Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Travittaisiin neuvoja kauniisiin kynsiin ja käsiin..? Ongelmanani ovat erittäin hitaasti kasvavat jahauraat kynnet sekä repsottavat repsottavat kynsinauhat. Myönnettäköön että olen laiska kaunistautuja ja lakkaan kynteni säännöllisen epäsäännöllisesti Trindin kynnenvahvistajalla. Yöksi rasvaan käteni Tummelilla (:rock: ) ja laitan puuvillahanskat, jotta en töhrisi yöaikaan tapettia, joka on joskus tullut tehtyä..:D .
Työn takia joudun pesemään käsiäni monta kertaa päivässä ja kotona tulee läträttyä siivousaineiden kanssa ilman suojahanskoja.:nolo:
Mikä olisi helpoin keino saada prinsessa ruususen kätöset ja siistit, huolitellut kynnet, joita kehtaisi esillä pitää..? Rakennekynsiin ym. en ole rahojani laittamassa..

Itselläni on myös kuivat kädet ja ongelmana on ollut myös kynsinauhat, jota tapana järsiä ja nyppiä. Lisäksi olen hoitotyössä, joten käsiä tulee pestyä todella usein sekä käytettyä käsidesia, joka kuivattaa ainakin omia käsiä. Nyt olen saanut käsistäni hieman.. naisellisemmat.

Tässä omat ohjeeni:

- kuorinta käsille kerran kaksi viikossa
- iltaisin käsirasvaa ennen nukkumaan menoa (itse olen kokenut hyväksi nivean yövoiteen, joka on juuriki käsille tarkoitettu yövoide)
- kynsinauhavoide -> laita iltaisin samalla kun käsivoide
- pidä käsirasva mukana laukussa, autossa tms joka matkaa kanssasi päivittäin. Pyri hieromaan käsiin rasvaa aina mahdollisuuksien mukaan.
- vehnänalkioöljyn olen huomannut olevan eduksi kuivalle iholle, sekä uskon tämän vaikuttava myös kynsien kasvuun.
- riittävä kalsiumin ja d-vitamiin saanti (maitotuotteet). Jos olet allerginen maitotuotteille, kannattaa hankkia tabletteina.

Itselläni on myös kuivat kädet ja ongelmana on ollut myös kynsinauhat, jota tapana järsiä ja nyppiä. Lisäksi olen hoitotyössä, joten käsiä tulee pestyä todella usein sekä käytettyä käsidesia, joka kuivattaa ainakin omia käsiä. Nyt olen saanut käsistäni hieman.. naisellisemmat.

Tässä omat ohjeeni:

- kuorinta käsille kerran kaksi viikossa
- iltaisin käsirasvaa ennen nukkumaan menoa (itse olen kokenut hyväksi nivean yövoiteen, joka on juuriki käsille tarkoitettu yövoide)
- kynsinauhavoide -> laita iltaisin samalla kun käsivoide
- pidä käsirasva mukana laukussa, autossa tms joka matkaa kanssasi päivittäin. Pyri hieromaan käsiin rasvaa aina mahdollisuuksien mukaan.
- vehnänalkioöljyn olen huomannut olevan eduksi kuivalle iholle, sekä uskon tämän vaikuttava myös kynsien kasvuun.
- riittävä kalsiumin ja d-vitamiin saanti (maitotuotteet). Jos olet allerginen maitotuotteille, kannattaa hankkia tabletteina.

Kokeilemisen arvoinen on, youngblood sarja!
Sopii kaikille iho-ongelmaisille,peittokyky on jotain ihan huippua, ja yllättää varmasti jokaisen kokeilijan millainen "meikkivoide" on! :worship:
Voi suositella! (jossain vaiheessa helsingissä ko.sarjaa myi kynsistudio Nailfix...(Liisankadulla) Ja tais olla vieläpä ilmainen koe-meikki...

Hyvä ku joku on kokeillut! Itse oon tosta sarjasta nyt lukenu ja se on hankintalistalla. Pitäisi vaan päästä jonnekin paikanpäälle testaamaan ennen ku mitään tilailee. Niille, joille nimi ei ole tuttu niin kyseessä on allergia- ja astmaliiton hyväksymä mineraalimeikkisarja herkkä- ja ongelmaihoisille. Kannattaa googlettaa! Kallista kyllä mutta jos on niin hyvää kuin kehuttu niin mielelläni maksan.

Joku aika sitten tuli ostettua Helena Rubinsteinin meikkivoide Color Clone ja se on osunut ainakin mun iholle nappiin. Pehmeä, peittää tarpeeksi hyvin, kestää ja on kuin toinen iho. Nami. Tosin oisko mitään tekemistä sillä, että toi oli eka meikkivoide, jonka ostin myyjän avustuksella :D Kallis sekin mutta turha sitä on ostaa meikkivoidetta halvalla, jos se on paska naamalle.

Hyvä ku joku on kokeillut! Itse oon tosta sarjasta nyt lukenu ja se on hankintalistalla. Pitäisi vaan päästä jonnekin paikanpäälle testaamaan ennen ku mitään tilailee. Niille, joille nimi ei ole tuttu niin kyseessä on allergia- ja astmaliiton hyväksymä mineraalimeikkisarja herkkä- ja ongelmaihoisille. Kannattaa googlettaa! Kallista kyllä mutta jos on niin hyvää kuin kehuttu niin mielelläni maksan.

Toi Youngblood on kyllä oikeesti jotain aivan erilaista kun mikään muu... (tosin olen kyllä crimasin/blascon kannattaja monessa tilanteessa,mutta..) Ensimmäisen kerran kun näin "ennen-jälkeen" kuvia meikeistä, ajattelin että joopa joo.. :rolleyes: Mutta kun olin tehnyt parille tosi ongelmaisesta ihosta kärsivälle sillä meikin, niin näin itekkin että se ihan aikuisten oikeesti toimii!:rock:

Suosittelen kyllä että käyt vaikka testaamassa sen koemeikin (en mainosta:lol2: ) jossain missä niitä tehdään. (Carpelan Oy:stä varmaan saa tietoa jälleenmyyjistä) :thumbs:

Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?

Tykkään käydä punttiksella ihan aamusella, joten sillon ei tietenkään meikkiä ole. Jos treenailu on päivällä, en kyllä meikkejä ala poiskaan pesemään, mutta en myöskään huulikiiltoa lisäile ;) Jos treenin jälkeen olen menossa vielä samalla uimaan, silloin kyllä jo kotona poistelen lähinnä silmämeikkiä.

Meikkaukseen kuluu n. 15-30 minuuttia. Jos menen kaupungille kahville tms, on kyllä ihan aina meikkiä, mutta ei mitään hillittömiä määriä. Meikkaan aika naturellisti, joskus on kiva meikata näyttävämmin, mutta ne meikit ovatkin sitten yleensä iltameikkejä. Lenkille/lähikauppaan en sentään erikseen ala meikkaamaan.

Kynsissä on aina lakkaa, ja usein vieläpä iha siistissä kunnossa :D

Jos ei mitkään juhlameikit naamassa ole, niin en pese niitä pois salille mennessä. Yleensä kuitenkin käytän vedenkestäviä meikkejä, niin ei sitten tarvii pelätä että ne valahtaa naamalta vaikka vähän hikikin tulisi! :D Vuorokaudenaika milloin treenaan vaihtelee aamusta iltaan, joten joskus ei ole mitään naamassa ja joskus sitten on.

Tyylini taitaa olla melko hillitty noin arkisin. Ihan perussetti jos ylipäätään meikkaan lainkaan on suunnilleen tällainen: Meikkivoidetta aina + ehkä sipaisu puuteria, tummat silmänaluset peittoon tarvittaessa. Sitten huulikiiltoa, kulmat ja ripsari sekä ehkä rajaus jos jaksaa. Peilin edessä menee päivittäin 10-30min riippuen siitä laittautumisen määrästä. Sitten kun olen hienostelutuulella niin laitan jotain räväkämpää eli luomivärit ja poskipunat sun muut tulee mukaan ja värit voivat olla muutenkin rohkeampia. ;) Kynsien lakkaajana olen laiskistunut huomattavasti. Enää ehkä kerran kuussa tulee lakattua...

Merkkejä on pussissa paaaljon, eniten käytetyt kaiketi: Maybelline, Rimmel ja Avon. Ei uskaltaisi laskea mikä noidenkin rahallinen arvo oikein on. Kauhee repullinen tavaraa. :eek:

Mulla meikkausinto vaihtelee kausittain. Aikoinaan en voinut edes roskapussia viedä jos ei ollut naama maalattu (ja silloin oli sama meikkityyli niin juhlissa kuin arkena) mutta onneksi nykyään ei ole niin tarkkaa (mut on voinut nähdä jopa kaupungilla ilman meikkiä! :hyper: )..
Eyeliner ja huulikiilto on ne "ihan pakolliset".
Kesällä en käytä meikkivoiteita tai muita hiostavia juttuja, talvella taas kaipaa enemmän naamaan väriä. Juhliin meikkaan aina aika reilulla kädellä, silloin on mukava laittautua kunnolla.
Arkena aina väritöntä kynsilakkaa tai ranskalainen manikyyri/läpikuultavia sävyjä, värillistä kynsilakkaa vain juhliin koska se ei näissä kynsissä säily kuin puoli vuorokautta, vaikka laittaisi pohja/päällyslakat ja panostaisi merkkituotteisiin..
Meikeissä käytän lähes kokonaan halpoja tuotteita, ei sitten niin kirpase jos joku tuote menee vanhaksi tai kyllästyy johonkin värisävyyn tms. Meikkivoide ja huulipunat on ainoa mihin panostan enemmän koska niissä hyvä laatu maksaa..

Voisiko joku sanoa "parhaan ripsarin" voisi käydä huomenna alennuksesta katsomassa. Moni oli suositellut jossain täällä pakkiksella kanebon 38 (celsiusta), en (kai) halua sitä, vaan kiinnostais kanebon Styling mascara volume. VAROITTAKAA HET, JOS SE ON HUONO!

En kyllä varmaan tarvitse mitään tuuheuttavaa pakkelia, varmaan ripseni ovat ihan tuuheat (?), kun vaan saan ne näkymään...

Moni oli suositellut jossain täällä pakkiksella kanebon 38 (celsiusta), en (kai) halua sitä, vaan kiinnostais kanebon Styling mascara volume.
Miks kummassa et (kai) halua? Kolmekasi on paras, varsinkin jos on ennestään tuuheat ripset (ei tuuhenna juurikaan). Tuosta toisesta ei ole kokemusta, ei ole tarvinnut kokeilla... ;)

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, joka arkiaamu väkerrän pikaisen 10 min meikin (Pohjat, kulmat, ripsari ja rajaus + joskus aurinkopuuteri), jota en kyllä päivän aikana putsaile vaikka liikuttua tulisikin (paitsi uidessa). Jos ei ole työpäivä tai muuta menoa, vetäisen ripsarit naamaan ja pikaisen meikkipuuterin ennen salille tms lähtöä. Täysnaturellina en osaa olla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?

No aamuisin menen salille ihan au naturel, meikit naamaan vasta suihkun ja saunan jälkeen. Kun käyn töiden jälkeen, niin en erikseen pese meikkejä pois ennen treeniä.

Arkimeikkiin kuuluu kevyt meikkivoide, kulmakarvojen ja ripsien maalaus, sipaisu poskipunaa/aurinkopuuteria ja kevyesti jotain huuliin, yleensä sävytettyä huulirasvaa. Aikaa tuon vääntämiseen menee riuskasti toimien 3 min, puolinukuksissa tuumaillen jopa 10 min. Juhlameikkiin tykkään keskittyä huolella ja saatan helposti viettää peilin ääressä tunninkin, kiireessä selviän vartissa tuostakin.

Meikeissä en ole merkkiuskollinen, kokeilen kaikenlaista. Ja niin, ehkä siitä johtuu, että vaikka en varsinaisesti käytä meikkaamiseen paljonkaan aikaa, on meikkiarsenaali melkoinen. Jos nyt jotain suosikkituotteita pitää mainita, niin Make Up for Everin ihanan ohut Face & Body Makeup -meikkivoide, Make Up Storen kulmakarvapaletti, Benefitin Dandelion -poskipuna, Cliniquen värilliset Superbalmit ja YSL:n erittäin kätevä "raastepuuteri".

Kynsiä lakkaan äärimmäisen harvoin, ehkä about kerran vuodessa iskee joku villitys maalata ne, Chanelilla on yksi tietty lakka, jonka mustanpunaiseen sävyyn olen aika vinksallaan.

Meikkaan kevyesti päivittäin kun työ on pölyistä ja iho saa parhaan suojan meikkivoiteesta. Jos on valmiiksi meikit naamassa treeniin mennessä niin en niitä erikseen ala pois pesemään. Aloin Avonin jälleenmyyjäksi ja niitä tuotteita on sitten meikkipussi (ja kylppäri) täynnä. Edullisia ja sopineet hyvin minulle. Toki esim. blascon meikkivoidetta vastaavaa ei löydy, mutta en niin peittävää (enää) tarvitsekkaan.

Mun päivittäiseen meikkiin kuuluu Diorin Diorshow -ripsiväri. Käytän sitä aina, kun olen johonkin lähdössä. Sama toimii bilemeikkinä (tosin en ole juhannuksen jälkeen baarissa käynyt).

Meen yleensä salille suoraan töistä. Mulla on jumppakaapissa Dermosilin meikinpoistoliinoja, joilla pyyhin enimmät meikit pois, mut ripsivärin yleensä jätän... ois orpo olo ilman sitä :)

Arkena/töissä meikkiini kuuluu kevyt meikkivoide, peitepuikko, poskipuna ja ripsiväri. Vapaa-ajalla en yleensä käytä kuin ripsaria. Lancomen Hypnose on ehdoton suosikki! Baariin tms. lähtiessä käytän "arkituotteiden" lisäksi luomiväriä ja rajauskynää.

Oon aivan meikkifriikki, oon aina ihan onnessani kun joltain merkiltä tulee uudet kausimeikit tai joku uutuustuote. :)

Käytän ME-tuotteita lähes kokonaan. Tuotteet ei tuki ihohuokosia koska eivät sisällä mineraaliöljyhä ja sarja on täysin luonnonmukainen. Salillakin voi aika vapaasti hikoilla. :)

En halunnut aloittaa uutta threadia, toivottavasti joku löytää tänne vastaamaan mulle :)

Ois mielessä ostaa jonkinlainen eyeliner, mutta en yhtään tiedä, millainen olisi hyvä. Ylioppilasjuhlat on lauantaina ja sitä ennen pitäisi ehtiä harjoitella tekemään nätit rajaukset. Onko mimmeillä kokemuksia, että minkä merkkinen olisi hyvä ja/tai helppo levittää? Jos olisi vielä vedenkestävä ja suht halpa, niin olisi täydellistä! En haluaisi millään ostaa mitään surkimusta, jolla olisi suorastaan mahdotonta saada aikaan siistit rajaukset...

Ja tuleeko sillä Maybellinen eyeliner-kynällä yhtä tyylikästä jälkeä kuin siveltimellä? Luulisi että se olisi helpompi kuin sivellin.

Kokemuksia?

jos rahatilanne ei ole kauhean tiukka niin kanebon 38 on loistava. ei leviä vedelläkään pois mutta lähtee sitten yli 38 asteisella vedellä ihan itsestään suihkussa :) hinta jotain parinkympin päälle. halpis eyelinereita en suosittele mitenkään, ne sottaa tai häviää päivän mukana lähes aina mulla ainakin. varsinkin kun silmät on herkät niin pienikin kosteus sottaa.. olenki alkanu käyttään luomivärirajausta. eli kostealla pienellä siveltimellä mattapintaista mustaa luomiväriä niin on helppo laittaa ja kestää paljon paremmin. eikä leviä, ja jos tulee virheliike niin vanupuikolla lähtee hyvin ilman että tarvii varoa sotkemasta vieressä olevaa kohtaa. esim. isadoran musta luomivärinappi maksoi jotain reilu 10e ja kestäny mulla jo pari vuotta, siveltimen otin halpispaketista ja sekin on toiminut :)

Vaikka olenkin aika amatööri eyelinerin käyttäjänä, niin suosittelen silti: edullinen ja hyvä on Nivean Stay on eye pencil. Silloin kun itse käytän, niin tuota tai sitten tätä toista hyvää: Cliniquen Superfine liner for eyes, hiukan kalliimpi, muttei mikään älyttömän hintainen. Hintoja en muista, mutta kympin/ parin kympin hujakoilla taisivat olla....Ja vain harjoitus tekee mestarin...tuossakin lajissa:) Ehkä joku kokeneempi antaa vinkkejä samalla minullekin!

Wet'n'wild'n liquid eyeliner on ihan huippu ja naurettavan halpa! Tais maksaa ihan muutaman euron, alle viis euroa joka tapauksessa. En yleensä ostele näitä halpismeikkejä mutta kokeilin kun kaveri kehu enkä joutunu pettymään.

Itte teen välillä tuplarajauksen joka kestää hyvin: eka nestemäisellä eyelinerilla(mulla nyt YSL, se on paska ja kallis, älä osta) ja sitten toi edellä mainittu luomivärirajaus päälle.Luomenpohjustus ois hyvä tehdä alle niin kestää varmasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom