Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Menee jo liian vaikeaksi.

Esim. eräs kaverini on minua paljon isompi, ei kuitenkaan mitään läskiä, ja pari kertaa käynyt salilla nostelemassa. Nyt kun itse olen käynyt salilla ja saanut lihasta olen eri näköinen, vaikka olen pienempi. Tietysti tämä kaveri on iso jo luonnostaan. Niin tarkoitin, että pystyisi kasvamaan samannäköiseksi, isoksi, mutta ei mitään näkyvää lihasta. Näkyvällä lihaksella tarkoitan esim. hauista, joka näkyy selvästi, ja esim. rintalihaksia, jotka työntyy ulos.

Kokonaisvaltaista tarkoitan sillä, että esim. koko käsi kasvaa samaa tahtia, ei kuitenkaan läskillä. Esim. hauis kasvaa ja sen ympärys myös, ei kuitenkaan läskillä. Tällöin ei näkisi, että tätä hauista olisi treenattu. Eli koko kroppa kasvaa ilman läskiä ja pullistuvaa lihasta.

Eli tyyppi, joka on jo luonnostaan iso, näyttää täysin erilaiselta, kuin kukkakeppi, joka kasvaa samankokoiseksi lihasta treenaamalla. Harmittaa vain se, että lihas kasvaa vain sillä tietyllä tavalla, eikä kroppa täten kasva kokonaisvaltaisesti. Lihasten ympärys kun ei kasva ilman läskiä.

Mutta kukaan ei ole kertonut, mitä liikkeitä tai ohjelmaa tarvitaan tuohon kyseiseen kuntoon päästäkseen.

Voi hyvä jumala. Tässä on moni jo sanonut tämän, mutta kerrataan nyt vielä:

Aikuinen kroppa voi kasvaa kahdella tavalla: lisää läskiä ja lisää lihaksia. Luustoon ei voi enää vaikuttaa. Se miksi se sun kaveri on "iso" ja "tasapaksu" johtuu siitä, että sillä on paljon molempia (lihasta ja läskiä) ja sillä on lapsena geenien ohjaamana kasvanu tietynlainen luusto. Sillä ON lihakset siellä läskin alla. Se on luonnostaan roteva, mikä tarkoittaa että löytyy sekä lihasta että läskiä - läskimahavaikutelmaa ei synny kun ne ovat sopivassa suhtessa. Lihakset ei pullistu sen takia, että lihasten päällä oleva rasva poistaa lihaserottuvuuden. Jos se diettaisi rasvat alemmaksi, niin johan lihakset pullistelisi.

Rotevaan kuntoon pääsee kasvattamalla ajan myötä lihaksia ja pitämällä huolta, että mukana tulee koko ajan rasvaa. Tuntuu, että sun ongelma on siinä, että sä olet luonnostasi (l. geenit) vähärasvainen ja "kevyt", et ole koskaan harrastanut mitään sellaista joka olisi luonut tuollaisen rotevan lihasperustan ja nyt odotat tuloksia heti. Tässä puhutaan 5-10 vuoden projektista: ihan raskaita perusliikkeitä (kyykky, penkki, maastaveto, soutu, leuat) työkuormaa kasvattaen ja paljon ruokaa.

No nyt selkis meikäläisellekki.

Aika hoikka olen aina ollut ja nyt on tietysti kova työ päästä hyvään kuntoon. Ihan lenkkeilyllä, salilla, ym.

Noita perusliikkeitä teen, olen tehnyt 6 eri liikettä, onko periaatteessa mitään rajaa kuinka monta liikettä yhdellä treenikerralla kannattaa tehdä? 7-8 liikkeeseen pääsisin suht hyvin.

sitten kannattaa ajatella sitäkin että moni tekee kaikkensa ollakseen sen näköinen että lihakset näkyy ja näyttää treenatulta. mitä iloa siitä on että on lihasta, mutta ei mitään kovin massiivisia, ja sitten vielä rasva peittää nekin vähän että näyttää tasapaksulta tavikselta. mä ainakin jos käyn salilla, haluan myös näyttää siltä, vaikka olisinkin hoikka. kannattaa käyttä hyväksi jos pysyt luonnostaa helposti rasvattomana. tai lähetäpä tänne kuvia niin muut voi katsoa onko sun kuva itsestäsi vähän vääristynyt.

Isoa lihasmassaa yritän saada aikaan, mutta siihen tietysti kuluu aikaa. Nythän näytän aika laihalta tyyypiltä, jolla on lihasta, rasvaa on jonkun verran, mutta ei kauheasti.

Itsellä rasvan määrä saa lihakset näyttämään isommilta kuin ne ovat. Lihas nostaa rasvaa "ylöspäin", jolloin syntyy harhakuva. Esim. käsivarsissa on aika paksu läskikerros, hauiksenkin pystyy painamaan alaspäin (muutenkin "löllöä"). Tässä tapauksessa syntyy harhakuva lihaksikkaasta käsivarresta. Kaikki pullistunut "lihas" on todella löysää massaa.

Periaatteessa läskiä on kertynyt paljon, mutta esim. treenin ollessa pielessä lihas ei ole kasvanut.

No periaatteessa jos lihasta jännittää, niin se on tietysti aika kovaa. Mutta muuten aika löllöä. Johtuen varmasti vähäisestä treenaamisestakin (vajaa 5 kk). Mutta kuitenkin esim. käsivarressa olevaa "pullistunutta" lihasta kokeilee tietyistä kohtaa, niin löysää läskiähän se on.

Mutta jos rasvan määrää pienentäisi, niin varmasti lihakset näyttäisivät pienemmiltä. Ts. erottuisivat selkeämmin. Mutta ainakin omasta mielestäni tuo rasvan määrää laittaa noihin lihaksiin vähän "ekstraa".

:anssi:
rasva ei saa lihaksia näyttämään isommilta. ja muutenkin puhut sekavia...
Lihasten sisäiset rasvavarastot voivat tosin vaihdella kooltaan ja osa lihaksen kasvustakin johtuu puhtaasti rasvan lisääntymisestä. En sitten tiedä millä tasolla tuo näkyy ulospäin.

Ok.

Mutta kuitenkin sarjapainot on noussu suht paljon, ja olen syönyt aina kun on ollut mahdollista. Eli eiköhän se tästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tottakai lihas on lepotilassa "löysää löllöä". Sitten on tehnyt jotkut kovat sarjat niin lihakset tuntuvat kovilta, koska sinne on pakkaantunut verta ja nestettä rasituksen vuoksi.

Ok.

Mutta kuitenkin sarjapainot on noussu suht paljon, ja olen syönyt aina kun on ollut mahdollista. Eli eiköhän se tästä.
Noniin hyvä. Siitä se lähtee :thumbs:.

Näihin keskusteluihin viitaten. Vituttaa kantaa näitä siimoja mukana. Ei ole paljoa lihasta, mutta ei rasvaakaan. Tuntuu, että joka jampan käsivarsi on 2x omani.

Noh, olen lyhyt joten puolustaudun sillä, että olen pieniluinen :D
Luut painaa ihan jonkun pari kolme kiloa, joten huono puolustus ;)

Mites muuten, kun en pääse salille nyt koko kesänä? Liikuntahalli on suljettuna syksyyn asti, kotona on tanko ja painoja 50 kiloon asti. Penkkipunnerrusta en siis voi tehdä.

Hauikset, kulmasoutu, pystypunnerrus, ym. tuollaiset pystyy tekemään jonkin matkaa. Kyykytkin jää tekemättä.

Kesätyö on kuitenkin fyysistä hommaa (varastohommia), siirrellä laatikoita, jne. Kesällä käyn myös kalassa, eli soutelen paljon. Soutuliikettä pääsee tekemään siinä.

Mutta mites toi penkki ja kyykyt? Leuanvetokin on siinä ja siinä, pääsenkö tekemään.

Mutta mites toi penkki ja kyykyt? Leuanvetokin on siinä ja siinä, pääsenkö tekemään.
Jos nuo painot riittävät, niin lattiapunnerrusta ja pystypunnerrusta seisten voi tehdä hyvin. Hack kyykky tai rinnalleveto+etukyykky tekee myös jotain takakyykyn korvikkeena.

Päätin sitten eilen, että lopetan koko salitouhun ja alan ettimään jotain muita harrastuksia.

Tossa eilen kateltiin kavereiden kanssa ja verrattiin minua niihin, jotka eivät salilla käy. Oikeastaan mitään eroa ei ollut. Sama laiha ja hoikka kuin muutkin.

Eilinen paino oli 65,1. Jälleen 400 grammaa vähemmän kuin vajaa kuukausi sitten. Treenipainot nousseet sen takia, koska olen vähentänyt toistomääriä. Esim. penkissä 3x10 maksimi oli 58, nyt 3x8 maksimi on 60. Viikon parin ajalta.

Nyt kun asun taas vakituisesti kotona, syömiset tulevat vähentymään. Yksinkertaisesti. Ruoat on sitten pyttipannua, pitsaa, limua, hamppareita, keksejä, jäätelöä, ym. Kunnon ruoasta en paljoa kaloreita saa.

Marden neuvo 2,5:n kilon lisäyksestä levypainoa viikossa on itselle täysin mahdottomuus. Oikeasti. 0-1 kilo viikossa kahdessa on lähempänä totuutta. Vielä kun oma paino ei nouse, niin eipä oikeastaan ole mitään motivaatiota treenata.

Siinä 5-10 vuodessa en paljoa lihasta saa tätä menoa. Olen siis silloinkin edelleen siinä 65:n hujakoilla.

Jos jollain on vielä jotain neuvoja, niin otan ilomielin vastaan. Muuten jätän tämän treenaamisen ihan suosiolla niille, jotka siitä jotain hyötyä saavat.

Kokeile jättää nää leluproteiinit pois. Ala syömään naudanlihaa hallista. Eti joku hyvb lihatiski jossa on pihvikarjarotuja ja syö niitä¨. Jätä nää maitorahkat ja pähkinät ja muut tommoset pois jos joku on noita tarjonnu. Voi olla että 500g naudanlihaa melkeen joka päivä onj ainoo pelastus. Mut ymmärrän kyllä että haluu lopettaa. Itekki oon treenaillu yli 3v ja oon nyt yhtä heikko ku alotin. Lihaa ei oo paljoa yhtään. MEnny rahaa tuhansia euroja proteiinijauhoihin ja salikortteihin. No joo jatkan tätä vielä kun se on ees kivaa liikuntaa eikä muuta.... ehkä joskus on lihaa... ehkä joskus penkkaan sen 50kg jota en ole ikinä penkannut vieläkään..

Joo, itel kans kaikki saadut rahat on menny ruokaan ja yrittäny nähdä vaivaa, mutta ei. Oikeastaan pelottaa noi kesätyöhommat, ku joutuu raskaita laatikoita siirtelee. Tällasena ruipelona tuskin mitään menestystä on turha odottaa.

Laihana ja ruipelona joutuu koko ajan olemaan. Paino ei nouse, salille ei pääse, jne.

Varmaan juuri niistä geeneistä kiinni. Turha treenaa, jos ei kasva?

Suositut

Back
Ylös Bottom