Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
30 putkeen on kova, jos liikerata/formi vähintään semmonen 7/10. Mikä oli alotustaso, ja kauan kesti saavuttaa tää?
Niiin, ei se putkeen siis ollu. Porrassysteemillä yhteensä. Putken menee ehkä 4 tällä hetkellä. Mutta siis aikasemmin ei menny ees tuota, jospa niitä kertamaksimeja sais jossain vaiheessa sittenkin nostettua. :LOL:

4 viikkoa totaalitaukoa solttupenasta, mut ilahdutti ettei sarjapainot ollu huonontuneet ihan hirveesti! Oon kyllä muutaman viikon tässä tehnyt semmosta haistapaska-jumppaa, että ehkä sekin vaikutti asiaan. Yllättävän hyvän treenin sai tehtyä tänään muutenkin, vaikka yleisfiilis oli ihan anaalista. Onko tää kuin yleistä että maksimaalisen vitutuksen vallassa tulee tehtyä hyviä treenejä? :LOL:

Helvetin hyvä jalkajumppa. Poikkeuksellisen hyvät energiatasot olleet nyt dieetillä verrattuna aikaisempiin dieetteihin ja enkatkin paukkuu melkeinpä jokaisessa jalkajumpassa :)

Tuli tänään revittyä 9x3 ykl treeni salilla. En oikee pidä salin tangosta, mutta tuli silti ylivoimainen ennätys. Olin varmaan tänään kaikista vahvimmillani koskaan, kaikki treenityylin vaihdon ansiosta.

Himmeitä pumppeja viimeiset pari kuukautta, arginiinit ja sitrulliinit hiilarin kanssa potkii. Tänään vihlaisi vasemmasta kainalosta ikävästi harmittomilla painoilla pumppailessa, puristin treenin kuitenkin loppuun aivan normaalisti. Himassa tarkastin heti vauriot, ja katso: raskausarpihan se siinä. (On edellisiltä vuosilta jokunen kertynyt kanssa, mutta aina herkistää uuden tuleminen näin pyytämättä ja yllättäen.)

Poikkeuksellisen törkeitä pumppeja ollut jo hyvän aikaa ja uusia enkkoja tullut sinällään normitreenillä. Plussaa on myös lihasmuistilla palautetut kilot, +10 kg vuoden alusta. (Ei varmasti pelkkää lihasta ja nestettä, mutta massanakin tervetullutta takaisin.)

Ilmeisesti kahden kuukauden pyöräily (sic, noin 200 km/vko hyötyajeluna) kasvatti laktaattikynnystä huomattavasti. Kerta kaikkiaan ei hengästy niin nopeasti salilla ja setit sen kuin pitenee, kun ei maitohappojen vuoksi homma katkea. Jotenkin ihan uudenlaisella sykkeellä kroppa ja lihakset vastanneet treeniin. Kovin kunto ikinä ja koko ajan enkkoja oikealta ja vasemmalta, jännä kesä tulossa nivelille, hah.

Viimeksi muokattu:
Tänään työkavereiden ehdotuksesta lähettiin kokeilee sikakyykkytreeniä eli sitä missä tarkotus mennä 20x20kg, 19x30kg, 18x40kg jne ja viimesenä sitten 1x210kg.
Oma tavote oli päästä 12x100kg sarjaan asti, mutta kulkikin ihan hullun hyvin ja pääsin 8x140 sarjan vielä läpi :) en tiedä johtuko siitä, että oli niin hyvät "lämmittelyt" alla vai mistä, mutta kyllä tuli hyvä mieli! Viimeks 140kg ollu tangossa ehkä puol vuotta sitten

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Sekatreeniä taas tänään, 2-jakoisesta vähän jotain kummastakin. Meni se mulle maaginen 200 tavoite rikki jalkaprässissä, 3x6 @ 210kg, nostipa taas hiukan lisää fiilistä tähän 82kg ruotoon. Kädetkin ihan turvoksissa, kerrassaan loistava päivä.

Etureisien totaaliset jumit eilisestä jalkatreenist. Viimeks tullu näin pahat, ku ekoja kertoja ikinä kyykänny ja/tai joku useempien kuukausien tauko ollu, ni tuli täysin yllärinä. Kivun & nautinnon rajamailla. Jos pitäis hypätä nyt, ni salee lähtis polvi irti, ja kestäis 5 sekunttia, et jalka suoristuu ;D. Outoa, koska tein vaan yhen liikkeen(Zercher kyykky), ku ei motivoinu, ja oli aikaa sen verra vähän. Toistoja yhteensä vähän päälle 60(sisältää lämmittelyt), ja työsarjat 85-90%(90kg-132.5kg) tienoilla, 1-5 toiston sarjaa. Eli ei mitään hapottavaa settiä tosiaan.
Tainnu jäähä jalkapäiviä välistä, kun noin helpolla domsseja saat ;)

Tänään ilahdutti uusi ennätys kyykyssä. Tein ilman vyötä, polvisiteitä tai polvilämmittimiä. Tässä miten nousin ennätyspainoon:

10x20 kg, 10x20 kg, 5x60 kg, 5x80 kg, 5x100 kg, 3x120 kg, 3x140 kg, 3x160 kg, 2x170 kg, 1x180 kg, 1x190 kg, 1x200 kg, 1x205 kg, 1x210 kg ja ennätys 1x215 kg. Tällainen tyyli sopii minulle ettei mennä millään isolla hypyllä suoraan maksimiin, vaan herätellään hermostoa pidemmän kaavan kautta. Viime treenissä oli 3x3 180 kilolla niin siihenkin nähden oli itselle hyvä ykkösmaksimi. :)

Se tunne kun huudat itsellesi että nyt läski sitä rautaa ylös ja meni ennätykset penkissä toki vain yksi puhdas toisto mutta 78kg meni nyt eli siihen maagiseen satkuun ei ole pitkämatka. Niin ja nyt tuli tavoitteet täyteen laihdutuksen suhteen 4 vuodessa -80kg läskiä pois ja matka jatkuu vieläkin koska muunnan lihakseksi kaiken tuon paskan mitä olen itseeni ahtanut eli loppu rutistus tuosta pelastusrenkaasta vielä on jäljellä. oon saanu niin paljon tukea ja vinkkejä salilta että kyllä ilahduttaa kun kuulee dyyd sä olet kehittynyt ja kireytynyt. Vähän jo punastuukin siinä. vielähän mä nostan "neiti" painoja mut täytyy mennä iisisti koska perkeleesti on noita vammoja ollut ettei passaa rikkoa ihteensä lopullisesti! AAMEN.

80kg on ihan vitullinen määrä ihraa. Tämmönen semiluikku ei pysty ees käsittään ;D. Onnitteluni! Älä ees mieti jtn painoja, vaan sitä, monta elinvuotta oot ostanu itelles. Kroppas varmaan voi 500% paremmin nyt?
No vitullinen määrä joo ja kyllähän sen kuvistakin huomaa mutta sellaisella maltillisella tavotteella on menty että 20kg vuodessa pois eikä mitään himo diettaamista vaan paskaa naamasta alas viikonloppusin ja piste. Koska jos ottaa liikaa paineita ni se homma kuihtuu kasaan hetkessä ja sit haukut itses pystyyn kokemusta on. kiitoksia vaan vaikka en mitään titteliä tai suurinpudottaja leimaa tästä halua. Oma helvetin vika et ku loukkas paikkoja ja ei voinu liikkuu ni söi just pitsaa kebuu kilo tolkulla ja joi limsaa energia juomaa jne eli puhtaasti omaa syytä ja siksi onkin pitänyt perkeleesti ton kans taistella. monta elinvuotta varmasti vaikka se toinen jalka onkin haudassa jo :D paremmin voin kyllä sen huomaa on pirteempi ja seksielämäkin hymyilee :D ja kyllä huomaa ku salilla sarjapainot maltilla nousee vaikkei isoja lihaksia vielä ole niin on sellanen olo et perkele eihän mua tuijotakkaan enään kukaan et perkele toi on läski. mut tavote on että toi pelastusrengas tosta kyllä lähtee. toki kerran viikos se herkkuttelu päivä oltava et vähä voi palkita itteensä. Toki vaikeeta tässä ollu tää alku kesä eron myötä mut silti en oo salin suhteen luovuttanu vaan buusterit naamaa ja nostaa rautaa.

Minkälainen on ollu kunto läskeimmillään(paino/pituus), ennen diettiä, jos saa kysyä? Uteliaisuudesta kysyn, koska yks kaveri on sellanen 179cm/160kg, ja on pohdittu, että paljo siit kropasta pitäis pudottaa, et lähenneltäis edes normaali painoa? Fläsää on tolla hyvin paljon, mut penkkaa kuitenki 160-170kg luokkaa. Eli lihastaki/voimaa löytyy aika hyvin, mikä taas hämmentää yhtälöä, ja tekee arvioinnista hyvin hankalaa. 40kg nyt heittämällä ainaki. Asentees kuulostaa varsin hyvältä, joten luulis onnistuvan.

Mulla meni selkä paskaks lihavimmillaan ja olkapää on vaivannu ylipainon takia siksi en pysty tekemään niin puhtaita liikkeitä ja se vituttaakin kun moni huutaa et nyt menee vituiks mut eiks pääasia ole et tee niin et menee kohdelihakseen ja itsestä tuntuu hyvältä? oon 188cm pitkä ja mitähän tohon nyt tarkaks heittäis olin jotain 188/175 ja jotai grammoja päälle ku alotin. Siis aluksi alotin et 3000->2800->2600 jne jne mitään radikaalia en tehnyt. Nytkin ku käyn salilla niin en hirveesti plussilla ole vaikka pitäs mut en nää mitään valtakunnan hyötyy bulkata ja bodaa koska mulla siitä suurin osa tulis vaan läskiksi kerta kaikkiaan. Mitä kaveriisi tulee ni lähtisin ihan katsomaan mitä syö. Esim mä vaihdoin vaaleen pastan ja riisin tummiin ja tuolla muutoksella lähti helvetisti painoo koska sain kuituu ja hidasta hiilaria. Sit tosiaa kaikki mis on helvetisti sokerii pois. Ennen mäki ostin valmiita pastakastikkeit mutku huomasin paljo niis on sokerii ni meinas joutuu nitron hakee. Mut siis mikään dietti asiantuntija mä en ole mut en yhtäkään vinkkii tai dietti ohjelmaa ottanu netistä valmiina vaan itse rupesin katselee mitä sinne suuhunu työnnän. Toki pahin herkku mitä syön edelleen on kouskous feat tonnikala ja vihannekset. Pahottelen typoja on vähä aivot jäässä ku tänää oli rankkatreeni ja alkaa väsymys painamaan. Mut tosiaa mullahan on jalat leikattu vammojen ja varmasti lihavuuskin on niitä tappanut ni jalkojen treenaaminen on yhtä stnan tuskaa kyllä ja vaikee edistyy. mut kyllä niihin on nyt lihaa tullu.

Okei. Etenet oman tason mukaan, ja mieluiten varman päälle. Muutahan ei voi tehä. Varsinki jos vammoja tjs alla. No joo... tää kaveri ei kyl tee asian eteen käytännös mitään. Ketään ei voi pakottaa, vaan pitää lähtee itestä se muutos. Hän syö käytännös pizzaa, & kebabbia yms. paskaa jokaikinen päivä. Eli ihan on omaa syytä, eikä oo muuttumas mihkään, ennen ku tulee järkiinsä. Jääkaappi tyhjä, eikä ikinä löydy mitään perus safkaa, ku tarkistan :D. Mulle on ihan sama, onko joku läski, vaai luikku. Ei määrittele kenenkään ihmis-arvoa. Ei oo myöskää mun kroppa, ja jokasel on oikeus omansa tuhota, ja kärsiä seuraamukset. Mut en mä tota touhuu suostu tukeen ainakaan. En oo sellanen ihminen, joka jaksaa kuunnella sellast jossitteluu, ja valitust ollenkaan. Monesti sanonu, et tulee ilmottaa, ku aikoo tehä jtn, eikä puhua, ni voin kyllä neuvoa oikeen suunnan. Valitus on ihan turhaa paskaa, jossei ees yritä tehä asialle jtn.

Ravinnosta ei hän tajua yhtikäs mitään, vaikka kuvittelee varmaan tajuuvansa. Monet, monet kerrat ehdottanu vaikka ja mitä, et mistä lähtee korjaamaan pikkuhiljaa, mut ei sitä aikuista ihmist jaksa pakottaa. Jos ite olisin läski, eikä riittäis motivaatio tohon, ni pätevän personal rainerin, tai ravitsemus asiantuntijan palkkaus varmastikkin olis houkutteleva ajatus. Ite en oo läski ikinä ollu, mut ei laihdutus/lihotus/ oo mitään rakettitiedettä. Toimii, ku pistää toimiin.
Oman kokemuksen mukaan vaikeinta koko hommassa on vanhojen tottumusten muuttaminen. Kroppa pistää helvetin kovaa vastaan jos alkaa broileri-riisi-parsakaalilinjalle jostain pizzan mättämisestä. Ruoka maistuu pahalle, siitä ei tule kylläiseksi ja ärsyttää kun on tottunut "ylihyvään" ruokaan. Mielestäni esim vuosien tupakoinnin lopettaminen on 10x helpompaa kuin huonosti syömisen korjaus täyspäiväisesti. Kaikkeen tottuu mutta jos ei ole ikinä syönyt oikein sitä ei ole helppo muuttaa koska alussa siihen joutuu pakottamaan.

Sitten vielä se miten lukee muiden ihmisten superdieeteistä missä lähtee 10 kiloa kuukaudessa, missään ei mainita että usea kilo tuosta on nesteitä eikä rasvaa. Sitten kun hitaasti pudottaa painoaan mahdollisimman terveellisesti on helppo luulla ettei tee asioita kunnolla kun jotkut saa puolet kovempia tuloksia aikaan.

Itsellä on nyt 30 kiloa pudotettuna vajaan 1.5 vuoden aikana ja alkaa vähän oppimaan mikä on järkevää ja mikä ei.

Salilla ilahdutaa se että viitsi ottaa uuden ohjelman ajoon ja ei tule ajettua treenissä itseään läheskään niin loppuun. On taas mukava treenata ja ehkä nyt oppii säätelemään intensiteettiä järkevästi. Vielä parempi jos sillä tulee hyvää kehitystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom