Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljos on volyymiä nyt ja mistä vähennettiin?

Siirryin fiksuna aloittelijana tekemään kaiken maailman pudotussarjoja ja muuta wlogia tuijottamalla opittua. Rintaa 20 sarjaa yhdessä treenissä. Lihaa tuli jonkinverran, voimia ei juurikaan.
Sitten tein 5*5, tietenkin failureen usein, ja siihen useita apuliikkeitä. Sama juttu ku aiemmin.

Nyt penkkiä 1-2 vitosta ja vinopenkkiä päälle pari sarjaa. Joka neljäs/viides päivä tehnyt.

Siirryin fiksuna aloittelijana tekemään kaiken maailman pudotussarjoja ja muuta wlogia tuijottamalla opittua. Rintaa 20 sarjaa yhdessä treenissä. Lihaa tuli jonkinverran, voimia ei juurikaan.
Sitten tein 5*5, tietenkin failureen usein, ja siihen useita apuliikkeitä. Sama juttu ku aiemmin.

Nyt penkkiä 1-2 vitosta ja vinopenkkiä päälle pari sarjaa. Joka neljäs/viides päivä tehnyt.

Hyvä oivallus ja tuohonkin kannattaa ottaa vaihtelua mukaan, pelkillä vitosilla ja suoraviivaisella progressiolla se seinä tulee jossain vaiheessa taas vastaan.

Todella tehokas ja yksinkertainen kaava pääliikkeissä itselläni on ollut nousta tiukkaan kolmoseen, jonka jälkeen tiputetaan painoa niin että sillä tulee 2x5 tai 2x6 ja varaa jää ensimmäiseen sarjaan 2-3 toistoa ja toiseen 1-2 toistoa. Tämä on mulla säännöllisesti mukana noin joka kolmannessa treenissä (variaatiota teen toki muutenkin).

Pääsin tänään ensimmäistä kertaa jyvälle, miten suorin jaloin maastaveto oikein toimii. Mulla on ollu ongelmia tuon liikkeen kanssa, eikä se vieläkään mene kirjan mukaan, mutta voi pojat että tuntuu takareisissä nyt. Olen iloinen :)

Tuo liike on itselle sellainen, ettei koskaan tehdessä oikein tunnu siltä että saisi tuntumaa takareisiin, mutta aina seuraava päivä sitten paljastaa totuuden

Saanko kysyä mistä tauko on johtunut?
Ei oikee mitään yhtä selkeetä syytä, Vähän kurkku kipuiluu ollu useita kuukausia säännöllisesti(ilman muita flunssanoireita), vähän motivazzoni ongelmaa jne. Ei mitään vakavaa.

Oon mä yhen penkkireenin tehny muuten ton puolen vuoden aikana. Tai tarkasti 4-6kk aikana. :D

Kirjanpitovirhe paholainen yllätti positiivisella tavalla. Olin jostakin syystä merkannut kyykkytasoon enemmän mitä piti, ja vedin rutiinin sitten sen mukaan ja laitoin ennen uppisarjaa merkityt painot kiinni ja ihmettelin että saatana kun tuntuu raskaalta. Lähdin pettyneenä kotiin ja kun tutkin asiaa tarkemmin niin totesin että kyykkäsinkin 10 kiloa enemmän kuin viime kerralla eli pettymys muuttui iloksi. Ensi viikolla täytyy varmaan hollata vielä samoissa painoissa että saa korjattua tason.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ensin harmitti kun kapeassa penkissä feilasin. Mutta kp pystärissä 5x 55-kilosilla, joka lämmitti kun en ole 55:lla ikinä tehnyt mitään Ja oon suht heikko ylöspäin punnertamaan.

Ensin harmitti kun kapeassa penkissä feilasin. Mutta kp pystärissä 5x 55-kilosilla, joka lämmitti kun en ole 55:lla ikinä tehnyt mitään Ja oon suht heikko ylöspäin punnertamaan.
Oot kyllä tosi heikko... kyllä mua hävettäis tehä pystäriä 55 kg hantteleilla...:rolleyes:

Vahvuus ja heikkous on niin suhteellista:)

Oot kyllä tosi heikko... kyllä mua hävettäis tehä pystäriä 55 kg hantteleilla...:rolleyes:

Nojoo lähinnä suhteessa heikko muihin punnerrusliikkeisiin nähden. Mutta selvä asia mistä johtuu, kun jotain neljä vuotta vasta treenannut olkapäitä monipuolisesti. Eli kolmanneksen treenihistoriasta. Nuorempana kun voimaili penkissä ja treenit sen mukaisia, niin jäi kaikki liikkeet/bodailut vähemmälle, joka heikenti sitä/palautumiskapasiteettia. Myös yksin pääosin treenatessa harvoin kiinnostaa kovin lyhyttä settiä käsipainoilla punnertaa, kun IMO v-maista ja riskialtista touhua "heittää" ne raskaammat painot olkapäille ja sitten istua alas. En saa itse ainakaan istualteen niitä käännettyä ylös. Tuo oli mukava kun olin haaveillut ne 55set kesyttäväni jossain vaiheessa. Toki yllätyksenä ei tullut että kyllä ne hyvänä päivänä liikkuu, kun viiskymppisillä 13 toistoa tais paras setti olla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nojoo lähinnä suhteessa heikko muihin punnerrusliikkeisiin nähden. Mutta selvä asia mistä johtuu, kun jotain neljä vuotta vasta treenannut olkapäitä monipuolisesti. Eli kolmanneksen treenihistoriasta. Nuorempana kun voimaili penkissä ja treenit sen mukaisia, niin jäi kaikki liikkeet/bodailut vähemmälle, joka heikenti sitä/palautumiskapasiteettia. Myös yksin pääosin treenatessa harvoin kiinnostaa kovin lyhyttä settiä käsipainoilla punnertaa, kun IMO v-maista ja riskialtista touhua "heittää" ne raskaammat painot olkapäille ja sitten istua alas. En saa itse ainakaan istualteen niitä käännettyä ylös. Tuo oli mukava kun olin haaveillut ne 55set kesyttäväni jossain vaiheessa. Toki yllätyksenä ei tullut että kyllä ne hyvänä päivänä liikkuu, kun viiskymppisillä 13 toistoa tais paras setti olla.
Itsellä 140kg penkki ja 65-70kg pystypunnerrus.. :nolo:

Heh, siinä on aikamoiset suhteet. Minullakin oli 2011 salikisoissa 92,5kg seisten pystypunnerrus ilman jalkavippiä, kun penkki oli jotain 170kg luokkaa silloin. Pystäriä en silloin tehnyt.
Itsellä kutakuinkin nykyään sama suhde. Penkki tippunut tuohon bout 170kg maksimiin (ainakin) ja pystäriä kun kokeilin pitkästä aikaa strictinä niin todella vaikeroiden tuli 90kg ja sekin toisella yrittämällä :unsure: . Joskus kuitenkin vauhtipunnerrusta ottanu 120kg.

Veti olkapäiden poltteen ihan uudelle tasolle. Oli pakko lähteä kesken treenin kotiin itkemmän.

Huomenna sitten lopputreeni.

Nyt on pakko tulla kertoon tost suhteellisuudesta.

Olin joskus n 16v kaupungin salilla tekemässä maastavetoo tangossa joku 110. Viimese sarja jälkee joku vähä isompi sälli tulee kysyy voiko tehä välissä ni toteen vaa, et "lopetin just, tyhjäänkö?". Noh tää kaveri sanoo ettei tarvi, vetää tangon rivel ylös ja alkaa tekee pystypunnerrusta.
Ja sinne meni miehisyys.

Ps sori offtopic :D

Suositut

Back
Ylös Bottom