Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Se, että alkanut jollain tapaa tykkäämään kovasta jalkatreenistä. En kyllä tiedä voiko siitä jalkatreenistä oikeesti "nauttia". Hetken tuntuu ikävältä mutta se euforian tunne on sanoinkuvaamaton. Henkinen kantti kasvanut huomattavasti ja pystyy progressiota toteuttamaan myös yksinkin treenatessa. Failureen mennään jos niin sattuu käymään, ei siihen koskaan ole kuollut kuitenkaan ja sitten kontataan vaikka sieltä hack kyykyn alta pois jos tarve vaatii :)

Ilahdutti eilen mutta harmittaa tavallaan kun huomasin vasta lähtiessä, että entiselle kotisalille on tullut stairmaster :worship: sitä on pakko päästä testailemaan seuraavan kerran kun käyn kotipuolessa:p

Heh, tänään meni jo 3x8x140 kg eli perse terästäytyy. :D

Mitä sulla on tangon pehmusteena? Entä nousetko sarjojen välissä tangon alta pois? Olen vaikka mitkä matot ja pehmusteet koittanut kikkailla, mutta sarjapainojen lisäämiselle tuntuu olevan ikuisena esteenä se, kun tanko sattuu liikaa lanteille/nivusiin. Ja kyseinen kohta on sellainen, missä mulla ei ole luonnon pehmustetta yhtään. Isot vai pienet levypainot? Isojen kanssahan paino ei ota tauolla niin kovasti, mutta sitten jää liikerata pienemmäksi.

Mitä sulla on tangon pehmusteena? Entä nousetko sarjojen välissä tangon alta pois? Olen vaikka mitkä matot ja pehmusteet koittanut kikkailla, mutta sarjapainojen lisäämiselle tuntuu olevan ikuisena esteenä se, kun tanko sattuu liikaa lanteille/nivusiin. Ja kyseinen kohta on sellainen, missä mulla ei ole luonnon pehmustetta yhtään. Isot vai pienet levypainot? Isojen kanssahan paino ei ota tauolla niin kovasti, mutta sitten jää liikerata pienemmäksi.

Semmoinen perus pehmusterulla, osa on huonoja ja aukeaa jo ekan toiston kohdilla. Pitää huolella valita oikea rulla. Enää ei satu, kai oon tottunu tai adrenaliinipöhinöissä ei hoksaa. Sarjojen välillä yleensä vain istun tangon alla ja koitan kerätä itteä seuraavaan sarjaan. :D Mulla on kolmet kaksikymppiset tangon päissä, mahtuu hyvin menemään alle. Sitten kyynärpäillä auttaa penkistä tukea ottaen tangon ilmaan, sitten asennon haku ja menoksi.

Tänään ilahdutti salilla, että jalkatreeni oli varmaan kovin ikinä, dieetillä ei liiemmin energiaa ole ylimääräistä, mutta sain itseni motivoitua ja tsempattua joka sarjan ja toiston jälkeen. Mahtavaa mitä mielen avulla voikaan saada aikaan. Ei tehnyt mieli luovuttaa missään vaiheessa. :)

Semmoinen perus pehmusterulla, osa on huonoja ja aukeaa jo ekan toiston kohdilla. Pitää huolella valita oikea rulla. Enää ei satu, kai oon tottunu tai adrenaliinipöhinöissä ei hoksaa. Sarjojen välillä yleensä vain istun tangon alla ja koitan kerätä itteä seuraavaan sarjaan.

Ok, kiitos. Tota mä vähän pelkäsinkin. Kaikki mahdolliset pehmustevariaatiot kokeiltuna. Tottumuskaan ei auta, päinvastoin olen korkean kipukynnyksen omaava, mutta tuo sattuu aina vaan niin h*lvetisti. Ehkä on joku rakenteellinenkin juttu, eli jänteet just siinä kohtaa niin pinnassa, ja taitaa olla myös kropan vähärasvaisin kohta käsivarsien jälkeen. Nykyisestä painosta pari kiloa pois ja suonet vetää kunnolla pintaan.

Joutunen jatkamaan siis tuntumahomostelulla tässäkin.

Yleinen fiilistely viime aikojen treeneistä;

Voimaryskäilyt jatkuu vaikka voimaa ei ole. Joka kerta salille mennessäni tulee hyvä fiilis ja treenin jälkeen vielä parempi fiilis. Toki treeneissä on vieläkin pienemmille lihaksille pidempiä toistoralleja mutta isot pääliikkeet vedetään itselle isoilla raudoilla ja välillä voi vähän tekniikkakin kärsiä. Voimatasot nousseet ihan hyvin viime aikoina ja varsinkin kulmasoudut ja kapea penkki ottaneet suuria positiivisia askelia rautojen suhteen. Keskivartaloon tullut otettua muutamat täsmäliikkeet ja niitä kotona lähes joka ilta. Jääkaapin ovessa lappu mihin aina pitää rastit vetää kun kyseiset liikkeet tehty. Tuo lappunen on toiminut hyvänä motivaattorina.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tasaista progressiota kaikissa liikkeissä. Painoa tullut kesästä noin viisi kiloa ja näyttäs jopa siltä, että ainakaan ihan kaikki ei ole läskiä!

Pikkuhiljaa kehitystä dieetilläkin, sumomavea jaloille 8x100 kg, 5x105 kg. :oujee:

Parin viikon tuskailun jälkeen (rannetulehdus, flunssa) yskittää aivan saatanasti ja keuhkot on aamuisin täynnä räkää. Siitä huolimatta treeneissä suorituskyyk ollut tänään ja eilen liki normitasolla. Täältä tullaan elämä!

Tulihan viime viikolla pidettyä peräti 4 påivää ylimääräistä lepoa, mitä en muista pitäneeni viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Se kun löysin sellasen tyylin, millä voin tehdä pystypunnerrusta tangolla ilman repivää kipua olkapäissä.
Joku 2 vuotta sit jätin arsenaalista pois kyseisestä syystä. Ennen tein lähinnä niskan takaa tai muuten vaan huonolla tyylillä edestä, mikä ei soveltunu mulle. Nyt edestä ns. kyynärpäät latseihin kovaa painettuina & olkapäät selkeesti edessä. Tuntui varsin hyvältä.

Mulla oli niskantakaa pitkään ongelma puoli vuotta sitten, varmaan kun olkapäät oli jäykät ja tottumattomat. Sitten hinkkasin kolme kuukautta sellasella mikropainoilla eli 10 kg:n tangolla lämppäreinä joka kerta ja venyttelin, niin rupesi hiljalleen onnistumaan. Nyt ei ole mitään ongelmaa punnertaa tai jopa työntää niskantakaa tempausotteelle jalkojen avulla. Mitään lähelle failurea en koskaan tee. Joku tyyppi opetti lapaluiden oikean liikkeen ja epäkkään eri osien käytön, niin rupesi yllättäen sujumaan paremmin.

Tuli tosi kiva fiilis kun kyykkäilin tänään ja koetin ottaa mahdollisimman siistejä ykkösiä 170kg asti. Tuli joku random salijantteri sitten kehumaan, että ainakin amatöörin silmin tosi siistin näköistä kyykkäämistä. :)

200kg tuli kyykättyä perse lattiaan ja vielä ylöskin pääsin :) Eihän se kummoinen tulos ole, mutta minulle tuo kyykkääminen on koko salihistorian ollut se ehdottomasti vaikein ja v-maisin liike mm. liikkuvuusongelmien vuoksi. Menipähän edes kerran elämässä, joskus olin jo vannonut että tuskin koskaan tulen 200kg kyykkäämään. Muistan että kun olin vuoden salilla treenaillut niin meinasi jäädä 60kiloa kyykyssä pohjaan. Ja parhaat sarjat ollu 8x150kg ja 4x160kg eli niihinkin nähden hyvä tulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom