Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä en lähde mihinkään ilman ripsiväriä ja puuteria. Ikinä. Kulmiin laitan myös vähän väriä. Baariin laitan lisäksi rajaukset nestemäisellä värillä jos jaksan. Puuteri on Lumenen, kulmakynä ja rajausaine Body Shopista (kestäneet molemmat vuosia! Uusi kulmakynä on tosin jo ostettu), ripsiväri on Maybellinen. Kaikki kestosuosikkeja. Ainoastaan kaatosateessa pelkään ripsivärini puolesta, ja harvoin se valuu silloinkaan vaikka onkin vesiliukoista. Body Shopin ripsari on myös tällaista kestoainetta.

Hiuksiin en uhraa aikaa, paitsi nyt kun on permis niin joutuu hetken pesun jälkeen puristelemaan kiharoita että ne pysyy kasassa. Hajuvesi on myös aivan ykkönen.

Kaipaisin neuvoa Pakkiksen meikkitietäjiltä, ja laitan nyt tähän samaan ketjuun, kun alkuperäistä aihetta kuitenkin sivutaan: Suositelkaa minulle jotain hyvää, harmaansävyistä kulmakynää? Silloin harvoin, kun kulmakynää käytän, olen tähän asti käyttänyt ruskean eri sävyjä, mutta jotenkin en oikein niihin ole mahdottomasti koskaan kuitenkaan tykästynyt... Ja jostain muistelen lukeneeni/kuulleeni, että vaaleaveriköille (oma hiustenvärini on vaaleahko, ja ripseni ja kulmani täysin vaaleat) harmaa/harmaansävyinen väri kulmissa voisi olla sopiva.

Niinjoo, mielellään mahd. edullinen *kälystelijä* :D

Gillyanne sanoi:
Kaipaisin neuvoa Pakkiksen meikkitietäjiltä, ja laitan nyt tähän samaan ketjuun, kun alkuperäistä aihetta kuitenkin sivutaan: Suositelkaa minulle jotain hyvää, harmaansävyistä kulmakynää? Silloin harvoin, kun kulmakynää käytän, olen tähän asti käyttänyt ruskean eri sävyjä, mutta jotenkin en oikein niihin ole mahdottomasti koskaan kuitenkaan tykästynyt... Ja jostain muistelen lukeneeni/kuulleeni, että vaaleaveriköille (oma hiustenvärini on vaaleahko, ja ripseni ja kulmani täysin vaaleat) harmaa/harmaansävyinen väri kulmissa voisi olla sopiva.

Niinjoo, mielellään mahd. edullinen *kälystelijä* :D
En nyt varsinaisesti pidä itseäni kovin meikkitietäjänä, mutta itse käytän juuri harmaan/hopeahtavan sävyistä rajauskynää ja tykkään siitä paljon. Sillä saa tällainen vaalea tapaus (juuri niinkuin kuvailit - kohtalaisen vaaleat hiukset ja aivan näkymättömät ripset ja kulmat) sopivan sävyisen rajauksen helposti aikaiseksi, ei näytä liian tummalta arkena ja tarvittaessa laittaa sitten vähän reilummalla kädellä..

Oma kynäni on kyllä jo vuosia vanha (muistan käyttäneeni samaa kynää jo joskus 14-vuotiaana!), kun ei niin hirvittävästi tule meikattua... Merkiltään muistaakseni Clarins (ei kai ihan halvimmasta päästä). Enpä tiedä onko ko. sarjassa vielä saman sävyisiä kyniä olemassa.

Eiköhän parhaiten löydy, kun menee johonkin kosmetiikkaosastolle kiertelemään ja tutkimaan (mielestäni ovat kyllä usein varsin vastenmielisiä paikkoja :evil: )

Heiii, tääl olikin tällänen! Etsiskelin juuri äskön kun ajattelin et jos tällasen topiikin alottaisin:)

Eli melkein aina kun menen salille treenailemaan minulla on meikkiä,koska tulen yleensä koulusta suoraan. Meikkaan päivittäin ja käytän meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä ja kulmakynää. Eipä mitenkään älyttömästi, kuitenkin että lopputulos on luonnollinen.

Nyt olen taas pitkästä aikaa alkanut meikkaamaan, oli pitkän aikaa kun en käyttänyt melkeen mitään meikkiä. Mutta henk. koht. mun mielestä on kivaa meikata. Aamulla mulla menee tohon naaman lääppimiseen varmaan vähän yli puol tuntia(todella tykkään meikkaamisesta ja teen kaiken pikkutarkasti:D ) ja osaks myös olen hidas kun haahuilen välillä aivan:rolleyes:

S-T sanoi:
En nyt varsinaisesti pidä itseäni kovin meikkitietäjänä, mutta itse käytän juuri harmaan/hopeahtavan sävyistä rajauskynää ja tykkään siitä paljon. Sillä saa tällainen vaalea tapaus (juuri niinkuin kuvailit - kohtalaisen vaaleat hiukset ja aivan näkymättömät ripset ja kulmat) sopivan sävyisen rajauksen helposti aikaiseksi, ei näytä liian tummalta arkena ja tarvittaessa laittaa sitten vähän reilummalla kädellä..

Vastaanpa vanhaan viestiin, kun sain tuossa taannoin ostettua itselleni kulmakynän - päädyin useammankin henkilön suosituksesta Lumenen harmaanruskeaan kynään, jota olen nyt pari kertaa käyttänyt ja sen hyväksi havainnut. Ja hintakin oli meikäläiselle passeli, olisikohan ollut peräti neljä euroa :D

Meikkejä on, mutta enpä paljoa käytä... Työhaastatteluun toki panen yms. tärkeisiin tapahtumiin. Ja jos menojalka vipattaa.

Ja meikin käyttö minulla on todella kausittaista, nyt esim. syksyllä koulun alkaessa meikkailin joka päivä, jos vaan kerkesin. Nyt taas en meikkaille.

T.K. sanoi:
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?

Vastaanpa minäkin tähän alkuperäiseen kyssäriin. Salilla käyn yleensä aamuisin ja silloin en meikkaa yhtään. Sali onkin yksi niistä harvoista paikoista (muita uimaranta, mökki yms.), jonne lähden ilman meikkiä. Jos menen salille esim. koulun jälkeen, en pese meikkejä pois. Silloin saattaa tosin ripsivärit vähän levähtää...

Arkisin meikkaukseen kuluu 15-20min., iltamenoihin sitten vähän kauemmin. Ja käytössä on aina koko paketti meikkivoiteesta luomiväriin (en viitsi kaikkia yksitellen luetella). Meikkejä mulla on halpismerkeistä laatumerkkeihin ja kaikkea siltä väliltä...

No, kyllähän sitä tulee naamaan maalia laitettua! Mutta salille mentäessä voin kyllä mennä ilman meikkiä ja johonki kauppaan :D Mutta kouluun pitää vähän ehostaa itseään, ettei ole kuin rölli :lol2:
Mutta osaan olla ilman meikkiäkin vaikka koko päivän. Kouluaamuna ei paljoa mee naaman laittamiseen -kevyt meikkivoide, puuteri, vähän ehostusta kulmiin ja ripsiväri.. ja ehkä hivenen poskipunaa ettei oo ikän niin valkoinen :eek: siinäpä se.. ei sitä kannata liikaakaan laittaa, niin ei näytä soturilta..

On niin huvittavaa kattoo, ku jotkut ala-asteelaiset eivät oikeen vielä hallitse sitä meikkaamista (en varmaan itsekään kunnolla), niin ne ovat melkein kuin pellejä :hyper: :hyper: no ei, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan ;)

Jeejee, päästiin mun lemppari aiheeseen MEIKKEIHIN :D .Kun se on mulle työ, niin omaa naamaa ei vois enää vähempää kiinostaa laittaa(suutarin lapsella ei kenkiä ilmiö). Salille pesen myös aina meikit pois, koska mua alkaa ällöttää :D . Päivisin luotan johonkin valoa taittavaan kosteuttavaan meikkivoiteeseen, valokynään, irtopuuteriin. Silmiin sitten vaan ripsari, aurinkopuuteria vähän muotoilemaan kasvoja, poskipuna heleyttämään, kulmat vaalenruskealla luomivärillä ja kynällä sekä huulikiilto. Kannatan myös kovasti punaista huulipunaa päivämeikissä. Iltaan sitten silmille enemmän intensiteettiä.
Sarjoista kannatan:
pohjissa :Max Factor, Biotherm, Ben Nye, Lumene, Joe Blasco.

Ripsareissa Max Factor 2000 calorie (tätä en vaihda :)

Huulipunissa jos pitää kestää hyvänä esim näytöksissä Max Factorin LipFinity ehdoton, Biothermin ja Chanelin kiillot, Lumenelle hyviä kuultopunia, Versacella kivoja shokkisävyjä.

Valo ja varjovärejä kivoja ja toimivia Make up forevereillä.

Kynissä Lumene, Clarins, Dior, Max Factor

No suosikkeja on satoja:lol2:

tanjaxxx hei, kun kerran olet ammattilainen, niin saattaisitkin osata neuvoa millaiset värit meikeissä sopisi tumman ruskeille silmille :) Luomiväri olisi siis hakusessa. Ainahan ruskeille silmille suositellaan turkoosia ja sinistä, mutta arkikäyttöön nuo on turhan räikeitä. Kesällä toki nättiä, kun ihokin on ruskettunut. Olisin hurjan kiitollinen, jos viitsit auttaa :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itellä tulee käytettyä varmaankin aika keskiverran meikkiä, salilla joskus on toisinaan sitten ei, jos aamusta menen. Käytössä ihan perusarsenaali:luomiväri, ripsari, huulikiilto ja rajauskynä.Koskaan en oikeestaan käytä mitään naamassa, en meikkivoidetta saati sitten puuteria.Muutenkin olen niin laiska näissä asioissa, meikki tulee tehtyä 5minuutissa ja päivän mittaan saatan sitten vähän korjailla, jos tarvetta ilmenee(kuten salin jälkeen ainakin).Määkin kysäsen tähän samaan syssyyn, kun kerta ammattilaisia täällä on, et mitkä on parhaita meikkisävyjä vihreäsilmäiselle ja ruskeatukkaiselle?Kiitos kaunis ja kumarrus:D

Gillyanne sanoi:
Suositelkaa minulle jotain hyvää, harmaansävyistä kulmakynää?

Jos oikein halvalla ja helpolla haluaa päästä ja kulmakarvoja on (eli niitä ei tarvitse piirtää), voi kokeilla pehmeää lyijykynää (6B on pehmein). Käytin itse monta vuotta. Ei kulu käytössä ja maksaa tosi tosi vähän. :) Ei myöskään leviä sateessa tms. Lyijärillä ei voi myöskään laittaa vahingossa liikaa väriä yhdellä vedolla tai muutenkaan oikein mokailla...

Täällä kanssa yksi, joka tykkää kosmetiikasta :D

Suosikkimerkki ehdottomasti Max Factor, toisaalta esim. YSL:n valokynä on hyvä, Lumenella, IsaDoralla ja Rimmelillä luomivärit on ok, Lorealin ripsivärit on ok..

Kouluun laitan yleensä valokynää, kevyttä meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa sipaisun, luomiväriä, ripsiväriä ja joskus ylhäälle rajauksen. Pelkästään salille tai lähikauppaan laitan korkeintaan puuteria, jos naamaan on eksynyt kauas loistava näppylä tms.. En jaksa liikaa stressata, mutta kun tykkään meikata, niin kyllä naama on yleensä ehostettuna. Samoin kynsiä tykkään pitää hyvin hoidettuina ja pitkinä, hajuvettä käytän joka päivä addiktionomaisesti ja hiuksiakin pyrin hoitamaan hellästi ;) .

Itselläni olisi sellainen kysymys ammattilaiselle tai muuten asiasta tietävälle, että mikä olisi hyvä valoa heijastava meikkivoide? Tarkoitus olisi heleyttää/kirkastaa kasvoja.

Olen myös viime aikoina "oppinut" vähän meikkaamaan. Joka päivä töihin lähtiessä naamaan lätkin meikkivoiteen, irtopuuterin ja/tai aurinkopuuteria & poskipunaa. Lisäksi ripsiväri (Helena Rubinstein rokkaa tässä, en ole millään muulla ripsarilla saanut tynkäripsistäni ihan oikean ripsien näköisiä :)) ja huulikiiltoa. Baariin lähtiessä sitten voin laittaa vielä rajaukset ja luomivärit, mutta voin tuolla perussetillä kyllä juhlimaankin lähteä.

Meikit olen pyrkinyt ostamaan eläinystävänä Body Shopista ja suurimman osan sieltä vielä ostankin. Muutama lipsahdus on viime aikoina kuitenkin tullut kuten tuo mainitsemani ripsari ja Lorealin huulikiillot. Mielelläni minäkin otan tanjalta vinkkejä Säteen mainitsemasta meikkivoiteesta.

vanilja sanoi:
tanjaxxx hei, kun kerran olet ammattilainen, niin saattaisitkin osata neuvoa millaiset värit meikeissä sopisi tumman ruskeille silmille :) Luomiväri olisi siis hakusessa. Ainahan ruskeille silmille suositellaan turkoosia ja sinistä, mutta arkikäyttöön nuo on turhan räikeitä. Kesällä toki nättiä, kun ihokin on ruskettunut. Olisin hurjan kiitollinen, jos viitsit auttaa :)

Juu tottakai autan oikein mielelläni:) !Tuo on tosiaan melko ärtsykkä sävy näin varsinkin talvisin vaikka illalla toimiikin. Ruskeat silmät ovat usein, joko keskitummat eli (pähkinän tai kellanruskean sävyiset) tai sitten tummat (syvän rukeat tai mustat). Koska ruskea ei ole varsinainen väri sille ei löydy suoraan värillistä vastakkaista korostavaa sävyä. Kuitenkin totuus on, että kaikki maanläheiset sävyt luovat ruskeasilmäisille usein samean taustan, jolloin silmä ei saa eloa. Voisit kokeilla vaikkapa jotakin näistä omien sävymieltymyksiesi mukaan: (eri sävyisiä violetteja, korallin/persikan sävyjä, metallin vihreitä, siniharmaita sekä "lämpimän ruskeita, jotka taittavat oranssiin"). Nämä kannattaa yhdistää esim pehmennettyyn kynärajaukseen.
Mutta paljon tosiaan riippuu, tuosta silmiesi tummuus asteesta, mikä sitten toimii parhaiten.Toivottavasti tästä oli jotakin apua:)

Valoaheijastavia värivoiteita on hyviä Lancomella ja sitten hieman edullisempia Lorealilla(tietysti monella muullakin sarjalla). Jos jostain syystä valoa heijastavat eivät sovi itselle. Voi kasvoille tuoda hehkua ihan jo päivämeikkiinkin helmiäiskivipuuterilla (leukaan, otsalle ja kasvojen keskiosaan).Malttia kuitenkin kiiltojen kanssa;) Itse käytän jotakin ihan halpissarjan helmiäiskivipuuteria (oiskohan ollut arcancil) oman irtopuuterin päällä, tuo kivasti valoa ja keveyttä. Hyödyllinen varsinkin jos tuntuu, että meikki näyttää mattaiselta ja paksulta. Kuultopuuterit luovat tällöin vähän "eloa" ihon pintaan.:haart:

Yleisesti vielä vastaan noista meikkivoiteista ja pohjista. Mielestäni ei kannata liikaa tarrautua näihin "ilmiö" tuotteisiin. Esimerkkinä valoa heijastavat, omaan iho sävyyn sopeutuvat yms.Kannattaa olla varovainen näiden meikkimaailman ylisanojen kanssa. Joukossa on hyviäkin tuotteita en sitä sano. Kuitenkin tärkeintä omassa meikkipohjassa on, että se soveltuu kaikkiin tarpeisiisi. Näitä tarpeita ovat esim. Onko kasvoissasi huomattavia sävyeroja, kuten punoittavat posket, tummat silmän aluset, erisävyiset luomet. Oma ihotyyppisi. Kuivuuko tai rasvoittuuko ihosi päivän mittaan tms. Oikein valittu meikkipohja on jo itsellään raikkaan ja hyvännäköinen ilman "lisävarusteluja".
Tässä muutama perusmeikkipohja vinkki noiden valoa heijastavien rinnalle, kun mä innostuin:D

Ohutta, luonnollista ja samettista pintaa kaipaaville:
max factor (seemless stick tai nestemäinen), Lumenen kosteuttavat, Bio Thermin (on muuten todella riittoisa puteli vaikka hinta on suolasempi, on itsellä ollut käytössä elokuusta ja vielä on riittämiin).

Hieman peittävyyttä (iholla näppyjä, punaisuuksia):
max factor (pan stick, facefinity, kosteuttavasta en muista nimeä), joe blasco (kosteusvoiteeseen kostutetun sienen kanssa käytettynä tulee ohuempi tulos)...sitten jos on rahaa Guerlain, Dior, ..

Paljon peittävyyttä (iho ongelmia, lava meikit ..):
Joe Blasco, Grimas, Ben Nye, Cinema Secrets

Tässä muutamia jotka on ammattikäytössä ja opetuskäytössä hyväksi todettuja. Ne jotka on Helsingissä ja tahtovat shoppailla erittäin edukkaita todella laadukkaita ammattimeikkejä. Kipaskaapa Kaisaniemen metroasemalle Aprilliin jossa myydään tuota Grimasia. Taitaa luomivärinappi, joka on siis iso ja riittävä maksaa joku 4-6euroa ja voi käyttää myös kosteana.

Mä tykkään Lumenen meikeistä, etenkin luomiväreistä...Oriflamen meikkejäkin tulee osteltua kun naapuri niitä aina tuputtaa:D Arkena meikkaan kevyesti, yleensä kajalia, ripsaria, poskipuna, huulikiilto ja puuteri...bile- ja juhlameikki on raskaampi: lisäksi vielä luomiväri, rajaukset ja meikkipuuteri. Olen siirtynyt huulipunista lähes kokonaan huulikiiltoihin, tykkään erityisesti kimaltavista kiilloista.:haart:

Ole hyvä vain Säde, kiva jos sait jotain apuja!:D Onnea meikkikokeiluille:rock:

tanjaxxx sanoi:
Ne jotka on Helsingissä ja tahtovat shoppailla erittäin edukkaita todella laadukkaita ammattimeikkejä. Kipaskaapa Kaisaniemen metroasemalle Aprilliin jossa myydään tuota Grimasia. Taitaa luomivärinappi, joka on siis iso ja riittävä maksaa joku 4-6euroa ja voi käyttää myös kosteana.

Ja niille jotka ovat Turussa ja tahtovat edukkaita ammattimeikkejä, Grimasia myy Turussa Punanaamio.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom