Se, että miestä pidetään ylipäänsä vastuussa lapsesta on ristiriidassa normaalin oikeuskäytännön kanssa.
Vai niin?
Jos minä hankin tatuoinnin, niin tatuoijaa ei pidetä vastuussa tulehduksesta ellei ole laiminlyönyt suoritustaan.
Tatuointi ei ole elävä ja tunteva olento, jonka sinä olet tatuoijan kanssa saattanut olemassaolevaksi. Tatuointi ei tarvitse ruokaa, vaatteita, opastusta ja huolenpitoa seuraavan 20 vuoden ajan.
Jos minä kannan toista reppuselässä ja nyrjäytän nilkkani, niin ei se kannettava ole vastuussa siitä nyrjähdyksestä, vaikka tietenkin omalla painollaan sen riskin loi yhdessä minun askellukseni.
Tarkempi vertaus olisi, jos sinä olisit sokea etkä voisi arvioida mitenkään kannettavan painoa. Suostuisit kuitenkin kantamaan häntä ja kaveri kertoisi painavansa 50kg - vaikka todellisuudessa hän olisi 200kg painava jässikkä, joka selkääsi hypätessä invalidisoisi sut 18 vuoden ajaksi. Joutuisit myös muuttamaan pyörätuolisi kanssa toiseen asuntoon, ostamaan kipulääkkeitä jne. - sulle tulisi ylimääräisiä kustannuksia. Olisiko hän tässä tapauksessa mielestäsi jonkinlaisessa korvausvelvollisuudessa?
Vai voidaanko sanoa, että sinä kieroilit itsellesi invaliditeetin, jotta voisit riistää rahaa kaveriltasi?
Yleisesti, jos ihminen tekee jotain omalle keholleen toisen kanssa, niin se ihminen itse on vastuussa, jos on tietoinen siitä, mitä se toinen tekee. Raskauden tapauksessa sitten tulee aivan outo poikkeus. Ikään naiselta ei oletettaisi vastuunkantoa omasta kehostaan.
Olet mielestäni väärässä yksinkertaisesti koska raskaus on poikkeustapaus, siinä tehdään jälkeläisiä, joista olisi mielestäni parempi pitää huolta kuin jättää hunningolle. Mielestäni molemmille vanhemmille kuuluu jälkeläistensä huoltovelvollisuus.
Ei mieskään voi vaatia naiselta korvauksia, koska sai sukupuolitaudin, ellei sitten toinen ollut tietoinen ja piilotellut sitä tai muuta vastaavaa. Miehen oletetaan kantavan vastuun omista toimistaan ja hyväksyvän riskit jotka ottaa.
Enpä osaisi paremmin tätä sanoa... miksi tämä vastuunkanto omista toimista ei mielestäsi päde omiin lapsiin, vaan heistä pitäisi voida sanoutua irti?
Jokaisen naisen pitäisi tietää, että raskaus on mahdollisuus yhdynnyssä. Joko sitten on yhdynnässä vain sellaisten miesten kanssa, jotka ovat halukkaita kantamaan yhteisen vastuun tai sitten hyväksyy riskit irtosuhteista.
Jokaisen miehen pitäisi tietää, että raskaus on mahdollisuus yhdynnyssä. Joko sitten on yhdynnässä vain sellaisten naisten kanssa, jotka ovat halukkaita kantamaan yhteisen vastuun tai sitten hyväksyy riskit irtosuhteista.
Miksi yhteiskunnan pitäisi jotenkin erityisesti suojella kevytkenkäisyyttä?
Ei se sitä mielestäni teekään, yhteiskunnan pyrkimyksenä on suojella ensisijaisesti lasta. Jos kevytkenkäisyys on mielestäsi ongelma, niin ehkä yhteiskunnan pitäisi antaa enemmän keppiä/porkkanaa ihmisille, jotta parisuhteet pysyisivät kasassa.
Jos nainen on sukupuolensa takia kykenemätön kantamaan vastuuta, niin sitten naisilla ei pitäisi olla mitään asiaa mihinkään vastuulliseen tehtävään. Joko naiset osaavat kantaa vastuuta tai eivät osaa. Ei ole oikeudenmukaista, että se vastuunkanto valikoituu sen mukaan, mikä on itselleen hyödyllistä.
Onpas erikoinen johtopäätös ja erittäin rankka yleistys. Mun mielestä raskaana oleva nainen, joka ei tahdo tehdä aborttia painostuksenkaan alla nimenomaan osoittaa halua kantaa vastuuta lapsestaan.