Miesten tuoksut, mistä tytöt tykkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipahan taas fiksuna miehenä tilattua sokkona tuoksu. Tällä kertaa kohteena oli John Varvatos - Artisan. Toi pullo on vaan niin hieno ja kuvauksien perusteella toivon siitä vaihtelua Terrelle. Kesäistä appelsiinimeininkiä siis lisää...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielipide.

Le male on aivan liian yleinen (luultavasti johtuen houkuttelevasta pullosta), voimakas ja "tunkkainen" - raikkaan vastakohta mun makuun ja samoin myös monien muiden.

Fahrenheiti tuoksuvat polttoaineelle.:)

Guerlainit ovat ok, mutta mielestäni ehkä hieman liian tavanomaisia.

Diamonds for men on aivan liian naismainen. Ihan ok se kyllä on, mutta silti liian naismainen.

Suosittelisin nuoremmille tyypeille raikkaampia tuoksuja. Sääntönä jokaisessa ns "laatu" tuoksussa on se, että se sisältää mandariinia. Tämän olen oppinut huomaamaan.

Muutamia lemppareita.

LaCoste essential (ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin alla olevat). Myös pour homme.

Calvin Kleinin euphoria (kevyempi versio). Truth on myös hyvä. Ja sitten se uusi muovipullossa oleva, jonka nimeä en nyt muista.

Beckhamin tuoksut ei oo pahoja, mutta parempiakin löytyy jos jaksaa etsiä.

Burberry the beat

Bvlgari aqua ja aqua marine (todella hyviä! - etenkin marine, mutta sitä ei vaan kannata ostaa kun kesto on n.15 min, jonka jälkeen tuoksu häviää)

Hugo Bossin in motion ja sen eri versiot on aina hyviä vaikka kaikki käyttäisivät tätä tuoksua - en usko, että siihen siltikään kyllästyisi. Boss pure on myös ok.

Vihreä hypnose on kans aika hyvä.

Mielipiteitä on näköjän laidasta laitaan. :) Pitää vertailla noita mainitsemiasi tuoksuja myös.

Itse en tunnista tuoksuja ulkoa tuoksun perusteella, mutta on jäänyt sellainen mielikuva, että
koulussa oli aina liikuntatuntien jälkeen Boss pulloja esillä ja paljon. Mutta kai Bossillakin valinnan varaa on.

Itse suosittelisin että kokeilee erilaisia ja ajan saatossa huomaakin että itselle on muodostunut oma ns. nimikkotuoksu. Jos tämä nimikkotuoksu on esim. Boss, niin jotain on mennyt vikaan.

:D Melko kauniisti sanottu Bossista.

Kyllähän se tosiaan itse pitäisi tutkia kaikista vaihtoehdoista mikä on eniten omaan mieleen. Kuitenkin alkuun pääsee parhaiten kun kysyy jotain vinkkejä. Ja kai kaikilla tuoksuilla on jokin tietty "leima", jonka kyllä haluaa tietää ennenkö tuoksua itse ottaa käyttöön.

Nyt alan itse pikku hiljaa epäilemään että aiheuttaakohan nämä ostamani armanit päänsärkyä itselleni. :curs: Kai senkin oppii vain kantapään kautta, että tuleeko jostain tietystä tuoksusta päänsärkyä.

Mitenkäs muuten jos on allerginen jollekin tietylle aineelle, niin voiko tuoksussa oleva samainen aine tuottaa allergisia reaktioita? Kokemuksia?

Diorin hajusteperhe täydentyi tänään Higher Energyllä. Saan asetella kaappiin riviin Hommen, Fahrenheit 32:n ja Higherin :) Meinasin jo ostaa Chanelin Alluren, mutta päätin pysyä kuitenkin merkkiuskollisena.

Otan kyllä tuon JonnaOo:n kommentin aika henkilökohtaisesti :) Tuoksun ilmeisesti naismaiselta tai polttoaineelta... Toki toisaalta bensan haju onkin ihan:kuola: Huono listaus sulla - oon samaa mieltä Le Malesta ja Euphoriasta.

Stockan alessa ainakin Acqua di Parman Intensa ja Assoluta-laatikot (tuoksu ja jotain voiteita) ja Lancomen Hypnose.

edit: Älä pahastu Jonnan kommenteista, ei naiset ymmärrä näistä mitään. Samaa sarjaa kuin huippukokit - kaikki miehiä yliarvioivien puuhastelijoiden ollessa naisia.

Le Male on yleinen, mutta se on silti erinomainen ja ihan puhdas klassikko. Diamonsista samaa mieltä, mutta juuri tuo pieni naisellisuus tekee siitä poikkeavan. Fahrenheit 32 ei tosiaan tuoksu mainitsemallesi, joskin alkuperäinen voi niin tehdä. Guerlainit ovat kaikkea muuta kuin tavanomaisia.

Olen kuullut lukemattomilta tyypeiltä, että Le male on kamala, pääasiassa tytöiltä, joten ei se oo vain mun mielipide. Sopii paremmin ehkä jollekkin n.60-vuotiaalle "herrasmiehelle". :) Ja se ei ole peruste, että se ois hyvä kun se sattuu olemaan puhdas klassikko. Mielestäni hyvä mainostus ainoastaan on nostanut Le malen suosioon.

Suosituksiesi suhteen olen kriittinen. Hugo Bossia tai Lacostea "raikkautta etsivälle" nuorelle tarkoittaa mopopoikaa/pissalauria.

Itse suosittelisin että kokeilee erilaisia ja ajan saatossa huomaakin että itselle on muodostunut oma ns. nimikkotuoksu. Jos tämä nimikkotuoksu on esim. Boss, niin jotain on mennyt vikaan.

Aika raaka yleistys, että kaikki bossia tai lacostea käyttävät ois jotain pissalaureja. Kysyin just eilen tuoksuosaston neidiltä, että miten paljon Lacosten essentialia menee niin se sanoi, että ylivoimaisesti vähiten LaCoste sarjasta. Ja mun mielestä se on sarjan "spesiaalein" tuoksu. Muut LaCostet tuoksuu liian tavanomaiselle. Eli et voi sanoa, että joku tuoksumerkki on ikäänkuin yksi tuoksu, jolta kaikki sen merkin hajusteet tuoksuu eli ikäänkuin vain sarjan merkit olisi hieman eri pulloissa eri nimillä. Ei se näin mene. Esim Bossilla on kokonaan oma alasarjansa Baldessarini, joka poikkeaa merkittävästi muista Bossin tuoksuista.

Dior Homme tuli hankittua.Tässä on sitä ns. ajatonta tyylikkyyttä pullotettuna. Tuleva klassikko? Muutama akkakin jo kehunu, eli kentällä testattu laatuostos.

valikoima näyttää nyt seuraavalta

armani - code
armani - he
dolce&gabbana - light blue
herrera - 212 men
boss - se pallo, in motion?
esprit - horizon
dior - fahrenheit 32

nuo armanit kyllä rokkaa, tuoksuttelin eilen sokkarilla myös diamondsia, aah, hyvä oli.

Dior Homme tuli hankittua.Tässä on sitä ns. ajatonta tyylikkyyttä pullotettuna. Tuleva klassikko? Muutama akkakin jo kehunu, eli kentällä testattu laatuostos.
Ihan hiton hyvä.

En viitsi edes lukea Jonnan kommentteja kun huomasin että pitää Gaultierin klassikkoa kuusikymppisten tuoksuna. Kokkianalogia gällaa.

TroynPaluu : Muistin Guerlainin tuoksun virheellisesti väärin. Ajattelin mielesäni YvesSaintLaurenin LHommea. Guerlain hopeisessa pullossaan on eräs suosikkejani.

TroynPaluu : Muistin Guerlainin tuoksun virheellisesti väärin. Ajattelin mielesäni YvesSaintLaurenin LHommea. Guerlain hopeisessa pullossaan on eräs suosikkejani.

Virhe oli yhdentekevä, molemmat ovat kaukana tavanomaisesta.

Guerlain Homme ei ole aivan guerlainmainen, mutta omalla tavallaan ensiluokkainen. Hieno ensituoksu ja jos nuuhkijalla on edes yksi sierain niin kehua tulee.

Virhe oli yhdentekevä, molemmat ovat kaukana tavanomaisesta.

Guerlain Homme ei ole aivan guerlainmainen, mutta omalla tavallaan ensiluokkainen. Hieno ensituoksu ja jos nuuhkijalla on edes yksi sierain niin kehua tulee.

Niin sun mielestä. Ei kai sun mielipide ole se ainoa ja oikea? Kaikki bossit on samaa scheissea ja Le Male kunniaan. Yeah right.

Mä hommasin pari kk:tta sitten YSL:n La Nuit de l'hommea ja pidän tuoksusta, mukava yllätys. En ole tosin päässyt hirveästi testaamaan mitä mieltä vastakkainen sukupuoli on tuosta.

Eka YSL:n tuoksu mitä olen ikinä ostanut.

Niin sun mielestä. Ei kai sun mielipide ole se ainoa ja oikea? Kaikki bossit on samaa scheissea ja Le Male kunniaan. Yeah right.

Joo tuota oikeasti kaikki Bossit ovat... ja Le Male on klassikko. Lueskelin tuossa aamulla netistä MEHen avautumista Iltalehdessä ja kommentteja Mika Häkkisen uudesta mustasta takista. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun MEH puhui "tyylikkäästä Bossin smokista". Ole, Jonna, ihan mitä tahansa mieltä - Troy tai minä emme yritä sinua väkisin muuttaa - mutta Bossilla ja JPG:llä on vissi ero. Niin tuoksuissa kuin vaatteissa.

Olisi tuossa ensi kuun alussa tarkoitus lähteä käymään riikassa. Mahtaakohan esim. troy tietää saako sieltä jostain kivijalka kaupasta GIT:iä?
Joku syksyinen tuoksu sieltä olisi tarkoitus tuoda mukana ja ainakin Armanin Attitude Extreme ja GIT ovat metsästyslistalla. Myös muita hyviä syystuoksuja saa ehdotella haisteltaviksi ja mahdollisesti ostettaviksi!;)

Käsitin että Riikasta haetaan enemmänkin hoikkia vaimoja kuin tuoksuja.

Pysyn noissa varmoissa suosituksissani, en ole kerennyt nyt tutkia uusia. Dior homme voisi olla syksyksi aika varma.

Käsitin että Riikasta haetaan enemmänkin hoikkia vaimoja kuin tuoksuja.

Pysyn noissa varmoissa suosituksissani, en ole kerennyt nyt tutkia uusia. Dior homme voisi olla syksyksi aika varma.

Juu no ei sinne nyt tuoksuja metsästämään mennä, mutta ajattelin että voihan niitäkin siinä naisten ohella vilkuilla.:D Täytyykin pistää tuo homme myös korvan taakse.

Varvatoksen Artisan saapui tänään ja osoittautui ihan OK ostokseksi. Annan arvosanaksi sellaisen kelvollisen 8-.

Pullo on livenä erittäin mukavan näköinen ja sen päällys on tehty aidosta rottingista. Tästä pisteet.

Alku lähtee liikkeelle jumalattomalla sitruspurkauksella, joka tosiaan tuo mieleen lentokoneissa ruokailun yhteydessä jaettavat käsipyyheliinat, kuten basenotesin jossakin arvostelussa joku osuvasti totesi. Onneksi tuo yliraikas, keinotekoinen sävel katoaa sydäntuoksuun mennessä ja jäljelle jää mukava appelsiininen vivahde, johon tuoksun yrtit ja inkivääri tuovat sävyä. Pohjatuoksu on ihan mukava ja lämpimämpi kuin alku. Pohja myös istuu varsin lähellä ihoa...

Jos tätä vertaa Terreen, niin Terre on hieman/maamaisempi tummempi sävyiltään ja ehdottomasti säväyttävämpi. Varvatos taas sopii IMO niihin hetkiin, kun tavoitteena on tuoksua erittäin puhtaalta ja raikkaalta, mutta ei tästä kaikesta kelpoisuudestaan huolimatta varmaan mitään suurta klassikkoa muodostu.

"maamainen" ja "maanläheinen" ovat aivan oikeita adjektiiveja kuvaamaan Terrea. "Luonnollinen" sopisi myös.

Marc Jacobsin uudet Splashit kannattaa myös tsekata, 200ml 59e tjs ja jopa Jonna pitäisi pullosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom