Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Viime viikon tiistaina alotin vuoden tauon jälkeen treenaamisen uudestaan, ja treeni kulkenut loistavasti noinkin pitkän tauon jälkeen. Voimavarat säilyny hyvin

Tuumin että 04 kun herätty niin turha lähtä sätkimään puolivaloilla. Ohjelma vaihtoon ja pe uudestaan uudella innolla.
Ei yks extralepo sinne tänne pahaa tee, pelkästään hyvää. Mulla kesti todella kauan käsittää, että hyväkin ohjelma on vaan SUUNNITELMA ja kuten @jto sanoi, elämää ei voi ohjelmoida. Jos keho vaatii ylimääräisen levon tai pari, kannattaa sitä kuunnella. Vaikka DON'T SKIP GYM HARDCORE ÖYÖY-meemit muuta väittääkin.

Koin tänään ehkä pienimuotosen valaistuksen kyykätessä, jota olin miettiny jo paljo aiemminki. Eli se, oonko pitäny välillä tankoa turhanki korkeella niskassa. Käsitys lowbarista ollu, et se pitää laskee ihan saatanan paljo alemmas, jollon ainaki omat ranteet on ihan liian kovilla. No tein ihan vaan pienen muutoksen, ja laskinki vaan ehkä 5cm alemmas tangon. Lievänä ''shokkina'', kuinka paljo kevyemmältä koko kyykky tuntu. Kyykky yhä pn-tyylinen, mut pystyn kyl nyt ymmärtään, miten jotkut saa kunnon lowbarilla yleensä enemmän, ku high-barina.
Mulla kävi ihan tasan sama Ahaa-elämys nyt, kun otin takakyykyn uudestaan ohjelmaan. Tanko ihan pari senttiä alempana, tukevasti trapseilla ja hommat kulkee tosi luonnikkaasti (vaikka tässä vamman jälkeen pikkupainoilla vasta kuntoa rakennellaankin).

low barissahan on ihan säännötkin kuinka alhaalla se saa olla. alkuasentoonkin vaikuttaa ja ei mee läpi, jos liian alhaalla. ei se mikään itsestäänselvyys ole, että se ois kaikille se paras tai että jalat leveellä ois se paras leveys. mekaanisesti ajateltuna näin saattais ollakin, mutta hyvin monenlaisilla comboilla kyllä on saatu se yksilön paras irti.

käytännössä muuttujina on ollu teknisesti mm.:
- tangon paikka: high, mid, low bar
- asennon leveys: kapea, keskileveä, leveä
- lihastason painotus: lantio, reidet, välimalli
- elastisuuden hyödyntäminen: juu, ei, rytmityksellä
noillakin saadaan melkonen määrä erilaisia yhdistelmiä. laskekoon joku matikoitsija vaikka. 81?

ja ite treenissä mm.:
- apuliiketarve: juu, ei, kausittain
- solusuhde/ toistoaluepainotus: 1-5, 6-12, "normaali"
- frekvenssi: 1x, 2x, useammin viikossa
- sarjatiukkuus: sininen, vihreä, oranssi (RPE~ 7, 8, 9)
jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite saan kanssa paljo voimaa siihen nostoon mitä alemmas lasken tankoo selässä. Tulee vaan semmosia ongelmia vastaan, että kun se tanko on liian alhaalla se lähtö asento on jo helvetinmoinen etukeno eikä tanko ole varsinaisesti minkään lihaksen päällä tukevasti jolloin nostoa rajoittava tekijä on se kuinka paljon pystyn kannattelemaan käsllä. +Tanko saattaa valu noston aikana ja tulee helvetinmoinen taistelu että saa sen takaisin telineeseen. Pitäs joku kultanen keskitie löytää. Oon leijutellu jollain 250kg, että se kehittyis mutta luultavasti parempi keino olis yksinkertasesti nostoo tankoa hieman. Helvetinmoiset loukkaantumisriskit vaan kehissä tällä tyylillä :D

Ihan käsittämätöntä miten voi salinvaihto tehdä ihmeitä. Tekemisen meininkiä ja motivaatiota riittää kerrasta toiseen. Ja salin ilmapiirikin oli tänään ihan loistava. Hyvää läppää ja ilosia ihmisiä. Semmosta tosissaan treenaamista kuitenki hyvällä boogiella varustettuna. Ai että. Ja solttupenassakin tuli oma PR. Toivottavasti tää meno jatkuu mahdollisimman pitkään.

Eilen maveen taas lisää painoa ja tuntu että viimeisessä sarjassa ois voinu vetää vaikka siltaan! Johan kulki. (y)

Penkissä meni uudet enkat, 3x5x90kg! :oujee:

Muutenki jäi hyvä fiilis, vaikka kyykyssä 100kg jäi sarjat vajaaksi. Jospa neki siitä, kun laskee painoja vähän ja koittaa uudestaan nostella niitä...

Takakyykky vihdoin ja viimein samoissa lukemissa kuin 2v sitten kun takareiden jänne tulehtui. 3x3 tuli 120kg tehtyä ja varoja jäi pari toistoa viimeiseen sarjaan. Pari kk sit kokeilin ja tuli vain nihkee 1 toisto. Joillekinhan nämä ovat lasten painoja mutta itse olen kyllä tyytyväinen. :oujee:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom