En minäkään mitään salaliittoa näe, Suomessa poliisit hoitavat duuninsa enimmäkseen ihan kiitettävästi, onneksi.
Kuitenkin esimerkiksi tapauksessa, jossa poliisilla menee vähän hermo ja hän käyttää liian rajuja otteita pidättäessään vaikka jonkun teinijuopon, niin luulenpa että on aika turha yrittää nostaa mitään syytettä ellei ole saanut tapausta kuvattua videokameralla, koska kyllä ne poliisit toisiaan puolustaa lähes aina.
Tämä nyt on vain sellainen mielikuva mikä minulle on syntynyt tässä elämän varrella, ja johon ovat vaikuttaneet monet eri tapaukset/asiat. Olen tästä muistaakseni joskus ennenkin tänne kirjoittanut, joten en viitsi nyt hirveästi alkaa asiasta vänkäämään, mutta voin kyllä antaa lyhyesti esimerkin:
Poliisi käyttää mielestäni liian paljon resursseja yksittäisten pilvenpolttajien ja hampunkasvattajien jahtaamiseen, joista monet eivät aiheuta mitään vahinkoa yhteiskunnalle vaan päinvastoin tekevät duunia tai opiskelevat, mutta sattuvat nyt vain tykkäämään nautintoaineesta joka täällä on laiton. Nämä voimavarat tulisi mielestäni käyttää ennemmin heroiniin ja amfetamiinin kaltaisten kovien huumeiden salakuljettaijien ja diilerien kiinnisaamiseen. Näinhän muualla suurimmassa osassa Eurooppaa nykyään toimitaankin, esim. Saksassa, Briteissä, Belgiassa, Italiassa jne. pienien määrien hallussapito on laillista. Eikä ne pikku hamppupäät sitä polttelua lopeta, vaikka kiinni jäisivätkin, tämän olen nähnyt käytännössä monesti. Sen sijaan poliisin toiminta vaikuttaa siltä, että koitetaan saada mahdollisimman paljon huumeisiin liittyviä pidätyksiä ja sakkoja, jotta voitaisiin pyytää lisää määrärahoja huumeiden vastaiseen toimintaan. Esimerkiksi Ankkarokissa minut tutkittiin poliisien toimesta, mikä oli vittumaista, eikä minulta mitään löytynyt. Poliisit vielä kuumottivat minua jollain ihme kysymyksillä vaikka minulla ei ole mitään rikosrekisteriä, ja käyttäydyin erittäin asiallisesti ja ystävällisesti poliiseja kohtaan. No, onhan se helpompaa metsästää jotain pikku hamppupäitä kuin koittaa saada oikeita rikollisia kiinni, nehän voi vaikka vähän pistää vastaankin.
Tämä oli sitten vain minun mielipiteeni, joka perustuu omiin havaintoihini, enkä jaksaisi alkaa väittelemään asiasta sen enempää. Vastasin vain kysymykseesi.