- Ikä
- 45
Originally posted by AsteriX
Siis se polkis palkat alas ja tekis lisää työttömiä tienkunnossapitotyöntekijöille, kun puoli ilmainen työtön tulee tekemään.
Siinä vaiheessa perustaisin kyllä itsekkin jonkun siivous/lakaisufirman jos työntekijät sais melkein ilmaiseksi.
Ja kun vois tehdä paljon halvemmalla samat hommat kuin normaali firma joka maksaa työntekijöille kunnollista palkkaa , niin kaikki ottais vaan mun firmasta tilauksii ja työttömiä tulisi lisää ja mulle halpaa työvoimaa. Nerokasta :thumbs:
Hmmm. vai miten sen toteuttais oikein?
No eikös tällä työmarkkinatuella työllistäminen tee juuri tätä?? Se on niin helvetin väärin, että joudut töihin, mutta et saa siitä kunnon palkkaa vaan samaa rahaa saa toiset kotona makaamalla...kyllä tähän joku välimuoto pitäs kehittää...vaikkei ihan täyttä liksaa saiskaan jos ei oo alan ammattilainen niin ees huomattavasti parempaa kun tukien varassa elävä ---> kannustaa tekemään työtä!!
Ja tossa maantienvarsien siivous esimkerkissä yritin ajatella hienosti, että teetättäs niitä "hanttihommia" niillä joille ei tuo työ oikein maistu ja näillä alan yrityksillä ja ammattilaisilla jäis resursseja hoitaa tota melkolaille retuperällä olevaa teiden kunnostusta!! No minä en olekkaan korkeakouluja käynyt kirjaviisas, että parempi ehkä jättää nää ajatukset niille viisaammille...:lol2: