Mikä se Pullan suuri unelma on mistä on tullut nyt totta? Jos saa kysyä?
Aika yksinkertainen:
se, että kun aamulla nousee sängystä niin olis hyvä fiilis tulevasta päivästä. Toki mun unelmaelämä koostoo monestakin asiasta, siihen kuuluu perheen perustaminen ja paljon kaikkea muutakin mutta otetaan nyt vaikkapa tämä työ esimerkiksi.
Anthony Robbinsin mukaan menestys työssä tulee (voisko tämän sanoa, että myös unelmat täyttyvät) silloin kun tekee...
1. ...sitä mitä haluaa
2. ...silloin kun haluaa
3. ...siellä missä haluaa
4. ...niiden kanssa, joiden kanssa haluaa
5. ...niin paljon kuin haluaa
Hirveen kliseistä sarasvuopaskaa ja aiheuttaa oksennusreaktion ainakin niissä, joita vituttaa nykyinen elämä. Silloin tosin tulee yleensä katsottua maailmaa pillin läpi. Pureskellaanpas tätä hetki omalla kohdallani mitä nyt on tapahtunut noin vuodessa (mikä on muuten tosi lyhyt aika).
1. ...sitä mitä haluaa
Ennen vitutti töissä aina paitsi ruokatunnilla ja kahvitauolla. Nyt tykkään siitä mitä meidän firma tekee. Tykkään omasta roolistani. Tosin alottavan yrityksen perusongelmat on arkipäivää ja vähän liikaa menee aikaa paperipaskaan. Siitä kun päästään eroon niin ollaan aika hyvissä.
2. ...silloin kun haluaa
Yrittäjän vapaus, voin käydä puntilla, syömässä jne sillon kuin huvittaa. Aamukahvitkin voi juoda aamulla takapihalla ja kuunnella linnunlaulua eikä tarvitse miettiä että suuttuuko pomo jos meenkin vasta klo 12 toimistolle. Toki sovittuihin juttuihin pitää mennä. Ulkomaille voi lähteä about milloin huvittaa, esim. pitkä viikonloppukaupunkiloma onnnistuu ilman ongelmia.
3. ...siellä missä haluaa
Tämä onnistuu melkein. Ei varsinaisesti ole 100% paikkasidoinnaista hommaa vaikka paltsuissa ja muissa tapaamisissa pitääkin olla paikalla, niitä voi tosin aikatauluttaa siten, että voi pitää kotitoimistoäiviä useammin. Parit ulkomaanreissut ja koulutukset ulkomailla on onnistunut ihan hyvin kun työt pystyy tekeen verkon yli.
4. ...niiden kanssa, joiden kanssa haluaa
Tämä on ehkä hienoin juttu. Urpojen kanssa ei ole pakko tehdä hommia ja työkaveritkin saa itse valita. Monta ehkä taloudellisesti kannattavaa juttua on tullut sivuutettua koska vastapuoli on ollut imbesilli.
5. ...niin paljon kuin haluaa
No tässä pykii vielä aika lailla. Työ on pääosin kivaa eikä tunteja tule laskettua mutta liikaa aikaa kuluu byrokratiaan, paperipaskaan ja muuhun päivittäiseen hösöhösöön. Jahka kassa näyttää paremmalta niin pitää ulkoistaa nuo jutut, ainakin meikäläisen käsistä. Sitten olisi enemmän aikaa kehitysjuttuihin ja oleelliseen.
Väitän edelleen, että kaiken a ja o on se, että kulkee muutakin kuin tuvan ja tunkion väliä ja tarttuu rohkeasti niihin juttuihin mitkä tuntuu hyviltä. Harvaa tullaan kotisohvalta nykimään esim. yrittäjäksi. En nyt kauheasti viitsi talousjuttuja availla täällä mutta mulla on kaksi firmaa, toisen perustamiseen meni n. 7000e ja toisen n. 12000e. Ei mun mielestä kuulosta mitenkään utopistisilta summilta etteikö niihin pääsisi käsiksi kuka vaan.
Siitä päästäänkin aasinsillalla päivän motivaatiovideoon. Ne jotka ovat eri mieltä ylläolevasta väittämästä ovat noita videon lopussa olevia nuoria koripalloilijoita. :D