• 3 kpl Supermass Nutrition PRO BURN (540 kaps.) -24%

Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tänään ilahdutti salilla kun on tullut tasan 30 kilon kehitys penkkipunnerruksen kutosen sarjoihin 35 vuorokaudessa. Tosin tässä on omat syynsä... olin lähes 2,5 vuotta treenaamatta salilla ja kehitystä tulee tietysti lihasmuistista. Miken 2x6 metodilla mennään. Lähtötaso oli tippunut niinkin alas kuin 6x80 kg ja tänään meni raskaimpina sarjoina 2 sarjaa 6x110 kg ja sen jälkeen kapeata penkkiäkin vielä raskaimmat sarjat 2 sarjaa 6x100 kg. Mukava käydä pari kertaa viikossa salilla ja joka treenikerta voi laittaa aina lisää painoja tankoon... :rock:
Minä oon hieman kateellinen. Vaikka turha muihin verratakaan, koska kaikkien treenivaste on yksilöllinen. Minä olin 3kk treenaamatta, nyt oon 7-8kk aktiivisesti treenannut ja kunto juuri esim. penkissä on 90-95 pinnaa entisestä. Tosin painokin on 5kg alempi kuin ennen tuota treenitaukoa, mutta eipä se mieltä lämmitä. Muutama kilo vielä lisää kehonpainoa ja pari kk lisää ehjää treeniä, niin eiköhän ne entiset sarjatulokset ole saavutettavissa.

Dieetti sujuu ihan kivasti ja voimatasot ihan jees. Vkl vähän tankkailin ja söin ohi. Tänään penkistä stopilla 105kg ja oli kevyttä. Isoin rauta mitä oon penkistä edes kokeillut. 3viikkoa taas tarkoitus noudattaa kurinalaisesti ruokavaliota ennen seuraavaa tankkausta.

Tänään kokeilin vähän polvistavetoa, 1x260kg. Ihan hyvä siihen nähden, että en juurikaan ole tehnyt vuosiin. Jospa tuota nyt alkaisi tekemään ja hyvällä tuurilla saisi pari kiloa lisää normi maveen.

Minä oon hieman kateellinen. Vaikka turha muihin verratakaan, koska kaikkien treenivaste on yksilöllinen. Minä olin 3kk treenaamatta, nyt oon 7-8kk aktiivisesti treenannut ja kunto juuri esim. penkissä on 90-95 pinnaa entisestä. Tosin painokin on 5kg alempi kuin ennen tuota treenitaukoa, mutta eipä se mieltä lämmitä. Muutama kilo vielä lisää kehonpainoa ja pari kk lisää ehjää treeniä, niin eiköhän ne entiset sarjatulokset ole saavutettavissa.

Pidin kokonaan treenistä taukoa yli 2 vuotta. Viimeinen treeni ennen 7.12.2020 oli 25.8.2018. Lihasmuisti toimii jostain syystä itselläni tosi hyvin. Paransin siis esim. penkkipunnerruksen kutosen sarjaa 6x80 kg:sta (7.12.2020) => 6x125 kg (8.2.2021). Kaikki treenit tehtiin kovalla treeni-intensiteetillä, mutta varsinkin alussa huomasi ettei kaikki lihassolut todellakaan tienneet mitä ovat tekemässä. Siitä se sitten pikkuhiljaa parani treeni treeniltä ja yhtäkään kevyempää treeniä en tehnyt tuolla aikavälillä. Treenejä oli aina vaan maanantaisin ja torstaisin sama treeni. Mutta sitten kun pääsin tuohon pisteeseen huomasin vähän kantapään kautta että kroppa alkaa vaatimaan kevennystä. Hieman ylirasitin vasempaa olkapäätänikin yliraskaassa penkkipunnerrussarjassa mutta se alkaa nyt olla taas ihan ok kunnossa eli ei mitään vakavaa. Huomenna taas treenaamaan mutta ei mitään liian raskaita nostoja että saadaan homma taas menemään eteenpäin.

Hidasta on kehitys ollut jo pitkään, mutta tämän vuoden puolella treenit on taas alkaneet maistua aivan toiselta, kun sain vanhat treenikaverit mukaan. Sunnuntaina penkin sarjaenkka 135*9 ja tänään sotilaspenkki 120*10 :).

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Meinasin jo eilen iloita, säästin tälle päivälle.
Pitkään oli vaivoja ja outoja juttuja kehossa, nyt on yli kuukausi treenattu jo ongelmitta
ja nyt 3 treeniä putkeen on voinut oikeasti jännittää kehoa "täysillä"! Voimat vielä ihan hukassa, mutta
henkisesti tekee niin saatanan hyvää kun voi viimeiseen liikkuvaan lihassoluun asti puristaa liki puolenvuoden himmailun jälkeen!

Viimeksi kun olin treenaamassa ilahdutti että vasen olkapää on taas kunnossa ja nostin penkistä ongelmitta 2x6 120 kilolla ja kapeassa penkissä 2x6 110 kilolla. Maanantaina mennään vielä varmuuden vuoksi samoilla painoilla ja jos kaikki on edelleen ok niin ensi torstaina sitten tavoite 2x6 125 kg ja kapeassa penkissä 2x6 112,5 kg.

Sama aihe.

Paskoin olkapääni joskus 2007 tai 2008 (muutama viikko käsilläseisoen punnerruksia treenaten väärällä tekniikalla ja kipua vasten → seuraavaan 1,5 vuoteen ei pystynyt nostamaan mitään ylöspäin ilman kovaa kipuja) ja niiden kanssa on saanut olla vähän varuillaan sen jälkeen. Tietyt ylöspäin nostavat liikkeet (ja esim. tuck planche) tuottaa edelleen epämukavuuden tunnetta. Välillä siinä määrin, että tuntemusta voisi sanoa kivuksikin, mutta rajaveto on aika hankalaa. Nuorallatanssimista.

Erittäin maltillinen kuormituksen lisääminen viimeisen 1,5 vuoden aikana on kuitenkin tuottanut tulosta ja tuo epämukavuuden tunne on kokoajan hitaasti mutta selkeästi trendannut vähenemisen suuntaan. Tällä viikolla testissä oli pitkästä aikaa negatiiviset punnerrukset käsilläseisoen ja niitä pystyi jo tekemään useampia ilman kipua, joka miellytti kovasti. Tällä tahdilla ehkä jo ensi vuonna pystyy tosissaan alkaa panostamaan varsinaisiin punnerruksiin käsilläseisten.

Vaihdoin vihdoin salia! Taakse jäi Fitness24Seven (toki nyt vielä pari kuukautta makselen kuukausimaksuja koska irtisanomisaika) ja tilalle tuli paikallinen yksityinen äijäsali jossa nimenomaan keskitytään voimanostoon. Paikassa treenaa kilpailuissa menestyneitä ihmisiä ja painot/laitteet/raudat on paljon laadukkaampia kuin ketjusaleilla. Tänään rikottiin immenkalvo ja tehtiin kevyttä kyykkytreeniä. Tuntuu ihan erilaiselta ja vaikka alussa vähän jännittääkin uusi rauta niin eiköhän tuohon äkkiä totu. Uskon että pian nähdään tuloksissa uuden salin taikoja 😎

View: https://www.instagram.com/p/CMMZzE_nOri/?utm_source=ig_web_copy_link

Ilahdutti varsin rajallisen kotitreenin yhteydessä. Käytössä vaan 1kpl säädettävä käsipaino, johon lastasin itsetehtyjä esihistoriallisia levyjä. Tein yhen käden penkkiä tolla, ja oli muuten aika helvetin hyvä liike corelle. Vähän niinku pakon edessä kikkailua, mut voisin kyl tehä ihan vakavissani tota salillaki. Himassa ei oo myöskään penkkii, joten käytin tommosta pyöreetä sohvajakkaraa. Niin pieniki toi, et pelkkä yläselkä tuettuna, joten jäkitin lantion ojennuksen yläasennossa. +-40kg asti pääsin tossa, mikä oli ihan ok. En sit tiiä kuinka iisiä toi olis normi penkillä maatessa, mut tuntu kyllä hyvin tehokkaalta noin.

Tänään ilahdutti salilla useampikin asia. Hyvä että pidin yhden ylimääräisen lepopäivän ja treeni olikin vasta tänään perjantaina eikä kuten normaalisti torstaina. Maanantaina oli edellinen sama treeni.

Ensin tuli uudet sarjaenkat 2x6 systeemissä kun sain tehtyä 125 kilolla kaksi hyvää sarjaa. Tämä on oma kaikkien aikojen ennätykseni. Sen jälkeen kun oli kunnon lämmöt päällä päätin koittaa penkkimaksimia vaikks näin tehtynä se ei yleensä optimaalisin tapa ole. Sain työkaverin varmistajaksi joten uskalsin koittaa paremmin. Aloitin ykköset pienehköistä painoista ja tulin ylös 5 kg nousuilla. Ajattelin että hermotus herää paremmin tällä tyylillä. Aiempi penkkimaksimini on ollut 140 kg. 130 kg => 135 kg => 140 kg => 145 kg => 150 kg!!! :rock:Olen näköjään aika hitaasti lämpenevä treenaaja kun maksimi paranee tällä tavalla eikä erikseen vaan ykköstä kokeilemalla. Sitten vielä kapeata penkkiä (ote karhennuksen reunoista) päälle. Siinäkin vielä uudet ennätykset eli 2x6 115 kilolla...

Nyt lepoa ja sama treeni vasta tiistaina niin tulee se kolme lepopäivää taas väliin. Mukava saada näinkin vanhalla iällä vielä ennätyksiä kun täytän parin viikon päästä 46 vuotta. :)

Tänään penkissä stopilla 25kiloa enemmän kuin oma paino. Aikaisempi ennätys 20kiloa. Uskon vahvasti tavoitteeseen joka on +40kg omasta painosta. Dieetti tuntuu toimivan ja energiaa treenaamiseen ja elämiseen tuntuu riittävän. Lihaksisto alkaa jopa hieman erottumaan.

Uusi rinnallevetoenkka. Vuosi sitten nostin 92.5. Sitten viime keväänä meni pitkään ulkotreenaamiseksi ja voimailut jäi vähemmälle. Tänään parin tunnin Olympianostotreenien päälle testasin. Eka 92.5kg, meni kevyesti ja tankoon 95kg. Sehän nousi, jopa ihan ok tekniikalla. Kai se haaveena ollut 100kg vielä joku päivä nousee.

Suositut

Back
Ylös Bottom