vaan päästä johonkin käpläilemään tuota samsungia ensin ennen ostosta

Nykypuhelimia kun saa pelätä että kostuu jos pitää taskussa vesisateella, saati että osuu johonkin. Nykyistä e70:iä olen varonut ja pitänyt hyvin mutta silti se on yhdestä nurkasta halki ja tatti ei toimi, vaikka vaihdettu monta kertaa. Haluan puhelimen jota ei tarvitse varoa normi oloissa eikä se silti mene rikki.

Sonimit taitaa olla parhaiten kestäviä. Tosin olen ymmärtänyt että ominaisuudet ovat vanhojen nokian 3210:ien tasolla. Hintakin aika suolainen. Itse olen tuota samsungin b2700:sta pitkään kuolannut ja luultavasti sen seuraavaksi ostan, puhelimesta kuitenkin löytyy 3g. Pitäisi vaan päästä johonkin käpläilemään tuota samsungia ensin ennen ostosta
Joo taitaa noi Sonimit olla liian ammattimaisia mulle. Ainakin hinta on kova ja just noi ominaisuudet tyyliin soita/lähetä viesti. Taidan kans Samsungin 2700 tai 2100 ostaa, 3G:tä en kyll tarttisi joten se varmaan ratkaiseen asian, mutta oon kuullu huhuja että syksyllä Nokia julkaisis uuden iskunkestävänsä.

Eilen sain käsiini Nokia 5800 luurin. Ihan kivalta vempaimelta vaikuttaa. Aiemmin käytin Sony Ericssonin tekeleitä, eikä niitä paskoja oo yhtään ikävä.

Onko porukalla kokemusta Nokian 5130:sta? Huomenna olisi uuden puhelimen osto edessä ja tuo vaikuttaisi aika hyvältä mutta onko tuo sitten hyvä? En kaipaa mitään erikoisia hienouksia puhelimeen, pääasia että sillä pystyy soittamaan ja lähettämään viestejä + että siinä on suht hyvä kamera ja että siihen saa musiikkia. Hinta vaikuttaisi ainakin aika sopivalta.

laitoin parin sekunnin miettimisen jälkeen Samsung Omnian....
on pikkasen tavaraa pakattuna luuriin ja versus entiset "normiluurit"
saa nähä kuin kauan jaksaa tuota vai pitääkö vaihtaa johonki..:D

Mikähän Nokian kännykkä sopisi parhaiten minulle? Ja nimenomaan Nokian, koska ainakaan aiemmin en ole pitänyt Ericssonin tai Samsungin kännyköitten käyttölogiikasta. Kännykässä PITÄÄ olla seuraavat ominaisuudet:

*jonkinlainen navigaattori
*qwerty-näppäimistö (en ole mielestäni paksusorminen, joten pienetkin näppäimet käyvät
*kätevä sähköpostisovellus

Näiden lisäksi toivon, ettei kännykkä ole "läpällinen" eli sitä ei tarvitse availla. Lisäksi perinteiset toiveet eli pieni paino ja toivottavasti myös ohut. Ruudun koolla ei ole juurikaan merkitystä, kunhan sähköpostien luku ja satunnainen netin selailu onnistuu. Eli mikä on näillä ominaisuuksilla varustettu mahdollisimman edullinen kännykkä? Tällä hetkellä Nokian E71 vaikuttaa aika vahvalta.

Tai sitten voi harkita E72:n odottamista, jos ei ihan heti tartte sitä uutta luuria.
http://www.mobiiliblogi.com/tag/nokia-e72/

Muuten ihan hyvä idea, mutta en keksi syytä miksi minun kannattaisi odottaa uutta mallia, joka tietysti maksaa myös poistuvaa mallia enemmän. Ja etenkin jos vanhemmassa mallissa on jo tarvitsemani ominaisuudet. Taitaa se E71 mennä tilaukseen halvimmasta mahdollisesta paikasta.

Muuten ihan hyvä idea, mutta en keksi syytä miksi minun kannattaisi odottaa uutta mallia, joka tietysti maksaa myös poistuvaa mallia enemmän. Ja etenkin jos vanhemmassa mallissa on jo tarvitsemani ominaisuudet. Taitaa se E71 mennä tilaukseen halvimmasta mahdollisesta paikasta.

Juu, hyvä pointti tuokin. Itselläkin E71 käytössä ja täysin tyytyväinen olen, pirun hyvä puhelin tämä on.
Ihan vaan sen takia tuon E72:n mainitsin, että jos et vaikka ollut tietoinen uuden mallin tulosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom