Miehen/naisen pituus

Isse 182 ja vallan tyytyväinen. Ennemmin oisin kyl lyhempi kuin pidempi.

Pidemmät saa naisilta suosiollisemman suhtautumisen ja enemmän katseita. Sad but true.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen 180 cm pitkä tai pätkä, ihan sama minulle. Ennusteiden mukaan 185 cm:n olisi pitänyt venähtää, mutta jo lukion luokan jälkeen en ole kasvanut pituutta. Eipä haittaa, 180 cm on sopivasti keskimittainen.

Itse olen about 190cm pitkä ja ihan tyytyväinen. Saannista en tiedä,että onko pituus auttanut?? Ei tässä nyt mitään selibaatin elämää ole tarvinnut viettää,mutta ei noita naisia nyt ihan ovesta ole tunkenutkaan sisään....aina ;)
Tosin pisin kaveri taitaa olla 207 pitkä korsto,että välillä tuntee itsensä aika tapiksi :)

Joskus yläasteella häiritsi paljonkin, kun olin kasvanut aikaisin ja kasvu oli jo näennäisesti pysähtynyt ja "kaikki" muut menivät ohi. Nykyään tolla nyt ei ole oikeastaan mitään väliä. Jotkut vain ovat pidempiä ja jotkut eivät.:thumbs:
Täällä sama homma.

Tuli aikoinaan mittailtua hiljaa mielessä käytännössä jokainen vastaantuleva mies verrattuna itseensä. Plus sitten kaverien ohikasvamista seurailtua.

Olin siinä ala-yläasteen taitteessa varmaan jotain 170 cm, mikä on sen ikäselle varmaan ihan hyvä pituus. Olin siis useimpia kavereitani pidempi. Kasvu sattui tavallista aikasemmin. (Itse asiassa, jälkeen päin ajateltuna tuolle ajanjaksolle ajottuu ne pari vuotta elämästäni, jolloin olin suosittu tyttöjen keskuudessa. Hmm, hätäisempi vois vetää jotain johtopäätöksiä..)

No, ajan myötä mittailu on jäänyt. Harmittaa kyllä vieläkin ajoittain olla pidempien vieressä, jotenkin tuntee ittesä ehkä vähemmän miehekkääks siinä missä leveemmän tai ylipäätään kookkaammankin kanssa.

Ärsyttävintä on, kun näkee vaikka parin vuoden tauon jälkeen jotain vanhoja puolituttuja esim. entisestä koulusta. Vaikka sällit olis pari vuotta nuorempia, niin tuntee ittesä ihan junioriks ku toisilla on hartiat oman päälaen tasolla. Ja leveetki vielä, perkele.

Olen siis 177 cm. Ennusteen mukaan piti jäädä 173 cm. Isä tais olla parhaimmillaankin vaan 172, nykyään hyvä jos 170 cm. No, jos olis onni matkassa ja pystys saman verran jalostamaan seuraavaa sukupolvea, niin saattas tulla miehen mittanen poika vihdoin tähänkin suvun haaraan.

edit. joku 15 cm max voisin ottaa lisää pituutta, en enempää kuitenkaan.

Joku aika sitten tuli luettua Tieteen Kuvalehdestä, että keskipituus on pysähtymässä, joissakin maissa jopa pysähtynyt. Voi olla mahdollista, että keskimääräinen pituus pienenee.
Keskipituus muistaakseni nousi etenkin -70-luvulla, johtuen paremmasta ravinnosta ja sen tietämyksestä. Myös fyysisten töiden vähentyminen lisäsi senttejä.

Ihmettelenki sitä, kun kaverit stressaa siitä, etteivät voi muka käyttää korkkareita kun mies jää pituudessa kakkoseksi. Kyllä mahtaa olla miehellä huono itsetunto jos pitää semmosesta murehtia...

Kuulostaa siltä että se EI ole miesten ongelma...
Tuon olen itsekin kuullut monen naisen suusta: Näyttää vissiin kavereiden mielestä hassulta jos korkkarit jalassa(naisella siis) mies näyttää lyhyemmältä. Samat naiset ovat toistaneet myös tuota jälkimmäistä. :hyvä::hyvä: mikäs siinä - otetaan itse stressiä ja käännetään se miehen itsetunto-ongelmaksi. Naiset ne kyllä osaa syyllistää :wall:

Itse olen vuosia luullut olevani 173cm pitkä, kunnes muutama kuukausi sitten mittauksessa kävikin ilmi, että pituutta on vain 169cm :(
Eli mieluusti ottaisin n.5cm lisää, vaikkakin lyhyemmät naiset vaikuttavat jotenkin naisellisemmilta.

Mies taas voi olla samanmittainen tai pidempi, lyhyemmän miehen kanssa en voisi kuvitella olevani, en tiedä sitten mistä johtuu... Oma mies on 183cm eli juuri sopiva!

Joskus aikanaan ajattelin, etten millään haluaisi ottaa itseäni pidempää naista. Niin se vain kuitenkin meni, että tyttöystävä on sitten 3-4 cm pidempi. Eikä minulla olisi mitään sitä vastaan, vaikka hän pistäisi kunnon korotkin jalkaan normaalien parisenttisten sijaan.
Ehkä olen sitten kasvanut henkisesti isommaksi tai jotain. Ego täyttää huoneen katonrajaan asti :D

Nostan oikeasti hattua niille miehille, jotka deittaavat itseään pidempiä naisia tai parhaimmassa tapauksessa ovat naimisissa.

Mua puolestaan vituttaa ne kitisijät, jotka sanovat, ettei alle 185 senttinen ole mies eikä mikään. Sama jos kilpailtaisiin lerssin pituudesta, haluaisin nähdä silloin perusteluja kaksimetriseltä tuhkamunalta.

Jostain luin että naiset haluais itselleen 1.1 kertaa itseään pitemmän miehen. Eli 150-senttiselle naiselle kelpais parhaiten 165-senttinen mies, 160-senttiselle 176-senttinen, 165-senttiselle 181.5-senttinen (minä), 170-senttiselle 187-senttinen, 180-senttiselle 198-senttinen jne..

Pitäiskö mun nyt sit suuntautua 165-senttisiin naisiin, jos ne kerran tykkää mun pituisista eniten? Omat mieltymykseni on kuitenkin hieman pidemmissä neitokaisissa (vaikkei se pituuskaan loppujen lopuks ole kuin yksityiskohta muiden joukossa). Ja mitä jos joku 190-senttinen kaveri viekin mun naisen, jonka pitäis tuon mallin mukaan tykätä vähän pidemmistä miehistä kuin minä? :D

Ehkä kuitenkin ihmisten mieltymykset kumppanin ulkomuodon suhteen on yksilöllisiä, kuten tässäkin threadissä on tullut ilmi.

Kuulostaa siltä että se EI ole miesten ongelma...
Tuon olen itsekin kuullut monen naisen suusta: Näyttää vissiin kavereiden mielestä hassulta jos korkkarit jalassa(naisella siis) mies näyttää lyhyemmältä. Samat naiset ovat toistaneet myös tuota jälkimmäistä. :hyvä::hyvä: mikäs siinä - otetaan itse stressiä ja käännetään se miehen itsetunto-ongelmaksi. Naiset ne kyllä osaa syyllistää :wall:
Tuo oli kyllä hyvin sanottu :) Näinhän se menee. En ole vielä yhtä ainutta miestä tavannut jota häirittis että nainen on pidempi korkkarit jalassa.

Sopusuhta mittasuhteissa. Jos itse pääsee hädin tuskin yli 150 cm:n, ei missään nimessä etsi hullunkiilto silmissä kaksimetrisiä (meillä pituuseroa ~15 cm).

Vaikka itelläkin on esimerkiksi tietty ihannenaisen ihannemitta mielessä ja ite olisin mielelläni 185 (vs. nykyinen 175), niin...

...kyllä se on sydämen pienuutta ajatella ihan kauhian tosissaan koko asiaa.

Seuraavasta tekstistä osan lainasin:

....Aloin kuitenkin punttitreenit aloitettuani jäädä kasvukäyristä ja ennusteesta "jälkeen", ja loppujen lopuksi olen nyt 188 cm pitkä. Alunperin tuo vitutti, koska pelasin korista aina 17-vuotiaaksi asti, ja siellä olin aina se lyhin tyyppi pelipaikalleni, mutta nykyisin toivon usein olevani lyhyempi, koska kehonrakennuksen kannalta ei sopisi olla hirvittävästi yli 180 cm pitkä.

Selailin kaikki viestit läpi ja ihmettelen, että yllä oleva oli ainoa, jossa mainittiin tuosta pituuden ja kehonrakennuksen suhteesta. Ehkäpä tälläinen painokeskustelu menee hieman offtopicciin, mutta liittyy omasta mielestäni tuohon pituuden kompensointiin, joskus olen toivonut olevani mielummin hieman lyhyempi.

Itse olen 183 cm pitkä ja ruumiinrakenteelta hoikka kuten isän puolelta kaikki suvussa nuorena. Painoindeksiltä (about 24) kuitenkin juuri normaalin puolella 81 kg:lla, tämä siis viitteellisesti keskiverto suomalaiseen verrattaen, ei niinkään kehonrakennuksen kannalta jossa painoindeksin käyttö on turhaa. Kertoessani painoni jollekkin, saan aikaan ihmettelyä että "missä ihmeessä se näkyy ja että pitkä ja hoikka mies."

Treenatessa ruokaa saa mättää huonoon oloon asti (+4000 kcal), ilman lisäravinteita ja öljyjä en ikinä saisi alas tuota määrää, sillä välin kun lyhyemmät kaverit vetävät lyhyemmässä ajassa massaa kehoon ja tuloksia ylös random ruokailuilla. Tiedostan aineenvaihduntani "ongelmat", mutta olen silti vakuuttunut (uskottelen itse säälissä :jahas:), että hieman lyhyempänä kaikki olisi toisin.

Ruoho taitaa olla aina hieman vihreämpää toisella puolella, vaikka jokainen pelaa lopulta omilla pelimerkeillään (geeneillään).

Ite oon 178cm. Välillä on niitä hetkiä, kun haluaisi olla 15cm lyhyempi. Toisaalta taas muuten on hyvä olla esiim. töiden puolesta n. 180cm.

Kumppani (ei Columbu tai Stander) on 154cm. (ja ei, ei ole kasvamassa enää, ei ole lapsi, eikä miespuoleinen) Se saa näyttään mut pieneltä jätiltä sen vieressä. Soon kivaa.

Muuten kropan pituudella ei ole mitään väliä missään asiassa.

Minusta taas tuntuu, että pituuden merkitys on huomattavasti tärkeämpi lyhyille ihmisille. Omassa kaveripiirissäni ei montaa alle 180 senttistä ole, eikä pituudesta ole juuri koskaan mitään puhetta. Omaa pituuttani en tarkaalleen edes tiedä. Veikkaisin 192 olevan parhaillaan. Naurattaa kun jotkut ilmoittaa pituutensa esim. 164.5cm.
Siis mitä helvetin merkitystä tuolla puolella sentillä on?

Muutenkin oman kokemusperäni mukaan suurimmat meuhkaajat on niitä lyhyenläntiä kavereita, joille pituus on jonkinlainen ongelma. Jotenkin sitä itseään sitten on tuotava esille. Tulee mieleen kummeileiden pikku henri.

Saantipuolesta taasen en osaa sanoa mitään. Perstuntumalta heittäisin, että parhaiten saa se etevin supliikkimies. Pituuteen katsomatta.

Onko muuten kieroselkäisyys (skolioosi) yleisempää pitkillä ihmissä, ku lyhyillä?

Ortopedi sanoi, että ei olisi. Itselläni on melko paha skolioosi (näin paha tulee about yhdelle pojalle 30000:sta, tytöillä paljon yleisempää). Sen takia olen 5cm lyhyempi, mitä olisin suoraselkäisenä. Tällä hetkellä 173cm.

Kun kuulin, etten kasva enää (odotukset olivat 180cm hujakoilla) olin melkoisen murtunut. Nykyään olen ihan tyytyväinen pituuteeni, varsinkin kun lihasta on alkanut tarttumaan. Tuntuu jopa, että olen kivemman näköinen tämän pituisena kuin että jos olisin 15cm pidempi ja totaalikynis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom