Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ei sitä osaisi olla meikkaamatta enää. Liki päivittäin meikkaan, harvassa ne kerrat kun syystä tai toisesta jää laittautumatta. Ja silloinkin pysyn kotona. :D Oonhan mä tähän jo tainnut vastata, mut kertaus ei kai tee pahaa.. Päivittäin käytän meikkivoidetta (No:7), jauhepuuteria ja kivipuuteria, molemmat tällä hetkellä lumenen. Kulmakynää, rajaukset ja ripsari, nää taitaa olla yves rocherilta. Niin ja tietty aurinkopuuteri näin talvella kun naama on kuin kalkkilaivan kapteenilla. Sekin on yves rocherilta, ihan kätsä kun paletissa on kaksi keskenään sekoitettavaa sävyä, saa sopivan.

Itse ostelen meikkejä ja ihonhoitojuttuja varmaan vähän liikaakin. Mulla on aika herkkä iho joten suosin tuttuja ja turvallisia, hyväksi havaittuja tuotteita. Meikkivoide, samoin kuin silmänympärysvoide ja kosteusvoide on No:7.

Nyt minäkin kiinnostuin noista Grimasin meikeistä. Saiskohan niitä Kuopiosta mistään? Sitten toinen kysymys... Tietääkö kukaan hyvää aurinkopuuteria, nimenomaan sellaista joka olisi melko iso paletti (vai mikskä niitä sanotaan)? Lumenella tai jollain näin joskus sellasen ison pyöreän aurinkopuuterin. Sävy on tietty myös tärkeä, haluan nimenomaan ruskean sävyn, En oranssiin vivahtavaa.

MerZi sanoi:
Meikkivoide, samoin kuin silmänympärysvoide ja kosteusvoide on No:7.
:eek: :eek: Profiilin mukaan olet 19 v. Mihin tarkotukseen sä tuota silmänympärysvoidetta käytät? Kyselee äimistynyt :wanha:

Oho! En oo lainkaan vastannu tähän kyselyyn, vaikka johan tää on jo varsin vanha. Nyt asia korjataan:

En käytä meikkiä lainkaan. En juhlissa (tosin siskon häitä varten kävin meikkauttamassa itseni, sisko ois muuten nurissut, jos kaaso ois ollu meikittä), enkä arkena. Joskus 13-14 vuotiaana olin turhamainen ja meikkasin joka päivä. Aivan naurettavaa näin jälkikäteen ajatellen! Ei sen ikäisenä pitäis mitään meikkejä käyttää. Ja tinkiä yöunistaan sen takia, että ehtii maalata naamansa. Meinasin aina myöhästy bussistakin vaan sen takia että ehti meikata.. :jahas:

Vaikka en meikkaa huolehdin senkin edestä kasvojen pesusta, kuorinnasta ym. perushoidosta. Lähinnä Body Shopin tuotteita tulee käytettyä.

Kynsien "arkilakkaamisen" lopetin kanssa kun en jaksanut enää haistella niitten myrkkyjen lemua. Juhliin saatan laittaa joten vaaleaa ja luonnollisen näköistä lakkaa. Onneksi sain syntyessäni lahjaksi Taivaan Isältä luonnostaan paksut ja vahvat kynnet, jotka kasvavat pitkiksi ja näyttävät hyviltä ihan sellaisenaan ! :rolleyes:

Mä oon ihan koukussa noihin Grimasin meikkeihin. Todella hyvä laatuisia ja riitoisia. Tulee kunnolla pigmenttiä ja valikoimasta löytyy upeita sävyjä jne. Ainoa mihin jää toivomisen varaa on poskipunien sävyt. Kaikki on todella oranssiin-terracottaan-punaiseen meneviä. Mulle tumma ihoisena ihan jees, mutta vaaleammalle ei välttämättä löydy sopivaa. Sen takia itsekin olen ostanut lisäksi muutaman MAC:in poskipunan.
MAC ja MakeUpForever ovat toiset suosikki merkkini.
Benefit merkiltä löytyy myös muutama "en voi elää ilman"-tuote, samoin kuin Kanebon 38 C ripsiväri on ihan ehdoton. Se kestää jopa 4h marathon spinningin! Loistava ripsari. Muutama satunnainen tuote mulla on myös Bodyshopista, varsinkin vanhan sarjan meikkivoiteen tumma sävy oli mun iholle täydellinen... Harmi että menivät muuttamaan niitä.

Merzi: Nyt en kyllä kuollaksenikaan muista saako noita Grimasin tuotteita Kuopiosta, epäilen että ei. Grimasilta löytyy juuri sellainen iso aurinkopuuteri mistä haaveilit, useampaa eri sävyä toki.

Q.Bijou sanoi:
:eek: :eek: Profiilin mukaan olet 19 v. Mihin tarkotukseen sä tuota silmänympärysvoidetta käytät? Kyselee äimistynyt :wanha:
Silmänympärysvoiteen käyttöhän tulisi aloittaa silloin kuin meikkaaminenkin. Nuoremmille on olemassa kevyempiä voiteita kuin tädeille ;)

Q.Bijou sanoi:
No:7 silmänymärysvoide on tosi kevyt ja geelimäinen. Kuten sanoin, mulla on herkkä iho, etenkin silmien ympärillä. En usko että tosta mitään haittaakaan on. On varmaan väärä uskomus, että silmänympärysvoidetta käyttää vain "vanhat" ihmiset. Enkä mä muutenkaan ajattele niin, että "kun on nuori iho niin sille riittää yksi tuote, joku edullinen herbina" vaan haluan hoitaa sitä laadukkailla tuotteilla "alusta loppuun", en tod laita hipiääni mitään vähänkään epäilyttävää. Viime keväänä meinasi silmät tippua päästä kun tulin jollekin allergiseksi, se oli ihan kamalaa. Silmiin ei voinut laittaa MITÄÄN mikäli mieli välttyä siltä julmetulta kirvelyltä.

Niin, ja käytän myös erillisiä päivä- ja yövoiteita, näiden lisäksi vielä no 7 "seerumia"/virkistävää geeliä jos iho joskus näyttää/&tuntuu väsyneeltä. Hifistelyä tai ei, olen vihdoin löytänyt tuotteet joiden ansiosta iho voi hyvin enkä enää kärsi yhtä kuivasta ja hilseilevästä naamasta kuin ennen.

Edit: Smart, kiitos tiedosta - Grimasin aurinkopuuterin hankin takuulla! Haen sen vaikka mistä saakka... :D

allergiasta

Heip!
Tuosta allergiasta tuli mieleen, että mikä voisi olla syynä, kun luomet ovat jo pari kuukautta hilseilleet ja kutisseet?? Punoitusta ja , turvotusta, ja pientä ryyhyäkin on välillä... Jätin jo kauan käyttämäni lumenen silmämeikinpohjustusvoiteen pois, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut... jo viikon ollut käyttämättä. Jos luomet pohjustaa ennen luomiväriä, voiko silti luomiväri, jota on 10 vuotta käyttänyt allergisoida?

Ripsiväri se ei voi olla, sillä oireita on ollut jo useamman eri ripsivärin aikana...
Hydrokortisonia ole silloin tällöin laittanut, mutta ei auta kuin hetkellisesti...
Löytyisköhän kellään mitään "reseptiä" ongelmaani?

Katariina sanoi:
Mulla tosiaan oli vastaava viime keväänä. Todella kiusallinen vaiva! Itse en voinut/uskaltanut käyttää mitään meikkiä tuona aikana, joten pakko oli töissäkin kulkea au naturellina. Siihen yhdistettunä punoittavat, pienellä näppyläsyheröllä varustetut silmäluomet niin avot. En oikein tiedä mistä tuo minulle tuli, työssä käsiteltävistä kemikaaleista vaiko jostain omasta kosmetiikasta. Mulla paraneminen kesti ainakin pari viikkoa ja hoitona totaalimeikkaamattomuus (silmien ympärille en laittanut MITÄÄN, enkä nälännyt muutenkaan), kuurina allergialääkkeet sekä 0,5% hydrokortisonia muutaman kerran päivässä. Ja hydrokortisoni kylmänä (säilytin siis jääkaapissa) koska kylmähän tunnetusti rauhoittaa. Toivottavasti ei tartte kärsiä tosta enää never ever ikinä!

Katariina sanoi:
Heip!
Tuosta allergiasta tuli mieleen, että mikä voisi olla syynä, kun luomet ovat jo pari kuukautta hilseilleet ja kutisseet?? Punoitusta ja , turvotusta, ja pientä ryyhyäkin on välillä...

Kokeile apteekista saatavaa B-vitamiini voidetta, mun atooppiselle iholle se on ainakin talviaikaan, todellinen ihmeidentekijä. Toinen hyvä apu on käydä jossain auringossa ja lämmössä, tosin "pikkasen" hinnakkaampaa ja ei niin toteutettavissa aina. Valohoitokin voisi auttaa.

Katariina sanoi:
Heip!
Tuosta allergiasta tuli mieleen, että mikä voisi olla syynä, kun luomet ovat jo pari kuukautta hilseilleet ja kutisseet?? Punoitusta ja , turvotusta, ja pientä ryyhyäkin on välillä...

Silmäluomet saattavat oireilla myös ruoka-aineallergioissa. Minä huomasin, nuorempana (nythän olen jo seesteinen rouvashenkilö), aina viikonloppuisten biletysten jälkeen että luomia rupesi kutittamaan ja jotain näppyjäkin tuli.
Mietin pääni puhki mistä voisi johtua, kärsin monta kuukautta poissulkien erilaisia vaihtoehtoja meikeistä hiustenhoitotuotteisiin jne. kunnes vihdoin keksin sen: drinksuissa käytetty grenadine-makuaine (se punainen) aiheutti minulle nämä oireet. Kun tilasin drinksut ilman grenadinea / join sidukkaa tms. niin oireita ei tullut.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Salille meen yleensä meikit naamassa, edellyttäen että oon ollut sinä päivänä ihmisten ilmoilla. Meikkaan siis aina jos lähden ulos, en kuitenkaan pelkästään lenkille lähtiessä (asutaan korvessa). Vartavasten salille en meikkaa koska mulla on kotona kellariin tehty punttisali..:rolleyes: . Oma mies kyllä tykkäis että meikkaisin vaikka en mihinkään lähtisikään:) . Siskoni, joka on kosmetologi, aina kyllä esittää vastalauseita meikit päässä urheilemisesta, hikoillessa kuulemma ihohuokoset aukeaa ja meikki ym. pääsee näin tukkimaan ihohuokoset ja tulee finnejä ja plaaplaa... On varmaan tottakin, mutta vielä ei kauheaa aknea ole puhjennut:D . Perus meikki on aika kevyt: meikkipuuteri, rajaukset ja ripsari. Bilettämään lähtiessä on sitten parempi pohjustus ja voimakkaampi silmämeikki sekä tietty poskipuna. Kynsiä olis kiva lakata jos niitä yleensä nyt oliskaan, saatika vielä nätit sellaiset.. Ei tahdo oikeen pitkät kynnet kestää :(

Katariina sanoi:
Heip!
Tuosta allergiasta tuli mieleen, että mikä voisi olla syynä, kun luomet ovat jo pari kuukautta hilseilleet ja kutisseet?? Punoitusta ja , turvotusta, ja pientä ryyhyäkin on välillä... Jätin jo kauan käyttämäni lumenen silmämeikinpohjustusvoiteen pois, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut... jo viikon ollut käyttämättä. Jos luomet pohjustaa ennen luomiväriä, voiko silti luomiväri, jota on 10 vuotta käyttänyt allergisoida?

Käytätkö Lumenen luomiväriä? Olen kuullut muutaman henkilön saaneen tuollaisia oireita nimenomaan Lumenen luomiväreistä. Don't ask why.

Sisältääkö käyttämäsi luomiväri helmiäistä? oletko allerginen kalalle? Olen kuullut, että helmiäisluomivärillä ja kala-allergialla olisi jotakin yhteyttä. Käsittääkseni siis tuohon helmiäisluomiväriin käytetään kalan suomua, tai jotakin, ja jos olet allerginen kalalle, voi se siis aiheuttaa allergisia oireita. Tanjaxxx ammattilaisena osaa varmastikin tarkentaa tuota helmiäisasiaa.

Tuo Smartin mainitsema B-vitamiinivoide (pieni tuubi, josta riittää pitkäksi aikaa, maksaa muutaman euron) on todellakin kokeilemisenarvoinen. Itse käytän sitä silloin tällöin illalla koko pärstään ja aamulla iho on ku vauvan peppu.

Ei ole kala-allergiaa... lumenen luomiväriä käytän kyllä... Olen käyttänyt jo varmaan 8 vuotta :-) No, kuulin että myös kauan samaa käyttäneelle meikillekin voi allergisoitua...Helmiäistä käytän joskus... satunnaisesti luomilla, joten ei siitäkään voi oikein johtua...
Täytyy ostaa tota B-vitamiini voidetta... jos auttaisi... ihoni on pinta kuiva ja hilseilee, mutta silti tulee finnejä satunnaisesti ja juuri nyt vielä normaalia enemmän...Kiitti vinkeistä:thumbs:

Olen kuullut myös tämän helmiäisen ja kalan yhdistelmän joskus, mutta kosmetologipuolelta on tullut puoleen ja vastaan kommentteja, joten tiedä tästä.

Yksi asia joka saattaa herkistää monenkin vuoden käytön jälkeen on Sininen väriaine. Tämä on väriaineista käsittääkseni voimakkain ja monessa tuotteessa on tätä. Itselläni jotkut tuotteet alkoivat kovastikkin kirvellä ja yksi kosmetologi ystäväni valaisi tästä sini-asiasta(siiryin pois sinimustasta ripsiväristä ja sinisistä luomiväreistä. Jos luomi on päässyt kovin kuivumaan, se voi myöskin aiheuttaa kirvelyä ja kutinaa. Tämä voi nimittäin sattua hyvinkin yllättäen. Yleensä allergiset reaktiot turvottavat silmää ...Niitä on kyllä monia ja kosmetologit osaisivat varmasti tarkemmin selvittää ongelmaa, noiden tuotteiden ainesosa listat, kun ovat melkoinen sanahirviö viidakko.Suosittelen käyntiä kosmetologilla jos ei vaiva helpota. Kannattaa myös kokeilla ihan oliiviöljyä noille silmäluomille jos ovat kovin kuivat ja ärtyistät, ettet rasita niitä enää millään kosmeettisilla aineilla lisää.

Kun tuossa nyt kyseltiin syitä meikkaamattomuuteen, niin itselläni kyse on hyvin pitkälti siitä, etten katso päivittäisen meikkaamisen tuovan minun elämääni mitään erityistä lisäarvoa. Sama selkokielellä: olen laiska enkä yksinkertaisesti viitsi meikata :D En myöskään nauti meikkaamisesta pätkääkään, joten siksikin pyrin sen minimoimaan - nykyään onnistuu jopa baariin lähteminen ilman meikkiä. ;)

Olen myös tiukasti sellaista ajatusmaailmaa vastaan, että ollakseen siisti ja huoliteltu, pitäisi ehdottomasti ehostaa. Ei, ei, ei. Ehjät, puhtaat ja sopivat vaatteet ja yleinen puhtaus ja siisteys riittävät, ja niiden PITÄÄ riittää. Mielestäni keneltäkään ei tulisi edellyttää meikkaamista, vaikka kuinka asiakaspalvelutehtävässä työskentelisi.

Gillyanne sanoi:
Ehjät, puhtaat ja sopivat vaatteet ja yleinen puhtaus ja siisteys riittävät, ja niiden PITÄÄ riittää. Mielestäni keneltäkään ei tulisi edellyttää meikkaamista, vaikka kuinka asiakaspalvelutehtävässä työskentelisi.

Kunpa riittäisikin! Meillä töissä naisilta edellytetään vähintäänkin siistiä (tyylikäs olisi suotavampaa :david: ) pukeutumista ja meikkiä pitää ehdottomasti olla, samoin hiukset on oltava laitettuina vaikka ulkonäköbisnestä emme teekään eikä asiakaspalvelijoita olla. :(

Kuulostaisi unelmalta jos töihin voisi laittaa mielivaatteet jakkupuvun sijasta ja tulla sen näköisenä kasvojen & hiusten osalta kuin huvittaa. Ei sillä, meikkaisin varmaan sittenkin, mutta luultavasti hiukan eri tavalla.

dear_a sanoi:
Kuulostaisi unelmalta jos töihin voisi laittaa mielivaatteet jakkupuvun sijasta ja tulla sen näköisenä kasvojen & hiusten osalta kuin huvittaa. Ei sillä, meikkaisin varmaan sittenkin, mutta luultavasti hiukan eri tavalla.

Öh, tuota... täytyy nyt sen verran tarkentaa tuota aikaisempaa postiani, etten siis itse tosiaankaan tarkoittanut, että töihin pitäisi saada tulla mielivaatteissa ja tukka häthätää ponnarille sitaistuna - ymmärrän kyllä sen, että bisnesmaailmassa (ja muuallakin) edellytetään tietynlaista pukeutumista, ja hiuksetkin pitää tietenkin olla siististi ja kauniisti kammattu. Kritiikkini kohdistui tuossa aikaisemmin siis vain ja ainoastaan kasvojen ehostamiseen, minun on nimittäin aika vaikeaa ymmärtää sitä, millä perusteella voidaan pakottaa työtekijät meikkaamaan, sellaista pykälää kun tuskin kenenkään työsopimuksesta kuitenkaan löytyy.

dear_a sanoi:
meikkiä pitää ehdottomasti olla

Tää on kyllä munkin mielestä vähän hölmö homma, jos sitä tosiaan on pakko olla. Esim. eräs kaverini on niin allerginen melkein kaikelle, että meikkaaminen on miltei mahdottomuus (tai ei ainakaa oo sopivia löytyny).

Toisekseen monessa tapauksessa ei_ meikkiä on paljon parempi kuin ihan perseelleen meikattu. Nuoremmilla (pl. teinit) tätä ongelmaa ei kai enää niinkään ole, mutta esim. äidin ikäsillä naisilla meikkaustaidot on monilla niin kehnot, että parempi ku ei meikkaa ollenkaan. Suttuinen ja väärin tehty meikki ei ainakaan ole mikään plussa. Tosin jos teiän firmassa myös opetetaan tekemään meikki siististi niin sit :D

Ja vähän aiheen vierestä: olis kyl hauska jos oppis itekin ihan oikeasti meikkaamaan. Tähän mennessä se on ollut sellasta itseopiskelua :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom