Samsungia ainakin kehuivat testeissä. Muistaakseni ajoivat autolla sen samsungin yli parikertaa ja seki toimi ihan hyvin. Sitte ne upotti sen samsungin vesisankoon ja soitti sillä hetken kuluttua nii vieläki wörkki
Se ericsonin iskunkestävä puhelinkin sai testissä kehuja oli muistaakseni paras näytön ja ohjelmiston suhteen.
Mitä mieltä porukka on nokian n95 8gt ?
Itselläni kyseinen luuri on ollut kesästä asti. Ja jos nyt pitäisi plussia ja miinuksia kerätä niin aloitan ensin miinuksilla.
MIINUKSET
-KOKO(puhelin on ehkä vähän turhaniso mitoiltaan ja hieman hankala kaivaa farkkujen taskusta aukaisematta läppää).
-Ohjelmiston hitaus paikoittain
-vitun raskas n-series ohjelma ainakin vanhemmille tietokoneille.
-läppä alkaa vähän hakea väljyyttä mutta ei nyt vielä radikaalisti häiritse(n.1mm sivuttaisliikettä vasemmalle).
-gprs ohjelmisto antanut parikertaa virheellisiä osoitteita.
-ehkä hivenen huono pelikäyttöön
-kameran suojusta ei ole(ei tuo nyt kyllä tosin kertaakaan ole ollut edes likainen toisin kuin näyttö vähänväliä)
-Symbian
PLUSSAT
+Omassa puhelimessa ei juurikaan bugeja ole ilmennyt. En ainakaan kertaakaan ole huomannut että puhelin olisi buutannut itsensä.
+Kamera
+Näytön koko.
+Wlan.
+Akunkesto(tulee aikapaljo räpellettyä puhelinta ja onhan tuo melkein aina sen 2päivää kestänyt).
+Helppokäyttöiset/sopivan isot näppäimet.
+gprs
+johto liitännät
+Musiikin kuuntelu paneeli
LOPPUARVOSTELU
Loppupeleissä olen kuitenkin ihan tyytyväinen puhelimen toimintaan vaikka välillä vähän jäätääkin galleriaa avatessa jne. Olen myös tyytyväinen akunkestoon vaikka tuo näyttö vie kohtuu reilusti virtaa. Voi liittää ihan omiinkin kuulokkeisiin ettei tarvitse olla niitä vitun rasittavia nokian original nappikuulokkeita(yhdetkään alle 15e nappikuulokkeet ei ole omissa korvissa pysyneet). Käsittääkseni puhelimen mukana tuli myös kuulokkeita mitkä voi liittää televisioon ja sitäkautta katsoa kuvia/videoita.
Kaikki johto liitännät ovat olleet hyviä. Lyhyesti sanottuna jos haet näppärää käyttöpuhelinta niin parempiakin valintoja varmasti on. Jos luulet tarvitsevasi wlania, gprs niin tämä on ihan hyvä valinta. Jos puolestaan et edellisiä ominaisuuksia tarvitse niin ehkä parempi olisi sijoittaa rahat johonkin halvempaan/pienempään.
Paljon tuosta pitäisi maksaa? Jos omalla rahalla pitäisi näitä ostella niin ottaisin tuon enkä N96:sta. Itse asiassa en kyllä ottais tuotakaan vaan ostaisin originaali N95:n kun siinä on linssinsuojus ja 8GB muistikortit on liki ilmaisia jo.
Uusista vaihtoehtona N85.
Sitä n95 on haukuttu ihan pirusti ja tuskin ihan syyttäkään(5kaverilla mennyt sekaisin kyseinen puhelin). Itse kiertäisin juuri sen helvetin kaukaa. n95 8gb huomattavasti toimivampi paketti enkä vielä toistaiseksi siitä ole pahaa sanaa juurikaan kuullut. Tuolla linssisuojuksella ei nyt seksuaalista merkitystä ole jos nyt et satu hiekkaisessa taskussa pitämään mikä tietäisi jo samalla sitä että näyttösi/kaiuttimet jne olisi aika tukossa. Kuten jo mainitsin ylempänä itsekin aluksi vähän mietin että mitenhän tuo kestää mutta en ole saanut edes yhtään sormenjälkeä tuohon linssisuojukseen tehtyä.