Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllävaan. Just tulin iltalennolta, ja aika hiljasta oli. Ankkoja ei jaksa ampua ku ajankuluksi. Hanhia mukavampi mettästää. Vesilintujen pyynti on muutenki aika vähäistä. Maalintuja, hirviä ja karhuja tuleekin sitte pyydettyä reilusti enempi.
Syksyt tulee vietettyä aika tiiviisti mettässä.
Makkaraa ja nokipannukahvit. AAH.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itekin lähdössä lappiin parin viikon metsästysreissulle.

onkos pakkotoiston eräjormat saanu riistaa, kanalintuja ???

ohiammuttu kyyhkynen,pyy ja teeri on tämän hetken saalis :rock: melkein myös yksi kettu ammuttu... lintuja on kyllä näkynyt ihan kiitettävästi täällä oulun seudulla...

itekin lähdössä lappiin parin viikon metsästysreissulle.

onkos pakkotoiston eräjormat saanu riistaa, kanalintuja ???

Yksi kanareissu vasta takana ja saaliina yksi riekko. Taidan jättää vastedes riekot ampumatta kun niitä tuntuu olevan niin vähän, ja satsaan teeriin, pyihin ja metsoihin.
Määrällisesti nähtiin aika vähän lintuja viime lauantaina, ja erityisesti nuoria lintuja oli vähän. Kolme julmetun kokoista ukkometsoa bongattiin, alas ei saatu.

Tuli tuossa lauantaina kierreltyä kesämökkinaapurin ja sukulaisten mailla pari lenkkiä velipojan kanssa. Ei todellakaan oltu mitenkään tosimielessä liikenteessä, silti saaliiksi tuli yhteensä kaksi pyytä ja akkateeri.
Teeri meinasi teettää töitä kun onnistuin pudottamaan sen kauheaan risukkoon enkä saanut painettua tarkkaa paikkaa mieleen, puolisen tuntia harottiin heinikkoa ennen kuin veli lopulta sen löysi. Pyy tuli bonuksena kun käppäilin aukon laitaa ja hyppäsi eteen oksalle. Tulihan tuo alas kun magnumilla parinkymmenen metrin päästä tinttasin..:evil: Jäi siitä onneksi vielä syötävääkin.

Jännitti kyllä hiukan kävellä metsässä kun karhun jälkiä oli aivan joka paikassa, lähes jokainen kanto oli kaivettu auki. :eek: Saisivat jokusen lisäluvan kyllä myöntää karhun metsästäjille! Kuulemma oli juuri samoilla seuduilla hiukan aikaisemmin nähty emo kahden pennun kanssa viljapellossa, hiukan piti katsella ympärilleen ettei tule hiippailtua niiden syliin.

Viime viikko tuli samoiltua suomussalmen metsissä, tuloksena yksi ukkoteeri. Isoin teeri mitä oon koskaan nähnyt. Lintuja tuntui olevan kohtuullisen hyvin, mulle ei vaan enempää tullut.

Muutamat reissut oon metillä käyny tänä syksynä. Pari tavia saaliina. Ens viikonloppuna ois taas tarkotus lähtä teerien perään. Ja hirvijahtikin alkaa vajaan parin viikonlopun päästä.

Ei oo sorsia juuri ollu tänä syksynä. 1 nuori metsäjänis on tän syksyn ainut saalis. No jospa noita kanalintuja ja hirviä sais muutaman.

Oletko nyt tyytyväinen itseesi, ja koetko olevasi metsästäjä?:jahas:

Nyt ei ole tarkotus provota ja oon väitellyt tästä aikasemminkin mutta mun mielestä siinä ei ole juurikaan eroa että ampuuko ilmapislarilla jonkun tipilinnun vai haulikolla sorsan.

Nyt ei ole tarkotus provota ja oon väitellyt tästä aikasemminkin mutta mun mielestä siinä ei ole juurikaan eroa että ampuuko ilmapislarilla jonkun tipilinnun vai haulikolla sorsan.

Itseasiassa siinä on paljonkin eroa. Luultavasti tuo mainitsemasi pieni keltainen tipi on rauhoitettu joten niitä ei saa ampua. Toiseksi, ilma-aseita ei saa käyttää metsästykseen, eli siinäkin rikoit lakia.
Metsästyksellä on usein myös se tarkoitus että mahdollinen saalis valmistetaan ravinnoksi, eikä niitä ammuta vain huvikseen. Mitäs sinä teit "saaliillasi"? Söitkö kenties sen?

Itse en jaksa käsittää tälläistä...:curs:

Hekuli älä nyt niele provoa.

Jos oskulla on jotain metsästäjiä vastaan niin pura toki sydäntä tänne, mutta jätä nuo lapsellisuudet väliin.

Wau! Tällänenki threadi.

Viime viikonloppuna ei metsään päässy mutta maalinnun alotuksessa (tai siis toissa viikonloppuna) tuli alas kolme teertä ja ihka ensimmäinen ukkometto! :wtf: Onki ollu jo pari syksyä aivan tajuttoman paskaa mäihää noiden kanssa. :D
Jänöt anto vielä oottaa ittiään.

I
Metsästyksellä on usein myös se tarkoitus että mahdollinen saalis valmistetaan ravinnoksi, eikä niitä ammuta vain huvikseen. :

Eikö noita nyt huvikseen lähinnä ammuta?Ei täällä nyt kukaan varmaan henkensäpitimiksi elukoita ammu vaan sen takia että siitä saa kiksit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom