Miesten tuoksut, mistä tytöt tykkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää väittely vois ihan yhtä hyvin mennä näin: "Mä ostan mun vaatteet Seppälästä, koska niissä ei oo mitään brändi- lisää", "tai ennemmin mä ajan skodalla ku mersulla, koska skodassa on parempi hinta-laatu- suhde."

Mun kaappiin ei axet exy. Ei ees vahingossa.

Tää väittely vois ihan yhtä hyvin mennä näin: "Mä ostan mun vaatteet Seppälästä, koska niissä ei oo mitään brändi- lisää", "tai ennemmin mä ajan skodalla ku mersulla, koska skodassa on parempi hinta-laatu- suhde."

Mun kaappiin ei axet exy. Ei ees vahingossa.

Järkevä brändilisä on ihan ookoo, mutta hinnan moninkertaistaminen pelkän merkin perusteella menee jo meikäläisen silmissä kusetuksen puolelle, jota en mielellään maksa vaikka varaa olisikin, ihan periaatteesta. Samaan kategoriaan menevät muun muassa kolminumeroisella hintalapulla varustetut Made In China/Vietnam/tms.-kengät, farkut jne.

Axeihin en kyllä itsekään koske, koska haisevat IMO helvetin pahalle.

Järkevä brändilisä on ihan ookoo, mutta hinnan moninkertaistaminen pelkän merkin perusteella menee jo meikäläisen silmissä kusetuksen puolelle, jota en mielellään maksa vaikka varaa olisikin, ihan periaatteesta. Samaan kategoriaan menevät muun muassa kolminumeroisella hintalapulla varustetut Made In China/Vietnam/tms.-kengät, farkut jne.

Ei sitä kallista hintaa tarvitse ottaa kusetuksena. Se että esim. Bossin vaatteet maksavat moninkertaisesti samanlaisiin halpiksiin, JA se että niitä menee kaupaksi kertoo siitä että ihmiset ovat valmiita maksamaan sen brändilisän. Suurin osa kuluttajista kuitenkin toimii rationaalisesti eli eivät suostuisi hyväksymään "kusetusta".

Kuluttajan päätösvaihtoehto tarpeelle "housut jalkaan" koostuu monista attribuuteista riippuen siitä miten ostovoimainen kuluttaja on ja minkälainen valikoima housuja on myytävänä. Farkkujen ostaja ei halua pelkästään peittävää kangasta kinttujensa ympärille, vaan myös erilaisia psykologisia fiiliksiä jotka tulevat arvokkaiden tuotteiden ostamisesta. Vrt. tilanne jossa voit valita meneväsi joko huoltoaseman kahvilaan tai johonkin hienostoravintolaan syömään, molemmissa voi täyttää tarpeen "nälkä", mutta ne on kuitenkin eri tavalla hinnoiteltu.

Lacosten Blue ja Gaultierin Le Male. Noilla on pärjätty.

klassinen Davidoffin Cool Water...

Ajattelinkin jo, että eikö kukaan muista tätä. Ei oikein tahdo saada mistään enään. Muistaakos kukaan JOOPin Nightflight hajua?

Itsellä ykköseksi menee päivätuoksuista (sitrusmaiset, ei-mausteiset) Davidoffin Cool Water. Se on klassikko, tuoksu omaleimainen ja tuo mieleen erinomaisen tuoksun sikarihumidorissa, ollen silti raikas päiväkäyttöönkin. Kakkoseksi tulee Calvin Kleinin Eternity, klassikko sekin. Mukavan raikas, ja hieman virallisempi kuin Cool Water. Mausteisista iltatuoksuista ykköseni on Calvin Kleinin Obsession.

Le Male, Lacoste ja Bossit alkavat nykyään olla niin yleisiä että uhkaavat mennä vähän tusinaksi, Bossit varsinkin. Axe taas on pilannut brändinsä liialla junttiudella mainoksissa (ehkä se sitten vetoaa junnuihin). Harmi tosin ettei Axe Africaa enää myydä, olisi mukava palata joskus poikavuosiin yhden sprayn verran. :)

Muita kokeiltuja:

Tommy Hilfiger, Calvin Klein Truth - RAIKKAITA peruskevyitä päivätuoksuja

Davidoff Echo - Vähän sitruunainen, kestää pitkään (kuten muutkin Davidoffin)

Calvin Klein Escape - Tuttifruttikasari

Calvin Klein One ja Be - Ei suosikkeja mutta unisextuoksuina käteviä tyttöystävän yllätysvieraillessa

Boss Elements Aqua - Hyvä mutta aika yksinkertainen

Boss Dark Blue - Supermyskinen, machon tabacmainen setätuoksu

Joo, elikkäs... Suositelkaahan jotakin tuoksua...:nolo: Vähän machomaista, "maskuliinista", tummaa mutta ei liian tummaa, ei "kulmikasta" ja eikä mitään unsex tuoksua tai jotakin lacosten fruittari tuoksua:jahas: Ei jaksa lähteä kauppaan tuoksuttelemaan, joten pitää täältä näin kysellä neuvoa:rolleyes: Toki riippuu henkilöstä kelle sopii mitäkin... Bossin dark blue oli ihan kiva tuoksu, ainakin tyttöjen mielestä:hyper:

Taidan olla kyllä aika:david: kun tämmöstä mietiskelen...

Joo, elikkäs... Suositelkaahan jotakin tuoksua...:nolo: Vähän machomaista, "maskuliinista", tummaa mutta ei liian tummaa, ei "kulmikasta" ja eikä mitään unsex tuoksua tai jotakin lacosten fruittari tuoksua:jahas: Ei jaksa lähteä kauppaan tuoksuttelemaan, joten pitää täältä näin kysellä neuvoa:rolleyes: Toki riippuu henkilöstä kelle sopii mitäkin... Bossin dark blue oli ihan kiva tuoksu, ainakin tyttöjen mielestä:hyper:

Bossin Baldessarini Del Mar. Perus Balde on erittäin äijä, mut toi Del Mar on paljon miedompi.
Toisaalta jo sloganikin sen sanoo; "Separates the men from the boys"

Dior Homme on kovin. Tosin en tiedä onko ihan kesäksi sopiva. Itsellä on tuo ilta-&talvikäyttöön ja kesäksi Chanelin allure homme sport. Toi jälkimmäinen on ainakin ns. varma. Bossit, lacostet ja jean paulit jättäisin kauppaan kun niitä on kaikilla.

Tumma ja maskuliinen ois tosiaan toi dior homme
http://www.basenotes.net/ID26124509.html
http://www.basenotes.net/ID26122738.html

Kunhan Janpa nyt sitten muistaa, että setätuoksu 16-vuotiaan päällä saattaa olla myös aika koominen. Nuorella miehellä vähä raikkaampi tuoksu lienee parempi. No joo.. Näin sanoo kaveri joka käyttää tuoksua n. 5 kertaa vuodessa. :david:

Itse asiaa... Dödöranttina käytän itse Body Shopista saatavaa Of a Man - anti- perspiranttia tai normaalia Nivean sinistä. Ihan kiva raikas tuoksu ja tehokas anti-perspirantti ominaisuus molemmissa. Sitten kun radalle lähdetään se 5 kertaa vuodessa niin pienen pieni tujaus Pal Zilerin edt:tä. Mielestäni ihan mukava tuoksu.

Kunhan Janpa nyt sitten muistaa, että setätuoksu 16-vuotiaan päällä saattaa olla myös aika koominen. Nuorella miehellä vähä raikkaampi tuoksu lienee parempi. No joo.. Näin sanoo kaveri joka käyttää tuoksua n. 5 kertaa vuodessa. :david:

Setä tuoksu on ihan kiva:D ei tuoksu enään yhtään samanlaiselta kun vähän aikaa on ollut... Mene ja tiedä:rolleyes:

Minäkin sain jouluna lahjaksi Hugo Bossin Soul-nimistä tuoksua, ja on sanottava ettei se sovi oikein näin parikymppiselle mielestäni :) Paremminkin jollekkin 35-vuotiaalle herrasmiehelle.
Sitten sain myös Gaultierin uuden 2-tuoksun,joka on mieluisa.Todella hyvän tuoksuinen.
Deodoranteista voisin mainita Issey Miyaken L'Eau Bleue D'isseyn,joka on myös uusi ja todella hyvän tuoksuinen.

Omasta hyllystä löytyypi: Ferrari Passion Deodorant Stick. Kehuttu kärpäsmyrkyn hajuiseksi... :jahas:
181969.jpg

Ja tuon lisäksi jotain random Axe'ja, tietenkin. :D

Heittäkäähän paras dödö mitä tiedätte? Ajattelin kerrankin tehdä seuralaisen onnellisemmaksi (;) ), ostamalla jotakin parempaa mitä random marketti kama:hyper:
En jaksa ostaa mitään tuoksua, kestäis vähintään 5 vuotta ennenkuin oisin saanu lotrattua sen loppuun...

Burberry Brit for men. Aika ns. Äijämäinen aromi.

MissEvilEve sitä taisi jossain ketjussa minulle suositellakin, kun etsiskelin 40-vuotislahjaa isälleni.

Mä oon saanu useesti kehuja Diorin Higher Energy dödöstä.

Higher%20energy%20DEO%20stick%2075ml.jpg

Ton näkönen pönikkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom