- Ikä
- 34
Joko olen värisokea tai sitten on eri alueiden jusseissa eroa. Tummempia rusakoita olen alkukaudesta ampunut kuin talvella... Värimuutos ei toki ole mitään verrattuna metsäjänikseen, mutta kyllä sen erottaa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, mitkäs on syksy jahtisuunnitelmat.
Kohtahan tuo alkaisi sorsastus jos siitä touhusta tykkää.
Itse lähden taas 2:ssa pätkässä kohti Lappia.
1 pätkä alkaa 9.9 ja pitäisi mennä:
Kuusamo 9.-12.9
Vuostimo 13.-20
Kalmakaltio (Nunnanen) 21.-27.9
Toinen pätkä alkaa sitten Lokakuussa, eli 18-23.10 varmaankin Muonio, ehkä voi vaihtua Posioksi.. en tiedä vielä, sitten 24.-27.10 Kuusamo.
Ja kohteenahan siis on metsäkanalinnut ja lyhytkarvaisella saksanseisojalla metsästellen tapahtuu jahti. Eli seisovalta koiralta...
Toinen pätkä alkaa sitten Lokakuussa, eli 18-23.10 varmaankin Muonio, ehkä voi vaihtua Posioksi.. en tiedä vielä, sitten 24.-27.10 Kuusamo.
Jos meinaat jotain saadakin, niin ei kannata tänne Posiolle tulla. Tämän vuoden lintukanta surkea.
Tuleehan näistäkin reissuista kuvareportaasi? :thumbs:
Jos meinaat jotain saadakin, niin ei kannata tänne Posiolle tulla. Tämän vuoden lintukanta surkea.
Kyyhkystyspäivä lyhyesti:
04:00 Herätys
04:30 Passissa
05:50 Ekat laukaukset
07:00 Eka lintu alas. Katosi
07:30 Toinen lintu alas. katosi
08:10 Kolmas lintu alas. Reppuun
08:40 Neljäs lintu alas. katosi
09:30 Viides lintu alas. Reppuun
09:40 Pihaan
Toisin sanoen: kyyhkyt lens korkeella, eikä ees mallannu laskeutumista. Oma passipaikka oli niin pimennossa, ettei oikein kerennyt kunnolla ampumaan, kun muut jo tiputti lintuja. Plussana hieno auringonnousu. Miinuksena kaikki muu (= lentokorkeus, passipaikka ja lintujen määrä)
Ei nyt millään pahalla, mutta jos mulla olis pudotettujen ja reppuun päätyvien lintujen suhde tuollainen, niin mä tekisin kyllä radikaaleja muutoksia tai vaihtaisin lajia.
Onkos kellään käsitystä, minkälainen kanalintuvuosi on ollut? Loppusyksystä pääsisi taas Kainuuseen teeriä hätistelemään.
Onkos kellään käsitystä, minkälainen kanalintuvuosi on ollut? Loppusyksystä pääsisi taas Kainuuseen teeriä hätistelemään.