Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
Totta. Yhtään kertaa ei tänä syksynäkään ole päässyt edes kokeilemaan metsoa saati että alas olisi saanut. Ukko vahingossa sai yhden vähän aikaa sitten kun oli vaan huomannu että poikametto lentää lähes kohti männikössä. Tuon tyylisiä tomppeleita kun aika harvoin tapaa sieltä metsästä niin ei niitä oikein saa. :rolleyes:

Muistuupa mieleen toissasyksyltä, kun olimme porukalla sellasella ½metsittyneen vilejelystien varrella turisten koossa ja siinä pientä kusitaukoa yms. Siinä sitten katoin, että ei perkeles... siellähän tulee tuota puustorajaa koppelo kohti. Jätkät hivenen ihmetteli, että mikä kiire mulle tuli sinne tien reunaan, mutta eiku haulikko kouriin ja lintu alas... joskus sitä vaan sattuu kohdilleen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...porukalla... kusitaukoa yms.

..iellähän tulee tuota puustorajaa koppelo kohti. Jätkät hivenen ihmetteli, että mikä kiire mulle tuli sinne tien reunaan, mutta eiku haulikko kouriin ja lintu alas... joskus sitä vaan sattuu kohdilleen :D

:D Joo noi on tuttuja. Just kun saa eväät tai "pistoolin" kouraan niin riistaa tulee. Muistuu mieleen sorsareissu kun yks tuttu siinä "pistooli" kädessä ja haulikko selässä lorautteli veneen laidan yli rantapusikkoon. No eipä lienee yllätys että just sillon heinureita lentää ihan päältä. Tais siinä hätäillessä vähän housuille roiskahtaa mutta kyllä se oli sen arvoista.. saihan se kuitenkin hädissään pummata ne sorsat. :) Muilla tietysti aseet ilman panoksia veneessä kun periaatteena pidetty että yks kerrallaan ampujana.

Nostetaan tää täältä nyt pinnalle.
Meni se läpi, mutta ei ekalla kerralla. Kolmas kerta toden sanoi, 4 virhettä.
Rinnakkaisluvat isän aseisiin, tammi-helmikuussa pääsee seuraan, vois pelloille mennä räiskimään, sitä kun löytyy suvusta.

Haluaisko joku pistää oikein hyvän reseptin hanhen rintalihoille kun tuommosen elikon sain kymmenen vuoden jahtauksen jälkeen pudotettua syksyllä :rock:

Luultavasti tulee toinen kerta 10 vuoden sisällä kun joudun jättäytymään pois sorsastuksen alotuksesta :(
Eka kerralla oli käsi poikki ja nyt oon koulussa 300 kilsan päässä jahtimaista

ite tentin kortin vasta muutama päivä sitten, en oo menossa kouluun alotuspäivänä. soitan opettajalle, se ymmärtää.:D

saa nähdä kuinka käy. oon toki tupakin mittasesta asti kulkenu isän kans mettällä, mutta nyt pääsee ite suolaamaan:P ..ihan luvan perästä.

eipä tuota sorsa alotukseen jaksa lähtä, mutta perjantaina tykitys alkaa klo 0400-0500 toivottavasti... :rock:

muutama kyyhkykin nähty jo...

Sorsastuksen alotukseen ei työkiireiden takia pääse mutta jos sitä ens vkl pääsis kyyhkysen pyyntiin, tosin paikat vähä hakusessa kun ei peltoja oo puitu täälläpäin vielä ollenkaan.

Tottakai lähdetään sorsastuksen alotukseen perinteisesti.

Tytsin takia jätän ensimmäisen sorsan aloituksen väliin 13 vuoteen, sattuu olemaan lomaa justiin silloin ja täytyy lähteä reissuun.
Voiko mies enää antaa suurempaa rakkauden osoitusta?? Ja kun eivät naiset edes ymmärrä tämänkään uhrauksen suuruutta. :curs:
No jospa sitä sitten loppuviikosta ehtisi niitä heinureita hätyyttelemään.. Ja ampumaan hutilaukauksia, ei ole taas koko kesään tullut edes pideltyä haulinheittokonetta kädessä. :(

Talvella sitten...pupuja..

Ja miksei vaikka syksyllä kanukkeja...toivon, tosin taitaa olla aika epätodennäköistä.

Ei tullu sitten ensinmäistäkään kyyhkyä. Aivan uus paikka kyllä oli missä niitä kyttäilin kaverin kanssa. Laitetaan sen piikkiin, eikä sen että hytysiä ja kärpäsiä riitti yllin kyllin ja piti mua koko ajan liikkeessä. Tossa neljän tunnin päästä viel uusiks koittamaa, hieman eri paikkaan kylläkin.

Metsästätkö?

Kysymys on helppo: Metsästätkö? Ja jos, niin mitä?

Ps. Paljo tuli sorsia näin alotuksessa;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom