Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Go-Diva sanoi:
Estee Lauderin Perfectly Clean Splash Away Foaming Cleanser.

Nimihirviö!!Kuinka tuota voi mennä stokkan kosmetiikkaosastolle kyselemään..?!?! :hyper:

Pipsa,

hehhee.... joo on aika nimihirviö. Copypastasin sen Esteén kotisivuilta, kun en muistanut sitä. Stokkalta löytyy. Jos nimi ei pysy mielessä niin kysy Esteen vaahtoavaa pesuainetta sekaiholle.

April sanoi:
Mä puhdistan aina meikit pois (paitsi silmämeikit) ennen treeniä sellasella kertakäyttöisellä puhdistuspyyhkeellä. Ja samalla tavalla putsaan treenin jälkeenkin. Ehkä vuosi sitten lopetin meikit naamassa treenaamiset, kun iho oli niin huonossa kunnossa. Nyt se on sitten kuin vauvan pylly. :) Vaikka kovasti yksilöllisiähän on meikit kasvoissa treenamisenkin vaikutukset ihoon.

Juuripa noin teen minäkin! Vaikka olisi millaiset pakkelit naamassa (harvoin edes on arkena), vetäsen ihan takuulla Nivean putsarilla kaikki veks.

Vähän :offtopic: mutta suosin ennemmin hyvää ihon perushoitoa kun kovaa meikkaamista. Olen tosin silmistä ja kulmista sen verta tumma ja iho kasvoissa on sen verran hyvässä kunnossa, että peruspakkelit saan vedettyä nopeasti. Mitään esim. kulmille tai huulille ei tarvitse tehdä. Meikkivoide on omalle ihotyypille sopiva, hiukset on yleensä ponnarilla ja ripsari on laadukas vedenkestävä. Arkena käytän vain meikkivoidetta, irtopuuteria, silmän alusten peittoon peitevoidetta ja ripsaria. Joskus huulikiiltoa. Jos on jotain menoa, saatan vetää todella vahvan silmämeikin sillä tykkään meikata. Arkena näin laiska mimmi ei vaan aina jaksa.

Satsaan kosmetiikassa ehdottomasti laatuun. Tämän hetkinen kasvovoide on Biothermilta, vartalon kosteutus on jotain apteekkikamaa, hiustenhoitotuotteet ja muotoilutuotteet ovat Tigiltä (paitsi lakka on legendaarinen L'Oreal Elnett), naamio on kosteuttava, kuorin ihoni, lievään psoriasikseen käytän hoitovoiteita, meikit on yleensä Make Up Storelta paitsi ripsarit YSL:lta. Irtopuuteri on Lumenen (sairaan vaalea iho) ja meikkivoide lähes väritön kuivalle iholle tarkoitettu kosteuttava meikkivoide. Sekoitan siihen usein pari tippaa tummempaa voidetta, niin kasvot näyttävät pikkaisen päivettyneiltä. Myös aurinkopuuterin hillitty käyttö on usein must. Johtuu siis siitä, että tummat kulmat, tummanruskeat silmät ja kalmankalpea iho eivät ole allekirjoittaneesta kovin viehättävä värikombinaatio. :D

Mikäköhän oli sepustuksen pointti (paitsi ettei jaksa keskittyä töihin)? Ehkä se, että tästä huolimatta saatan mennä ja usein menenkin töihin ihan au naturel. :D

Katariina sanoi:
Ei ole kala-allergiaa... lumenen luomiväriä käytän kyllä... Olen käyttänyt jo varmaan 8 vuotta :-) No, kuulin että myös kauan samaa käyttäneelle meikillekin voi allergisoitua...Helmiäistä käytän joskus... satunnaisesti luomilla, joten ei siitäkään voi oikein johtua...
Täytyy ostaa tota B-vitamiini voidetta... jos auttaisi... ihoni on pinta kuiva ja hilseilee, mutta silti tulee finnejä satunnaisesti ja juuri nyt vielä normaalia enemmän...Kiitti vinkeistä:thumbs:

Tuotapa tuota, onko suvussasi psoriasista? Mulla ekat oireet olivat juuri tuo luomien hilseily. Käytin siihen n. viikon Ultracortesol (?) nimistä reseptivoidetta (saa mistä tahansa lääkäriltä) ja hilseily lähti. Omat luomet olivat niin huonossa kunnossa, että ne olivat oikeasti kipeät.

Minä olen havainnut, että kallis hinta ja hyvä laatu eivät kulje läheskään aina käsi kädessä. Esimerkiksi pitkälliset iho-ongelmat on lopulta ratkaissut marketin parin euron Erisan-puhdistusgeeli sekä saman merkin kosteusvoide. Aiemmin iho oli vuorotellen kuiva ja vuorotellen finnillä, mutta nyt on rauha kasvoilla. Sama vartalotuotteiden kanssa. Allerginen ja herkkä ihoni on nyt jo toista talvea täysin vailla ärsytys/kuivuusihottumaa, kiitos marketin parin euron HTH-vartalovoiteen. Ja kokeiltu on Avenesta vichyyn ja Decubalit ja perusvoiteet.

Värikosmetiikka sitten: paras meikkivoide, joka kepittää sekä kalliit että halvat on Anytimen muutaman euron Stay Pretty. Paras peiteaine/silmänalusrenkaiden valkaisija on Rimmelin concealer sudilla. Paras kynsilakka kynsien kasvatukseen ja ylläpitoon on L'oreal Vitamin Pastel. En oikein näe muuta eroa kalliissa ja halvassa värikosmetiikassa kun luomivärien pigmenttimäärän eron ja sen, että kalliissa värikosmetiikassa on usein tosi hirveät tätituoksut, kuten esim. Guerlainin terracotta-aurinkopuuterissa, joka on muutoin tosi hyvä tuote.

Hiukset... No hiustuotteissa olen jäänyt kampaamotuotekoukkuun, mutta sielläkin hyviä poikkeuksia ovat esim. sähköisyyttä poistava XZ Muumi-hiustenselvityssuihke ja Erisan-hoitoaine. Paras muotoilutuote on minusta Sebastianin texturizer tai Tigi Bed Head Superstar. Pesu- ja hoitoaineista Tigin hunajakaura ja mega vitamin ovat ihania.

En jaksa meikata aamuisin töihin, mutta onneks mulla on oma työhuone, eikä pelkoa että kukaan tulisi yllättämään kesken meikkauksen, jos päätän sitten kuitenkin työpaikalla että tänään meikataan. Käytän arkisin meikkivoidetta, kulmakynää, puuteria, aurinkopuuteria, ripsaria ja huulikiiltoa. Hiukset yleensä ponnarilla taikka auki, jos olen aamulla pessyt ja muotoillut. Kynsilakkaa (maitomaista vaaleaa ilman helmiäistä) on aina ja hajuvettä jos muistan.

Salille/jumppaan pesen aina meikit pois joko töistä lähtiessäni tai paikan päällä. Jotenkin vaan tuntuu likaiselta treenata meikeissä. Plus hanskat ja rannehikinauha töhrääntyvät, jos pyyhkii hikistä meikkiotsaa. Viikonloput olen yleensä ilman meikkiä, samoin kuin kotona.. hmm.. No täällä töissä olen nyt viime aikoina ollut meikeissä. ja tietysti jos radalle mennään niin arkimeikin lisäksi rajaukset ja luomivärit. Hiusten tyven saan kohotettua omakeksimälläni kreppirauta-innovaatiolla: mulla on kapea kreppirauta, jolla kreppaan hiusten juuren (ja jätän päälle kreppaamattoman kerroksen). tämä pörröttää juuria, mutta ei näy päällepäin. Toimii!

On mulla kysymyskin: onko kellään teistä kulmakarvojen kestopigmentointia, sellaista ns. kulmakarvatatuointia? Sellainen vähän houkuttaisi, kun mulla on tosi vähän kulmakarvoja ja nekin aika tummia, joten kestoväristä ei ole apua. Nää kynäkulmat näyttää aika piirretyiltä vaikken tummalla kynällä teekkään, mutta siinä pigmentoinnissa tehdään kai sellaisia karvamaisia viiltoja ihoon ja väriä niihin... Josko olisi vähän luonnollisempi edes..?

Mulla on iho alkanut paranemaan huolestuttavan huonosti. Jos tulee pikkuinenkin haava tai finni, ihon paraneminen kestää ja kestää. Punainen jälki saattaa olla viikkoja näkyvissä. Mikä avuksi? Tämähän ei varsinaisesti liity meikkaukseen, vaan varmaankin ruokavalioon. B-vitamiini?

Mikä olisi vaalealle iholle paras peitepuikko em. tapauksissa? Tai miten saan rasvaisen ihoni kosteutettua niin, että siihen voisi meikkivoidettakin levittää? Siis ilman, että ihon pintakuivuus jää järkyttävästi näkyville.

Huomenna olisi tarkoitus mennä katselemaan teidän suosittelemianne puhdistusaineita, käväisen pitkästä aikaa kaupungilla. :)

Mä tykkään puunata ja puleerata naamaani :D Töihin ei tosin tule meikattua kun hikoilen työkseni joten on pärjättävä pelkällä kestoripsarilla ja ripsien taivuttamisella (siitä en luovu kun oon kerran alottanu) ja finnejä yritän epätoivoisesti peitellä aamuisin vaikka se turhalta tuntuukin kun ekan tunnin jälkeen on peitevärit ossain ihan muualla...
Ennen käytin värillistä päivävoidetta ja nyt onkin hakusessa uusi omaa väriä tasoittava päivävoide joka ei tarvi puuteria pysyäkseen paikallaan eikä sotke hihaa jos sattuu pyyhkäisemään otsalta hikeä, tietääkö kukaan onko tämä pelkkää unelmaa?
Ulos lähtiessä meikkaankin sitten reilummin ja tykkään kokeilla eri tyylejä yms. Muutenkin vapaapäivinä vaikka olisin vaan anopille menossa kahville niin on kiva laittaa meikit naamaan:)

Rarum sanoi:
Mulla on iho alkanut paranemaan huolestuttavan huonosti. Jos tulee pikkuinenkin haava tai finni, ihon paraneminen kestää ja kestää. Punainen jälki saattaa olla viikkoja näkyvissä. Mikä avuksi? Tämähän ei varsinaisesti liity meikkaukseen, vaan varmaankin ruokavalioon. B-vitamiini?

Mikä olisi vaalealle iholle paras peitepuikko em. tapauksissa?

Muakin kiinnostaisi tietää kuinka iho alkaisi parantua hiukka nopeammin. Mulla on aikoinaan ollut paha akne, vanhoja arpia ei enää ole mutta jos finnejä tulee niin menee kyl hetki ennen kuin punainen läiskä lähtee pois...

Ja peitepuikko kysymykseen, suosittelen Make Up Storen Cover all Mixiä. Maksaa hiukan mutta kannataa ostaa. Siinä on kolme väriä, punertava, kellertävä ja beige. Peitevoidetta käyttäessä kannatta pitää mielessä lause "Yellow against red, red against blue" :thumbs:

edit: tuossa peiteväripaletissa on siis se beige sitä varten että esim keltaisesta ja beigestä voidaan sekoittaa omalle iholle sopivan värin. pelkkä keltainen voisi olla aika erikoinen vaalealla iholla...

Minäkin vannon tuon Pipsan mainitseman Cover all mix-peiteaineen nimeen. Se on todella riittoisa ja peittää alleen kaiken. En pidä paksuista peittävistä meikkivoiteista ja tota kun laittaa pohjalle voi meikkivoide olla kevyt ja ohut.
Mun aivan ehdoton must-tuote on Kanebon instant natural golden glow-geeli. Antaa ruskettuneen sävyn iholle, on ihanan ohut geeli, näyttää siltä kuin meikkiä ei olisi ollenkaan. Kannattaa kokeilla jos haluaa näyttää ei -meikatulta ja ruskettuneelta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Missäpäin Rarum asut? Make Up Storen meikkejä löytyy kaikista Sokoksista, eli siis ainakin Helsingistä, Espoosta, Turusta, Tampereelta, Oulusta... en tiiä missä muualla on sokoksia mutta ainakin noista paikoista... olispa vielä s-etukortti ja henkilökunta-alennus niin sais 15% alennusta :D olis tosi buenoo!!

Lisäksi Lahden ja Jyväskylän sekä Porin Sokoksilta löytyy Make Up Store-osasto, sekä Hesasta WTC-Plazasta(Keskuskatu 7 )

Tietääkseni kaikista sokoksista ympäri suomea löytyy... mietinkin että jossain helsingissä on ihan liikekin.onko se siinä ärrän vieres?mä oon ostanu melkeen kaikki meikkini tapiolan sokokselta ku siellä on kiva myyjä joka meikkas mut mun synttäripäivänä. :) make up store siis järjestää meikkikursseja, maksaa 60€ ja saa siihen sisältyy meikkejä tuon kuuden kympin arvosta, yli menevät tietty maksaa mitä maksaa.

Vain suurimmissa kaupungeissa, eli Sokos Helsinki, Tapiola, Pori , Jyväskylä, Tampere, Turku ja Lahti. Näiden kaupunkien Sokoksista löytyy Make Up Store-piste. Se liike jota tarkoitat siinä R-kioskin vieressä Hesan keskustassa ei ole Make Up Store, vaan Make Up Bar, mutta WTC Plaza on siinä ihan vieressä, josta Make Up Store löytyy.
Tuotteet ovat allergiatestattuja ja hajusteettomia. Ihonhoitotuotteissa on hajusteita, mutta nekin ovat luontaisia ja tulevat raaka-aineesta. Eli synteettisiä hajusteita ei ole käytetty. Tiedoksi herkkäihoisille.

mä vähän mietinkin et ei se tainnut make up store olla ku oon joskus siellä käynyt. wtc-placassa oon käynyt vaan siruksessa asti... vois käydä joskus kattomas mitä siellä on tarjolla, en oo helsingissä käynyt aikoihin vaikka vieressä asunkin...

Joensuu on lähin kaupunki, missä olisi Sokos, mutta ei taida siellä Make Up Storea tosiaan olla.

Ainakin tämän sivun mukaan: http://www.sokos.fi/main.cfm?iDocumentID=340

Mutta täällä on tullut esille Sokoksia, joita ei tuolla sivulla ole mainittu, joten täytyy käväistä varmuuden vuoksi katsomassa, millainen meikkitarjonta täällä on.

-pipsa- sanoi:
mä vähän mietinkin et ei se tainnut make up store olla ku oon joskus siellä käynyt. wtc-placassa oon käynyt vaan siruksessa asti... vois käydä joskus kattomas mitä siellä on tarjolla, en oo helsingissä käynyt aikoihin vaikka vieressä asunkin...
Se on SIRUKSEN naapuriliike.

camu sanoi:
Se on SIRUKSEN naapuriliike.

OMG! mä oon sokea varmaan...

Ja Tampereelta Grimasit löytyy kauppakadun Aprillista.

Kävin viime viikolla ohikulkiessani kyseisessä liikkeessä. Siellä oli muuttoAle, muistaakseni 10 %. Neljän värin luomiväripaletti tuli maksamaan vähän reilu 15 euroa. Värivalikoima on laaja ja tulikin pienoinen valinnan vaikeus. Noihin luomiväreihin olen erittäin tyytyväinen! Aamulla kun laittaa, ni vielä illalla on kuin juuri olisi meikannut. Täydet 10 pointsia. :thumbs:

Kokeilemisen arvoinen on, youngblood sarja!
Sopii kaikille iho-ongelmaisille,peittokyky on jotain ihan huippua, ja yllättää varmasti jokaisen kokeilijan millainen "meikkivoide" on! :worship:
Voi suositella! (jossain vaiheessa helsingissä ko.sarjaa myi kynsistudio Nailfix...(Liisankadulla) Ja tais olla vieläpä ilmainen koe-meikki...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom