Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän se ilahdutti(tosin eilen iltayöstä), että viimeisten penkkitreenien kehitys ollut 4x140-> 6x170 -> 6x180 -> 9x180. Eikä se viimeinen toistokaan ihan tiukka ollut, mutta selkäkivun takia jätin siihen. Vaikka tyhmää olikin yrittää tehdä intensiivisesti penkkiä eilen, kun loukkasin vähän lisää alaselkää siinä, mutta taitaa se siitä toipua. Pahoista iskias-vaivoista olen kärsinyt kohta vuoden ja nyt vasta kävin fyssareilla tutkituttamassa ja pullistuma siellä on todennäköisesti. Mitään rankaa tai takaketjua kuormittavaa ei pysty tekemään. 3kk muutenkin treenitaukoa melkein tälle vuodelle kun ollut terveysmurheita paljonkin. Nyt syksyllä oli kk totaalitaukoa ja sohvalla makaamista kun leukaluu varioutui epäonnistuneessa hampaanpoistoyrityksessä, josta sitten tuli kuukauden helvetti tulehduksineen ja lukuisine uusintaoperaatioineen. Viisi antibioottikuuria jouduin syömään. Sen takia kuihduin aika tavalla ja voimat hävisi totaalisesti. Ja samalla tietysti tuo selkävaiva paheni eksponentiaalisesti kun tukilihakset pääsi surkastumaan. Mutta tuosta penkistä sain motivaatiota paljon jatkoon ja kuntoutukseen, että punnerruksiakin voin nyt höllätä. Sen verran nopeesti omalla mittapuulla lähti palautumaan voimat, että tulevana talvena helposti paukuttelen ennätykset kyllä, jos vaan paikat antaa treenata täysipainoisesti. Välillä jo kävi mielessä, että oliko tämä koko harrastus tässä kun sen verran mollivoittoinen vuosi ollut sillä saralla.

Ja sit huvittaa lukea kuinka selität olevasi lahjaton näihin hommiin. Paska vuosi takana eikä ole reenaamaan päässyt ja lykkii kuiteski 180kg x 9 :LOL:

Sillä tuntuu nyt olevan aika iso merkitys suorituskykyyn omalla kohdalla tai semmosia viitteitä tulee, kun lopetin tämän vuoden elokuussa yötyöt. Enkat oon tehny vuosia sitten myös sillonkun ei sotkeneet yötyöt(=minulla unettomuus/lääkeunet) treenaamista. Mullahan olikin ainut mahdollinen treeniaika silloin aamuyöllä työvuoron jälkeen, jos aikoi yhtään voimaa saada irti. Iltapäivätreeneissä ei käynnistynyt kone sama mitä teki. Viime talvena oli aika hyvä puolen vuoden nousujohteinen treenijakso alla ja grindasin tuolla 10x180 tasolla. Vaikka olin lihaksikkaampi kuin nyt. Nyt taidan saavuttaa sen junttibodaamalla ja sillointällöin penkkaamalla. Sitten on tarkotus siirtyä penkkaamaan suunnitelmallisesti, jos vaan paikat on siinä kunnossa että kykenee treenaamaan monipuolisesti. Mutta tuommoselta perustasolta olis kiva lähteä voimaa rakentamaan. Vähän vaikuttaa, että oli kroppa niin stressitilassa, ettei saanut koskaan kaikkea hermostollisesti irti. Kun joutui yöt valvomaan.

Siitä huolimatta yllätti, että penkki lähti nousemaan näin nopeasti, se tosin on nyt ainut liike mikä normaalisti kulkee ja uskaltaa tehdä kun jättää tiukimmat kaaret ottamatta. Olin laskeskellut, että vuoden loppuun olis hyvä päästä ns normaalille tasolle, kun usein se on kovin hidasta ollut sairastelujen jälkeen se nousu minulla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ekaa kertaa kuukausiin sai mavetettua! Trap barilla vain kuitenkin polvi kesti 85kg kolmen sarjan verran. Kaipa se pitää jotkut rimpulat polviin pistää ni kestäis enempi. Tyytyväinen silti selkäreeniin.

Ilahdutti että ylipäätään pääsi salille ja ilahdutti että sain edes jonkunnäköisen pumpin aikaiseksi. Puoltoista viikkoa meni taas niin hirveiden särkyjen ja flunssan kourissa ettei mitään asiaa salille. Huomenna piikkiä polveen niin saa nähä millon pääsee taas seuraavan kerran :D

Kyykky onnistui kuten pitikin vaikka polvi vittuillut ainakin kuukauden jo, myös kivut lähti(välillä lähtee) väliaikaisesti lämmön myötä(joskus pahenee ja en vain tee).
Perään miehekkäät oksennukset, herranen aika onneksi kerkesin pihalle hiekkamaalle ettei sitä betonilta tarvitse yrittää siivota...
Mutta kyllä heikon viikon pelastaa maanantaina ja sunnuntaina onnistuneet treenit.

Pitkästä aikaa taas pystyi alottamaan puntin uusiksi, ja kyllä jäi hyvä fiilis jalkatreenistä. Ei juurikaan tarvinnu sarjapainoista himmailla, vaikka yli puoleen vuoteen kaikki jumppa on ollut lähinnä fyysistä hommaa muiden harrastusten äärellä.

Puolitoista kuukautta olen nyt pystynyt taas treenaamaan maastavetoa kunnolla, kun kyynärpää alkaa vihdoin olemaan kunnossa. Tuossa ajassa on mavetulos noussut 120 kg -> 135 kg ristiotteella vetäen. Kokeilin nyt myös ensimmäistä kertaa vetoremmejä ja niillä tuli ilahduttavasti 147,5 kg ykkönen :) Nyt pitää vain saada näppivoimat vastaamaan sitä, mitä takaketju jaksaa nostaa. Lisäksi tuli tehtyä 70 % 1RM toistotesti, minuutissa niin paljon kuin menee. Se tuotti tulokseksi 18 x 102,5 kg. En olisi arvannut, että noin monta toistoa tulee.

Tästä on hyvä jatkaa kohti kovempia painoja. Maveahan olen täysipainoisesti treenannut vasta viimekeväiset pari kuukautta ja nyt tämänsyksyiset muutamat viikot. Siinä välissä on ollut vain varovaista testailua, osin trap barilla, ja myös totaalista taukoa vedosta. Kehittymisen varaa pitäisi siis vielä olla ihan mukavasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salinpitäjä on spot of the game. Imuri käynnistyy joka arkipäivä mitä olen salilla käynyt ja ystävällisiä treenioheita silti saa kysymyksiin mainitsematta nyt mitään tässä kaupallisia yhteistyökumppaneita. Elämäni paras sijoitus puoli vuotta salille.

Se tunne kun alkaa vinopenkkikin kulkeen perskules! Tänään tupla treenit rinnalle ja hauiksille ja fiilis on erinomainen. Nyt sormet ristissä vaan ja hissukseen jos pysyis vammat veks.

Meidän kellarissa on vähän nihkeä käsipainovalikoima.... yli kympit pareina 14,18,20,25,32,40 ei muita.
Välitavoite saada isot 40kg punnukset käyttöön, tänään meni 25kg 5x15 eli seuraavaksi hyppään 32, piti tehdä 12 vasta nyt mutta tuntui kevyeltä niin etenin enemmän,
penkissä myös 1 toisto lisää viimeviikkoon!
Ja mavessa eilen 8 vitosen sijaan tavoitepainolla!

Tänään oli hyvä olkapäät + kädet treeni jossa tuli tripla ja super settejä vaan 🙂 pumppi tuli helposti treeni meni perille. Huomenna alkaa dietti joten tänään syödään vähän vaapaamin 👀

Se on vissiin sääntö eikä poikkeus että kun yli 40 ni olkapäiden treenaus alkaa olla helpommin sanottu ku tehty. Naksuu, paukkuu, vihloo, muljaa ja sattuu. No tänään syystä tai toisesta se onnistui keskimäärin paremmin. Veikkaisin että hiukan pidemmät lämmittelyt autto.

Eilen penkissä taas napsu lähemmäs sitä maagista satkua. Lämpät kulki niin kivasti näin deload-viikolla että pitihän se koittaa.:oujee:
95kg, ei tosin kisastopilla. 😁

Aamun jalkatreeni meni niin pirusti perille. Prässissä sarjapainoennätykset paukku urakalla.

Lisäksi eilen illalla käsitreeni kulki loistavasti, meni kanssa niin perille kun mennä vaan voi

Suositut

Back
Ylös Bottom