• Supermass Nutrition SUPER WHEY ISOLATE, 650 g, Gingerbread -33%

Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Ei varsinaisesti salilla, mutta treenilogeja tuli katseltua niin ~6kk sitten sain tehtyä leukoja kolme sarjaa, 7,5,3 toistoilla OP ja olin ihan rikki 3+min palautuksilla. Tänään 10x5 OP 2min palautuksilla ja vikan sarjan jälkeen tuntuu että varaa on ja paljon.
Kiva fiilis alottaa kevyttä viikkoa ja katella miten sen jälkeen kulkee.
Nuo on mukavia settejä kun laittaa ajastimen päälle ja alkaa paukuttaa sarjoja. Lyhyillä palautuksilla hyytyy yllättävän nopeaan. Viimeksi yritin omalla painolla 10x5xop niin että uus sarja alkaa aina 40s välein. Siinä jää paussia alle puoli minuuttia. Ei ihan mennyt läpi.

Ei vaan kärsi liian usein rajoitinta vasten tehdä 😄

Supermass Nutrition GOOD NIGHT 1 kg Chocolate Dream -36%
Uusi ennätys penkkipunnerruksessa kapella otteella etusormet tangon karhennuksen reunalla 6x140,4 kg (isot jousilukot on 400 grammaa). 60 kg enemmän kun millä tein kutosen sarjan kun aloitin treenit uudelleen 7.12.2020 tosin silloin oli normaali oteleveys pikkurillit tangon merkeissä. Mukava kun saa omia ennätyksiä rikottua näin ikämiehenä... Aiemmin nostin saman painon parhaimmillaan maksimi ykkösenä normaalilla otteella.

:rock:

Käynyt muutaman treenin tekemässä sillä tavalla ajatuksen kanssa bodausmielessä. Ei hirveän kovaa, mutta keskittyen lihaksella tekemiseen yleishömppäilyn sijaan ja hemmetti miten kiva fiilis kun on pumppi! Sitähän hetken voi kuvitella että sais lihakset takaisin! 😀

Pistetääs vähän päivitystä treenien osalta. Tässä kuussa tullut treenailtua hyvin epäsäännöllisesti töiden, koulun ja muiden harrastusten takia. Viikossa tullut keskimäärin 2-3treeniä, voimatasot kuitenkin pysyneet hyvänä kisoja ajatellen. Enskuussa vielä muutamia kovempia treenejä ja kisojen jälkeen pienelle kesätauolle :) Eilen pystärissä kevyehkö 3x80kg

Kunto on kuitenkin niin hyvä ollut koko kevään, että varmasti ihan hyvät kisat tulossa!

Noh, Tammikuussa kävin kerran salilla ja sen jälkeen ollut taukoa tuohon muutama viikko takaperin asti. Osa ajasta meni etten tehnyt oikeastaan mitään ja osa sitten kevyemmän liikunnan parissa. Täytyy sanoa että siihen nähden, että painoa tippunut 5 kiloa, enkä ole tehnyt paljo mitään, tulokset eivät olleet aivan täysin kadonneet ja ihan hyvin on alkanu voimatasot palautumaan. Ei nyt tietenkään olla lähelläkään omia ennätyksiä, mutta menee siis paremmin kuin ajattelin. Nyt ois tavotteena pudotella joku 17 kiloa painoa ilman sen kummempaa aikataulua, mieluiten tänä vuonna, viimeistään ensi vuonna. Treenata vähän voimapainotteisesti kokoajan n. 4 kertaa viikossa. Eiköhän näitä ilonaiheita ala sitten taas pikku hiljaa löytymään :puntti:

Kuntosalijäsenyys uudessa asuinkaupungissa, 1.käynti ! Sali "kuin kotiin olisi mennyt" Pari vuotta sitten rinta auki ja isot sydänoperaatiot, joka keskeytti salitouhut.. taukoa tähän päivään saakka.
Kevyt 40min. treeni laitteisiin ja paikkaan tutustuen 👍 Ke/to uudestaan 😎👍

Käynyt muutaman treenin tekemässä sillä tavalla ajatuksen kanssa bodausmielessä. Ei hirveän kovaa, mutta keskittyen lihaksella tekemiseen yleishömppäilyn sijaan ja hemmetti miten kiva fiilis kun on pumppi! Sitähän hetken voi kuvitella että sais lihakset takaisin! 😀

Sama. Treenitauon jälkeen noin 1,5 vuotta mennyt enemmän kehonpainojuttuihin ja suhteelliseen voimaan keskittyen, mutta nyt ajattelin käytännön syistä ja ihan vaihtelunkin vuoksi alkaa tekemään simppeliä 1-jakoista enemmän massanhakuisesti. Tänään tuli räpiköityä toinen treeni läpi ja jumalauta mikä pumppi siitä tuli. Sitä ihan hämmentyi. 😃 Viimeksi ollut niin turvoksissa joskus 6 vuotta sitten, ja fiilis oli kieltämättä pitkästä aikaa oikein kiva.

220 kilon kapea penkki. On mulle niin hemmetin hankala liike aina ollut kun oon pitkäkätinen ja ojentajat heikkous punnertamisessa. Hemmetin huteraa on se minun kapealla otteella penkkaaminen kun tanko on niin härskin kaukana vartalosta ja puolivälissä on siinä semmonen dead spot, että kun alkaa siinä kohti vauhti vähänkin hidastua niin muutaman kilon lisäys aiheuttaa jo feilauksen. Olin nyt sitä hinkannut koko syksyn ja talven yleisvoimaliikkeenä ja ajattelin että lopetan sitten kun 220kg nousee. Minulle paremmin sopii leveen penkin variaatiot normipenkkiä vahvistamaan. Nyt voin sen jättää ja alkaa ohjelmoidusti taas penkkiä treenata kun ei tuo kapean penkin voimataso kummittele tai vaivaa. Tästä on hyvä lähteä ohjelmoidusti normipenkkiin rakentamaan kuntoa.

Kyykky toimii ja tekniikka kehittyy kokoajan. Nostaminen varman ja vahvan tuntuista. Edelliseen treeniin verrattuna lisäsin tankoon 10kiloa ja tein 5toiston sijasta 6toistoa. En kylläkään tarkoituksella vaan sen takia kun kaveri/varmistaja huijasi laskuissa.

Uus smithi (vähän outo käyttää, voi heittää yläasentoon asti ja sitten se valuu tyhjänä hitaasti alas, aina suunnanvaihdot tuntuu oudoilta jos sillä tekee jotain), uus jalkaprässi, vähä vähemmän säätöjä ku vanhassa mutta huomattavasti tukevamman oloinen ja turvallisemman oloinen käyttää ja sitten ihan kunnon kyykkyteline missä on varmistusraudat ja kunnolla säätövaraa. Kyllä ny kelepaa.

Ilahdutti vesillä. Muistin tänään kuinka helvetin raskasta uiminen on. Oon aina ollu ihan paska, eikä mitään tekniikkaa hommassa. Hapottaa tosi äkkiä. Uimareil on ihan jees fysiikat monesti, mut kuinkahan paljo uinnilla on mahollista kehittää yleisvoimaa ja/tai hypetrofiaa 🤔. Uin jtn koiraa tyylii pelkästään, ja menee latseille ihan simona. On kyl harvoja lajeja, mitkä saa muistaan oman kuolevaisuuden äkkiä.

Pari kertaa tullut käytyä bodypumpissa. Enää en ihmettele miksi bodypump naiset ovat yllättävän lihaksikkaita taviksiksi. Mahtava laji tämäkin 😍 "Sarja" kestää aina koko biisin ajan. 3-4 min. Liikkeinä oli pystäriä, vipareita, punnerrukset, flyes, kyykky, askelkyykky, kulmasoutu, rive ja työntö jne.. Kaiken kruunasi 4 min setti hauista tangolla. Välillä puoliväliin pysäyttäen ja välillä koko liikerataa eli Arskan kaksykkösten tyyliin. Treeni 50min ja koko kroppa sai kunnon rääkin. En usko että haittaa yhtään voima treenejä varsinkaan näin harrastelijalla. Tavan puntti treeni tuntuu tosi helpolta tällaisen jälkeen. Pitkiin sarjataukoihin vaikea tottua. Suosittelen kaikkia haastamaan itseään ja kokeilemaan eri lajeja. Saa uutta näkökulmaa treeni juttuihin.

Pari kertaa tullut käytyä bodypumpissa. Enää en ihmettele miksi bodypump naiset ovat yllättävän lihaksikkaita taviksiksi. Mahtava laji tämäkin 😍 "Sarja" kestää aina koko biisin ajan. 3-4 min. Liikkeinä oli pystäriä, vipareita, punnerrukset, flyes, kyykky, askelkyykky, kulmasoutu, rive ja työntö jne.. Kaiken kruunasi 4 min setti hauista tangolla. Välillä puoliväliin pysäyttäen ja välillä koko liikerataa eli Arskan kaksykkösten tyyliin. Treeni 50min ja koko kroppa sai kunnon rääkin. En usko että haittaa yhtään voima treenejä varsinkaan näin harrastelijalla. Tavan puntti treeni tuntuu tosi helpolta tällaisen jälkeen. Pitkiin sarjataukoihin vaikea tottua. Suosittelen kaikkia haastamaan itseään ja kokeilemaan eri lajeja. Saa uutta näkökulmaa treeni juttuihin.
Mä joskus kävin noilla tunneilla, Tampereen Atletico oli silloin salina. Se, miten rimpulat naiset teki niitä sarjoja vain vähän pienemmillä painoilla kuin minä, hämmästytti. Ja nolotti se, miten "kuivana" he pysyivät, minä kun hikoilin niin, että olin lammikossa.

Ensimmäistä kertaa kreatiini testissä ja vaikuttaisi kyllä olevan varsin toimivaa tavaraa. Ulkomuodollisesti ero ei ole noin 4 viikon jälkeen valtaisa, mutta lihaserottuvuus on kyllä hieman parempi. Ja vaikka tässä menty nyt pari viikkoa maltillisilla miinuskaloreilla, niin painoa on saanut nostella lähes kaikissa liikkeissä.
Tuntuu siltä, että varsinkin just siinä pisteessä kun normaalisti veto alkaa selkeästi loppumaan, niin jostain kuitenkin löytyy ne tarvittavat paukut saada sarja punnerrettua loppuun. Ero aikaisempaan tuntuisi olevan helposti parin, kolmen toiston luokkaa, jollei enemmänkin. Nimenomaan siellä hankalimmalla alueella.

Silläkin voi tietysti oma vaikutuksensa olla, että pari viikkoa sitten aloin panostamaan myös hitaisiin negatiivisiin, eli tavoitteena käyttää aina se 1,5-2 sekuntia toiston negatiiviseen osaan ja räjähtävällä nostolla. Tuntuu toimivalta sekin.

M-Nutrition Pure Creatine 300 g -30%
Ensimmäistä kertaa kreatiini testissä ja vaikuttaisi kyllä olevan varsin toimivaa tavaraa. Ulkomuodollisesti ero ei ole noin 4 viikon jälkeen valtaisa, mutta lihaserottuvuus on kyllä hieman parempi. Ja vaikka tässä menty nyt pari viikkoa maltillisilla miinuskaloreilla, niin painoa on saanut nostella lähes kaikissa liikkeissä.
Tuntuu siltä, että varsinkin just siinä pisteessä kun normaalisti veto alkaa selkeästi loppumaan, niin jostain kuitenkin löytyy ne tarvittavat paukut saada sarja punnerrettua loppuun. Ero aikaisempaan tuntuisi olevan helposti parin, kolmen toiston luokkaa, jollei enemmänkin. Nimenomaan siellä hankalimmalla alueella.

Silläkin voi tietysti oma vaikutuksensa olla, että pari viikkoa sitten aloin panostamaan myös hitaisiin negatiivisiin, eli tavoitteena käyttää aina se 1,5-2 sekuntia toiston negatiiviseen osaan ja räjähtävällä nostolla. Tuntuu toimivalta sekin.
Onko 1,5-2 s hidas negatiivinen 😳

Kuinka nopea se normaali negatiivinen oikein on?

Mä joskus kävin noilla tunneilla, Tampereen Atletico oli silloin salina. Se, miten rimpulat naiset teki niitä sarjoja vain vähän pienemmillä painoilla kuin minä, hämmästytti. Ja nolotti se, miten "kuivana" he pysyivät, minä kun hikoilin niin, että olin lammikossa.
Itse ahnehin ekana liikaa painoja. Lopulta piti hyväksyä että rimpula naiset tekevät lähes samoilla kiloilla. 20kg tanko oli liikaa hauiksessa, ranskalaisessa, pystärissä ja pystysoudussa. Habaan riitti 10kg ja muihin 15 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom