Kaksi kertaa tulee salilla käytyä, kun ei useimmin pääse. Kotona olen sitten yrittänyt treenata sen kolmannen kerran.
Salilla tuo ohjelma vaihtelee, eli yritän tehdä kaikennäköistä. Esim. leukoja, selkälihasliikkeitä kahta erilaista, penkkipunnerrusta, punnerruksia, hauiksia, kyykkyjä, dippejä, sun muuta. Noita liikkeitä on varmasti aika paljon, eli kaksijakoiseen voisi ryhtyä, mutta se tuskin on hyvä idea, kun pääsen vain sen kaksi kertaa salille.
Penkkiä olen tehnyt nyt pari viikkoa sen neljä sarjaa. 56 kilosta en ole päässyt eteenpäin kolmeen viikkoon, eli teen melkein millä painoilla tahansa, väliltä 50-60. Ja melkein kaikissa muissakin liikkeissä. Kun enempää sarjapainoja ei jaksa nostaa, niin tulee sitten tehtyä jotenkin vain. Esim. kun vatsoja aloitin tekemään silloin uuden vuoden jälkeen, niin 2,5 kilolla aloitin. Tällä hetkellä menee 5 kilolla melkein täydet 3x20.
Syömisiä en oikein jaksa tänne luetella, mutta sen verran kuitenkin, että vanhemmat on alkanu vahtimaan sitä tarkemmin. Oon yrittäny kertoa tästä painonpudotuksesta, mutta ei auta. Perheessä on mun lisäksi vanhemmat ja 4 lasta. Eli ruokaa pitäis riittää kuulemma niillekkin. Eli kahden ja puolen tunnin välein en pääse syömään, ainakaan paljoa. Ehkä yhden hedelmän.
Ryyppäsin nyt vappuna ja sitä ennen uutena vuotena. Eli tällainen tahti tuskin haittaa? Mun mielest on paljon parempi panostaa urheiluun ku ryyppäämiseen.
Nuo tavoitteet on aika vaikee määrittää, ku en tiedä, kuinka paljon on mahdollista saavuttaa esim. siinä puolessa vuodessa. Paljon olen kysellyt täälläkin ohjeita siihen, miten saisin treenipainoja nostettua, tekniikkaohjeita katsellut, ja joka liikkeessä keskittynyt vain siihen liikkeeseen. Mistään tällaisesta ei ole ollut paljoa apua. Kyykyssä en vain ole päässyt tuon 60 yli. Jalat ei vain kestä sitä rasitusta.
Treenipainoja välillä laskenut sen viisi kiloakin (mitä yhdessä toisessa ketjussa neuvottiin), mutta sitten taas tyssäsi. Viime aikoina oikein sitten muuta tehnykkää. Joko laskenut tai pitänyt samassa.
Panostaisin myös muuhunkin, kuten esim. lenkkeilyyn, mutta kyllä tämäkin olisi niin hyvä harrastus kaikin puolin, että en vain haluaisi tämän menevän pieleen.