Miehetkö tykkää laihoista naisista?

D.Yates sanoi:
On se kuitenkin parempi indikaatio terveiden elämäntapojen suuntaan, kuin selkeä lihavuus ;)

No jos nyt oikein pilkkua viilataan, niin ei se kyllä ole - ainut asia, mistä se on selkeä indikaatio, on vähäisempi energiansaanti kulutukseen nähden, kun sillä pulskemmalla. ;)

EDIT: NoPain ehtikin tuossa aikaisemmin jo viitata samaan asiaan:

NoPain sanoi:
Laihuus taitaa nykypäivänä kertoa enemmänkin siitä, että syödään kaks salaatinlehtee ja näkkäri päivässä. Ei mitään takuita liikunnallisuudesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
No jos nyt oikein pilkkua viilataan, niin ei se kyllä ole - ainut asia, mistä se on selkeä indikaatio, on vähäisempi energiansaanti kulutukseen nähden, kun sillä pulskemmalla. ;)
Jos otetaan kaksi tervettä ihmistä, joista toinen lihoo ja toinen ei, niin kyllä mä väittäisin tällä ensinmainitulla olevan näin pitkällä tähtäimellä ajateltuna (tokko kukaan hetkessä lihookaan) huonompi näkemys siitä, paljonko hänen tulee syödä pitääkseen kehonsa ravittuna ja siitä seurauksena myös epäterveellisemmät elintavat.

Me näköjään sohitaan sitä pilkkua mieluusti molemmat :)

Gillyanne sanoi:

NO just.:rolleyes:

hauskaa huomata että muutamat on lähteny linjalle " ei tollaset ole saavutettavissa" ja "pysytään tavallisissa naisissa" MItäh?
Miten niin ei? Jonkun niiden kauniiden naistenkin kanssa täytyy seurustella.
Onko ne automaattisesti jotenkin valikoivampia? Muistaakseni aika moni missi yms on valitellut sitä ettei miehet uskalla lähestyä tms... rohkeutta vaan.;)

Ja noista kuvista kaikki paitsi eka on aika jees, varmasti päät kääntyy.
Kaduilla vaan tulee arki vastaan siinä muodossa et noi eivät ole ne vartalotyypit joista valinta tehdään :)

ps. yleensä on aika helppoa erottaa "laiha" ja "urheillut laiha".

NoPain sanoi:
Edit3: Tämä ketju pitäisi saada kaikkien nuorten tyttöjen tietoon, jotka kuvittelevat, että pitää olla huippumallin mitoissa, että näyttää hyvältä. Demille vaan linkkiä :)
Juu näin on, eipä monellakaan mallitytöllä mikään kuuma kroppa ole: henkareilta näyttävät he luisevine olkineen.
Joku sanoi noista huippumalleista, että niillä on pikkupojan muodot koska muotisuunnittelijat on håmåja.

Ehkei se ole korrektia, mutta kyllä se järkevältä kuulostaa. :D

Laihuushan on silti hienoa, koska se on vaikeeta. Yleisesti ottaen ja nyrkkisääntönä, melkein mikä tahansa minkä esittäminen on vaikeaa, on seksikästä vastakkaisen sukupuolen mielestä. Siksi ihmiset urheilevat, taiteilevat tai vaikkapa opettelevat piin lukuarvoa ulkoa.

Ja mitä enemmän väestö lihoo, sitä harvinaisempia ja sitä kautta halutumpia ovat he, jotka pystyvät pysymään hoikkina.
Ihan niin kuin rusketus oli ennen vanhaan merkki köyhästä duunarista, mutta sitten kun kaikki alkoi tehdä sisätöitä, rusketuksesta tulikin taas statusmerkki ja osoitus rahakkaasta vapaa-ajanvietosta jne.

Tupla-J sanoi:
Jos otetaan kaksi tervettä ihmistä, joista toinen lihoo ja toinen ei, niin kyllä mä väittäisin tällä ensinmainitulla olevan näin pitkällä tähtäimellä ajateltuna (tokko kukaan hetkessä lihookaan) huonompi näkemys siitä, paljonko hänen tulee syödä pitääkseen kehonsa ravittuna ja siitä seurauksena myös epäterveellisemmät elintavat.

Alkaa mennä jo aika pahasti OT, mutta menköön...

Niin, mikä on "terve" ihminen? Jos nyt oikein kärjistetään - eikä itse asiassa tarvitse hirveästi edes niin tehdä, kyllä tällaisia tapauksia on - niin kumpikohan mahtaa olla kokonaisvaltaisesti terveempi ja hyväkuntoisempi, pulska ihminen joka syö monipuolisesti ja terveellisesti, mutta vain vähän liikaa, vaiko laiha, joka elää pelkällä salaatilla ja kevytjogurtilla? Joskus nimittäin tuntuu, että kun terveysasioista puhutaan, sokaisevat painoindeksi ja vaatteiden kokonumero ihmiset täydellisesti (en nyt puhu sinusta Tupla-J), eli heti, jos kyseessä on hieman pullukampi tapaus, oletetaan hänen olevan huonokuntoinen ja sairas, ja vastaavasti laihuus/keveys yhdistyy monen mielessä heti hyväkuntoisuuteen ja terveyteen. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos ylipaino alkaa olla huomattavaa ja vain lisääntyy koko ajan, on jotain vialla.

Kannattaa muuten myös muistaa se, että jos nyt naisen terveydestä puhutaan, niin lievä ylipaino (huom. paino sanalla lievä, ns. jokinorsutila ei ole missään tapauksessa oikeutettua kenellekään, siis noin terveysmielessä ajateltuna) on monessa suhteessa parempi vaihtoehto kuin alipaino (hormonitoiminta pelaa normaalisti, josta kiittää mm. luusto).

Chuckie, mikä kohta tuossa lainaamassasi lauseessa oli mielestäsi virheellinen?

Gillyanne sanoi:
Niin, mikä on "terve" ihminen? Jos nyt oikein kärjistetään - eikä itse asiassa tarvitse hirveästi edes niin tehdä, kyllä tällaisia tapauksia on - niin kumpikohan mahtaa olla kokonaisvaltaisesti terveempi ja hyväkuntoisempi, pulska ihminen joka syö monipuolisesti ja terveellisesti, mutta vain vähän liikaa, vaiko laiha, joka elää pelkällä salaatilla ja kevytjogurtilla? Joskus nimittäin tuntuu, että kun terveysasioista puhutaan, sokaisevat painoindeksi ja vaatteiden kokonumero ihmiset täydellisesti (en nyt puhu sinusta Tupla-J), eli heti, jos kyseessä on hieman pullukampi tapaus, oletetaan hänen olevan huonokuntoinen ja sairas, ja vastaavasti laihuus/keveys yhdistyy monen mielessä heti hyväkuntoisuuteen ja terveyteen. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos ylipaino alkaa olla huomattavaa ja vain lisääntyy koko ajan, on jotain vialla.

Kannattaa muuten myös muistaa se, että jos nyt naisen terveydestä puhutaan, niin lievä ylipaino (huom. paino sanalla lievä, ns. jokinorsutila ei ole missään tapauksessa oikeutettua kenellekään, siis noin terveysmielessä ajateltuna) on monessa suhteessa parempi vaihtoehto kuin alipaino (hormonitoiminta pelaa normaalisti, josta kiittää mm. luusto).

Hyvä että tolla lopulla pelastit itsesi koska kysymyksessähän oli nimenomaan SELVÄSTI ylipainoinen eikä vain "hieman pulska.!!!"

Belmondo sanoi:
Yleisesti ottaen ja nyrkkisääntönä, melkein mikä tahansa minkä esittäminen on vaikeaa, on seksikästä vastakkaisen sukupuolen mielestä. Siksi ihmiset urheilevat, taiteilevat tai vaikkapa opettelevat piin lukuarvoa ulkoa.
Ei, en saa sitten millään tuosta piin luettelemisesta seksikästä, vaikka kuinka yritän. :( Missähän on vika?

Gillyanne sanoi:
Chuckie, mikä kohta tuossa lainaamassasi lauseessa oli mielestäsi virheellinen?

Nimenomaan se mihin tupla-j: kin jos vastasi, eli jostainhan se pienempi energian saantikin johtuu. Eli henkilöllä on parempi käsitys siitä mitä syödä.

chuckie sanoi:
Hyvä että tolla lopulla pelastit itsesi koska kysymyksessähän oli nimenomaan SELVÄSTI ylipainoinen eikä vain "hieman pulska.!!!"

Öööö, siis missä nyt oli kyse selvästi ylipainoisesta...? :confused:

Yhä edelleenkin, ei se laihuus sinänsä kerro vielä mistään muusta kuin vähäisemmästä energiansaannista kulutukseen nähden, kuin pulskemmalla/lihavalla ihmisellä.

EDIT: Chuckie kiltti, ei pienempi energiansaanti tosiaankaan välttämättä kerro siitä, että ihmisellä olisi jotenkin parempi käsitys siitä, mitä pitää syödä. Valitettavan useassa tapauksessa se nimittäin kertoo esim. siitä, että ruokahalu tuhotaan lukemattomilla kahvikupillisilla ja makeisia/keksejä tms. napostelemalla, ehkä myös tupakoinnilla.

Maailmassa on niin paljon kauniita naisia etten pysty mitenkään asettamaan joitain tarkkoja speksejä sille "kympille", jos molemminpuolista "mojoa" löytyy ei väliä ole rodulla/uskonnolla/painolla/pituudella tms.
Jossain luonnehdittiin onnistunutta parisuhdetta näin:"ei se että katsotaan toisiimme vaan samaan suuntaan."

Emmah sanoi:
Ei, en saa sitten millään tuosta piin luettelemisesta seksikästä, vaikka kuinka yritän. :( Missähän on vika?
Tämä japanilainen kundi, joka teki ennätyksen luettelemalla baziljoona numeroa piitä kertoi että "se lähti siitä että mietin miten voisin tehdä vaikutuksen tyttöihin"... True story joka kerrottiin NYT -liitteessä taannoin.

"Vaikeiden asioiden tekemisen" vietti, eli siis "näyttämisen halu", ts. "massasta erottautumisen halu" voisi sanoa olevan meillä synnynnäisenä. Joillain se vain ohjautuu hieman vähemmän paremmin... :D

:offtopic:

D.Yates sanoi:
On se kuitenkin parempi indikaatio terveiden elämäntapojen suuntaan, kuin selkeä lihavuus ;)

No enpä tiedä tosta, sillä kyllä se homma on niin, että oli (liian) lihava tai (liian) laiha, on elämäntavoissa jotain pielessä. Mun käy niin sääliksi ne laihat läskit, jotka ovat aina näyttäneet siltä tekemättä asialle mitään - kuten Gillyanne totesi, siinä voi vanhetessa käydä ulkomuodolle huonosti, samoin tietysti terveyden, jos ei ole liikuntaa päivääkään harrastanut. Eihän se koskaan ole liian myöhäistä aloittaa, mutta... :rolleyes:

Mun mielipide on, että sellaiset todella laihat (esim. se tummakutri niissä alkup. kuvissa) mahtaa kärsiä aika paljon. Siis kun ei voi syödä juuri mitään. Eikä varmaan muuten käydä salillakaan - jos kävis, se olis kai isompi? Mun ei ole koskaan tarvinnut miettiä mitä ja/tai miten paljon syön, koska aina olen vaan tällainen samanlainen ---> normaali --> hyvä mulle. :) Ylipäätään, mun mielestä ihmisen pitää olla terveen näköinen.

Gillyanne sanoi:
Öööö, siis missä nyt oli kyse selvästi ylipainoisesta...? :confused:

Yhä edelleenkin, ei se laihuus sinänsä kerro vielä mistään muusta kuin vähäisemmästä energiansaannista kulutukseen nähden, kuin pulskemmalla/lihavalla ihmisellä.

Siinä väittelyssä minkä d.yates aloitti eli että laihuus on parempi indikaatio terveellisistä elämäntavoista kuin selkeä lihavuus. Sinä vastasit siihen muuten ok mutta muutit selkeästi lihavan "hieman pulskaksi" jotta kykenit olemaan oikeassa.

Mitä sitten vaikka se ei sinänsä kerro mistään muusta. Sovitaanko ettei ajatella "sinänsä"?:evil:

esim: jos joku saa paskat pisteet jostain kokeesta voidaan "sinänsä" tyylin mukaan todeta että ei se oo tyhmä "sinänsä" se ei vaan lue tarpeeksi tms. ehkä se siis on fiksumpi joka YMMÄRTÄÄ lukea ennen sitä koetta.

kökkö esim mutta idea tullee selväksi.

Belmondo sanoi:
Joku sanoi noista huippumalleista, että niillä on pikkupojan muodot koska muotisuunnittelijat on håmåja.

Tapailin muutamia vuosia sitten miestä, joka diggaili naistyyppiä, joka oli juuri tuollainen pikkupoika-look... Siis yli 175 cm, laiha (se tummahiuksinen ois sen mielestä ollut läski, oikeesti!), ei rintoja lainkaan, lyhyet/kynityt hiukset.... :rolleyes:

Hiukan heräsi epäilys, että miksiköhän hän oli kiinnostunut minusta (oli nimittäin oikeasti kiinnostunut), kun olen kaikkea muuta kuin nuo: lyhyt, ei-laiha, pitkät hiukset... Ehkäpä mä vaan olen niin älykäs ja hauska. Not!!!! :D

Miehet = mysteeri. :jahas:

Emmah sanoi:
3,1415926535897923... (tada! Se osa piitä mitä mä luulisin muistavani) Ei tepsiny? Damn. Kyllä se edellisille... eiku. :jahas:

Mä olen itse puolestani sitä mieltä, että säkenöivä polla ei naisia juuri viehätä, vaikka se olisi miten lahjakas, jos se lahjakkuus ei ilmene jollain konkreettisella tasolla. Esim. fyysikot eivät vetoa älykkyydestään huolimatta naisiin samalla tavoin kuin Superbowlin voittajajoukkue - siitäkään huolimatta, että ensinmainittujen arvo yhteiskunnallisessa mielessä on paljon suurempi. Tämän mä luulisin johtuvan siitä, että geenien mielestä jälkimmäisillä puolestaan on suurempi arvo.

Sitten taas, jos tää säkenöivä polla tekee hemmosta menestyneen julkimon, niin alkavat perusjantterinkin näköiset vesselit saada sitä ihailevaa huomiota naisväeltä.

Mitä tulee tohon pii-heeboon, niin sä Belmondo unohdit kertoa, että saiko se yhtään naisväkeä tällä omalaatuisella ennätyksellään. Mun arvaus nimittäin on, että jos sai, niin ei kovin kummosia.

Toi dear a:n "terveen näköinen" on kyllä hyvä pointti, sillä harvemmin ne ihmiset jotka eivät treenaa ja ovat laihoja (sekä oikeasti että läskilaihoja) ovat terveen näköisiä. Itselläni on taipumusta lihomiseen, olen koko lapsuuteni ollut ylipainoinen ja vasta intin jälkeen rupesi vartalo olemaan sopusuhtainen. Koko aikuisikäni olen pyrkinyt terveelliseen ja riittävään syömiseen, mutta silti on todennäköistä ettei sikspäkkiä mulla koskaan tule näkymään, enkä näe sitä edes tarpeelliseksi, kun voi kompensoida sopusuhtaisen kokoisella lihaksistolla.

Se että treenaa ja pyrkii syömään oikein takaa jo pitkässä juoksussa terveyden, joka kyllä näkyy yksilöllisiä pieniä eroja lukuunottamatta ulospäinkin. Nykyäään mentaliteetti on vaan niin "heti tänne mulle nyt" että perusasiat jää huomioimatta. Terve nainen on kaunis nainen, eikä siinä kilo-kaks suuntaan jos toiseenkaan merkitse yhtään mitään.

Armadillo sanoi:
Terve nainen on kaunis nainen, eikä siinä kilo-kaks suuntaan jos toiseenkaan merkitse yhtään mitään.

Aaaaaamen. :) Niin ja sama sitten pätee miehiin myös.

chuckie sanoi:
Siinä väittelyssä minkä d.yates aloitti eli että laihuus on parempi indikaatio terveellisistä elämäntavoista kuin selkeä lihavuus. Sinä vastasit siihen muuten ok mutta muutit selkeästi lihavan "hieman pulskaksi" jotta kykenit olemaan oikeassa.

No ihan yhtä lailla sama pätee, vaikka se toinen osapuoli olisi selkeästi lihavakin. Sama selkokielellä: sekä laiha että lihava voivat syödä ja elää muutenkin täysin päin helv*ttiä, vaikka ovatkin vartalonmuodoiltaan täysin erilaiset. Joko selkisi?

chuckie sanoi:
Mitä sitten vaikka se ei sinänsä kerro mistään muusta. Sovitaanko ettei ajatella "sinänsä"?

No just sitä, minkä tuossa ylhäällä selitin - vaikka ihminen olisi miten hoikka ja upean näköinen, voi hänen terveytensä silti olla huono. Vaakalukema ja painoindeksi eivät ole minkäänlainen tae terveydelle. Toki on totta, että selkeä ylipaino ja alipaino altistavat monenlaiselle ikävälle, mutta normaalipaino tai hoikkuuskaan eivät takaa terveyttä ja hyvinvointia, eivätkä tosiaankaan ole mikään pitävä todiste siitä, että ko. henkilö söisi terveellisesti.

Gillyanne sanoi:
sekä laiha että lihava VOIVAT syödä ja elää muutenkin täysin päin helv*ttiä, vaikka ovatkin vartalonmuodoiltaan täysin erilaiset.
VOI hänen terveytensä silti olla huono. eivätkä tosiaankaan ole mikään pitävä todiste siitä, että ko. henkilö söisi terveellisesti.

Joo ei se aina ole ei, mutta useammin on eli jos haetaan yleispätevyyttä. Aina voi saivarella

"Rae- hei, jos Jessica Alba on sairastanut anoreksiaa joskus / sairastaa sitä yhä kautta näiden vuosien, niin uskomattoman terveennäköisen, kauniin ja toiminnallisen kropan on pimu kuitenkin pystynyt itselleen luomaan. Pitäiskö tää kaikki kuitenkin suhteuttaa siihen, että jokaikinen (wannabe tai oikea) bodari, (urheilija), näyttelijä, tanssija, muusikko, runopoika, kettutyttö, hirmuvaltias, diktaattori, keskitysleirinvartija, ihminen ja kasvissyöjä kärsii jonkinasteisesta kompleksista oman kroppansa suhteen. Ja se tulee näkyviin sitten eri tavoin. "

reino...
toi loppu sun tekstist oli ihan järkevää, mutta ootko nähny siis oikeesti Jessica alban ja sen uskomattoman terveenNÄKÖISEN, kauniin ja toiminnallisen kropan? Kyllähän tyttö on varmasti treenannutkin.. mutta uskallan väittää edelleeeeen, etteivät tv ja valokuvat ole aina ihan totuudenmukaisia :)
Miehet täällä korostaa sitä, että haluavat hoikan naisen, joka todennäköisesti olisi hyvässä kunnossa vielä +40-vuotiaanakin. Mutta eikös se oo tärkeempää että oikeesti oliski siinä hyvässä kunnossa eikä vain NÄYTTÄISI siltä..? Gillyannella ihan loistavia mietteitä just tosta.. Samaa mieltä!!

Jos nyt aatellaan esim. jotain naista joka sairastaa anoreksiaa/bulimiaa tai syö muuten ihan päin metsiä ja urheilee, niin todennäköisesti näyttääkin jonkinverran terveeltä ton urheilun ansiosta, mutta totuushan tolloin on, ettei henkilö ole välttämättä terve, tai ei ainakaan välittömästi terveempi kuin plus kokoinen henkilö. Ja kun miehet haluaa laihalta/treenatulta näyttävän mimmin, niin ihmettelen, jos joku jaksaa katella muuten mieleltään hukassa olevaa neitokaista.
-enkä nyt tietenkään tarkoita, että hoikka nainen=sairas, en todellakaan, mutta noi syömishäiriöt ym. on yleisempiä kuin moni tietääkään..
... enkä siis oo itse mikään hirmu tankki joka puolustaa pulleita;)
oon vaan niin surullista kun tuntuu, että ihmiset on niin tajuttoman sisisilmäsiä ton kauneuden edessä..

ainiin, ja sit joku kyseli, että oisko naisten itsensä luomaa toi laihuuden ihannointi nyky-yhteiskunnassa, niin varmasti mun mielestä suurelta osin joo..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom