Mikä estää unelmien / haaveiden toteuttamisen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Olen aina unelmoinut aika helpoista asioista. Useampi niistä on toteutunut mutta niiden toteuduttua niin olen huomannutkin että ei prkl eihän tämä ollutkaan mitään.

Tämän hetkisiä haaveet estää rahan puute,tyhmyyteni ja kielitaidottomuuteni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun unelma on vain valmistua DI:ksi ja päästä töihin, tienata rahaa sen verran, että voi elää, käydä puntilla ja harrastaa kaikenlaista pientä. Koko ajan sitä haavetta toteutetaan, mutta se on vain aika pitkä projekti.

Unelmana ois tietenkin raha. Sen verran sitä sais olla ettei sitä tarvis koskaan miettiä.. Jos olis rahaa niin pääsis käsiksi kaikkiin unelma-autoihin ja unelmamoottoripyöriin ja kiertämään hienoimpia teitä ja ratoja.. Huoh. Sen estää tyhmyys. Kaippa sitä jos olis oiken fiksu/älyttömän taitava jollakin tapaa niin saisi mammonaa koottua kasaan.
Realistinen unelma on että olisin joskus fyysisesti hyvässä kunnossa. En oo ikinä ollut eikä kukaan usko siihen, mutta sen aion vielä toteuttaa Pakkiksen oppien mukasesti, eli syömällä ja treenaamalla kovaa :)

On se helppoa joillakin. Huomaa miten tähtien asennot vaikuttaa eri ihmisten elämään ja onneen. Itse kuulun näihin joille tähdet eivät paljoa ole loistaneet.
Jokainen tuntee sen jannun jolla on aina auto rikki, leivänpaahdin paskana, työpaikka menee konkurssiin, ja kissa kusee kengille.
Se on meikäläinen.
Rahaa muka saa kun vain haluaa ja että se ei estä toteuttamasta unelmia... Aika hiton naiivia.
Ei sitä rahaa ihan nuon vain jaeta vaikka miten olisi haluja.
Itellä oli haaveena tulla kehonrakentajaksi, ei miksikään mestariksi vaan kisata edes yksi kisa jotta voi sanoa olevansa kehonrakentaja, no eipähän tainnut tulla kun lonkka meni paskaksi ja olevinaan hieman haittaa treenaamista.
Sitä ennen toinen käsi on jo leikkauslistalla.
Että nämä jotka ylistää että kaikki unelmat on saavutettavissa, ei ne kuulkaa ole.

Mikään ei estä minua toteuttamasta omia unelmiani. 18-vuotias ja elämä edessä. ;) Enkä todellakaan aio 40-vuotiaana toimistorottana/vastaanottovirkailijana/kirjanpitäjänä itkeä sitä, etten saanutkaan haluamaani ammattia kun en vaan vittu jaksanut tehdä töitä sen eteen. En halua sääliä itseäni vanhempana.

Mun elämänarvoja muutti se, kun oma terveys kävi koetuksella. Silloin tuli täydellinen pakkopysähdys elämässä ja joutui oikeasti priorisoimaan elämän tärkeitä asioita. Tajusin, etten ole materialisti, enkä haaveile maailmanvalloituksesta. Elämä voi loppua milloin tahansa ja siksi jokainen päivä on ainutlaatuinen. Mun elämässä asiat, joista tulen onnelliseksi, ovat usein hyvin pieniä juttuja. Mutta juuri ne pienet jutut tekevät elämästä hetkittäin juhlaa. Ja mikä tärkeintä, olen saavuttanut niitä ja elän parhaillaan unelmaani. Elän aika tavallisen arkista, mutta oman näköistä elämää. Ja mulla on elämässä edelleen motivaatiota ja tavoitteita, joten toivon, että saan vielä kokea muitakin ihania asioita.

Mun elämänarvoja muutti se, kun oma terveys kävi koetuksella. Silloin tuli täydellinen pakkopysähdys elämässä ja joutui oikeasti priorisoimaan elämän tärkeitä asioita. Tajusin, etten ole materialisti, enkä haaveile maailmanvalloituksesta. Elämä voi loppua milloin tahansa ja siksi jokainen päivä on ainutlaatuinen. Mun elämässä asiat, joista tulen onnelliseksi, ovat usein hyvin pieniä juttuja. Mutta juuri ne pienet jutut tekevät elämästä hetkittäin juhlaa. Ja mikä tärkeintä, olen saavuttanut niitä ja elän parhaillaan unelmaani. Elän aika tavallisen arkista, mutta oman näköistä elämää. Ja mulla on elämässä edelleen motivaatiota ja tavoitteita, joten toivon, että saan vielä kokea muitakin ihania asioita.

Kroppaa voi rakentaa kuinka pitkälle haluaa, jos uhraa tarpeeksi. Töitä pystyy tekemään niin paljon kun haluaa ja hyvällä tuurilla rikastumaan.. jotta voi ostaa hienot talot, hienot autot ja hyvän statuksen, mutta niillä ei osteta onnea. Hyvä kunto ja hyvä status ei muuta sitä jos ei voi olla läsnä niiden ihmisten elämässä jotka on lähellä tai jos niitä ei ole. Paljon tärkeempää on se, että nauttii päivistä ja nauttii niistä asioista millä lopulta on oikeasti väliä.

No parempi vaihtoehto olis toki Kalifornia. Joskus Applen jobs sivua tsekkailinkin, mutta vähän omat kompetenssit epäilyttää, tuolla kun on kuitenkin maailman aivot paikalla. Pitäis olla aika kova luu että firman kannattaa lennättää joku suomalaispertti perheineen ja sumplia green cardit jne.

No helvetti loppuu se mukavuusalueella rötvääminen, pistin sitten paperit vetämään green card -arvontaan. Kattoo sitten mitä tekee jos sattuu tärppäämään, arvalla sitä on tähänkin asti tultu. :D

Oletko jämähtänyt omassa elämässäsi? Estääkö oma mukavuudenhalusi unelmiesi toteuttamisen? Ei hätää, noudata allaolevia ohjeita pilkuntarkasti niin sinustakin voi tulla oman elämäsi Sisäinen Sankari!

1. Aloita aamu rivakalla juoksulenkillä, taustamusiikkina Eye of the Tiger. Lenkin lopuksi juokse ylös pitkät portaat (esim. Tuomiokirkko Helsingissä toimii hyvin) ja tuuleta huipulla! Toista joka päivä.
http://www.youtube.com/watch?v=btPJPFnesV4

2. Ennen töihin tai kouluun menoa sulje silmäsi ja kuuntele vähintään 10 minuuttia eeppistä sankarimusiikkia (esim. leffamusiikki toimii hyvin, kts. linkit alla). Toista itsellesi: "Sä oot v*tun kova jätkä, sä oot kova luu, sä oot päällikkö, tms."

http://www.youtube.com/watch?v=FB_HBlTzYFU
http://www.youtube.com/watch?v=MSuHACeorAs

3. Hanki DVD:nä tositapahtumiin perustuva elokuva "Rudy". Katso kyseinen elokuva aina kun motivaatio meinaa pettää tai masennus uhkaa.
http://www.youtube.com/watch?v=eDKOlH0I0nQ

4. Printtaa muutama motivoiva mietelause ja laita ne näkyville paikoille asunnossasi. Suosittelen esim. interwebsistä tuttua "Courage Wolf"-teemaa:
http://knowyourmeme.com/memes/courage-wolf

5. Jos duuni mättää - ota loparit. Jos akka nalkuttaa - lähde lätkimään. Jos raha ei riitä - ryöstä pankki! Ota kerrankin elämässäsi tietoinen riski.

Jos näillä eväillä ei muutamassa kuukaudessa ala näkymään muutosta niin sitten on miehessä (tai naisessa) vikaa.

Hyviä tosiaan nuo "elämä oppaat".Yleensä ne on pitkälti ton tyylisiä ja niissä mainitaan esimerkkeinä yleensä jotain miljonäärejä jotka alotti tyhjästä.

Hyviä tosiaan nuo "elämä oppaat".Yleensä ne on pitkälti ton tyylisiä ja niissä mainitaan esimerkkeinä yleensä jotain miljonäärejä jotka alotti tyhjästä.

Voi lukea vaikka ozzyn elämänkerran. Toteaa ettei jätkä piitannu rahasta paskaakaan, sen haave tais olla vaan marssi, pulina yms pulverit ja viina.

Tällä hetkellä unelmoin parista jutusta:
1. Vakituisen työpaikan. Sitä tulee kohta 30vee mittariin ja mulla ei ole koskaan ollut vakiduunia ennen. Aina oon ollut joko koulussa, kesätöissä, työttömänä tai tekemässä tyyliin 6-9kk pestejä.
2. Raha tietty. Siis sillä tavalla, että olisi esimerkiksi hilloa lähteä reissaamaan. Nyt nimittäin mua ihan tosissaan huvittaisi lähteä reissaamaan vähintään puoleksi vuodeksi. Sitä on vaan herännyt siihen faktaan, että eipä oo koskaan tullut käytyä Saksaa ja Kreikkaa kauempana. Tässä maailmassa on niin paljon kolkkia ja haavemaita, joissa olisi kiva käydä.
3. Tietysti sitä toivoo pysyvänsä terveenä. Paras kaverini on käynyt oman terveytensä ja henkensä kanssa sellaisen paskarumban, että sitä sivusta seuranneena olen ruvennut arvostamaan ihan arkipäivän asioita.

mitä helvettiä sä valitat? mä vedin lukion justenkusten, eli mikään ei kiinnostanut. valvoin yöt ja kävin koululla nukkumassa 6h jotta jaksoin taas mennä treeneihin illalla ja valvoa seuraavan yön koneella.. paras arvosana C, joita oli sitten 4 kpl. yksi niistä sattui jostain helvetin mahdottomasta syystä olemaan pitkä matematiikka.
pääsin sitten lukemaan yliopistoon fysiikkaa ja aikomukseni on suuntautua Lääketieteelliseen fysiikkaan. sairaalafyysikon alkupalkka kunnallisella about 5,5k ja yksityisellä sen kai melkein itse saa realismin valossa "päättää" eli yli 10k, sillä Lääketieteellisen fysiikan lisensiaatteja on suomessa vain about 80 ja heidän olemassaolo on sairaaloille ja kliniikoille elintärkeää.

pointti on siinä että jos haluat jonnekkin niin sitten menet sinne vaikka läpi harmaan kiven. kuopion lääkiksen ennätys on kuulemma 8 hakukertaa ja sen jälkeen hakija pääsi sisälle.

M- papereilla sä voit päästä IHAN minne vain jos haluat.

Olisi hauska kuulla oletko edelleen, ensimmäisen lukuvuoden jälkeen, samoilla kannoilla, että meinaat käydä koulun loppuun? Tiedän nimittäin, että tuossa koulussa sisäänpääsy ei korreloi milläänlailla sitä opiskelujen vaatimustasoa.

Omat unelmat on päästä johonkin keskisuureen yritykseen johtotehtäviin, löytää se elämänkumppani ja ehkä nähdä vähän maailmaakin ennen aloilleen asettumista.
Mikä estää? Lähinnä laiskuus ja kyvyttömyys tietyissä asioissa. Noita pääsykoekirjojakin pitäisi lukea, mutta ei vaan nappaa yhtään.
Muutenkin oon aina ollu tämmönen alisuorittaja.

Tämä tulee joskus katottua, kun mieli on maassa.
http://www.youtube.com/watch?v=zKiW3DH_Ih8

Itsestä kiinni. Itse sitä määrittää rajansa ja tienaa rahansa. Jos jotain todella haluaa, sen eteen tekee kaikkensa. En ala vikisemään että massista kiinni, niin kauan kun asiat saa rahalla ne ovat vielä halpoja. Sitä sitten tekee jotain, että saa sitä rahaa ja niin edelleen. 90% asioista jotka ovat vialla/eivät ole niinkuin haluaa, johtuvat omista valinnoista. En nyt puhu mistään vammaisista, vaan normaaleista ihmisistä.

Itsellä noita unelmia olisi ainakin huippu-urheilija, siinä ainakin seuraavat asiat:
Saisi pelata samalla tasolla millä omat idolit, pelata parhaita vastaan, omata riittävä fysiikka jotta voisi pelata peliä kunnolla
Tienais elantonsa sillä ja voisi keskittyä urheiluun piittaamatta juurikaan rahasta, voisi sanoa ammatikseen urheilija <3
Se mikä sitten jossain määrin estää on:
-Geenit (pituus, nopeidenlihassolujen määrä)
-Myöhässä urheilusta kiinnostuminen(13-14v) ---> Skippasin liian monta herkkyyskautta, puuttuvia ominaisuuksia joita ei voi enään kehittää samalle tasolle mitä joillain muilla --> Ketteryys, tasapaino, kordinaatio, osittain jopa nopeus...
Mutta näitä sitten voikin ja yritänkin kokoajan paikata harjoittelemalla kovempaa ja fiksummin. Ainoa mikä nyt oikeasti häiritsee on pituus, mutta onneksi pidän haasteista.

Toinen hieman realistisempi unelma on tulla liikunta-alan osaajaksi ja tienata sillä elanto. Pitäisi vaan päättää, mitä kaikkea opiskelisi siihen liittyen, tuli todettua että saisin 15vuotta ainakin kulumaan, jos opiskelisin kaikki mitkä voisivat kiinnostaa yms. Tuossa ehkä vähän sitä mukana, että jos pääsen tai en pääse huippu-urheilijaksi niin toivottavasti voin auttaa jotakuta siinä.

E:Painotan vielä, että mitenkään en ole vielä luovuttamassa urheilun suhteen tai mitään, kun siitä joku kuitenkin jotain sanoo. Tiedostan vain asiat mitä en voi saavuttaa ja tiedostan miten ne puutteet pitää paikata. Harmittavaa tosin se, että en voi tulla sellaiskesi pelaajaksi mikä olisi oma ihanne, kiitos pituuden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom