Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö noita nyt huvikseen lähinnä ammuta?Ei täällä nyt kukaan varmaan henkensäpitimiksi elukoita ammu vaan sen takia että siitä saa kiksit?

Juu siinä olet oikeassa että harva enää nykypäivänä elää tässä maassa pelkällä metsästyksellä ja sen saaliilla. Mutta ei metsästys ole pelkkää huvia, kyllä siitä on ihan selvää hyötyä yhteiskunnalle. Myönnän kyllä sen että siitä saa ehkä jonkinnäköiset "kiksit".
Kuinkas oli oskun kiksien laita kun keltainen pikkutipu haukkasi turvetta? ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta ei metsästys ole pelkkää huvia, kyllä siitä on ihan selvää hyötyä yhteiskunnalle. Myönnän kyllä sen että siitä saa ehkä jonkinnäköiset "kiksit".
Kuinkas oli oskun kiksien laita kun keltainen pikkutipu haukkasi turvetta? ;)

Ihan jees! :kippis1:

Eikö noita nyt huvikseen lähinnä ammuta?Ei täällä nyt kukaan varmaan henkensäpitimiksi elukoita ammu vaan sen takia että siitä saa kiksit?

Sun pitäis joskus lähteä jonkun mukaan metsälle niin huomaisit että siihen liittyy aika paljon muutakin, saaliin saaminen on ainakin mulle niitä tärkeysjärjestyksessä pienimpiä asioita koko touhussa. Mukavaa tietysti kun joskus jotain saa.

Sun pitäis joskus lähteä jonkun mukaan metsälle niin huomaisit että siihen liittyy aika paljon muutakin, saaliin saaminen on ainakin mulle niitä tärkeysjärjestyksessä pienimpiä asioita koko touhussa. Mukavaa tietysti kun joskus jotain saa.

Oon mä ollutkin ja mun mielestä kaikista siisteintä on kun saa osuman johonkin.Ja onhan se metikössä kävely hyvää vaihtelua tällä näytön kyttäämiselle.Ja pitäähän se tähtäinten säätely yms muu valmistautuminen mielen virkeenä.

Tuo on kyllä aivan totta! Itsekin tuli kanalinnun aloitusviikko kierreltyä itä-suomussalmen metsiä monta kilometriä päivässä. Viikon aikana pääsi neljä kertaa ampumaan ja tuloksena yksi ukkoteeri. Mutta kivaa oli.

Joo... Ei voi kuin suu auki lukea tuota saittia. Joku joskus sanoi, että nää überaktivistit pitäis heittää Lappiin juhannusyöksi suolle ja varmistaa aamulla, etteihän yhtään itikkaa tullut TAPETTUA!? :D

Joo... Ei voi kuin suu auki lukea tuota saittia. Joku joskus sanoi, että nää überaktivistit pitäis heittää Lappiin juhannusyöksi suolle ja varmistaa aamulla, etteihän yhtään itikkaa tullut TAPETTUA!? :D

Aivan,ne ei tajua että maa planeetalla tappaminen on osa elämää.Vittu muuttas jonnekkin siriukseen. :jahas:

Tuo on kyllä aivan totta! Itsekin tuli kanalinnun aloitusviikko kierreltyä itä-suomussalmen metsiä monta kilometriä päivässä. Viikon aikana pääsi neljä kertaa ampumaan ja tuloksena yksi ukkoteeri. Mutta kivaa oli.

Millä hauleilla ja minkälaisella haulikolla olit liikkeellä?

Okra,aika pieniä hauleja imo.

No toisaalta ne on pieniä mut sitte kun miettii matkaa joka metsässä on kun pääsee ampumaan, 15-30m, niin en usko että kovin paljon isompaa tarvitaan...Kylläkin yksi meidän porukasta ampui metson n. 70m:iin ja putkessa oli 5,2mm:stä.

Okra,aika pieniä hauleja imo.

Höpö höpö. Magnum panos vielä kyseessä niin menee kevyesti metsolle ja teerelle tuo panos. Pyylle hieman liian iso pati mutta käy kyllä sillekin, kunhan ei liian läheltä täräytä.

Pienemmilläkin metso tipahtaa kunhan kuvio on kunnossa eikä ammuta liian kauas.

Ai jai 3viikkoa enää ni on viikko lomaa. Sitte on aikaa metsälle ekaa kertaa tänä vuonna :rock: Onkos kuusi peuran metsästys jo alkanu ?

On se metsästys halpaa, tänään nakkasin luvat asemalle ja ens viikolla tarkotus hakea kaupasta cz 527, kaliiperina .223 ja päälle nikko stirling 3-14x56 putki 30mm rungolla, elikkä ehta lintupyssy :rock::rock::rock:

3,5mm pieni teerelle? Eh... Tuohan on paremminki metto ja jänöpaukku.

Ite käytän maalintujahdissa yleiskokona 3,25mm, jolla tulee alas kaikki. (kunhan vain osuu) :D Jos sitten erityisesti lähen johonki metso-hotspottiin niin heitän vaikka 3,5 tai 3,75mm putkeen.

Kyllä se metso tulee alas skeet-panoksellakin kun jaksaa räiskiä. Kaveri oli sorsajahdissa ja metso sattu lentämään rantaa myöten. Jätkä latas kolmesti skeetillä ja lopulta tuli lintu alas. Mun mielestä kyllä järjen köyhyyttä ja eläinrääkkäystä. :jahas:

Sitä paitsi... Kuka tali ampuu skeet-panoksilla edes sorsia!? :curs:

viime lauantaina syksyn eka ukkotööri, keli oli mitä mainioin ja kaikinpuolin mukava reissu oli. Ens lauantaina uudestaan eräilemään.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom