Massiivinen bulkkaus - 1- vai 3-jakoinen treeni?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Välillä voi olla vaikea seurata sitä paljonko kuluttaa. Syöt vaan paljon niin kyllä se siitä. Sitten punnitset vaan itteäs jolla varmistat, että on tullut syötyä tarpeeksi. Vähän samalla katsoo peilistä ettei mikään jouluporsas hymyile sieltä takaisin.

Jos et osaa päättää kumpaa treeniä lähtisit vetämään niin voithan puolessa vuodessa kokeilla molempia. Lähde vaikka liikkeelle yksijakoisella tykittelet sitä 3kk ja jos rupee maistumaan puulta niin kokeile 3-jakoista. Täytyy myös muistaa, että treenien vaihtelu ei aina ole mikään hyvä juttu kehityksen kannalta. Tosin jos et ole ennen pahemmin treenaillut ja eri jaoista ei vielä ole kokemusta niin tekis aikaisemmin mainitulla tavalla.

Hiape, niin tuohan on se arcin ohjelma linkkeineen siitä aloitteluthreadista? Jep tuo on hyvä.

Itse aloitin samalla ohjelmalla ja 60kgstä kesti puolisen vuotta nostaa kuutisen kiloa kun veteli +300kcal ruokailulla. Enkä syönyt kreatiinia joten ei ei ole mitään pöhöä. Joten unohda se +1500kcal ellet halua pelastusrengasta.

edit: Toki jonain päivinä tuli syötyä ihan helvetisti liikakaloreita mutta ei se nyt pari päivää viikossa haittaa että menee syömään kilon burgerin tjs :)

Ehdottamasti IMO HST ohjelma massiiviselle bulkillesi. Se ainakin pitää pahimmat läskimakkarat poissa, vaikka menisi isoillakin kaloreilla, on nimittäin todella kuluttavaa ja tehokasta

Sori nyt vaan, mutta +1500 kcal ei mitään järkeä! Massiivinen voi olla kahdella tavalla: 1) lihaksikas tai 2) läski. Mietipä nyt ihan itse, kumpi haluaisit mieluummin olla.

kuinka helvetin pieni jätkä oikeen oot jos kulutus on 2000 kcal päivittäisten askareiden ja salitreenin kanssa !?!?

meitsi ku bulkkas niin se oli 6000 kalorii päiväss, 10kg tuli kahessa kuukaudessa massaa ja mukavasti lihasta, tosin helvetisti läskiäkin. Mutta se ei ole ongelma sillä läskit ropisee kuukaudessa pois jos inahdankaan juoksemisen tapaisest. niin hc-laiska aineenvaihdunta on.

Järki hoi, äly älä jätä...

En usko.

Joo, melko varmalta mutu-pohjalta sanoisin, että sulle kasvaa maha. Jos olet vielä muuten hoikka, niin ei ole kivaa kun hirveä kessi pönöttää keskellä kroppaa.

Tarpeeksi kuormittavaa 1-jakoista suosittelisin, mutta tosiaankin vähemmillä kaloreilla.

181/60.

Ja tarkoitus ei ole vetää kesään asti +1500ckalilla, vaan saada paino nousemaan sinne edes yli 65:en, mieluummin 70 kilon paikkeille. Siinä vaiheessa sitten vähennetään syömistä. Jos jotain minun friikkiprojektini enemmän kiinnostaa, niin tässä vielä päivän ruokailut, mistä se +1500ckal tulee:

Syö kaloreita mieluummin nousujohteisesti, kuin noin. Tuolla tavalla kalorit menettävät tehonsa, etkä saa aikaan tasaista kehitystä. Eli syö sen verran, että paino nousee. Välillä kyllä kannattaa syödä vaikka viikko tai kymmenen päivää vähän vähemmän, ja antaa painon jopa aavistuksen pudota. Näin läskiä tulee pitkällä tähtäimellä vähemmän. Lihasta on helpompi saada, kun ei totuta itseään hulluihin kalorimääriin.

Minä laittaisin tuohon dieettiin selvästi enemmän rasvaa.

181/60.

Ja tarkoitus ei ole vetää kesään asti +1500ckalilla, vaan saada paino nousemaan sinne edes yli 65:en, mieluummin 70 kilon paikkeille. Siinä vaiheessa sitten vähennetään syömistä. Jos jotain minun friikkiprojektini enemmän kiinnostaa, niin tässä vielä päivän ruokailut, mistä se +1500ckal tulee:

Aamupala n. klo 8.00:
- 80g kaurahiutaleita ja 2 lasia maitoa (puurona)
- 2 siivua (80g) ruisleipää (levitettä ja leikkeleitä ei laskettu mukaan)
- 1 kuppi kahvia
- 2tl rypsiöljy

Palautusjuoma treenin jälkeen n. klo 11.00:
- 100g Mass Blast
- 30g Hera80
- 5g kreatiini

Lounas n. klo 13.00:
- 160g riisiä
- 200g jauhelihaa (kastikkeena)

Välipala n. klo 17.00
- 2 siivua (80g) ruisleipää
- 200g Ingman mustikkajogurtti
- 1 banaani

Päivällinen n. 19.00
- 150g pirkka makaroni
- 200g jauheliha (kastikkeena)

Välipala n. klo 17.00
- 2 siivua (80g) ruisleipää
- 200g Ingman mustikkajogurtti
- 1 banaani

Käytännössä nuo ateriat vaihtelevat, ei joka saatanan päivä voi syödä riisiä tai makaronia ja jauhelihakastiketta, tosin töissä on eväänä aina jompi kumpi, päivällinen tai lounas. Myöskään lepopäivinä en palkkaria vedä, jolloin korvaan sen maitorahkadrinkillä.

Mutta joo, täytyy tarkemmin katsoa noita ohjelmia. Varmaankin ainakin aloittelen nyt 1-jakoisella ja siirryn ehkä sitten myöhemmin 2-jakoiseen.

Jos tarkoituksesi on kasvattaa lihasmassaa, kannattaa lisätä aamupalaan ja välipaloihin proteiinia...

Sori nyt vaan, mutta +1500 kcal ei mitään järkeä! Massiivinen voi olla kahdella tavalla: 1) lihaksikas tai 2) läski. Mietipä nyt ihan itse, kumpi haluaisit mieluummin olla.

mutta entä jos kaverilla on nopea tai jopa todella nopea aineenvaihdunta?silloinhan siinä on hyvinkin järkeä.
ei välttämättä ole,mutta voi olla.aika paha sanoa tuntematta tapausta.
että kokeilee vaikka kuukauden sillä +1500kcal ja jos näyttää että läskiä kertyy liikaa niin tiputtaa niitä kaloreita,jos ei niin sitten jatkaa taas vaikka sen kuukauden ja kattoo mikä sitten on tilanne.tossa kuukaudessa ei nyt niin hirveästi sitä fläsää ehdi kertyä,että ihan hyvin voi mun mielestä kokeilla,eikä tyrmätä suoralta kädeltä.

Olisiko ollut T-Nationissa hyvä artikkeli, missä kirjoittaja kertoi yhden syyn epäonnistuneisiin ja päälle jääneisiin sikabulkkeihin: rasvaprosentin pysyessä tietyssä välissä varsinkin kokemattoman bodaajan on lähes mahdotonta arvioida fläsän kertymistä pelkän peilikuvan avulla. Siinä on sitten kiva seurailla painon kertymistä ja tehdä optimistisia oletuksia lihaskasvusta, kun peilikuva ei oikeastaan näytä ihraisemmalta.

Sitten siinä vaiheessa kun itse huomaa fläsää kertyneen, niin sitä onkin salakavalasti tullut kilokaupalla enemmän kuin olisi uskonut ja palikoiden näkymiseen on jo pitkä matka.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olisiko ollut T-Nationissa hyvä artikkeli, missä kirjoittaja kertoi yhden syyn epäonnistuneisiin ja päälle jääneisiin sikabulkkeihin: rasvaprosentin pysyessä tietyssä välissä varsinkin kokemattoman bodaajan on lähes mahdotonta arvioida fläsän kertymistä pelkän peilikuvan avulla. Siinä on sitten kiva seurailla painon kertymistä ja tehdä optimistisia oletuksia lihaskasvusta, kun peilikuva ei oikeastaan näytä ihraisemmalta.

Sitten siinä vaiheessa kun itse huomaa fläsää kertyneen, niin sitä onkin salakavalasti tullut kilokaupalla enemmän kuin olisi uskonut ja palikoiden näkymiseen on jo pitkä matka.

Viittaat varmaan tähän:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956

Juurikin tuo artikkeli. Minusta tuossa on ihan tarpeeksi perusteita jättää turha ylensyönti pois. En ota kantaa ihmisten yksilöllisiin eroihin, mutta kyllä ainakin itse kokeilisin aika pitkään maltillisia pluskaloreita ennen kuin uskoisin kehittymisen vaativan hullua mättämistä.

Juurikin tuo artikkeli. Minusta tuossa on ihan tarpeeksi perusteita jättää turha ylensyönti pois. En ota kantaa ihmisten yksilöllisiin eroihin, mutta kyllä ainakin itse kokeilisin aika pitkään maltillisia pluskaloreita ennen kuin uskoisin kehittymisen vaativan hullua mättämistä.
Niinno tätähän tässä ollaan vissiin yritettykin sanoa kokoajan... Threadin aloittaja meinasi vetää +1500kcal mutta sitten toppuuteltiin että kokeileppas ensin vaikkapa +500kcal.

Jos muuten mentäisiin tuon "The Truth About Bulking" artikkelin kalorimäärien mukaan, niin "Talakanpinskelin" olisi syötävä (oletetaan että rasva% 60kg jannulla vaikkapa 10%)...

:D Ei meinaa artikkelin taulukko riittää kun tulee niin vähän kiloja (NO OFFENSE, MATE!)

Lean Body Weight ~120 lbs

Caloric Intake to Support Optimal Growth 2455kcals ~2500kcal

Joku laskuri voisi antaa pelkäksi kulutukseksi 2500kcal? Ei kai sentään 60kg hemmolle?

EDIT: Berardin Massive Eating Calculator antaa kevyellä aktiviteetti tasolla, keskimääräisellä proteiinimäärällä ja yhdellä 60min vapaapaino treenillä 3061kcal! Mutta se onkin massive eating... varmaan juuri sitä mistä tuo Thibaudeau varoittelee...

Paljonko muuten threadin tekijä itse kuvittelee kulutuksekseen?

Paljonko muuten threadin tekijä itse kuvittelee kulutuksekseen?

En osaa yhtään sanoa, Kalorilaskurin mukaan se on vähän päälle 2000ckal (päätellen siitä, että kasvamiseen sisältyvät kalorit ovat 2444ckal).

Proteiinia tuosta minun ruokavaliosta tulee muutenkin yli 200 grammaa, joten en viitsi lisätä aamupalaan enkä välipaloihin enempää, 60 kiloiselle muutenkin aika paljon proteiinia tuossa.

Ja koska en ole ikinä juurikaan lihonut, voi hyvinkin olla, etten osaa pelätä sitä läskin kertymistä. Ihmettelen kylläkin, miten tuosta minun ruokavaliostani voi edes tulla noin paljon kaloreita ja muita ravintoaineita. Eihän siinä ole kuin aamupala, palkkari, kaksi ateriaa ja kaksi välipalaa. Kuusi ateriaa (joista vain kaksi sellaisia kunnon lämpimiä ruokia) yhteensä, sehän nyt on sen vähimmäismäärä mitä yleensä suositellaan jos kasvaa haluaa. Ehkä se sitten vaan johtuu tuosta että annokset ovat aika isoja.

No enpä voi minäkään tuollaista bulkkia suositella jos ei tosissaan halua sitä läskiä reilusti lihaksen ohessa. Joku 500-1000 kcal plussalla riittää hyvin ja tota tonnia ei mielestäni kannata kovin lähelle edes mennä. Eikös sitä ole tutkittukin että yli tuon 500 kcalin meno ei merkittävästi enää lihaskasvua lisää, mutta läskiä tulee senkin edestä sitten.

Kaikkein parasta on että nostaa kaloreita 1500 ja treenaa 1000 edestä. Melkoinen homma vain treenata 1000 kcal verran päivässä. Joutuu juoksemaan aika paljon. :D

Olen jo pitempään ihmetellyt että mistä tämä 500 kcal absoluuttinen raja on peräisin? Eli alle 500 kcal niin lihakset ei kasva (ehkä jopa pienenee) ja jos yli menee niin jokainen gramma tulee läskinä navan ympärille, tarkkaa hommaa. Olisi hauska nähdä jotain oikeita tutkimuksia aiheesta (tutkimuksella en tarkoita sitä että joku oikeasti lihaksikas ihminen näin väittää)?

Threadin aloittajalle: Anna mennä vaan, sano muut mitä tahansa.

Jos nyt unohdetaan lukujen kanssa hifistelyt, niin näyttääkö tuo minun aiemmin postaamani ruokavalio silmämääräisesti siltä, että kokoiseni kaveri saattaisi sillä kesään mennessä kasvaa jonkin verran? Kalorilaskurin mukaan siinä tosiaan on kalorit 3700ckal, proteiinit reilu 200g, hiilarit 480g ja rasva 100g. Mutta käytännössä nuo eivät aina täyty, koska en voi syödä päivästä toiseen noin yksipuolisesti, enkä jaksa joka päivän lopuksi erikseen laskea mitä olen syönyt.

Tein myös nyt sen 1-jakoisen ohjelman, aika pitkälti tuon yhden aloittelijaketjun perusteella. Teen 1-jakoisella nyt pari kolme kuukautta ja katson mitä tapahtuu. Jottei kävisi tylsäksi ja yksitoikkoiseksi, tein kaksi erilaista ohjelmaa, joissa on vähän eri liikkeet, tulee ainakin keskiviikon treeni vähän erilaiseksi. Huomauttaakaa jos jotain pahoja virheitä on. En ole toistomääriä merkannut, mutta ne ovat kaikissa liikkeissä 8-10:

Kyykky 2x
SJMV 2x
Pohkeet istuen 2x

Leuanveto 2x
Kulmasoutu tangolla 2x

Penkki 2x
Vipunostot sivulle 2x

Narupunnerrus 2x
Hauiskääntö myötäotteella 2x

Vatsat 2x

-

Jalkaprässi 2x
Jalkojen koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x

Ylätalja 2x
Kulmasoutu käsipainoilla 2x

Ristikkäistalja 2x
Pystypunnerrus 2x

Ranskalainen punnerrus KP 2x
Hauiskääntö KP 2x

Vatsat 2x

Lisäksi treenaan syviä vatsalihaksia päivittäin muutamalla pidolla, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom