Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
tanjaxxx sanoi:
Emmah, pigmenttiä nimenomaan löytyy juuri noista Grimasin tuotteista, sävyjä on valikoimassa varmoja perussävyjä yhtäpaljon, kun värejä.Siitä vaan shoppaamaan:hyper: Eikä tosiaan velota lompsaa pahemmin.
No niin, nyt on sit Grimasin luomivärejä testattu, me likes! :rock: Todellakin pigmenttiä on riittävästi. Investoin myös Lancomen Color ID -meikkivoiteeseen, siitäkin oon tykännyt, on sopivan kevyt. Sen sijaan toisaalla kehuttu L´orealin Lash Architect -ripsari oli pienoinen pettymys, ei vain tahdo olla toista Maybellinen Volum Express'n voittanutta, pitäisi se uskoa jo... Ja helkkari, No:7:n meikit uusiutuvat juuri kun meikäläisen sen sarjan eyeliner-tussi alkaa vedellä viimeisiään, eikä kaupasta saanut enää uutta tilalle! :wall:

Meikkaan lähes joka päivä, työaamuina AINA. Käytän meikkivoidetta, ripsaria, kajalia, poskipunaa ja huulikiiltoa. Peilin edessä menee meikatessa n. 15 min. Pääasiassa käytän meikeissä Lumenen tuotteita, jotain yksittäisiä muita merkkejä on jonkun verran. Jos menen illalla salille, saatan pyyhkäistä rajauksia pumpulipuikolla vähän pois. En tiedä miksi, ehkä kuvittelen, että ne leviävät kun hikoilen, ja se näyttäisi vielä karmeammalta :D . Ripsari on aina vedenkestävää.
Viikonloppuna voin lähteä aamulenkille tai "aamu-salille" ilman mitään meikkiä. Ilman meikkiä olen kuitenkin aika nuutuneen näköinen, silmät näyttävät kadonneen johonkin, vaikka ripset ja kulmat ovatkin luonnostaan mustat. Joskus saatan laittaa ton ripsarin siis kuitenkin, mutta ei enempää.
Kynnet ovat myös lähes aina lakatut. Omistan kovat kynnet jotka kestävät hyvin pitkinäkin. Lakat ovat mitä merkkiä milloinkin, sävy on tärkein. Ja nopea kuivuminen!
Ja toi todella ärsyttää kun on tottunut johonkin tiettyyn tuotteeseen, eikä sitä sitten jossain välissä saakkaan enää! Etsin kauan sopivaa voidemaista poskipunaa aikanaan Lumenen vastaavalle. Onneksi löytyi Ben Nyeltä kelpo korvaava tuote.

Kaikenkaikkiaan musta on mukava laittaa itseään ja siitä tulee hyvä olo :)

Työaamuina meikkaan aina, en pystyis elämään ilman meikkivoidetta. Iho on niin ***keleen kirjava kapistus. Paljon parempi fiilis kun tietää ettei näytä muumiolta. Joskus jätin meikkaamatta kun oli niin väsynyt + kiire niin eiköhän multa puolet töissä kyselly "ooksä kipee?"..
Meikkivoiteen lisäks ripsari, joskus kajaliakin.. Salille kun meen suoraan töistä en pese naamaa ja tää Max Factor pysyy naamassa tuomiopäivään :) Hiki ja vesi sitä ei pois aja..

Mun meikkipussi on kans aika edullinen, Anytimeä ja Yves Rocheria pääosin :hyper:

Viikonloppuisin en meikkaa salille, mutta pelästyn aina välillä kun vilkaisen peiliin. Punaisenkirjava naama irvistelee hiki valuen.. Hot hot. :david:

Meikkaan aina, paitsi sunnuntaisin, jollen ole töissä. En pidä ihostani, koska siinä on vielä hieman epäpuhtauksia, ja silmäni tarvitsevat mielestäni korostusta.

Kulmakarvat värjään kestovärillä, joten niille en yleensä tee mitään aamuisin. Meikkivoide ja puuteri ovat Maybellinen, aurinkopuuteri Rimmelin. Käytän myös Rimmelin rajaustussia ja Maybellinen ripsiväriä, sikä yleensä ruskeaa luomiväriä, jonka merkkiä en tähän hätään muista. Vaihtelen kuitenkin luomivärejä vaatteiden mukaan, mutta se ei kuitenkaan ole välttämätöntä, sillä joinakin aamuina en jaksa meikata yhtä tarkasti ja jätän luomivärin pois.

Rajaan myös aina huulet ja laitan jotain ruskehtavaa huulikiiltoa.

Samoilla meikeillä menen myös myöhemmin salille, vaikka ne siellä varmasti pyyhkiytyvätkin hikoillessa pois. Jos menen lauantaina salille, eikä muuta ole ohjelmassa, laitan yleensä vain ripsiväriä ja hieman puuteria, jotta ilkeän sinne asti kaupungin läpi kävellä. Ilman meikkiä on jotenkin häpeällinen olo.

Onko kukaan muuten kokeillut L'orealin uutta Infallible -meikkivoidetta?

Arkipäivisin käännän ripset, laitan ripsiväriä, ihon väristä luomiväriä, peitevoidetta, kulmakynää, aurinkopuuteria ja poskipunaa. Kovimmilla pakkasilla meikkivoidetta suojaamaan ihoa. Kulmat (ja ripset) kestovärjään n. 2 viikon välein. Huulissa vain huulirasvaa.

Salille mennessä en pese mitään pois, puhdistan huolella hikoilun jälkeen.

Viikonloppuisin käännän ripset, laitan vähän peitevoidetta ja poskipunaa. Baariin mennessä (harvoin) toki vähän muutakin.

Kille sanoi:
Onko kukaan muuten kokeillut L'orealin uutta Infallible -meikkivoidetta?

Testattu on. Suht hyvin pysyy naamassa, moneen muuhun meikkivoiteeseen verrattuna, mutta puuteria kaipaa kuitenkin pariin otteeseen päivän aikana. Tosin tämä on varmasti aika paljon ihotyypistä kiinni. Omani ei ole kuiva. Peittää mukavasti pienehköt ihovirheet ja levittyy hyvin. Pumppupullo on kätevä käytössä ja plussaa tulee raikkaasta tuoksusta. Osa meikkivoiteista on mielestäni tunkkaisen hajuisia...

Niin sit vois tietty vastata itse aiheeseenkin:
meikattua tulee joka päivä, paitsi jos on täysin kotipäivä eikä näytä nenäänsä ulko-oven toisella puolen (eikä kukaan tule käymään...).
Arkena meikkivoide, erilaiset peitevoiteet, puuteri, ripsari, kulmakynä, poskipuna ja huulipuna.
Juhlissa ja pippaloissa lisäksi rajaukset, luomiväri ja jotain "hohtokorostusvoidehässäkkää".

Kaikki kosmetiikka ja meikit on mielestäni jotain vallan ihanaa,
joudun ihan hurmioon :hyper: kaikissa kosmetiikkaliikkeissä (kuten avoni sanoo:purkkikaupoissa).

meikit...

meikit?meikkaus..? eilen taisin töihin laittaa ripsiväriä ja se oli sitten naamassa hela dagen... jos salille tai yleensäkin urheilemaan lähden niin ei sitä varten kyllä meikata tarvi eikä kannatakaan... muuten tykkään meikkaamisesta ihan hillittömästi, jos olis toinen duuni, meikkaisin joka päivä töihin... nyt ei jaksa/viitti... btw, hauskaa kattella näitä "sunnuntaiurheilijoita", varsinkin nuoria likkoja jotka tulevat salille täydessä tällingissä ja vähän kokeilemaan... pari kertaa näkee niitäkin ja sitten ei taida enää oikeen homma kiinnostaa...

Teen asiakaspalvelutyötä, niin päivisin kuin öisinkin. Tästä johtuen minulla on aina jonkinlainen sotamaalaus. Ihoni on melko huono (epätasainen ja pärstä punottaa millon mistäkin syystä) joten meikkivoide on pakollinen. Tällä hetkellä on kokeilussa se maybellinen vaahtovoide.. Yllättävän hyvä. Puuterina toimii clinique superbowder. Tästä poikkean välillä kanebolle taikka pihiydessä lumenelle, mutta silti tulee tuohon aina palattua. Ripsari vaihtelee aika laidasta laitaan. Nyt myös kokeilussa ruskea väri. Ei sitä iänikuista mustaa. Kajaalit laitan kun muistan/kerkeän.. Viininpunainen on aivan ihana rajauksena.. siitä saa ilmettä helposti. Musta on jotenkin tylsä. Luomiväriä ei yleensä enää kerkeä laittaa.

Miehen käskystä :D (sen mutsi on kosmetologi.. ainut lapsi.. seliseli) olen myös alkanut kulmia värjäämään. Ja koska tosiaan aamulla nukun mieluiten mahdollisimman pitkään, niin mikään tavan kynällä hinkkaaminen ei ole minulle. Vaan olen todennut lumenelta löytyvän kulmageelin olevan se oikea vastaus. Siinä sopivan vähän väriä ja pistää myös hujan hajan olevat kulmat oikeaan asentoon.

Aamu toimintoihin kuluu herätyskellon soitosta oven sulkeutumiseen 15-20 min. Sisältää vaatteiten laiton, aamu urea, hampaitten harjauksen, naamanpesu+rasvaus, meikkaus, hiusten laitto (olen opetellu laittamaan sutturanutturan liikkeessä ilman peiliä), päivän ruuat jääkaapista ja kullalle heihei-pusu.
Tehokasta eikö totta.. armeija opettaa.. Jos on kiire, niin lähtö onnistuu kyllä huomattavasti nopeammin. :rolleyes:

Ikuinen rakkauteni on Kanebon creamy soap. Ok.. onhan se tuubi aika kallis, (n.45e) mutta se kestää ja kestää ja kestää.. aivan mahtava tunne iholla ja puhdasta tulee.

Mulla menee aamuisin suurin osa ajasta siihen, että harjaan tukan. Siihen kuluu 15-20 minuuttia. Se mokoma (pitkä, paksu ja luonnonkihara) on aina niin älyttömän takussa, ettei mitään rajaa...

Meikkaamiseen meneekin sitten reippaasti vähemmän aikaa. Ripsaria ja vähän todella vaaleaa luomiväriä, plus puuteri. Eniten aikaa menee siihen, että saan finnit peitettyä. Ne ryönät palasivat, kun lopetin e-pillerien syönnin about 3 vuotta sitten. Meikkaamiseen siis yhteensä minuutti-pari, ja jos naamassa on oikein paha finni, voin kiukutella sen kanssa pitempäänkin.

En osaa oikein meikata. En tiedä, mitä värejä pitäisi käyttää tms. Joku voisi opettaa... Meikkivoidekin tekee ihon tukkoiseksi ja kaiken lisäksi se näyttää parin tunnin päästä pahalta. En ymmärrä, mistä moinen johtuu, mutta voide ikään kuin kasaantuu joihinkin kohtiin. Siksipä olen sen käyttämisen lopettanut ihan kokonaan.

Joku voisi järkyttyä, jos näkisi meikkivalikoimani. Suuri osa tuotteista on ostettu joskus tosi kauan sitten. Huulipunan ostin ollessani lukiossa ja se on vieläkin tuolla jossakin. :D Ei tule käytettyä. Muutenkaan en raaski ostaa kalliita tuotteita. Kerran vuodessa ostan ripsarin, puuterin ja peitepuikon. Luomivärin sitten harvemmin.

Tunnustuksia... :david:

Rarum sanoi:
Mulla menee aamuisin suurin osa ajasta siihen, että harjaan tukan. Siihen kuluu 15-20 minuuttia. Se mokoma (pitkä, paksu ja luonnonkihara) on aina niin älyttömän takussa, ettei mitään rajaa...

Meikkaamiseen meneekin sitten reippaasti vähemmän aikaa. Ripsaria ja vähän todella vaaleaa luomiväriä, plus puuteri. Eniten aikaa menee siihen, että saan finnit peitettyä. Ne ryönät palasivat, kun lopetin e-pillerien syönnin about 3 vuotta sitten. Meikkaamiseen siis yhteensä minuutti-pari, ja jos naamassa on oikein paha finni, voin kiukutella sen kanssa pitempäänkin.

En osaa oikein meikata. En tiedä, mitä värejä pitäisi käyttää tms. Joku voisi opettaa... Meikkivoidekin tekee ihon tukkoiseksi ja kaiken lisäksi se näyttää parin tunnin päästä pahalta. En ymmärrä, mistä moinen johtuu, mutta voide ikään kuin kasaantuu joihinkin kohtiin. Siksipä olen sen käyttämisen lopettanut ihan kokonaan.

Joku voisi järkyttyä, jos näkisi meikkivalikoimani. Suuri osa tuotteista on ostettu joskus tosi kauan sitten. Huulipunan ostin ollessani lukiossa ja se on vieläkin tuolla jossakin. :D Ei tule käytettyä. Muutenkaan en raaski ostaa kalliita tuotteita. Kerran vuodessa ostan ripsarin, puuterin ja peitepuikon. Luomivärin sitten harvemmin.

Tunnustuksia... :david:
Ihan pikku vinkki vaan;) ...jos ne sun meikit on kovin vanhoja, kannattaa heittää ne roskiin ja ostamaan uusia...esim huulipunat ja ripsivärit pilaantuu/kuivuu aika herkästi. Luomivärit ja muut kiinteät tuotteet säilyy vähän pidempään. Ja onhan niitä halpojakin tuotteita esim. Anytime, Rimmel, Lumene...näiltäkin löytyy ihan laadukkaita tuotteita.

Mäkään en yleensä käytä meikkivoidetta, itseruskettava voide ja tavallinen puuteri ajaa saman asian.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tytteli sanoi:
Ihan pikku vinkki vaan;) ...jos ne sun meikit on kovin vanhoja, kannattaa heittää ne roskiin ja ostamaan uusia...esim huulipunat ja ripsivärit pilaantuu/kuivuu aika herkästi. Luomivärit ja muut kiinteät tuotteet säilyy vähän pidempään.
Tämä on totta. Lisäksi kannattaa huomioida se, että iänikuisissa meikeissä saattaa olla vaikka minkälaisia pöpökasvustoja, ajatuskin tästä ällöttää mua. Jokin aika sitten tuli joku ohjelma tv:stä, missä tutkivat juuri tätä; jonkun muijan ikivanha meikkiarsenaali - ja mitä kaikkea sieltä löytyikään... :urjo:

Tämä ei siis ole pelkkää pelottelua, vaan kosmetiikasta saattaa todella löytyä vaikka mitä taudinaiheuttajia, vaikka samoja tuotteita ei kukaan muu käyttäisikään. Itse olen huomannut sen, että vanheneminen vaikuttaa etenkin huulipunien ja -kiiltojen koostumukseen, huulikiilto muuttuu tahmaiseksi ja huulipuna kovaksi ja huonosti levittyväksi, lisäksi niihin tulee inhottava haju. Tosin tällä meikäläisen kulutuksella ei juuri meikit pääse vanhenemaan. :D

On siis syytä huomata, että meikeissäkin on "parasta ennen"-merkintä. Kaikesta kosmetiikasta ja kemikaleista löytyy PAO-merkintä (=period after opening) "PAO" 6, 12, 18, 24 jne. Tämä on siis se pieni voidepurkkisymboli. Jos jollekin jää tämä selitys epäselväksi, niin kyse on siis siitä, kuinka kauan ko. tuote säilyy sen jälkeen, kun korkki avataan ensimmäisen kerran. Päivämäärin merkitty säilyvyys tarkoittaa sitä, kuinka kauan tuote säilyy avaamattomana. Ehkä nämä ovat itsestäänselvyyksiä, mutta tulipahan kerrattua.

Juu, kyllä tiedän, ettei vanhoja meikkejä saa käyttää, enkä niitä käytäkään. Tarkoitin sitä, että joku varmaan kauhistuisi, jos näkisi sen kokoelman tavaraa, mitä mulla lojuu käyttämättömänä. Lukioikäisenä tuli ostettua kaikkea, mikä sitten lopulta jäi käyttämättä. Kaveri oli vähän sellainen hössöttäjä ja suositteli aina kaikenlaista, ja minähän sitten ostin. :)

En usko, että ne mitä ihan oikeasti tarvitsen (eli ripsari, peitepuikko, puuteri ja luomiväri) pahasti ehtii vuodessa pilaantumaan. Peseskelen kuitenkin niitä kaiken maailman suteja ja tupsuttimia, ja välillä rapsuttelen luomivärien pinnatkin puhtaiksi. Peitepuikonkin putsaan, etteivät bakteerit pompi ja tee lisää finnejä.

viime vuonna kun oli rahaa, laitoin melkeen kaikki meikit uusiks. ostin kunnon kamaa ja rahaa meni vuoden aikana ehkä 300-400 €... :) nyt pitäis ostaa uus ripsari mut oon ihan persaukinen...

QUOTE=Rarum]Juu, kyllä tiedän, ettei vanhoja meikkejä saa käyttää, enkä niitä käytäkään.[/QUOTE]
En siis tarkoittanut aiempaa postiani henkilökohtaisesti juuri sinulle, pahoittelen jos ymmärsit näin! :(

Ja onpahan tuosta ostelusta (tämä nyt omalla kohdallani pätee kaikkeen muuhunkin krääsään kuin meikkeihin) kokemusta itse kullakin, on joskus tullut haalittua jos mitä, "kun oli niin halpaa" - joka sitten luonnollisesti jää käyttämättä. Mulle kasaantui hirveät määrät meikkejä joita en käytä ja/tai olivat vanhentuneet. Yhtään säälimättä heitin ne roskiin. Vaikka kyllähän se roskiin heitetty rahamäärä vähän hirvitti... Pikkusiskokin tietysti ehdotteli "minä voin ottaa nämä" :D

Sittemmin olen onneksi viisastunut kosmetiikankin suhteen, vaikka melko paljon ostelenkin, kaikki tulee käytettyä.

Mä puhdistan aina meikit pois (paitsi silmämeikit) ennen treeniä sellasella kertakäyttöisellä puhdistuspyyhkeellä. Ja samalla tavalla putsaan treenin jälkeenkin. Ehkä vuosi sitten lopetin meikit naamassa treenaamiset, kun iho oli niin huonossa kunnossa. Nyt se on sitten kuin vauvan pylly. :) Vaikka kovasti yksilöllisiähän on meikit kasvoissa treenamisenkin vaikutukset ihoon.

Aprilin postista tuli mieleen, että onko teillä muuten suosikkituotteita ihonpuhdistukseen? Pitäisi löytää joku oikein hyvä tuote rasvaiselle, mutta samalla herkästi kuivuvalle iholle. :)

ROC ja Louis Widmer

Rarum sanoi:
Aprilin postista tuli mieleen, että onko teillä muuten suosikkituotteita ihonpuhdistukseen? Pitäisi löytää joku oikein hyvä tuote rasvaiselle, mutta samalla herkästi kuivuvalle iholle. :)

Apteekista saa ROCin tuotteita. Ostappas sellainen 3 in 1 puhdistusmaito. Ihoa ei tarvi kosteuttaa ollenkaan ku pesee meikkejä, tosin huuhdella tietty. Ihan loistava tuote!!samoin samaan sarjaan kuuluva hydra+ rasva... On vaan vähän kalliita... oon käyttäny ROCin tuotteita kolme vuotta jo enkä oo pettynyt. Louis Widmerin silmänympärysvoidetta tulee myös käytettyä, se on aika paksua mutta ei jätä ihoa rasvaiseksi... tätä saa myös apteekista.

rarum: jos et oo vielä kokeillut Lòrealin happyderm puhdistusvaahtoa niin mä suosittelen, mut mä tarviin siihen kyllä rasvaamisen päälle, on herkkä iho.

Ite en salille meikkaa vast treenin jälkeen, mut jos oon ollu töissä niin sit vaan meikit päällä salille. Yleensä käytän vaan ripsaria niin ei se hirveemmin haittaa vaikka vähän poskille meneekin! Sit naama puhtaaksi ja rasvaa!
Käytättekö jotain tehotippoja? Jos jollain on hyviä kokemuksia jostain merkistä niin antakaa vihjeitä!

ROCin tuotteet ovat myös minun kokemukseni mukaan hyviä. Erityisesti herkälle iholle tarkoitetty voide, oliko se Enyrdrial (joku vaikea).

Miulla on rasvainen iho, mutta herkkä. Tällä hetkellä puhdistusaineena on Estee Lauderin Perfectly Clean Splash Away Foaming Cleanser. Oikein hyvä tuote, riittoisa ja iho tuntuu hyvältä pesun jälkeen. Hieman kallis kylläkin, ostin sen Kanarialta, ja siellä kosmetiikan veroprossa on pienempi.

Biothermin matta meikkivoide on tosi hyvä kiiltelyyn taipuvalle iholle. Kauniita sävyjä ja tarpeeksi vaaleita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom