Mihin kaikkeen verorahat menee ja ei

Originally posted by pek
Jaa, no sanoisinpa et eiköhän sotaveteraaneil oo kuitenki vapaus päättää mitä tekevät rahoillaan. Mun puolesta saa antaa rahansa kelle huvittaa. Vai ootko sä sitä mieltä et veteraanien tuet pitäis lopettaa ettei ne rahat vaan joutuis "vääriin" käsiin? Enkä mä usko et ne veteraanijärjestöt niit rahoi jättää perinnöks vaan itse veteraanit.
No tässä tapauksessahan sitten tämä täällä oleva ainainen narina siitä kuinka veteraaneilla menee huonosti pakolaisten (tai muiden) takia on turhaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by pek
Jaa, no sanoisinpa et eiköhän sotaveteraaneil oo kuitenki vapaus päättää mitä tekevät rahoillaan. Mun puolesta saa antaa rahansa kelle huvittaa. Vai ootko sä sitä mieltä et veteraanien tuet pitäis lopettaa ettei ne rahat vaan joutuis "vääriin" käsiin? Enkä mä usko et ne veteraanijärjestöt niit rahoi jättää perinnöks vaan itse veteraanit.
Mitä tarkoitat että veteraanit jättää ne rahat perinnöksi?
Jeesus Pek!luuletko tosiaan eettä jotkut keräysrahat menee suoraan veteraanien taskuun? Uskomatonta kuinka pihalla voi olla elämän arkisista asioista...Mitä tulee noihin keräyshommiin niin niitä ei todellakaan taritsisi olla. Valtio jättää tällä hetkellä veteraanien hoitoja tekemättä/maksamatta, mutta vittu samalla mainostavat jotain vitun radiokanavaa sadoilla tuhansilla euroilla,jotain on oikeesti päin persettä silloin....

Eräs mutu jonka tunnen teki silleen että se meni hotelliin asumaan ja vei "vuokra kuitit" sossuun.Sossun täti sano että et sää siellä voi asua,niin siihen tää mutu sano vaan pokalla että jaa en mää sitä tiennyt.Sai asua sossun piikkiin 2vko hotellissa!!!!

Originally posted by Baarikello
Verokeskustelu on aina yhtä hupaisaa siinä suhteessa, että se ei tule tällä systeemillä loppumaan ikinä eikä menemään yhtään parempaan suuntaan. Varat hankitaan rikollisesti ja jaetaan rikollisesti. Ainoa "onnihan" tässä järjestelmässä on, että täällä saa valittaa ilman, että sen jälkeen saunan takana kohdataan. Mitä tässä nyt yritän sopertaa, on se, että se on siis ihan sama, meneekö rahat terveydenhuoltoon, pk-yritykselle, somaleiden sosiaaliturvaan, romanien kansallispukuihin, kainuulaiselle laamafarmarille, palestiinalaisten terroristien kasvatukseen, sosiaaliturvaan vai johonkin muuhun, mihin tietyin väliajoin äänestämällä valittava idioottilauma sattuu ne ohjaamaan. Kyllä on turha meno päällänsä. :)

Muistaakseni teikäläinenkään ei kuitenkaan ollut lakkauttamassa valtiota/valtioita kokonaan. Kerro toki että mitä veroja sinä itse olisit valmis maksamaan/mitä valtion toimia rahoittamaan? Ja vielä sitten se, että olisivatko nuokin kaikille valtion alueella asuville vapaaehtoisia vaiko pakollisia?

Jospa tällä kertaa pääsisit idealismista askeleen lähemmäksi tosielämää ... :)

Originally posted by timba79
Kyllä minäkin olen tarinaa kuullut, että ei ne pakolaisten tuot ole läheskään niin olemattomat mitä suomalaisen työttömän, mutta siitä viis...miettikääpäs montako köyhää pakolaista suomessa on??? kyllähän ne on elintasopakolaisia suurin osa, ei sieltä ne oikeesti köyhät ja eniten apua tarvitsevat mihinkään hyvinvointovaltioihin pääse kun ei oo rahaa millä ostaa itsensä jonojen ohi!! Hyvinhän sitä on varaa ajaa mersulla kun eläminen ei maksa mitään ja muutenkin on hilloo ihan mukavasti...

Kerro toki kuinka monta mersulla ajavaa pakolaista ihan oikeasti tunnet? Minä olen työn puolesta kohdannut jos jonkin sorttista maahanmuuttajaa, mutta en vielä kertaakaan mersulla ajavaa. Tuollaista köyhälistöä/keskiluokkaa ovat olleet, kaikki keskiluokkaiset ovat sitten kanssa olleet työssäkäyvää porukkaa.

Totta on kylläkin se, että koska sossuntädeillä ja -sedillä on aika paljon harkinnanvaltaa itsellään, niin voipi olla että maahanmuuttajia sympatiseeraava henkilö myöntää heille helpommin tukia kuin suomalaisille - ja sama päinvastoin. Tähän ei auta muu kuin tiukempi lainsäädäntö. Juu, ja mielestäni ei maahan vasta tulleille, työttömille maahanmuuttajille pidä suoda niin paljon kuin vuosia työssä olleelle ja vastikään työttömäksi joutuneelle. Sama koskee maahanmuuttajien lisäksi sellaisia syntyperäisiä suomalaisia velttoilijoita kuin taannoin mainetta riittäneen dokumentin kuvaamat kainuulaiset pullaposket - kova linja vain. Ei tänne tulla lepäilemään. :whip:

Yhdyn täysin vapaudenpatsaan ajatuksiin.

Pienenä aasinsiltana. Suorastaan käsittämätöntä, että tarvitaan populisti-Halme ennen kuin moraalisesti niinkin tärkeä asia kuin veteraanien hoito saa kunnolla julkisuutta. Oikeastaan voisi sanoa, että veteraaniteeseillään Halme on paikkansa eduskunnassa ansainnut, olipa mies muuten kuinka idiootti tahansa.

Ja veteraanien syyskeräykset on täysin perseestä sillä sellaisia ei todellakaan pitäisi tarvita järjestää. Veteraanien hoitoon tarvittavien varojen pitäisi olla automaatio valtiovallan taholta.

Originally posted by pek

Niilä keräysrahoilla kustannetaan veteraaneille hoitoa, jonka maksaja kuuluisi olla valtio. Tiedän tämän koska oma vaarini on veteraanijärjestöjen kustannuksella mm. aikanaan läpikäynyt kuntoutuksia.

Ooppera

Oli tässä jokunen päivä sitten iltapäivälehdissä juttua oopperan tukemisesta verorahoilla. En ihan tarkkaa summaa muista, mutta valtiontuki oli luokkaa 140€ / teatterilippu. Itse olen sitä mieltä että kyllä "korkeakulttuurin" pitää pystyä pärjäämään omilla tuloillaan, ei sitä valtion pidä lähteä tukemaan. Kyseessä on kuitenkin hyvin pienen porukan hupi. Pienennetään produktiokustannuksia ja sopeutetaan kulurakennetta vastaamaan kassavirtaa. On se järjetöntä käyttää verorahoja siihen että saadaan joku maailmanluokan oopperadiiva esiintymään Suomeen.

Keksikää nyt herranjumala joku vähän omaperäisempää kuin ainaiset "mä kuulin pikkuserkulta että semmonen somali lentää helikopterilla sossuun joka perjantai..."-pakolaiskeskustelut?
Näille on omia threadeja ollu ihan liikaa jo.

Kuka tietää jotain aivan muista turhista raharei´istä?
Paljastuksia? Esim.Tampereen kaukalotilanteesta itse en ollut aiemmin kuullut, ja kyllä kiehuttaa.:curs:

No, eipä jotain pahaa ellei hyvääkin; ajattelin ensi vuonna maksaa niin paljon veroa, kuin suinkin vain ehdin. Eipähän tarvitse maksaa pankille niin paljoa rahaliikenteeni aiheuttamasta loputtoman suuresta vaivasta...:joulu7:

Originally posted by Johnnyboy
Mitenkäs se meni näiden maahan muuttajien terveydenhuolto ja siihen liittyvät kustannukset? Muistanko ihan väärin, että he saavat käyttää terveydenhuollon palveluita 2 vuotta ilman, että heiltä peritään maksuja. Myös mahdolliset lääkkeet ovat ko. ajan ilmaiset. Entäs tämä ongelma joidenkin maahanmuuttajien henkilöllisyyksien kanssa. Samalle henkilölle on annettu "useampi henkilöllisyys", tietysti tällöin on vaara, että yksi ja sama ihminen käyttää tilaisuutta väärin ja nauttii tämän yhteiskunnan tarjoamista eduista tuplasti. Tokihan suomalainenkin työtön näintekisi, jos vain tekisi. Ei lainkuuliainen ihminen, niin suomalainen, kuin minkään muun maalainenkaan näin tietenkään tee.

Se on totta, että toiset käyttää rahansa toiseen asiaan, kuin toiset. Mutta on se jotenkin älytöntä, että sosiaalivirasto kustantaa jollekkin 250 euron kengät tai jotain muuta vastaavaa. "Toki ihmisiä pitää auttaa mutta eikö pitäisi lähteä siitä, että jos tarvitsee kengät niin eikai niiden täydy olla merkiltään viimeistä huutoa, vaan sellaiset jotka on hyvät ja ajaa asiansa täällä kylmässä Suomessa." Lainausmerkit on siksi, että turha on vain miettiä pelkkiä kenkiä ja maahanmuuttajia vaan tuota ajatusta voisi hieman soveltaa moneen asiaan, tässä tilanteessa ehkä myös veroeurojen käyttöön kansanedustajien illanistujaisissa.

Kaverin mies ei saa edes aikaa terppakeskukseen, koska sillä ei ole sosiaaliturvatunnusta. Mitään lääkkeitä ei ole ilmatteeks saanu. Siitäkin oli joskus puhetta.

Puhetta ei ole ollut noista 2v kaikki ilmaista eduista. Jos toimeentulotuella elää niin ainakin suomalaisilla lääkkeisiin saa maksusitoumuksen, jolloin lääkkeitä ei joudu maksamaan itse.

Niin kuin sanoin kaikkiin kauppoihin annetaan maksusitoumus, jossa lukee mitä tavara saa korkeintaan maksaa. Jos joku sosiaalitäti todella on niin idiootti, että antaa 250 euroa kenkien ostoon ni eipä se ole sen asiakkaan syy.

Originally posted by Timppa
Ei ne kuulemma edes tajunneet koko koneista mitään mut sen hintalapun ne kyl tajusivat ja halusivat viedä kalleimman koneen mitä kaupasta löytyi. Ottaa päähän niin tuollaiset :wall: Ajellaan kuitenkin kaupungilla päivät pitkät 30000 euron autolla ja käydään välillä sossussa kerjäämässä rahaa et saadaan autoon uudet stereot...! Ja kyl veteraaneja pitäis sen verran kunnioittaa et pitäis niillä hyvät oltavat kun ei niitä enää edes paljoa ole.

Lähden siitä, että tuo juttu on tosi.

Kuten yllä kirjoitin, sossu saa määritellä ne laitteet aika hiton tarkkaan. Lisäksi ne määrittelee ne liikkeet.

Eli jälleen viittaan idioottisossutyöntekijöihin.

Niiden ei ole pakko antaa tollaisia juttuja kellekään, koska laki ei sitä määrää.

Originally posted by Narutumppu
Keksikää nyt herranjumala joku vähän omaperäisempää kuin ainaiset "mä kuulin pikkuserkulta että semmonen somali lentää helikopterilla sossuun joka perjantai..."-pakolaiskeskustelut?
Näille on omia threadeja ollu ihan liikaa jo.

Kuka tietää jotain aivan muista turhista raharei´istä?
Paljastuksia? Esim.Tampereen kaukalotilanteesta itse en ollut aiemmin kuullut, ja kyllä kiehuttaa.:curs:

Yksi suurimpia rahareikiä on puoluetuki. En tiedä onko se kovinkaan salaperäinen juttu, mutta kyllä joskus yllätyin, kun luin, että se on 100 000 euroa per kansanedustaja per vuosi.

Sehän on ihan helvetillisen iso raha, jolla voisi tehdä jotain paljon tärkeämpääkin kuin kustantaa isojen puolueiden edustajien vaalikampanjat..

Originally posted by Hippa
Sehän on ihan helvetillisen iso raha, jolla voisi tehdä jotain paljon tärkeämpääkin kuin kustantaa isojen puolueiden edustajien vaalikampanjat..
Miksi aina lähdetään siitä että säästynyt raha pitäisi käyttää johonkin muuhun? Eikö veronalennukset voisi koskaan tulla kysymykseen maassa jonka kansalaisilla on verrattain huono ostovoima? Asiat tässä maassa on jo ainakin tarpeeksi hyvin, IMHO liiankin.

Originally posted by AKV
Kerro toki kuinka monta mersulla ajavaa pakolaista ihan oikeasti tunnet? Minä olen työn puolesta kohdannut jos jonkin sorttista maahanmuuttajaa, mutta en vielä kertaakaan mersulla ajavaa. Tuollaista köyhälistöä/keskiluokkaa ovat olleet, kaikki keskiluokkaiset ovat sitten kanssa olleet työssäkäyvää porukkaa.

Totta on kylläkin se, että koska sossuntädeillä ja -sedillä on aika paljon harkinnanvaltaa itsellään, niin voipi olla että maahanmuuttajia sympatiseeraava henkilö myöntää heille helpommin tukia kuin suomalaisille - ja sama päinvastoin. Tähän ei auta muu kuin tiukempi lainsäädäntö. Juu, ja mielestäni ei maahan vasta tulleille, työttömille maahanmuuttajille pidä suoda niin paljon kuin vuosia työssä olleelle ja vastikään työttömäksi joutuneelle. Sama koskee maahanmuuttajien lisäksi sellaisia syntyperäisiä suomalaisia velttoilijoita kuin taannoin mainetta riittäneen dokumentin kuvaamat kainuulaiset pullaposket - kova linja vain. Ei tänne tulla lepäilemään. :whip:

No en minä henk. koht. tunne ainuttakaan maahanmuuttajaa kovin hyvin, mutta reilun vuoden sellaisessa kerrostalossa asuneena missä oli varmaan puolet maahanmuttajia/mustalaisia voin kyllä sanoa että ei ne maahanmuuttajat millään paskarotteloilla kurvailleet...saatto se mersu olla turhan provosoiva mutta kyllä niillä keskitasoa paremmat kiesit alla oli ja pennuilla siistis maastopyötät ja jos ne ei sossusta saa rahaa niin sitten sitä on itellä?? vai montakos täysin köyhää maahanmuuttajaa sinä tunnet??

Mutta noista tuista oon samaa mieltä, työtävieroksuva suomalainen pitä pudottaa niin minimituolle että pitäs alkas se työnteko kiinnostaa, näitä työtäpakenevia suomalaisia valtion elättejä kyllä tunnen valitettavasti. Ja pari kappaletta on aika lähipiirissäkin...pistää pikkusen meinaan :curs: tällainen touhu...tekis mieli kyllä ottaa tarkemmin selvää touhuista ja ottaa pari puhelua niin ehkä joku tulis tutkimaan miten ne asiat oikein ovat...mutta kun ei viittis tähänkään ruveta...

Mutta asiasta toiseen...eihän sitä tarvita kun parit Relanderit lisään tekemään vähän umts kauppoja tai vastaavia niin ollaan tuhlattu jo aikamonen pakolaiskiintiöt ja sosiaalietuudet taivaan tuuliin...ja kuka tietää missä tämä herra Relander tällä hetkellä pyörii...johtotehtävissä jossakin tietenkin vai??

Originally posted by timba79

Mutta noista tuista oon samaa mieltä, työtävieroksuva suomalainen pitä pudottaa niin minimituolle että pitäs alkas se työnteko kiinnostaa, näitä työtäpakenevia suomalaisia valtion elättejä kyllä tunnen valitettavasti. Ja pari kappaletta on aika lähipiirissäkin...pistää pikkusen meinaan :curs: tällainen touhu...tekis mieli kyllä ottaa tarkemmin selvää touhuista ja ottaa pari puhelua niin ehkä joku tulis tutkimaan

Monisysisiä ovat kansakuntamme ongelmat...
Itse olen helvetin samaa mieltä työtävieroksuvat ihmiset ovat hiton suuri ongelma ja taloudellinen riippakivi yhteiskunnassamme. Tämän porukan olemassaolo ja ylläpitäminen on muka hyvinvointia, My Ass.

On ihmisen aivan rationaalista käytöstä, jos kaikenmailman tukimuodoilla pystyy samaan toimeentuloon kuin työssäkäymällä niin aika moni valitsee tuon joutilaana olon voihan sitten puuhata kaikkea kivaa.

Siihen päälle voi tehdä vaikka pimeää työtä. Lähipiirissäni on riittävästi tuollaisia heppuja, miehiä ja naisia.
Jokainen lähiökuppilassa työskennellyt voi vain ihmetellä mistä niillä juopoilla(anteeksi päihdeongelmainen) on rahaa istua siellä aamusta aamuun.

Tämä on rehellisesti sanottuna perseestä, että ihmisiä oikein kannustetaan olemaan ottamatta vastuuta itsestään.

Tuet niin pieniksi, että ihmiset juuri ja juuri pysyvät hengissä ja ns. pienipalkkainen työ tulee kannattavaksi. Tuollaista hommaa kyllä riittää tehtäväksi, jos työn hinta saadaan pienemmäksi ja joutilaana olo kannattamattomaksi. Jos ei kiinnosta tehdä tuollaista hommaa niin sitten voi aina kouluttautua ja etsiä parempipalkkaista työtä. Näin se vaan menee.

En ole hirveän huolissani sillä tuo kehitys on väistämätöntä, kansainvälistyminen ja kansainvälinen kilpailu kyllä tekee tehtävänsä vaikka sossutädit ja muut eivät sitä haluaisikiaan. Sitten Suomesta voisi tulla oikeasti hyvinvointiyhteiskunta.

Originally posted by Hippa
Oletko koskaan käynyt siellä sossussa itse? Minäpä olen. Kun sieltä saa maksusitoumuksen ni se kelpaa vain tietyissä kaupoissa ja siinä on visusti määritelty mitä saa ostaa ja mitä ei ja maksimihinta.

Että vika on sitten siinä sossutyöntekijässä, jos se on määritellyt, että saa ostaa kaupan kalleimmat kengät.

Esim. kerran näin ja kuulin omin silmin, kun sossutyöntekijä pisti yhden miehen maksusitoumukseen ruokakauppaan, että saa ostaa tupakat kans sossun piikkiin.

EDIT: pitää kyl lisätä se, että nuo sossupomot kyllä tekee mitä ihmeellisimpiä päätöksiä, ettei vaan tulisi rasistin mainetta. Että sinänsä voi tuo camelbuutsijuttukin mennä läpi.

Tommonen bootsit juttu on viel pientä kun jopa auton saanu sossulta ilmatteeks!!! ja vaikeehan noita sulle on todistaa ku mistäs minä niitä kelan kyseiselle henkilölle kirjottamia päätöksiä saisin joten älä niitä kiitos pyydäkkään:evil:

Jätkät hei, mulla on ehdotus...

Verotus silleen että nykyistä verotusta alennetaan reilusti ja loppuverotus vapaaehtoiseksi, siten että maksat veron muodossa niiden palveluiden /toimintojen osalta joita haluat käyttää. Esim. verokorttiin vois ruksata kohdat terveydenhoito, palokunta jne. Jos veroja ei maksais niin palveluita ei sais yhteiskunnalta tai ne täytyis ostaa yksityiseltä.;)

Originally posted by jambo
Verotus silleen että nykyistä verotusta alennetaan reilusti ja loppuverotus vapaaehtoiseksi, siten että maksat veron muodossa niiden palveluiden /toimintojen osalta joita haluat käyttää. Esim. verokorttiin vois ruksata kohdat terveydenhoito, palokunta jne. Jos veroja ei maksais niin palveluita ei sais yhteiskunnalta tai ne täytyis ostaa yksityiseltä.;)
Mitäs :) tuossa oli :confused:

Originally posted by matrix
Monisysisiä ovat kansakuntamme ongelmat...
Itse olen helvetin samaa mieltä työtävieroksuvat ihmiset ovat hiton suuri ongelma ja taloudellinen riippakivi yhteiskunnassamme. Tämän porukan olemassaolo ja ylläpitäminen on muka hyvinvointia, My Ass.

On ihmisen aivan rationaalista käytöstä, jos kaikenmailman tukimuodoilla pystyy samaan toimeentuloon kuin työssäkäymällä niin aika moni valitsee tuon joutilaana olon voihan sitten puuhata kaikkea kivaa.

Siihen päälle voi tehdä vaikka pimeää työtä. Lähipiirissäni on riittävästi tuollaisia heppuja, miehiä ja naisia.
Jokainen lähiökuppilassa työskennellyt voi vain ihmetellä mistä niillä juopoilla(anteeksi päihdeongelmainen) on rahaa istua siellä aamusta aamuun.

Tämä on rehellisesti sanottuna perseestä, että ihmisiä oikein kannustetaan olemaan ottamatta vastuuta itsestään.

Tuet niin pieniksi, että ihmiset juuri ja juuri pysyvät hengissä ja ns. pienipalkkainen työ tulee kannattavaksi. Tuollaista hommaa kyllä riittää tehtäväksi, jos työn hinta saadaan pienemmäksi ja joutilaana olo kannattamattomaksi. Jos ei kiinnosta tehdä tuollaista hommaa niin sitten voi aina kouluttautua ja etsiä parempipalkkaista työtä. Näin se vaan menee.

En ole hirveän huolissani sillä tuo kehitys on väistämätöntä, kansainvälistyminen ja kansainvälinen kilpailu kyllä tekee tehtävänsä vaikka sossutädit ja muut eivät sitä haluaisikiaan. Sitten Suomesta voisi tulla oikeasti hyvinvointiyhteiskunta.

Kuinkas tämä malli joka nähtävätikkin on jo käytössä esim. joissain euroopan maissakin.
Eli jos olet työtön saat työttömyystukea mutta et sentään vaan koton makaamalla vaan sinut "työllistetään" tienvarsia siivoomaan tai vanhuksia auttamaan vaikka 4-8tuntia päivässä itsekukin voi miettiä mikä olisi sopiva aika! kohteita tälläiseen yleishyödylliseen toimintaan varmasti riittäisi. Tällä saattaisi "kannustaa" joitain näitä niin sanotusti omasta tahdosta työttömäksi jääneitä etsimään parempi palkkaista päivä työtä kun kerran kuitenkin joka päivä jotain joutuu tekemään.
Tämä oli vaan lyhyt kuvaus ideasta mutta kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette moisesta mallista?

Originally posted by jambo
Esim. verokorttiin vois ruksata kohdat terveydenhoito, palokunta jne. Jos veroja ei maksais niin palveluita ei sais yhteiskunnalta tai ne täytyis ostaa yksityiseltä.;)
Ei kuulosta kauhean hyvältä. Verotusta täytyy ajatella pakollisen vakuutuksen kaltaisena menona. Jos ei sitä vakuutusta ole eikä rahaa tililläkään, niin se on menoa sitten. Näin ainakin sellaisessa tapauksessa, että joutuu tapaturmaan, joka aiheuttaa työkyvyttömyyden ja kalliin hoidon: hoito pitäisi maksaa lainarahalla, mutta lainaa ei pysty maksamaan takaisin. Päästetäänkö tällaiset tapaukset sitten kuolemaan?

Palokunnan osalta taas kallista on sen palvelun pyörittäminen. Yhden ylimääräisen sammutustyön lisähinta tuskin on kovin korkea, mutta jos suurin osa rahoituksesta tulisikin tehdystä työstä, niin uskon että silloin sammutustyön kustannus sille jonka talo palaa nouseekin niin korkeaksi, ettei kannata sammuttaa lainkaan, vaan pikemmin vain ottaa palovakuutus. Jollei palokuntaa haluttaisi kokonaan lakkauttaa, niin yhteiskunnan harteille jäisi sekin.

Jos veroa tosiaan ajatellaan vakuutukseksi, niin silloin pitäisi vakuutuksenottajalla olla oikeus vaatia vastinetta maksulleen. Terveydenhuollon osalta eivät maksajat taida olla yleisesti kauhean tyytyväisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom