Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Meikkaan aika vähän, arkisin nopeasti meikkivoidetta ja kulmakynää, usein myös ripsaria mutta siinä se. Aikaa menee n. 5min. Jos tiedän olevani koko päivän kotona niin sitten ei mitään meikkiä. Salille kun menee illalla niin tulee yleensä se meikkivoide pestyä pois, tuntuu ettei oikein tee iholle hyvää hikoilla jos on meikkivoide tukkimassa huokosia.

Jos oon baariin lähdössä tai on muuta tärkeämpää menoa niin sitten tietysti vähän enemmän meikkiä. Oon kuitenkin aika huono meikkaamaan että eipä sekään mitään niin tyrmäävää ole. Meikit ovat näitä perus markettikamoja. Ja kynsiin en ole kyllä ikinä kiinnittänyt mitään huomiota, turhuuksia... ;)

Eipä tule tälläkään neidillä paljoa ulos lähdettyä ilman meikkiä. Tottumiskysymys aivan täysin. Aamulenkki taitaa olla ainut jolloin ei tule naamaan laitettua kuin kosteusvoide ja huuliin huulirasvaa (pirun kuivat huulet...). Arkimeikkiin kuuluu meikkipuuteri (sairaan hyvä Lumene, luovuin juuri Kanebosta kun löysin tämän ihanan halvan tuotteen), poskipuna, vähän vaaleaa luomiväriä, kajal (häivytän topsyllä) ja ripsari. Aikaa menee noin vartti. Kun meikkaamaan on tottunut, ja siitä tulee rutiini, ei siihen silleen edes kiinitä huomiota, ja olen samaa mieltä kuin vilmis ja smart, että se on kivaa! Kyllä sitä aika nuutuneelta näyttää ilman ripsaria...

Salille en siis pese meikkejä pois, ja hyvin ne on päässä pysyneet kovankin treenin aikana. Iltamenoihin lähtiessä käytän sitten enemmän aikaa tälläämiseen (30min<), ja se onkin yksi naisena olemisen ihanuuksia... :haart:

Meikkaan joka päivä, melkein aina sama setti. Pohjustus, rajaukset, ripsiväri, huulipuna tai kiilto. Käytän tuotteita sekaisin, mutta tärkeimpiin pohjustukseen ja huulipuniin satsaan enempi rahaa. Käytän Mac, shiseido, lancome, maybelline, mutta en ole erityisen merkkiuskollinen paitsi Macin suhteen.
Vähä samaa linjaa muiden kanssa salille meikkaamisesta. Eli en pese pois kun menen salille, mutten meikkaa sitä varten.
Ilman meikkiä on kyllä sellanen just heränneen olo.
Jostain kumman syystä, mulla on aina varpaankynnet lakattu muttei sormet :confused: .
Ihmisten meikkauksien ja lookin suhteen olen tosi suvaitsevainen. Tykkään katsoa kuinka eri ihmiset ilmaisevat itseään. Huoliteltu meikki on hiano, mutta chola look, mustine huultenrajuksine on ihan mega kans. Sitä kaipaankin suomeen että olis vähän eri tyylejä, eikä kaikilla sitä samaa mikä on just nyt muotia.

pakkiksen oma rekkalesbo ilmoittautuu. ;) Meikkaan baariin ja ehkä työhaastatteluihin. Arkena en meikannut edes asiakaspalvelutehtävissä, nykyisessä työssä sitten vedänkin sen päiväisissä retkuissa -mitä väliä, kun valtaosa työkavereista pukeutuu Snickerseihin.

Hiukset kampaan letille, niitä en ole ikinä edes värjännyt. Hajuvesiä en käytä. Varpaankynnet lakkaan kesällä.

Itselläni on jotenkin sellainen naama, että näytän hyvältä ilman meikkiäkin, meikin kanssa tuntuu että herätän liikaa huomiota. Jotenkin tuo kuulostaa kamalan itserakkaalta, en siis väitä olevani suuren luokan kaunotar mutta jotenkin minulla on sellaiset värit että tunnun pistävän silmään.

offtopicina jatkettakoon, etten myöskään käytä koruja, paitsi korvissa. Ne sitten yleensä ovatkin kuukauden vaihtamatta. :urjo:

Heh. Viimeksi meikkasin vuonna 1987, ja näytin luokkakuvassa ihan Star Trekin Spockilta! Kuvan nähtyäni tulin järkiini ja lopetin. Maailma pelastui :D !

Nyt tuntuisi kai superpervolta, lähes transulta, vetää pakkelia naamaan...kai se vähän samalta tuntuisi, kuin jos vetäisi kommandopipon päähän ennen kaupungille lähtöä. Kaikkeen tottuu, ja käytännöllisyys ennen kaikkea.

Tukkaa tuli joskus värjättyä, nykyisin sitä on niin vähän ettei kannata tuhlata aikaa sen vaakaraidotukseen.

Koruja on pari jonkin laatikon pohjalla, en vain enää muista minkä...sen sijaan pari tatuointia löytyy kyllä.

Minkäs sille tekee kun on niin upee, kombi ja kupee, ettei tartte sen kummemmin koristautua...

Mulla taitaa olla aika samat rutiinit kuin monella muullakin. Arkena ensin hyvä pohjustus, sitten ripsiväriä ja kulmat ojennukseen, poskille vähän aurinkopuuteria ja huulille rajaukset+kiiltoa. Ohuthuulisena suomalaisnaisena huultenrajauskynä on ihan ehdoton pakko... Jos on joku erikoisempi tapahtuma (bileet, treffit tjsp.) niin laitan myös silmiin rajaukset ja mahdollisesti luomiväriä. Perusmeikkiin menee aikaa n. 10 minuuttia, mikä on mun mielestä ihan ok koska ilman meikkiä olo tuntuu todella nuutuneelta. Kynnet lakkaan yleensä kerran viikossa, lakka pysyy yllättävän hyvin saliharrastuksesta huolimatta kun käyttää myös päällyslakkaa. Tosin sellaista kynsilakkaa en ole vielä löytänyt joka kestäisi säännöllisen saunomisen/uimisen.

Tähän samaan voisin kysyä vinkkejä ns. ehdottomista meikki/vartalotuotteista mitä olette löytäneet. Mun salitreeni sijoittuu useimmiten hyppytunneille kesken koulupäivän, joten treenin jälkeen ei ole paljoa aikaa korjailla meikkiä. En voisi esimerkiksi elää ilman Kanebon 38 C ripsiväriä, joka pysyy ripsissä vaikka 24 h (testattu on) ilman varisemista. Toinen välttämättömyys on YSL:n valokynä. Muuten käytän lähinnä Lumenen tuotteita.

Aikoinani olin töissä kaupassa ja joka aamu meikkasin viimisen päälle... suunnilleen hileet naamassa. Voitte vain arvata, että kun nykyinen elämänmenoni ei meikkejä vaadi, en todellakaan meikkaa. Entiset työkaverit eivät tunne kun nykyisin kuljen ilman meikkiä :hyper:

Mielestäni hyvä rusketus, hoidettu iho ja kestoväri ripsissä ja kulmissa riittää ulkoilevalle ja urheilevalle naiselle. Hiukset niin ikään saavat olla ammattitaidolla värjätyt. Kynnet pidän lyhyenä, mielestäni pitkät kynnet haittaavat kotitöitä ja ovat täysin turhat. Jos lakkaan kynsiäni, riittää väritön tai hyvin vaalea lakka, sen sijaan kesällä satsaan varpaankynsiin. Korujakaan en käytä arkena, vihkisormukset riittävät.

Juhliin sen sijaan laittaudun pitkään ja hartaasti. Meikkipakkini vetää vertoja ammattilaisten vastaaville. Värikosmetiikkaa minulla on hyvinkin eritasoisista sarjoista, mikä silmää ostohetkellä miellyttää. Lumenella on kivoja, suomalaiselle sopivia värejä. Tärkein meikkituotteeni lienee kuitenkin Joe Blascon meikkivoide, joka kestää illasta aamuun. Perus-ihonhoitoon käytän lähinnä Louis Widmerin tuotteita.

Salille tulee usein mentyä meikit naamassa, koska en viitsi työpäivän jälkeen niitä poiskaan pestä. Mutta jos oon menossa vaan salille, esim. viikonloppuisin, niin en sitä varten meikkaa, koska ei siitä reenin jälkeen olisi mitää jäljellä. Myöskin voin viikonloppusin hyvin mennä markettiin ihan au naturel.

Töihin meikkaan kevyesti lähes aina, vaikkei se oliskaan mitenkään välttämätöntä. Silloin tällöin on asiakastapaamisia tmv, mutta aika paljon tulee kökittyä vaan omassa huoneessa. Työkavereille tuskin on suurta merkitystä, miltä mä kahvipöydässä näytän. Perusmeikkiin kuuluu ripsari, väriä kulmiin ja meikkipuuteri. Huulipunan käyttöä en oo koskaan oikein hiffannut, ilmeisesti mä oon koko ajan joko syömässä tai juomassa, koska multa se kuluu pois alta aikayksikön. Varpaankynnet lakkaan kesäisin, että kehtaan pitää sandaaleja, koska mulla on juoksusta muutama varpaankynsi sininen (muutaman kynnen voi siis jättää lakkaamatta, jos käyttää sinistä lakkaa). Hiukset on tarkoituksella semmoset, että ovat ok ilman erityistä laittamistakin. Hajuvettä käytän, koska saan sitä yleensä aina avolta joululahjaksi.

Baariin tai juhliin lähdettäessä, mitä tapahtuu tosi harvoin nykyään, saatan ryhtyä hurjaksi ja laittaa vallan rajaukset ja luomiväriä silmiin. En oo kuitenkaan mielestäni mikään kovin hyvä meikkaaja, joten ylipäätään arastelen tehdä mitään erityistä ehostusta. Merkit vaihtelee Lumenesta, YSLään ja Lancomeen.

Salille menen usein suoraan töiden jälkeen, joten jos olen aamulla ehtinyt meikata, niin yleensä setti on kajal, ripsari, kevyt puuteri, poskipuna ja huulikiilto. Jos on aamulla kiire, niin en meikkaa ollenkaan...kulmat mulla on aina laitettu ja ne antaa jo perusilmeen. Jos lähden bilettään tms. niin sitten laitan kyllä kunnon pakkelit luomiväreineen ja meikkipuutereineen. Niin ja kynnet mulla on aina lakattu.

Meikkaan joka päivä, jos lähden jonnekin. Lähikauppaan voin mennä ilman meikkiä, mutta silloinkin yleensä kurkkaan peiliin sen verran, että hiukset ei ole sikin sokin ja ainakin kulmat on ojennuksessa. Taidan olla aika pinnallinen :nolo:

Normaaliin päivämeikkiin kuuluu Blascon meikki/peitevoide, Lumenen meikkipuuteri (koukussa jo vuodesta 1998), musta kajal, ripsiväri, ruskea kulmakynä, vaalea luomiväri ja jos naama näyttää tosi väsyneeltä, laitan myös silmän ulkonurkkaan tummaa luomiväriä. Useimmiten käytän myös huulipunaa+rajauskynää/joskus kiiltoa, siihen kun on kerran totuttanut itsensä, niin tulee sitten käytettyä aina. Lomalla ja viikonloppuisin saatan jättää välistä, mutta esim. töissä käytän sitä aina. Salille menen siinä meikissä, mikä sinä päivänä on sattunut kasvoilla olemaan - mutta viikonloppuisinkin sinne mennessä käytän kyllä vähintään ripsiväriä. Kynsissä käytän yleensä vaan väritöntä kovettavaa lakkaa, mutta välillä ihan värillisiäkin lakkoja. Tosi kausittaista tuo kynsien lakkaaminen. Tosin varpaankynnet on aina punaiset, peruja vaihto-oppilasvuoden ajoilta Jenkeistä, siellä piti jostain syystä aina olla :D.

Baariin lähtiessä meikkaan voimakkaammin: kajalin tilalle eyeliner, silmiin vaalean lisäksi vahvemmin tummaa luomiväriä, ja huuliin usein tummempi puna.

Vaikka meikkaankin joka päivä, ei peilin edessä aikaa kulu kuin 5-10 minuuttia. Mielestäni se on varsin kohtuullista. Tykkään näyttää siistiltä ja huolitellulta ihmisten ilmoilla, kotona voi sitten olla rennomminkin :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
faidra sanoi:
Meikkaan joka päivä, jos lähden jonnekin. Lähikauppaan voin mennä ilman meikkiä, mutta silloinkin yleensä kurkkaan peiliin sen verran, että hiukset ei ole sikin sokin ja ainakin kulmat on ojennuksessa. Taidan olla aika pinnallinen :nolo:

Vaikka meikkaankin joka päivä, ei peilin edessä aikaa kulu kuin 5-10 minuuttia. Mielestäni se on varsin kohtuullista. Tykkään näyttää siistiltä ja huolitellulta ihmisten ilmoilla, kotona voi sitten olla rennomminkin :)

Ei se mitään pinnallista ole, sinä vain pidät huolta itsestäsi ja huomioit näin myös kanssaihmiset. Vrt. lähikauppaankin edes jonkun näköinen kontrolli. Kun vertaan Suomalaisia ja esim. Italialaisia, niin suurin ero katukuvassa on juuri naisten ulkonäössä. En väitä, että Italialaiset olisivat kauniimpia tms. vaan he yksinkertaisesti näyttävät huolitelluilta ja siltä että pitävät huolta itsestään. Vaikka kyllä sieltä sitten niitä ylilyöntejäkin löytyy... ;)

Sitä ihmettelen kuin TE ehditte meikkaamaan nassun jopa viidessä minuutissa??!!??
Mulla kun toisinaan menee jo ripsien taivuttamiseen se 5 min, kun kahden peilin avulla aina katson ennen ripsarin laittoa, että kaikki ripset kaartuvat samansuuntaisesti... Eikä sekään aina auta :curs:

Smart sanoi:
Ei se mitään pinnallista ole, sinä vain pidät huolta itsestäsi ja huomioit näin myös kanssaihmiset. Vrt. lähikauppaankin edes jonkun näköinen kontrolli. Kun vertaan Suomalaisia ja esim. Italialaisia, niin suurin ero katukuvassa on juuri naisten ulkonäössä. En väitä, että Italialaiset olisivat kauniimpia tms. vaan he yksinkertaisesti näyttävät huolitelluilta ja siltä että pitävät huolta itsestään. Vaikka kyllä sieltä sitten niitä ylilyöntejäkin löytyy... ;)
Mun mielestä on vaan ihan hyvä, ettei suomalainen kulttuuri ole niin pakkomielteinen ulkonäön suhteen. Ketäs se haittaa, jos ei aina näytä niin hyvältä? Jotain kertonee asenteiden tientynlaisesta vinoutumisesta esim. Italiassa ko. maan hyvin korkea (ja jatkuvasti kasvussa oleva) kauneusleikkausten tekijöiden määrä...

faidra sanoi:
Tykkään näyttää siistiltä ja huolitellulta ihmisten ilmoilla, kotona voi sitten olla rennomminkin :)

(huom. tämä kommentti ei sitten ole millään lailla suunnattu Faidraa vastaan, vaikka hänen postiaan quottaankin, vaan on täysin yleisluontoista pohdiskelua.)

Mietin vain, missä vaiheessa "siisti ja huoliteltu ulkonäkö" on alkanut tarkoittaa meikkaamista, ja miksi? Itse kun käsitän sen tarkoittavan sitä, että sekä vaatteet että mimmi niiden alla ovat siistit, ehjät ja puhtaat, ja hiukset myös ovat siistit eivätkä sinne tänne hapsota. Myönnän kyllä auliisti, että olen imenyt tämän ajatusmaailman pitkälti kotoani, äitini on myös aina ollut au naturel-linjan vankkumaton kannattaja, jo työnsäkin takia (lastentarhanopettaja). Siinä olisi äkkiä pakkelit poskilla, kun lasten kanssa koko päivän touhuaa... :D

Kommentteja?

Täällä yksi, jonka oma perusväritys on niin valju, että joka aamu pakkeloin koko pärstän. Eräs exäni tuumasi aikoinaan, ettei mua lakanasta aamulla paljon erota kun on niin valkea naama..mikä kyllä pitää paikkansa. Jopa lasten kanssa kotona ollessani meikkasin, toki joskus vietän päivän ihan meikittömänä, mutta aika harvoin. Ja syy on ihan se, että tunnen olevani oma itseni vasta, kun on hieman saanut väriä naamaan ja meikkaan ihan viihtyäkseni oman itseni kanssa.
Pidemmän aikaa ilman meikkiäkin pärjään jos on pakko; vietin 11kk armeijan harmaissa, enkä siellä todellakaan meikannut. Samaten etelän lämmössä viiletän ilman meikkiä saadakseni kunnon rusketuksen, noh, ehkä jotain vedenkestävää ripsiväriä saatan sutaista aamulla. Salille menen meikit naamassa ja lippis päässä :)
Olen myös harkinnut, että rahatilanteen salliessa voisi ajatella kulmakarvojen ja kajalrajauksien tatuoimista, niin ei ihan hirveä savotta joka aamu olisi meikatessa ja yleisilme olisi vierkeämpi jopa ilman meikkiä.

Gillyanne sanoi:
Mietin vain, missä vaiheessa "siisti ja huoliteltu ulkonäkö" on alkanut tarkoittaa meikkaamista, ja miksi?

Hyvä kysymys. Hyvin usein sitäpaitsi meikattu laitettu daami ei todellakaan ole siisti ja huoliteltu; katsokaa vaikka kaikkia ylimeikattuja eläkeikää lähenteleviä tätejä, jotka kuvittelevat voivansa meikata edelleen samalla tavalla kuin 60-luvun lopulla -mustaa kokkareista ripsaria, meikkivoiteet, huulipuna ja luomiväri möykkyinä rypyissä. Tai teinityttöjä, jotka hieman kenties liioittelevat. Minusta huoliteltu meikki on sellainen, että ajattelee: "Eihän tuolla ole kuin ripsiväriä, miten se voi näyttää noin hyvältä" -tuloksen aikaansaamiseen sitten saattaa mennäkin puolen tuntia. :D

Edelleen, ihminen on siisti ja huoliteltu kun hän itse ja vaatteet ovat puhtaat ja ehjät ja tukka ei ole takussa. Arkielämään riittävän siisti ja huoliteltu voi mielestäni varsin hyvin olla farkuissa ja villapaidassa.

Sitten toiset ihmiset näyttävät luonnostaan siisteiltä, toiset homssuilta, eikä pukeutuminen/meikki aina isommin auta.

S-T sanoi:
Mun mielestä on vaan ihan hyvä, ettei suomalainen kulttuuri ole niin pakkomielteinen ulkonäön suhteen. Ketäs se haittaa, jos ei aina näytä niin hyvältä? Jotain kertonee asenteiden tientynlaisesta vinoutumisesta esim. Italiassa ko. maan hyvin korkea (ja jatkuvasti kasvussa oleva) kauneusleikkausten tekijöiden määrä...

Tätän mä just tarkotin niillä ylilyönneillä. Jotkut menevät aina asioissa liian pitkälle. Tosin mulla ei henk. koht. ole mitään sitä vastaan jos joku käy kauneuskirurgin vastaanotolla.
Ja jos Italia on muka paha vinoutuneine asenteineen, näkisittepä Brassit! Olen siirtymässä pienemmästä pahasta hurjempaan :D .

Huoliteltu olkonäkö ei todellakaan tarkoita meikkaamista. Se voi olla hoidettu iho, siistit puhtaat ( kantajalleen sopivat, parhaita puolia korostavat) vaatteet, hyvä leikkaus hiuksissa, huolitellut kulmakarvat, jne. Tähän vaikuttavat myös monet muut asiat kuten ryhti, kävelytyyli, puhetapa ( naisilla joka toinen sana ei ala V:llä). Itse kiinitän erityistä huomiota ihmisten hampaisiin, niistä näkee kuinka hän itseään muutenkin hoitaa.

Ja kuten tuosta maailman kaunein nainen threadista ollaan nähty, meillä jokaisella on omanlainen käsitys kauneudesta ja nämä ovat ehdottomasti makuasioita. Kauneus on katsojan silmässä, siitä olen ihan varma!
Hyvin käyttäytyvä, sinut itsensä kanssaan oleva, itsevarma nainen, on varmasti kaikkien mielestä kaunis.

Smart sanoi:
Tätän mä just tarkotin niillä ylilyönneillä. Jotkut menevät aina asioissa liian pitkälle. Tosin mulla ei henk. koht. ole mitään sitä vastaan jos joku käy kauneuskirurgin vastaanotolla.
Ja jos Italia on muka paha vinoutuneine asenteineen, näkisittepä Brassit! Olen siirtymässä pienemmästä pahasta hurjempaan :D .

Huoliteltu olkonäkö ei todellakaan tarkoita meikkaamista. Se voi olla hoidettu iho, siistit puhtaat ( kantajalleen sopivat, parhaita puolia korostavat) vaatteet, hyvä leikkaus hiuksissa, huolitellut kulmakarvat, jne. Tähän vaikuttavat myös monet muut asiat kuten ryhti, kävelytyyli, puhetapa ( naisilla joka toinen sana ei ala V:llä). Itse kiinitän erityistä huomiota ihmisten hampaisiin, niistä näkee kuinka hän itseään muutenkin hoitaa.

Ja kuten tuosta maailman kaunein nainen threadista ollaan nähty, meillä jokaisella on omanlainen käsitys kauneudesta ja nämä ovat ehdottomasti makuasioita. Kauneus on katsojan silmässä, siitä olen ihan varma!
Hyvin käyttäytyvä, sinut itsensä kanssaan oleva, itsevarma nainen, on varmasti kaikkien mielestä kaunis.

Piste ja aamen, täysin samaa mieltä.

Smart sanoi:

Päätin just maanantaina lopettaa meikkaamisen kokonaan! Ripset taivutan ja laitan ripsaria (että sillä tavalla kokonaan), mutta kasvoille vaan rasvaa ja eiku menoks! :D Pidän sitten muilla tavoin, kuten yllä lueteltu, itsestäni ja ulkonäöstäni huolta.

Ihan totta, tuntuu että meikkaaminen mun tapauksessa aiheuttaa niitä iho-ongelmia, vaikka olisi kuinka hyvät aineet ja puhdistusmetodit. Ylenpalttinen puhdistaminenkin oli varmasti syynä, ja hormonikierto, mutta nyt olo on niin vapautunut! Aah :haart:

Juhlimaan lähtiessä on sit eri asia, illanviettoon kuuluu aina semmonen parin tunnin fiilistelymeikkaustukanlaittosessio... Mutta se on niin harvoin kun tulee sellasia iltoja.

Muutama vuosi tossa meni meikkien kaa läträtessä, nyt palaan vanhaan ja ihanaan elämään, almost naturaaliksi, hehhee!

Naturalistina täälläkin meikkien suhteen. Tosin joinakin päivinä voin vähän puuteria sipasta, jos lätty kiiltää liikaa. Ja ripsien taivutus ilman ripsarii on kans ok. Mun ensisijainen vaatimus meikeille on, että niitä ei ole testattu eläimillä. Vaikken mikään kettutyttö olekaan, niin musta on äärimmäisen kuvottavaa mille kaikille eläimiä yhä altistetaan vain sen vuoksi, että naiset voivat tehdä itsestänsä "kauniimpia". Smartin kanssa siis samoilla linjoilla, huoliteltu ulkonäkö ei tarkoita meikkaamista.
.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom