Miehen/naisen pituus

Mä olen joku 193-195 pitkä. Koulussa mitattiin 195, mutta en ihan siihen usko..

Anyways, joskus tuntuu että olisi kiva olla lyhyempi. En varsinaisesti tykkää erottua väkijoukosta, ja väkisinkin välillä tuntee olevansa ärsyttävästi muita pitempi vaikkei mitenkään luonnottoman pitkä olekaan, monet tuttuni ovat huomattavasti itseäni pidempiä.

Autossa on vaikea löytää hyvää asentoa. Jos asento on muuten hyvä, selkään ei satu ja ylettyy rattiin ja polkimiin mukavasti, pää ottaa kattoon. No ei toki kaikissa autoissa, mutta nykyisessä kyllä. Samoin joukkoliikennematkustaminen, bussit ja lentokoneet, tarvinneeko edes sanoa..

Hyvänä puolena ei tarvitse tikkaita jos haluaa "ne hienot lasit sieltä ylimmältä hyllyltä". Ja pikkulapset pelkäävät helpommin.

Naisen pituudella ei ole minulle yhtään mitään merkitystä. Ehkä siinä tapauksessa jos mennään alle 150cm tai yli 200cm.. kunhan näyttää kivalta :)

Ohessa video jossa lyhyellä miehellä taitaa olla ongelmia pituutensa suhteen:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/v79UEeealVM"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/v79UEeealVM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mää oon noin 175cm lyhyt ja eipä se ole paljoa haitannut, että oon tämmönen kääpiö. Ehkä ne vähäiset lihat luitten ympärillä paikkaa tuota lyhyyden tuoma "tuskaa"...:rolleyes:
Joskus siitä joku jaksaa muistuttaa, mutta entä sitten?!

186 cm pituutta. Siinä on 5 cm liikaa. Standardikokoiset peitot ja sängyt on lyhyitä, mutta tungoksessa, luennolla yms. tilanteissa näkee paremmin kun on keskivertoa pidempi.

Naisen pituudella ei ole itseisarvoa. Lyhyet on tiukempia pakkauksia, mutta pitkä ja kaunis nainen on aina vaikuttava näky, varsinkin jos sääret on hyvässä kunnossa. Jos on muuten ok, niin ei väliä onko 150 vai 180 cm.

Mä oon hieman keskivertonaista pidempi, n. 172 cm.
Mun vanhemmat ja suurin osa sukulaisista on melkoisen lyhyitä, joten oon pienestä saakka saanu kuulla kuinka pitkä oon. En sit tiiä, et mistä oon amatsonigeenini saanu.:) Joskus teininä mulla oli hirveet kompleksit pituudestani, en halunnu koskaan käyttää korkeita kenkiä. Erityisesti se, että monet pojat olivat mua lyhempiä, ahdisti silloin. Nyt vähän vanhempana oon jo täysin tyytyväinen pituuteeni, jopa 10 sentin korot jalassa.

Tykkään ite pitkistä ja muutenkin isokokoisista miehistä, on kiva tuntea itsensä pieneksi siinä rinnalla... Toisaalta oon huomannu, että samanlaisen "turvallisuuden tunteen" pystyy aikaansaamaan joku alle 180 senttinen mieskin, jos sitä leveyttä vaan löytyy :D
Miesten suhtautuminen mun pituuteen vaihtelee aika paljon, jotkut ovat jopa huomauttaneet mulle, että "tarviiko aina käyttää tommosia kenkiä" jos ovat jääneet mua lyhkäsemmiksi. Ymmärrän, et asia voi häiritä mutta enpä kyllä kenkiä vaihtanu... Jos juttu muutamaan senttiin kaatuu, ni taitaa syyt oikeasti löytyä jostain muualta.

Nyt tuntuu, etten ikinä vois seurustella itteeni lyhyemmän miehen kans, mut eipä sitä koskaan tiiä millasen ihqun kääpiön sitä löytää;)

Mä olen joku 193-195 pitkä. Koulussa mitattiin 195, mutta en ihan siihen usko..

Hui, solidi oli noin iso :) :dance: :kippis1:

Hauska tarina tuli mieleen pituudesta. Pari kesää sitten olimma purkamassa hotellihuoneita Katajanokalla ja kaverini kanssa yhdessä etenimme huone kerralla. Vittumaisin homma ikinä koskaan elämässäni, oli silikonin poisto vessasta, käytännössä kynsin ja hampain hinkaten ja repien. No suihkukopit olivat erittäin pienet kuten myös koko vessa paikka paikoin. Kaverini on yli 180 cm pitkä varmaan pitkältikin ja tietenkin hänellä on sellaiset hoikkelon pitkula jalat. Oi sitä huvitusta kun kävin aina katsomassa missä vaiheessa hän etenee; suihkukopissa polvet korvien yläpuolella erittäin epämukavassa asennossa selkä väärällä. :D Minulla oli pieni rukousmatto (matosta leikattu) ja istukselin kuin kotonani hinkkaamassa silokoneja :D Hyvin mahtuu ja saa kädet ja jalat helposti oikeaan asentoon. <-- Raksa hommissa pääsee tekemään kaikkea kivaa, koittakaa! (silikoneja yleensä ei ole kiva hinkata, mutta puristelu on eri asia, hinkkaus tapahtuu nimittäin teräsharjalla.).

Itse on joku 173-175cm pitkä ja nykyään voin kyllä valehtelematta sanoa, että ei harmita laisinkaan. Joskus nuorempana vähän häiritsi kun oli laiha ja lyhyt. Olenhan minä vieläkin mutta näin lyhyellä pienikin määrä lihaksia tekee heti leveämpää vaikutelmaa :D

199-senttisenä tiedän sen, että pituus ei ole sen merkittävämpi kuin muutkaan ominaisuudet. Moni lyhyt laittaa huonon suosionsa naismarkkinoilla pituuden syyksi ja samaa tekosyytä voi käyttää monen muunkin asian kohdalla. Kun pituutta löytyy, niin ei voi käyttää sitä tekosyynä, vaan pitää keksiä muita valittamisen aiheita. Minun mittainen voisi vastaavasti valittaa, että helppohan 175-senttisen on näyttää lihaksikkaalta.

Minun mutuni perusteella eniten omalla pituudellaan elvistelevät vähän keskimittaa pidemmät (185-190 cm) miehet. Selvästi pitkien miesten (>195 cm) olen harvemmin huomannut kehuskelevan pituudellaan, haukkuvan toisia pätkiksi tms. Sama pätee myös naisihanteissa. Naisen pituudella ei ole juuri merkitystä, koska pituuseroa on niin paljon, että 10 senttiä sinne tänne ei muuta asiaa.

Ei kannata keskittyä suremaan niitä ominaisuuksia, joista ei itsessään pidä, vaan kannattaa keskittyä niihin puoliin mistä pitää. Terve itsetunto rakentuu aivan muiden asioiden kuin pituuden päälle. Jotkut tosin pönkittävät itsetuntoaan pituudellaan, mutta silloin ei olla aivan terveella pohjalla. Joku voisi sanoa, että helppohan sinun on kaksimetrisenä sanoa, mutta on paljon asioita, jotka voivat latistaa itsetuntoa, eikä pituuden puute sen kummempi kuin muutkaan.

33-senttisellä melalla ei tarvitse juuri tuosta säkäkorkeudesta huolehtia.
Ihan sama se on että onko 33 vai 20 senttiä pitkä:jahas::offtopic:

Välillä ärsyttää olla 188cm pitkä (15v). Kun suurin osa muista luokkakavereista sellaisia alle 170-senttisiä. Hyvä puoli tässä on se, että ainakin erottaa joukosta. :)

Hauska tarina tuli mieleen pituudesta. Pari kesää sitten olimma purkamassa hotellihuoneita Katajanokalla ja kaverini kanssa yhdessä etenimme huone kerralla. Vittumaisin homma ikinä koskaan elämässäni, oli silikonin poisto vessasta, käytännössä kynsin ja hampain hinkaten ja repien. No suihkukopit olivat erittäin pienet kuten myös koko vessa paikka paikoin. Kaverini on yli 180 cm pitkä varmaan pitkältikin ja tietenkin hänellä on sellaiset hoikkelon pitkula jalat. Oi sitä huvitusta kun kävin aina katsomassa missä vaiheessa hän etenee; suihkukopissa polvet korvien yläpuolella erittäin epämukavassa asennossa selkä väärällä. :D Minulla oli pieni rukousmatto (matosta leikattu) ja istukselin kuin kotonani hinkkaamassa silokoneja :D Hyvin mahtuu ja saa kädet ja jalat helposti oikeaan asentoon. <-- Raksa hommissa pääsee tekemään kaikkea kivaa, koittakaa! (silikoneja yleensä ei ole kiva hinkata, mutta puristelu on eri asia, hinkkaus tapahtuu nimittäin teräsharjalla.).

Oliko tässä nyt sitten pointtina se, että lyhyet mahtuvat paremmin ahtaisiin paikkoihin? Koko keskestelu kuulostaa vähän samalta kun jotkut lihavat ja rumat koittavat selittää lihavan ja ruman olevan hoikkaa ja kaunista parempia, sillä lihavat ja rumat ovat sisältä kauniimpia, tai kuinka toyotan omistava on onnellisempi kuin mersulla ajava, joka pakostakin koittaa paikata autolla puutteita itsetunnossaan. Harvemmin se pituus taitaa olla haitaksi, kunhan ei ole mikään friikki tai muuten kusipää.

Oliko tässä nyt sitten pointtina se, että lyhyet mahtuvat paremmin ahtaisiin paikkoihin? Koko keskestelu kuulostaa vähän samalta kun jotkut lihavat ja rumat koittavat selittää lihavan ja ruman olevan hoikkaa ja kaunista parempia, sillä lihavat ja rumat ovat sisältä kauniimpia, tai kuinka toyotan omistava on onnellisempi kuin mersulla ajava, joka pakostakin koittaa paikata autolla puutteita itsetunnossaan. Harvemmin se pituus taitaa olla haitaksi, kunhan ei ole mikään friikki tai muuten kusipää.
Ja tästä viestistä tulee mieleen että pitkät ihmiset ovat mersuja verrattuna lyhyisiin toyota ihmisiin....:lol2:

:) Osuiko arkaan paikkaan? Tarina oli vain hauska esimerkki, että joskus pituudesta on haittaa. Elä nyt hypi seinille siellä, minua ei haittaa yhtään olla pätkä, enkä tosin saa siitä kuullakkaan kuin erittäin harvoin. Hyvä salikaverinikin Aabeli on mieletön köriläs ja härkä ja koskaan ei jauheta toistemme pituudesta. Oikeastaan voisin sanoa, että noin kaksi kymmenestä koittaa holhota tai halventaa minua pituueni suhteen, ja vielä silloin kun ei edes välttämättä olla tuttavuusasteella. Se johtaa yleensä siihen, että itse käyttäydyn välinpitämättömästi sellaisiin ihmisiin. Eli jos joku arvostelee tai lokeroi toista pituuden suhteen (varsinkin kun itse on pidempi) niin ei tarvitse kuulua minun ystäviini. Helppoa :) Tosin suurin osa ystävistäni on minua pidempiä. <3

Ja tästä viestistä tulee mieleen että pitkät ihmiset ovat mersuja verrattuna lyhyisiin toyota ihmisiin....:lol2:

Hah, nimeomaan.

No kyllä ainakin itseä ärsyttää istua kun esim. monissa autoissa ei hyvää asentoa saa millään. Tai bussissa. Tai junassa. Tai lentokoneessa.
Siihen päälle kun vielä nakkaat selän ongelmat niin johan siinä nauru maittaa.

Toki hienointa on paskoa lentokoneen vessassa seisaaltaan kun se on helpompaa kuin pöntöllä istuminen. Siinä kun käännyt katsomaan suorituksen tulosta voit ylpeänä todeta pökäleen mätkähtäneen lattialle turbulenssin seurauksena.

Kyllä se huomio enemmänkin kiinnittyy siihen persoonaan, kun pituuteen. On huomattavasti tärkeämpiäkin asioita, kun pituus.. sille kun ei kukaan mitään itse edes voi. Toisin kuin ulkonäköönsä, siihen voi itse aika paljon vaikuttaa ja korostaa niitä hyviä puolia itsessään. Enkä vain puhu siksi, että itse olen n. 160 cm. Voisin sanoa, että lyhyydestä ei ole ikinä ollut haittaa ala-asteen jälkeen.

Hah, nimeomaan.

Minulla taas tulee tästä keskustelusta mieleen se, että kaikki eivät ole sinut oman pituutensa kanssa ja koittavat esittää muille sen takia puutteeksi kokevansa ominaisuuden hyviä puolia. Noissa esimerkeissä oli kyse vaan siitä, että jotkut näkevät muilla jotain sellaista mitä haluaisivat saada itselleen, mutta koska eivät sitä saa niin heidän täytyy selitellä itselleen ja muille syitä miksi heidän oma juttunsa on parempi. Todellisuudessa muita tuskin kiinnostaa se, että näiltä puuttu tuo juttu, mutta ihmetyttää miksi tuota muiden omistamaa juttua täytyy koko ajan väheksyä ja haukkua.:)

Minulla taas tulee tästä keskustelusta mieleen se, että kaikki eivät ole sinut oman pituutensa kanssa ja koittavat esittää muille sen takia puutteeksi kokevansa ominaisuuden hyviä puolia. Noissa esimerkeissä oli kyse vaan siitä, että jotkut näkevät muilla jotain sellaista mitä haluaisivat saada itselleen, mutta koska eivät sitä saa niin heidän täytyy selitellä itselleen ja muille syitä miksi heidän oma juttunsa on parempi. Todellisuudessa muita tuskin kiinnostaa se, että näiltä puuttu tuo juttu, mutta ihmetyttää miksi tuota muiden omistamaa juttua täytyy koko ajan väheksyä ja haukkua.:)

Lukase se aloitusposti niin ehkä ymmärrät mistä tässä ketjussa on kyse. Tottakai näen itseni lihaksikkaampana kuin pitkä ja hoikkelo. Sillä tavalla ehkä perustelen itselleni ne hetken, kun koen alemmuutta ollessani lyhyt. Jokainen kokee tarvitsevansa jonkun ominaisuuden joka erottaa heidät toisesta. Pitkillä tuntuu olevan aina se pituus se valttikortti (johon he eivät itse ole vaikuttaneet pätkääkään), mutta kun lyhyt treenauttaa itsensä hyvännäköiseksi, niin se on kompensointia. Ilkan aika provosoiva tyyli kirjoittaa sai minussa aikaan puollustushalua, kun kerran edustan lyhyttä versiota miehestä.

Itse olen n. 175cm ja tyytyväinen pituuteeni. Tarhassa ja koulussa olin aina pisimpiä lapsia, ja ala-asteen loppupuolella ja yläasteen aikana se joskus häiritsi, kaikki pojat kun olivat niiiiiiiiiin pikkiriikkisiä kun heillä se kasvupyrähdys vielä odotti tulemistaan. Silloin joskus tuntui kauhean isolle se oma koko ja kun oli vielä nuori niin sitä ei osannut pitää minään etuna, pikemminkin heikkoutena.

Muistan ikuisesti sen herätyksen jonka sain oman pituuteni puolesta. Olimme lukion liikuntatunnilla luistelukentän pukukopeissa pukemassa luistimia jalkaan, ja muilla tytöillä oli jo luistimet jalassa ja minä sukkasillani. Kun nousin seisomaan ja huomasin että osa on jopa päätä pitempiä niin jumalauta että ahdisti. En pitänyt yhtään siitä olosta että muut katsoivat minua alaspäin. Ehkä joku alitajuntainen juttu mutta todella ikävä tunne! Sellaista ei varmaankaan ole jos on aina ollut lyhyt [tai mistäpä minä tiedän] mutta ainakin pitkälle ihmiselle se oli kirjaimellisesti tiputus korkealta ja kovaa :)

Sen jälkeen vasta huomasin sen kuinka ihanaa on olla pitkä, ja se oli tavallaan tärkeää että katson 90% muista naisista alaspäin. Naiset ovat lähes poikkeuksetta minua lyhyempiä, ei välttämättä paljon mutta silti. Oma lähin ystäväpiirini on kohtalaisen pitkää, vain muutama 160-166cm, ja loput sitten lähelle sitä 170-175cm pituisia eli olemme kaiketi aika 'sopusuhtaista' väkeä toisiimme verrattuna. Jotenkin sitä on vain tottunut siihen ettei katsele ainakaan muita naisia ylöspäin.

Parinmuodostuksessa ihannoin sopusuhtaista parinvalintaa, eli sitä että pituusero pyörii n. 5-10cm hujakoilla. Itse olen viehättynyt pääasiassa normaalipituisiin miehiin, siinä 180-185cm paikkeilla oleviin siis. En erityisemmin koe vetoa itseäni huomattavasti pidempiin henkilöihin, kenties tässä tulee taas taustalta tuo 'luistimet jalassa'-muisto. Näyttävimmät pariskunnat ovat mielestäni sopusuhtaisia toisiinsa verrattuna. Lyhyet lyhyiden kanssa ja pitkät pitkien jne :)

Mitä tulee itseäni lyhyempiin miehiin niin jos pituusero on vain muutamia senttejä niin sitä ei välttämättä edes huomaa eli tuntuu vielä suht 'tasavertaiselta', mutta jos mies on alle 170cm niin eroa alkaa olemaan niin paljon että siinä joutuu katselemaan miestä alaspäin. Nuorempana sitä vitutti oma pituus jos pojat oli lyhyempiä, nykyään käänteisesti ennemmin sitten huvittaa/säälittää niiden pienten miesten puolesta. Lihakset voivat sinänsä kompensoida lyhyyttä että sitten on edes miehekkään oloinen koska on voimaa ja raameja enemmän kuin niillä normaalivartaloisilla/laihoilla lyhyillä miehillä, mutta näin pitemmän naisen silmään lyhyt mies on oikeastaan aina pieni mies, lihaksien koosta riippumatta.

Luulin pitkälle yli 20 ikävuoden, että olen 165 pitkä, olinkin 168. Heti näytti painoindeksi paremmalta :D.

Noh, jos pituus on joltensakin leveyteen nähden ok niin ihan vitun sama. Oma mies on ~15 cm pidempi kuin minä, mutta enpä sitä jättäisi vaikka muuttuisi kääpiöksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom