Miehille oikeus abortiin ennen 12 raskausviikkoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BELKI
  • Aloitettu Aloitettu
Kebetto, abortti ei aina onnistu kemiallisesti vaan saatetaan joutua käyttämään muitakin menetelmiä. Abortti
Kyllä. Abortissa on varmaan riskejä, mutta mitäs synnytyksessä on? Vielä isompia riskejä. Pienempi paha abortti näistä on.

Täältä myös ääni miesten pillerille, se olisi askel tasa-arvoon.
Itse suostuisin tähän oitis. Olen muutenkin funtsinut vasektomiaa, mutta mietityttää mahdetaanko sitä mulle tehdä ilman kamalaa tappelua, kun ikää ei ole vielä ihan kamalasti, eikä lapsiakaan ole. Lääkärit alkaa kuulemma aika herkästi nipottamaan tällaisista asioista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vasektomia on muuten käsittääkseni ihan hyvä, mutta se kun on niin lopullinen ratkaisu. Mitä jos viiden tai kymmenen vuoden päästä haluaakin muksuja? Käsittääkseni johtimia ei saada enää parsittua kasaan...
 
Vasektomia on muuten käsittääkseni ihan hyvä, mutta se kun on niin lopullinen ratkaisu. Mitä jos viiden tai kymmenen vuoden päästä haluaakin muksuja? Käsittääkseni johtimia ei saada enää parsittua kasaan...
Vasektomian purun onnistuminen on lukemani mukaan 50% luokkaa. Ja ainahan voi luovuttaa siementä spermepankkiin ennen vasektomiaa.
 
Vittu teille pitäis jakaa Darwin awardit. Abortista voi tulla hedelmättömäks ja muutenkin siitä tulee paska fiilis, en suosittele jos ei oo ihan pakko.
 
Laitetaan kuitenkin lisää vielä spekulaatiota. Spermapankista on vaikee löytää hyvää luovuttajaa. Naisen pitää nähdä, kokea ja ennenkaikkea haistaa mies geneettisen yhteensopivuuden ja muutenkin korkealaatuisen rotupuhtauden varjelemiseksi. Kyllä joku muija voi olla tyytyväinen vaan siihen et saa terveitä kakaroita ilman miestä jos on vaikka rahaa jo tarpeeks.
e: lisäks mies voi olla geneettisesti puhdas mutta muutenvaan rappeutunut, esim. selkävammainen.. sellaselta on paras ottaa vaan spermat ja lähteä vetämään
 
Aluksi kannatin ideaa ”sosiaalisesta abortista” mutta ei se mikään erinomainen ratkaisu olisi. Sosiaalinen abortti johtaisi käytännössä miesten parempaan asemaan. Miesten olisi käytännössä paljon helpompi sanoa ”hei hei” kuin naisten, paneminen paljaalla lisääntyisi ja kasvattaisi yhteiskunnan sosiaalimenoja edelleen kun omat hölmöilyt voisi maksattaa muilla. Biologisista eroista johtuen naiset ja miehet eivät näissä asioissa ole koskaan täysin yhdenvertaisia. Nykyisin on olemassa hyviä ehkäisymenetelmiä mutta seksissä on toki aina riskinsä ja se jokaisen on ainakin vielä kannettava. Olen aiemmin lukenut jotain näistä kieroilluista raskauksista ja niitä varmasti tapahtuu mutta ongelma lienee melko marginaalinen, vaikka näinkin punaista niitä lukiessa.
 
Onko karstis nyt ihan ajantasalla?

Totta vitussa. Vaikka eugeniikan opit pohjautuvat jo muinaisiin spartan ja rooman aikoihin, natsi-saksasta puhumattakaan niin uusi tutkimus valottaa ikivanhoja totuuksia. Ihmiset tunnistaa hajusta onko ne keskenään yhteensopivia tuottaakseen terveitä jälkeläisiä. Lisäksi kasvonpiirteiden samankaltaisuus vaikuttaa parinvalintaan ja tietysti henkiset ominaisuudet. Nykyaikana kaikki helvetin Axe kärpäsmyrkyt ja naisten kukkapommit, röökinsavu baareissa ja alkoholi turruttavat nämä hienot parinvalintaan tarkoitetut aistit ja kurjia mismatcheja syntyy.. vammaisia harvahampaisia huutavia kakaroita joista kasvaa heikkoja ja kieroselkäisiä.
e: tällöin aborttia kannattaa harkita..
 
Kerro miten se abortti pilaa naisen elämän, ai vaan sen takia, että saattaa kaduttaa pari v päästä. USKOMATONTA

Mun mielestä on uskomatonta, miten joku voi olla noin kapeakatseinen ja ajattelematon. Noissa sun jutuissa ei ole mitään järkeä, osoitat vaan typeryytesi. Sulle tekisi hyvää kasvaa vähän ja vaikka nähdä maailmaa, oppisitpa etteivät asiat ole niin yksinkertaisia.

Totta helvetissä sillä on paljonkin erilaisia vaikutuksia, jos tietoisesti tappaa elämän alun sisällään. Vaikka tiedostaisi abortin olevan paras ratkaisu eikä edes välittäisi lapsista, kyllä itselläni ainakin tulisi "entä jos..."-ajatuksia enkä todellakaan osaa tässä vaiheessa sanoa miten vahva vaikutus niillä olisi esim. omaan mielenterveyteeni. Ihminen nyt vaan sattuu olemaan tunteellinen olento ja jokaisesta löytyy äidillisiä/isällisiä tunteita, joten en usko että abortti on kenellekään ihan pikku juttu.
 
Antaa sillon muijan tehä lapsensa jos ei aborttiin pysty, mutta ei turha sit pyydellä mieheltä almuja jos mies ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä.
 
Voishan sitä laittaa pakkaseen.

Toi on kylmää jos joku. Tässä taas nähään miten naisella tunteet menee järjen edelle, niin talousasioissa kun parisuhderintamallakin. Mutta eiköhän näistä osata tilannekohtaisesti keskustella, ite en ainakaan ala ikinä kieroilla näissä asioissa vaan miettiä mikä on kokonaisuudessaan paras vaihtoehto. Yhtä lailla se nainen hommailee ilman kumia kun mieskin, turha vain toista syyttää. Esim todella yleinen pillerihuijaus menee kyllä naisen piikkiin, ja tätä on tapahtunut tuttavapiirissa todella paljon. Toki ovat pysyneet yhdessä, jo pelkästään sen takia, että lapsi on viimeinen sinetti yhteiselolle, jota ei vaan katkaista jos molemmat tasapainoisia.
 
^tuo oli siis ehdotus niille miehille, jotka uskovat että kaikki naiset ovat kieroja ja eivät voi mitään tehdä kaiken tämän kieroilun edessä vaan ovat itse viattomia uhreja. Itse kannatan sitä että molemmat suojautuvat tahollaan, sellaisella ehkäisymenetelmällä jonka itse riittäväksi katsovat, huomioiden luotto toiseen osapuoleen.

Millä tavalla menee tunteet järjen edelle?
 
Millä tavalla menee tunteet järjen edelle?
Mä en ole vieläkään saanut kuin yhden (yhteiskunta joutuu maksumieheksi) järkiperustelun sille, miksi miehille ei voisi tällaista "irtisanoutumis"mahdollisuutta antaa.

Mitä tulee miesten ehkäisypillereihin ja niiden osalta tasa-arvokeskusteluun niin korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös sellaisia ole kehitteillä ja tulossakin markkinoille. Varmasti sitten kun käyttökelpoisia miesten e-pillereitä markkinoille saadaa niin miehetkin niitä alkavat käyttämään. Tässä taitaa enemmänkin olla kysymys lääketieteestä ja lääkkeiden kehittämisestä kuin tasa-arvosta.
 
^tuo oli siis ehdotus niille miehille, jotka uskovat että kaikki naiset ovat kieroja ja eivät voi mitään tehdä kaiken tämän kieroilun edessä vaan ovat itse viattomia uhreja. Itse kannatan sitä että molemmat suojautuvat tahollaan, sellaisella ehkäisymenetelmällä jonka itse riittäväksi katsovat, huomioiden luotto toiseen osapuoleen.

Millä tavalla menee tunteet järjen edelle?

Just se että "Entä jos.." Mielestäni turhaa jossittelua, jos lapsen aika ei vielä ole ja vahinko on jo tapahtunut, sillon on turha enää alkaa jossittelemaan, vaan pää kylmänä tehdä ratkaisu, eikä jäädä enää miettimään turhia, sillä ketään ihmistä ei tapeta. Kerran yks nainen sano mulle aborttikeskustelussa: "Mitä jos sun vanhemmat olis tehny abortin, sulla ei olis veljeä". Siinä vaiheessa oli pakko mennä -> :wall:

Toki siinä vaiheessa on itsetutkiskelun paikka jos tollasia vahinkoja tapahtuu. Sama työelämässä. Jos joku ei ole tehokas/koko ajan kipeä niin eiku pellolle ja tehokkaampi tilalle, niin talous jatkaa kasvua. Eikä mitään sympatioita suojatyöpaikka-ajatuksia tms.
 
^tuo oli siis ehdotus niille miehille, jotka uskovat että kaikki naiset ovat kieroja ja eivät voi mitään tehdä kaiken tämän kieroilun edessä vaan ovat itse viattomia uhreja. Itse kannatan sitä että molemmat suojautuvat tahollaan, sellaisella ehkäisymenetelmällä jonka itse riittäväksi katsovat, huomioiden luotto toiseen osapuoleen.

Millä tavalla menee tunteet järjen edelle?

Just se että "Entä jos.." Mielestäni turhaa jossittelua, jos lapsen aika ei vielä ole ja vahinko on jo tapahtunut, sillon on turha enää alkaa jossittelemaan, vaan pää kylmänä tehdä ratkaisu, eikä jäädä enää miettimään turhia, sillä ketään ihmistä ei tapeta. Kerran yks nainen sano mulle aborttikeskustelussa: "Mitä jos sun vanhemmat olis tehny abortin, sulla ei olis veljeä". Siinä vaiheessa oli pakko mennä -> :wall:

Toki siinä vaiheessa on itsetutkiskelun paikka jos tollasia vahinkoja tapahtuu. Sama työelämässä. Jos joku ei ole tehokas/koko ajan kipeä niin eiku pellolle ja tehokkaampi tilalle, niin talous jatkaa kasvua. Eikä mitään sympatioita suojatyöpaikka-ajatuksia tms.
 
Kerro miten se abortti pilaa naisen elämän, ai vaan sen takia, että saattaa kaduttaa pari v päästä. USKOMATONTA

Kyllä nyt kalskahti omaankin korvaan :( En usko, että abortti koko elämää "pilaa" ellei toimituksessa tapahdu jotain peruuttamatonta. Ei tuo vahinkoraskaus naiselle mikään simppeli juttu ole. Miettikää nyt itsekkin jos se ei kehittymätön mahdollinen tyyppi ei kasva omassa kehossa ja herättää noin isoja tunteita, niin miltäköhän se mahdollisesti voi tuntua kun se oikeasti siellä mahassa kasvaa!

Voin kertoa, että vaikka elän pitkässä parisuhteessa tällainen vahinko pääsi joskus käymään ehkäisyn vaihdossa (1kk:n tauossa HETI :wtf:). Aborttia en pystyisi tekemään, en sen kummemmin osaa perustella muuta kuin, että itse abortointi vaivaisi minua läpi elämän, enkä voisi olla sinut asian kanssa koskaan. Näin ovat monet naiset myös kertoneet käyneen jotka ovat aborttiin päätyneet. Myös sellaisia abortti ratkaisuja on ollut missä juuri mies ei olisi ollut halukas minkäänlaiseen yhteistyöhän vaikka se seksuaalinen kanssakäyminen toimi mainiosti. Juuri näitä asioita punninneena ja lisäksi ne omat taloudelliset seikat siinä mukana nämä muutamat tapaukset päätyivät aborttiin. Se mikä näissäkin tapauksissa suretti kyseisten naisten puolesta oli se, että tapahtuneista oli +- 10-vuotta ja asia näytti painavan mieltä todella paljon vieläkin. Se mikä heitä siinä eniten suretti oli aborttiin johtaneet syyt, jälkikäteen heistä ne tuntuivat todella hepposilta.

Oma vahinkoni aiheutti päässäni pienimuotoisen "räjähdyksen", kaikki asiat mitä olin suunnitellut meni täysin uusiksi, ura, harrastukset, hankinnat jne, jne. Yhtäkkiä elämä muuttui kuin vivusta väännettynä ja siihen piti sopeutua sillä silmänräpäyksellä, ei huomenna, ei kuukauden päästä vaan HETI. Jos minulla olisi käynyt niin huono tuuri, että mies olisi kykenemätön suhtautumaan tällaisiin asioihin ja lähtenyt käpälämäkeen, onneksi on juuri päinvastainen :haart:. Niin viimeiseksi olisin mitään elatusapuja dollarinkuvat silmissä jäänyt vaanimaan, jos sitä elatusapua jossakin vaiheessa olisi tullut niin tuo 200€/kk olisi mennyt suoraan lapsen elinkustannuksiin. Mihin ihmeeseen se muuten riittäisi????? Toisekseen jos tuollaisessa tilanteessa mies häipyy ja nainen pitää lapsen, niin joka tapauksessa se nainen on sitounut huolehtimaan siitä lapsesta, tällaisissa tilanteissa luulisi että on päättänyt pärjätä siitä miehestä riippumatta. Laki päättää sitten siitä elatuksesta, mutta sitä ilmankin mennään, näissäkin kysymyksissä mikään rahamäärä ei sitä itse miestä korvaisi. Noh...loppujen lopuksi raskaus keskeytyi luonnollisista syistä itsekseen, mikä on muuten aivan paskamainen kokemus vaikka sen miten järjellä ajattelee loogisena ihmisenä, jotenkin se tuppaa vaikuttamaan silti tuonne tunnepuolelle. Jos lapsen käy itse abortoimassa niin en edes halua tietää minkälaisen tunnepuolen lisäyksen se tällaiseen soppaan tuo missä itse olet tieten tahtoen sen keskeyttänyt. Vaikka elämässäni on ollut kaikenlaista hyvinkin pahoja ja todella vaikeita asioita, missään en ole käynyt tuollaista päänsisäistä revitystä 2kk läpi.

Pointtini on se, että ei nuo asiat naiselle ole vain sitä, että käympäs nyt ruokatunnin välissä poistamassa tuon ikävän lisäkkeen tai pidänpäs tämän spöläisen nyt kun se on niin kiva ja siitä saa vielä 200€/kk rahaa WAU, IHQUA!.
 
^ Vaikka sen KUIN järjellä ajattelee, tässä asiassa ne tunteet puskee kuitenkin läpi. Kyse on sellaisista asioista mitä tapahtuu kehon sisällä itsestä riippumatta tai niitä kontrolloimatta. Se on asia minkä kanssa olet läpi elämän. Seuraava on vähän "huonohko" vertaus, mutta jos sinulla todetaan kuolettava syöpä tai mahdollisuus selvitä on 50/50, niin eikö samalla logiikalla siitäkin vain selviä, tunteita asiaan sekottamatta :)
 
Siellä naisen vatsassa kasvaa elävä olento, joka naiselle tuntuu usein hyvin konkreettisesti omalta lapselta jo ennen kuin se on kasvanut suuriin mittoihin. Tietääkseni kukaan ei pysty järjellä vetämään yksiselitteistä rajaa, milloin kohdussa oleva lapsi alkaa olla "oikea ihminen" ja milloin se on pelkkää biologista, arvotonta materiaalia. Mä olen nähnyt oman lapseni ultraäänessä kohdussani silloin, kun sen olisi vielä muutaman päivän ajan saanut abortoida melko ilmoitusluontoisesti. Se oli tietenkin pieni, mutta ulkonäöltään ja liikkeiltään kuin vauvat yleensäkin, ja mulle oli välittömästi sen nähtyäni selvää, että niin pitkälle päässeen raskauden lopettaminen tuntuisi oman lapsen tappamiselta. Mä olin mieheni kanssa siellä ultrassa ja asiasta keskusteltiin jälkikäteen ja ihan samalla tavalla se sikiön näkeminen mieheenkin vaikutti.
 
Back
Ylös Bottom