Mihin kaikkeen verorahat menee ja ei

Originally posted by Hippa
Ei ulkomaalainen saa sen enempää tukea kuin suomalaisetkaan.

Oletkos Hippa ottanut asiasta selvää, vai onko tuo vain mutu juttu?

Itse en tiedä asiasta varmuudella, mutta kaverini kertoi juuri että Kelan sanomissa oli ollut juttu että ulkomaalainen työkyvytön saa lähes 500 euroa enemmän kuin vastaavassa tilanteessa olevan suomalainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by osku
Eikös romanien kansallispuvut mene veronmaksajien piikkiin?Mietin vaan että pitäisköhän ruveta kinuamaan omaa kansallis pukua.
Juu, taitaa joka 2. vuosi saada uudet rensselit. (sillä kangasmäärällä muuten vaatettais puol Suomea)

Originally posted by Jyväbroileri
Oletkos Hippa ottanut asiasta selvää, vai onko tuo vain mutu juttu?

Itse en tiedä asiasta varmuudella, mutta kaverini kertoi juuri että Kelan sanomissa oli ollut juttu että ulkomaalainen työkyvytön saa lähes 500 euroa enemmän kuin vastaavassa tilanteessa olevan suomalainen.

Kaveri on naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Tosin työtä on jo löytynyt. Tekee kahta paskaduunia ja on töissä melkeen koko ajan.

Silloin, kun sillä ei ollu duunia vielä ni eipä sieltä sossusta oikeen mitään tippunut, ei edes sen vertaa, mitä suomalaiset saa.

Originally posted by AsteriX
Paskan marjat sanon minä, mulla on yksi entinen luokkakaveri töissä espoon sosiaalivirastossa ja se kertoi että pakolaisille maksetaan suomalaisen keskivertopalkansaajan mukaan tukea koska heillä ei ole mahdollisuuksia työmarkkinoille.
Ja toi Camelbootsjuttu tulee siitä kun olin itse ostamassa helsingin asematunnelissa kenkiä ja pakolainen tuli liikkeeseen ja otti kalleimmat kengät(Camelbootsit 250€) mitä löysi ja löi sossulapun tiskille,jolla maksoi ne.
Kyllä kenkäliikkeen myyjäkin kirosi.

Oletko koskaan käynyt siellä sossussa itse? Minäpä olen. Kun sieltä saa maksusitoumuksen ni se kelpaa vain tietyissä kaupoissa ja siinä on visusti määritelty mitä saa ostaa ja mitä ei ja maksimihinta.

Että vika on sitten siinä sossutyöntekijässä, jos se on määritellyt, että saa ostaa kaupan kalleimmat kengät.

Esim. kerran näin ja kuulin omin silmin, kun sossutyöntekijä pisti yhden miehen maksusitoumukseen ruokakauppaan, että saa ostaa tupakat kans sossun piikkiin.

EDIT: pitää kyl lisätä se, että nuo sossupomot kyllä tekee mitä ihmeellisimpiä päätöksiä, ettei vaan tulisi rasistin mainetta. Että sinänsä voi tuo camelbuutsijuttukin mennä läpi.

Jokaisella sossulla on omat tapansa toimia. Eihän noilla vanhemman ikäluokan pitkäaikaistyöttömilläkään ole paljon toivoa työmarkkinoilla ,joten heille kanssa vähän ylimääräistä.

Mitä veteraaneihin tulee, niin minua ihmettelee mikseivät veteraanijärjestöt käytä rahojaan. Siellä istutaan melkoisen rahakasan päällä, ja lisää kerätään useamman kerran vuodessa. Vai onko ideana se, että viimeinen hengissäoleva kerää koko potin? Taitavat rivit olla jo siihen malliin harvenemassa, että kannattaisi alkaa tehdäkin jotain niillä varoilla.

Originally posted by Ozwald
Mitä veteraaneihin tulee, niin minua ihmettelee mikseivät veteraanijärjestöt käytä rahojaan. Siellä istutaan melkoisen rahakasan päällä, ja lisää kerätään useamman kerran vuodessa. Vai onko ideana se, että viimeinen hengissäoleva kerää koko potin? Taitavat rivit olla jo siihen malliin harvenemassa, että kannattaisi alkaa tehdäkin jotain niillä varoilla.

mm. tämän takia en koskaan osallistukkaan moisiin keräyksiin, vaikka hyvä asia onkin. Tästähän tuli joskus joku ohjelmakin, veteraanijärjestöillä on niin paljon omaisuutta että kaikki veteraanit pystyisivät elämään herroiksi vaikkei mitään keräyksiä enää järjestettäisikään.

Luulen että ideana on se, että kun viimeinenkin veteraani on kuollut niin potti pannaan jakoon vasta sitten. :wall:

Originally posted by demoni
Muistaakseni eniten veromarkkoja kuluu Suomessa terveydenhuoltoon.
Silti terveydenhuollon osuus vaikka bruttokansantuotteeseen verrattuna on Suomessa aika keskitasoa ja esimerkiksi Afrikassa on maita joissa tuo osuus on suurempi.

Originally posted by Hippa
Ne on jo siellä. Ei ulkomaalainen saa sen enempää tukea kuin suomalaisetkaan.

Se on ihan itestään kiinni mihin ne rahat käyttää. Jos haluaa camelbuutsit ni se on jostain muusta pois.

Yksi työtön kaveri ostaa uusia vaatteita ja juo paljon alkoholia ja rahan käyttö on ihan hillitöntä. Sitten sillä ei ole rahaa ruokaan ja laskut on aina rästissä.

Mitenkäs se meni näiden maahan muuttajien terveydenhuolto ja siihen liittyvät kustannukset? Muistanko ihan väärin, että he saavat käyttää terveydenhuollon palveluita 2 vuotta ilman, että heiltä peritään maksuja. Myös mahdolliset lääkkeet ovat ko. ajan ilmaiset. Entäs tämä ongelma joidenkin maahanmuuttajien henkilöllisyyksien kanssa. Samalle henkilölle on annettu "useampi henkilöllisyys", tietysti tällöin on vaara, että yksi ja sama ihminen käyttää tilaisuutta väärin ja nauttii tämän yhteiskunnan tarjoamista eduista tuplasti. Tokihan suomalainenkin työtön näintekisi, jos vain tekisi. Ei lainkuuliainen ihminen, niin suomalainen, kuin minkään muun maalainenkaan näin tietenkään tee.

Se on totta, että toiset käyttää rahansa toiseen asiaan, kuin toiset. Mutta on se jotenkin älytöntä, että sosiaalivirasto kustantaa jollekkin 250 euron kengät tai jotain muuta vastaavaa. "Toki ihmisiä pitää auttaa mutta eikö pitäisi lähteä siitä, että jos tarvitsee kengät niin eikai niiden täydy olla merkiltään viimeistä huutoa, vaan sellaiset jotka on hyvät ja ajaa asiansa täällä kylmässä Suomessa." Lainausmerkit on siksi, että turha on vain miettiä pelkkiä kenkiä ja maahanmuuttajia vaan tuota ajatusta voisi hieman soveltaa moneen asiaan, tässä tilanteessa ehkä myös veroeurojen käyttöön kansanedustajien illanistujaisissa.

Väriin tai kansallisuuteen katsomatta työttömyys tai pummaaminen pitää tehdä niin hankalaksi että ihminen tekee todellakin kaikkensa hankkiakseen itse elantonsa. Ja saivartelijoille heti maininta että työkyvyttömyys on sitten asia erikseen.

Kaveri oli elektroniikka-liikkeessä töissä, somalit tulivat ostamaan pesukonetta sossusta saadun lapun kanssa. No, kaveri meinas alkaa kauppaamaan ihan normaalia ja käypää pesukonetta mutta eipä se somaleille käynyt. Piti olla parempi ja kalliimpi. Ei ne kuulemma edes tajunneet koko koneista mitään mut sen hintalapun ne kyl tajusivat ja halusivat viedä kalleimman koneen mitä kaupasta löytyi. Ottaa päähän niin tuollaiset :wall: Ajellaan kuitenkin kaupungilla päivät pitkät 30000 euron autolla ja käydään välillä sossussa kerjäämässä rahaa et saadaan autoon uudet stereot...! Ja kyl veteraaneja pitäis sen verran kunnioittaa et pitäis niillä hyvät oltavat kun ei niitä enää edes paljoa ole.

Originally posted by Hemppa
mm. tämän takia en koskaan osallistukkaan moisiin keräyksiin, vaikka hyvä asia onkin. Tästähän tuli joskus joku ohjelmakin, veteraanijärjestöillä on niin paljon omaisuutta että kaikki veteraanit pystyisivät elämään herroiksi vaikkei mitään keräyksiä enää järjestettäisikään.

Luulen että ideana on se, että kun viimeinenkin veteraani on kuollut niin potti pannaan jakoon vasta sitten. :wall:

Muistan itekin nähneeni tuon ohjelman, tuli kai joskus väh. pari vuotta sitten. Paikkaansa pitäessään tuo on kyllä taas yksi elämän käsittämättömiä järjettömyyksiä, mihin ne niitä rahoja jemmaa? :curs:

Originally posted by Calle
Muistan itekin nähneeni tuon ohjelman, tuli kai joskus väh. pari vuotta sitten. Paikkaansa pitäessään tuo on kyllä taas yksi elämän käsittämättömiä järjettömyyksiä, mihin ne niitä rahoja jemmaa? :curs:

Ai et mitä varten ne niit rahoi säästää? Koska ei niil ne rahat polta taskus. Epäilemättä ne haluaa jättää hyvän perinnön lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Mä olen ainakin ihan tyytyväinen mun verorahojen käyttöön.

Soitin hammaslääkärille ja saan jo maaliskuussa yrittää varata aikaa ensivuodelle hammaslääkärille.

Ja on musta tosi jees että otan vapaaehtoisen eläkävakuutuksen josta nautin sitten 62 vuotiaana ja saan vielä maksaa kolmanneksen valtiolle veroa säästämistäni rahoista.

Originally posted by pek
Ai et mitä varten ne niit rahoi säästää? Koska ei niil ne rahat polta taskus. Epäilemättä ne haluaa jättää hyvän perinnön lapsilleen ja lapsenlapsilleen.
Keräävätkö veteraanijärjestöt siis rahaa vain jättääkseen sen perinnöksi? Siinä tapauksessa keräyksien teemat taitavat olla enemmän tai vähemmän harhaanjohtavia. Ihan sama minne annat roposi, aina ne päätyvät sille pitkätukkaliimanhaistelijalle tai ulkomaanpummille.

Itse taas luulen, että kun viimeinenkin veteraani on kuollut ja tajutaan rahaa jääneen vähän toista miljardia, niin yhdistys perustaa säätiön ja alkaa sitä kautta jakaa rahojaan jonkinlaisina palkintoina. Ja taas joku hippitaiteilija voittaa.

Niin ja menee ne saatanan verot tälläiseenkin:

http://www.iltalehti.fi/2003/12/09/1281459_uu.shtml

"Laittomasti maahan tulleet romanialaiset kuittasivat päivärahat ja poistuivat maasta"

Vittu saatana, miksi suomalaisten pitää maksaa päivärahaa joillekin vitun romanialaisille?
:curs: :wall: :curs: :wall:

Seth syököön heidän sielunsa...............

Liitteet

• swordinskulls.jpg
    swordinskulls.jpg
    36,8 KB · Katsottu: 245
Kyllä minäkin olen tarinaa kuullut, että ei ne pakolaisten tuot ole läheskään niin olemattomat mitä suomalaisen työttömän, mutta siitä viis...miettikääpäs montako köyhää pakolaista suomessa on??? kyllähän ne on elintasopakolaisia suurin osa, ei sieltä ne oikeesti köyhät ja eniten apua tarvitsevat mihinkään hyvinvointovaltioihin pääse kun ei oo rahaa millä ostaa itsensä jonojen ohi!! Hyvinhän sitä on varaa ajaa mersulla kun eläminen ei maksa mitään ja muutenkin on hilloo ihan mukavasti...

Originally posted by AsteriX
Ihan ensimmäiseksi leikkaisin pakolaisten tuet työttömän suomalaisen tasolle.

Niin, tiedä sitten, mikä se toinen vaihe on, kun et vielä kertonut. Minä jatkaisin tuosta näin: Pakolainen/maahanmuuttaja tulee Suomeen. Mitäs tällainen ihminen on Suomen valtiolta ansainnut? Minä en keksi perustetta edes yhdelle sentille.

Verokeskustelu on aina yhtä hupaisaa siinä suhteessa, että se ei tule tällä systeemillä loppumaan ikinä eikä menemään yhtään parempaan suuntaan. Varat hankitaan rikollisesti ja jaetaan rikollisesti. Ainoa "onnihan" tässä järjestelmässä on, että täällä saa valittaa ilman, että sen jälkeen saunan takana kohdataan. Mitä tässä nyt yritän sopertaa, on se, että se on siis ihan sama, meneekö rahat terveydenhuoltoon, pk-yritykselle, somaleiden sosiaaliturvaan, romanien kansallispukuihin, kainuulaiselle laamafarmarille, palestiinalaisten terroristien kasvatukseen, sosiaaliturvaan vai johonkin muuhun, mihin tietyin väliajoin äänestämällä valittava idioottilauma sattuu ne ohjaamaan. Kyllä on turha meno päällänsä. :)

Originally posted by Ozwald
Keräävätkö veteraanijärjestöt siis rahaa vain jättääkseen sen perinnöksi? Siinä tapauksessa keräyksien teemat taitavat olla enemmän tai vähemmän harhaanjohtavia. Ihan sama minne annat roposi, aina ne päätyvät sille pitkätukkaliimanhaistelijalle tai ulkomaanpummille.

Itse taas luulen, että kun viimeinenkin veteraani on kuollut ja tajutaan rahaa jääneen vähän toista miljardia, niin yhdistys perustaa säätiön ja alkaa sitä kautta jakaa rahojaan jonkinlaisina palkintoina. Ja taas joku hippitaiteilija voittaa.

Jaa, no sanoisinpa et eiköhän sotaveteraaneil oo kuitenki vapaus päättää mitä tekevät rahoillaan. Mun puolesta saa antaa rahansa kelle huvittaa. Vai ootko sä sitä mieltä et veteraanien tuet pitäis lopettaa ettei ne rahat vaan joutuis "vääriin" käsiin? Enkä mä usko et ne veteraanijärjestöt niit rahoi jättää perinnöks vaan itse veteraanit.

Minun tuffani oli sotaveteraani (kuoli pari vuotta sitten:( ), eikä koskaan nähnyt penniäkään keräysrahoista:arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom