Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Minulla on aina kevyt meikki naamalla, kun liikun kotini ulkopuolella. Blascon meikkivoidetta ja huulipunaa sipaisen. Meikkaamiseen ei mene kauan, 5 minuuttia vain. Kulmat, silmien ja huulten rajaukset olen kestopigmentoittanut, joka nopeuttaa meikkaamista. Noin kuuden viikon välein kestovärjäytän kulmat ja ripset. Silmiäni en ehosta muuten lainkaan, koska silmäni ovat hyvin herkät ja ärtyvät meikeistä.

Eleonoora sanoi:
Kun täällä näkyy suht moni tekevän silmiin rajauksia (edes joskus), niin esitänpä sellaisen lisäkysymyksen, että suositteko yleensä ohutta vaiko leveää rajausta. Kun itseni mielestä leveä rajaus ei ole kovinkaan nätin näköinen, mutta suhteellisen moni kuitenkin tuntuu sipaisevan leveät rajaukset.

Mulla on yleensä aina rajaukset jos on meikkiä muutenkin. Teen rajauksen eye-linerillä, ja se on sellainen silmän sisänurkasta kapea, ulkonurkkaa kohti levenevä viiva... Enkä leveällä kuitenkaan tarkoita mitään sentin paksuista rajausta... Itseäni häiritsee, jos rajauksesta tulee liian paksu, silloin kostutan pumpulipuikon ja ohennan sitä. Silmien rajaamiseen on kuitenkin jo käsi vakiintunut aika hyvin, kun niitä on linerillä vuosikaudet vedellyt. Tietty silloin aina tulee vaihdeltua rajauksen tyyliä, muotoa ja leveyttä jos on muutenkin tarkoitus vaihtaa meikkityyliä, esim. jonnekin illanviettoon.

T.K. sanoi:
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin? QUOTE]

Ei tule ennen sali pestyä sitä vähäistä meikkiä pois. Meikkaan arkisin vähän, puuteria, ripsiväriä, luomiväriä ja huulikiiltoa, bileisiin sitten kunnolla :) Aamulla menee n. 5-10 minuuttia, kynsiä lakkaan vain merkkitilaisuuksiin. Käytän mitä sattuu meikkejä, osa halpiksia osa laadukkaampia.

Aamuisin menee noin 2 minuuttia meikkaamiseen. Ripsiväri, pikarajaus vaalealla ja peitepuikko kuuluu vakio varusteisiin. Salilla ei tule pestyä kyllä pois.. Viikonloppuisin en edes ajattele meikkaamista jos ei ole menoa töihin tai juhlimaan. Parhaita merkkejä ovat Nivea ja Lumene mutta muitakin on tullut testailtua.

Kotona lasten kanssa kun olen, on meikkaaminen tällähetkellä aika fiilis kysymys. Kevyen arkimeikin yleensä teen jos kerkiän, mutta lasten kanssa ulos ja kauppaan lähtö ei tuota ongelmia meikittömänäkään.
Töihin meikkasin lähestulkoon aina. Viihteelle en todellakaan lähde ilman puolentunnin salonkisessiota.
Lenkille ja salille en myöskään ala vartavasten meikkaamaan mutten meikkejä poiskaan pese jos sellaiset on naamassa.
Ja sitten ne kynnet....lakkaan aina kun ovat sen verran pitkät että on mitään järkeä lakata. Pureskelen kynsiäni nimittäin ja ovat muutenkin heikkoa tekoa. Taas tarvitsisi laittaa muovikynnet että pääsisi omatkin kasvamaan.
Niin ja siis tuo perussetti on meikkipuuteri, ripsari ja vaalea luomiväri sekä huulikiilto.

Mulla ei tosiaankaan ole MITÄÄN omia värejä naamassa ja ilman ehostusta näytän kalmankalpealta. Tututkaan eivät minua meikittömänä tunnista. En todellakaan tunne oloani "itseksi" ilman vähintään ripsaria, ja pakko tunnustaa että huitasen sitä vaikkakin vain lenkille (jos menen aamusta enkä ole meikannut ennen).

Olen huomannut että mitä enemmän ikää kertyy sen luonnollisempia värejä käytän. 15-22v kunnon nestemmäiset mustat rajaukset ja sumuiset silmät (mustalla tai harmaalla). Nykyään suosin ruskeita/kultaisia värejä(paitsi ripsissä).

Peiteaine (pienille näpyille ja MUSTILLE silmänalusille), kevyt meikkivoide, sipaisu puuteria, aurinkopuuteri, poskipuna, luomiaine, kynärajaukset silmille, kulmat, ripsari. Aamulla suunilleen 10min ja pysyy koko päivän, käytän päivänmittaan pari "puuteripaperia" poistamaan kiiltoa. Huulille sipaisen välillä väritöntä kiiltoa.

Uusi rakkauteni on merkki "MAC" jota ei valitettavasti suomesta saa. Muuten en ole merkkiuskollinen, kaikkea Lancomesta-Rubenstainiin-Lumeneen, tuote ratkaisee ei merkki (esim Lumenen aurinkopuuteri on mahtava mutta L. ripsarit eivät minulle sovi).

Keskustelunaihe on näköjään kaivettu vuodelta 2003, joten en jaksanut kaikkia viestejä lukea. Mutta ne jotka luin yllättivät minut sillä, että monet menee salille päivän meikeissä.

Vaikka meikkaankin säännöllisesti ja mielelläni, pesen meikit aina pois ennen salille menoa. Ihoni ärtyy helposti ja jos hikoilen meikit naamassa, niin seurauksena on tulehtuneita finnejä. Luulisi, että tämä idea pätee, vaikka iho ei reagoisikaan herkästi. Meikki tukkii ihohuokosia. Hikoilu tekee käsittääkseni hyvää iholle, kunhan huokoset ei ole täynnä pakkelia, eikä kasvoilla ole muutenkaan likaa (mitä kertyy päivän mittaan, varsinkin kaupungeissa).

Sori kun oon tosikko. :) Mutta tämä on kauneusvinkki!

Mä oon lopettanut uskomisen siihen, että meikki pilaisi ihon. Nykypäivän meikit on kyllä niin laadukkaita, että ne eivät tuki ihohuokosia. Mm. Kanebo ja Blasco on oikeen mulle ihotautilääkärin suosittelemia, koska ne antaa ihon hengittää ihan normaalisti sen meikin kanssakin. Omakohtaiset kokemukset on myös saaneet mut uskomaan ettei meikillä tai meikittömyydellä ole mitään vaikutusta mun ihoon. Joskus kun olen ollut reilun viikon ilman meikkiä, on iholle ilmestynyt pieniä näppyjä, ja toisaalta joskus kun meikiä on ollut naamassa päivittäin (myös liikunnan aikana) useita päiviä putkeen, on iho ollut aivan puhdas kaikista näpyistä yms. epätasaisuuksista. Ulkoilu tekee hyvää iholleni aina, oli sitten meikkiä tai ei. Aamulenkille en kuitenkaan ikinä meikkaa, kun menen kuitenkin pesemään hiukset sen pipo päässä hikoilun jälkeen...
Tottakai jollain voi iho ärtyä meikeistä, mutta se voi kyllä myös johtua siitä, että mitä meikkiä käyttää. Itsellä on aika herkkä iho, mutta oikeilla tuotteilla olen päässyt aika lailla pahoista ongelmista eroon.

Meikki suojelee ihoa saasteilta ja kylmältä. Eli siinä mielessä pakkasella ulkoiltaessa ihan ookoo, että on naamassa jotain suojana. Irtopuuterin pitäisi olla tässä erityisen hyvä, kun se pitää ihon pinnan kuivana.

Onhan noi nykyiset meikkivoiteet paljon parempia kuin aiemmat pakkelit. Mutta ainakin multa kosmetologi kysyi, kun tulehtuneita finnejä oli ilmaantunut, että harrastanko liikuntaa ja pesenkö naamani ennen sitä.

Mutta jos ei ole iho-ongelmia, niin tuskin kasvot menevät pilalle, vaikka urheilisi värivoiteet naamalla. Varmaan oma kokemus kertoo, miten asia on. :)

Mulla on käsitys, että kun kasvot ovat puhtaat ja hiki virtaa, niin se tekee hyvää iholle.

T.K. sanoi:
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?
Joskus (tätänykyä taas aniharvoin) aamulenkillä käydessäni riittää kun vetää lippiksen tosi syvälle päähän ja toivoo ettei tuttuja tule vastaan :D , mutta muuten käytän meikkiä aina. Se on tapa josta ei osaa luopua juuri missään tilanteessa ja väitän ehostavani ensisijaisesti omaksi ilokseni... Salille mennään yleensä työpäivän jälkeen ja meikkejä en ala treeniä varten pesemään. Laadukkaat meikit pysyvät treenatessakin ja silmämeikistä ainoa suosikki jo vuosia on ollut Kanebon 38C ripsiväri..ihan sama kuinka kovaa treenaat, se ei petä koskaan! Kestää myös itkut ja muutaman vuorokauden biletykset..on kokeiltu ja suosittelen!
Itse en muuten usko että meikkaamisella tai meikkaamattajättämisellä olisi vaikutusta ihon kuntoon..ennemmin pitäisi käyttää itselle sopivia ihonhoitotuotteita..ja niihin saa taas upotettua toisen omaisuuden!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täytyy myöntää, että en lähde ilman meikkiä töihin tai ylipäätänsä minnekään :D
Minäkin kyllä ennemmin myöhästyisin töistä, kun lähtisin albiinona liikenteeseen!
Tykkään meikkaamisesta ja muutenkin laittautumisesta. Minulle tulee siitä ainakin hyvä mieli ja varmempi olo, kun tiedän lookin olevan ok. Joskus jos tulee äkkilähtö esim. kauppaan, niin vedän kyllä Davidin lippiksen syvälle päähäni!

Aamulenkit ovat toki poikkeus, mutta siihen aikaan ei onneksi ole muita ihmisiä liikkeellä. Jos menen tekemään treenin aikaisin aamulla, niin en jaksa sitä varten meikata, mutta siinä tapauksessa toivon ettei salilla ole ristinsielua!

Käytän päivittäin meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, kulmissa väriä, luomiväriä, kajaalia, ja ripsiväriä. Pohjameikki tekee ihmeitä. Vihaan laikukasta ja punertavaa ihoa. Meikkaukseen minulla menee noin 15 minuuttia.

- Make up makes my day! - :lol2:

maki sanoi:
Täällä on kans yks naturelli eli meikkiä en oo koskaan käyttänyt, ainoastaan huulirasvaa. Ihon kyllä puhdistan päivittäin ja rasvauksen.
Huh! Luulin jo olevani ainoa, mutta onhan täällä sentään kanssahumanoideja. Ikinä en ole meikannut. Ja kyllä, olen töissä olen asiakaspalvelualalla. On sentään onneksi siunaantunut luonnostaan suht pitkät ja mustat ripset ja kohtuullisesti kulmiakin, joten en aivan olmilta näytä. En tosin viihdy rannalla rötköttämässäkään, koska palan nopeammin kuin raha uhkapelurilla ja turhaudun koko touhuun muutenkin viidessä minuutissa, joten vähän kalkkilaivan kapteenia kai muistutan.

(Toisaalta olisin meikissä varmaan yhtä outo ilmestys kuin vaikkapa hame päällä - siinä toinen never ever -juttu. Taisin pitää hametta viimeksi ala-asteen kolmannen luokan kevätjuhlassa (eli.. hnmm, neljännesvuosisata sitten?), eikä minua ole sen jälkeen hameeseen saanut edes kilon palasina. Sitä paitsi se oli aina tiellä puissa kiipeillessä! :D)

En minäkään lähde kotoa ilman meikkiä. Tuskin koskaan. Joskus postilaatikolla tai jonkin samankaltaisen matkan saatan taittaa ilman mitään pakkeleita, mut siinä se.
Meikkaan enemmän tai vähemmän, mut fiiliksen mukaan. Yleensä en päivän mittaan meikkejäni korjaile.
Ruutinina on meikkivoide ja puuteria, ripsiväri ja kulmien kunnostus sekä poskipuna. nykyään lähtee myös luomivärit, huulikiillot (joskus huulipuna, joka tosin vaatii enemmän tarkkaavaisuutta=aikaa) silmien rajaukset kun on enempi aikaa. Harvemmin huulten rajaukset ja muu pikkutarkka stailailu. Hiukset on päässä ja ne kampaan. Salille ei koskaan paljossa meikissä, mutta fiilarit päättää.
Tottumuskysymys tää meikkaus. Mut ilman meikkiä mä olen aneemisen vaalea ja haamun oloinen. haluan näyttää enemmän elävältä eikä pieni terve puna (tekopuna edes) poskilla haittaa, kun ripsetkin luonnollisesti katoaa muuten miltei olemattomiksi tyveiksi.

Mites on mimmit, käytättekö ryppyvoiteita, silmänympärysvoiteita, energiatippoja yms. kirkastamaan ilmettä? Itselläni on ahkerassa käytössä nuo (tai noh, ryppyvoidetta en käytä), liittyen tässä threadissa aiemmin mainitsemaani "luonnolliseen kauneuteen". Tavoitteenani on saada iho virheettömäksi ja kauniin ruskettuneeksi solalla ja edellämainituilla, jolloin ei mitään meikkejä edes tarvitse harkita käyttävänsä.

Tässä ilmoittautuu yksi silmänympärysvoiteen vannoutunut käyttäjä...mulla on kuiva iho, mistä johtuen on pakko käyttää pientä tehokeinoa...muuten saatan näyttää ikäistäni vanhemmalta :rolleyes:

Meikkaan kyllä (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) joka päivä, sillon naamaan lätkin ripsaria, puuteria ja peitepuikkoa.
Salila pyrin käymään aamusin, joten sinne meen ihan au naturell :D sama pätee lenkille lähtöön. Tietty joskus jos sali reeni menee iltaan, nii en ala erikseen pesemään meikkejä pois.
Muuten ei sen kummempia meikkejä tämän naaman kohentamiseen tarvi, sillon ehkä ku lähtee pippaloimaan tms. muihin tärkeisiin tapahtumiin, nii saatan sipasta luomiväriä tai eyelineriä.

Missukka sanoi:
Mites on mimmit, käytättekö ryppyvoiteita, silmänympärysvoiteita, energiatippoja yms. kirkastamaan ilmettä?

Nnnope, apteekin perusvoidetta levitän lärviini puhdistuksen jälkeen (joka tapahtuu halpahallista ostetulla kasvojenpesunesteellä). :D

Joskus harvoin saatan laittaa silmänympärysvoidetta, jos silmänaluset tuntuvat oikein kuivilta ja rasittuneilta. Pitäisi varmaan ostaa uusi silmänympärysvoide, kun entiset jämät lienevät jo aikaa sitten kuivahtaneet purkinpohjaan... :jahas:

Mä taidan kyllä oikeasti olla likimain huonoin mahdollinen asiakas kosmetiikkateollisuudelle :yybernaturalisti: :D

Perussettiin kuuluu puuteri, ripsari, poskipuna ja kulmakynä. Viihteellä lisätään aina luomivärit ja rajaukset, ja luomiväriä TAI rajauksia joskus muutenkin, jos on lepopäivä tai muuten vaan huvittaa meikata enemmän. Salille mennessä en meikkejä pois pese, sieltä tultaessakin vain silloin kun menen saunan kautta.

Olenkohan täällä ainut joka sitten tosissaan meikkaa ja aina :)
Ulos en todellakaan lähde ilman meikkiä ja aamumeikkiin kuluu ainakin puolituntia aikaa ja toiset 15min hiuksiin ( onneksi leikattu melko lyhyeksi, joten on helppo laittaa)
Olen varsinainen meikkien haalija ja rakastan meikkejä ja voisin ostaa niitä tonni kaupalla jos olisi rahaa.
Aamumeikkiin kuuluu ( mikä pätee ihan mihin tahansa muuhun päivään, jopa salille)
meikkivoide, puuteri, valokynä, poskipuna, kulmakynä, ripsiväri, kajaalit silmiin, luomiväri ( ei tosin aina, riippuu fiilarista), huulipuna ja huultenrajauskynä.
eli koko paketti ja aina!
Voisin sanoa että tämä on jäänyt vain elämäntavaksi.
Ja jos aamulla nukkuu pommiin ja ei kerkeä meikkiä paljoa laittamaan niin laitan ne töissä heti.
Turhaa....voi olla , mutta jäänyt tapa
Ja jos bilettää on menossa niin voitte vain kuvitella..... :D

Järkeilin kerran että jos miehetkään eivät yleensä pese lärviään millään muulla kuin vedellä niin miksen sitten minäkin säilyisi hengissä ilman että syytäisin himmeitä summia kosmetiikkafirmoille. Ehdin tehdä sitä pari kuukautta kunnes menin hehkuttamaan mutsilleni että arvaas mitä. Se oikein raivostui ja tyrkytti sylikaupalla tököttejä ja suostuin sitten kokeilemaan naaman kunnollista pesua kuukauden ajan.

Kävi tietenkin niin että hävisin tuon kinan kun lärvi näyttikin paremmalta kemikaaleilla hölvättynä. Sydämeni itkee verta joka kerran kuin rasvaan naamaani, olisi ollut niiiin siistiä voida sanoa viisikymppisenä että täti käyttää pelkkää vettä :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom