Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kyllä sitä lihasta ajan kuluessa tulee "pakottamattakin". Sää vaan otat turhaa stressiä syömisestä. Treenaat kovaa ja järkevästi ja syöt kunnolla mutta et sullo itseäsi täyteen ruokaa niin kyllä siinä pitäisi kasvaa. Mutta kehonrakennus, kuten moni muukin laji nyt vaan on semmoinen että huippukuntoon voi mennä 10-15, jopa 20 vuotta.

Sulla on sama vaihe menossa, mikä on monella aloittelijalla, eli kytätään sitä vaakaa päivittäin ja pidetään sitä "kehityksen" mittarina.
Heitä se vaaka pois ja seuraa peilikuvaa ja sarjapainoja.
Käy vaa'alla vaikka pari kertaa kuussa tsekkaamassa aamupaino.

Äläkä pidä ravintopuolta ykköspaikalla, vaan treeni on se tärkein asia, huolehdi että treenaat oikein ja progressiivisesti.
Ei ruokavaliolla ja lisäravinteilla hifistely paljon auta jos treenaa päin persettä.

Ei todellakaan ole hätää massan saamisesta jos saat painoa n.20kg/3,5kk :)
Itselläni taisi tuohon 20 kiloon mennä yli 5 vuotta...Mutta se tuli kyllä lihaksena kun en ole
oikein ikinä saanut painoa syömällä lisää.Hyvä idea on tarkkailla enemmän painoa,peiliä ja mittailla käsiä jalkoja ym.Peilistäkin on vaikea nähdä jos joka päivä "poseeraa" eli ota vaikka kuvia samoissa olosuhteissa kerran kuussa...Äläkä turvota itseäs syömällä liikaa,bulkkauksesta ei hirveätä hyötyä ole.Sen minkä massassa voitat häviät pitkässä dietissä.(paitsi jotkut haluavat olla paksuja jotta näyttävät vaatteet päällä isoilta)...
Jatka treenejä ja yritä tehdä muutakin,ei kehoilun tarvi olla koko elämä!

En eilen olisi edes päässyt salille, kun oli mokoma kiinni.

Viimeksi pääsin salille keskiviikkona ja huomenna olisi sitten tarkoitus. Tosin herätys huomenna jo kello kolme, Calgary-San Jose ottelun takia. Ja menee nuo yöt aika lailla tuota kiekkoa katsellessa muutenkin.

Ja tuon levon kanssa on ongelmia ollut aina, koska lenkkeilen ja pelailen sählyä enimmäkseen. Lisäksi pyöräilyä aika paljon. Sitten yöt kiekkoa katsellessa.

Mutta jos vielä jotain saan aikaiseksi, niin hyvä on.

Itse olen sitä mieltä, että tuossa iässä bodaus ei saa hallita elämä

tuokin on jokaisen oma valinta, mitä tahtoo.

Mielestäni otsikon allekirjoittaneella on ne samat "oireet", jotka moni muukin bodari on ainakin harrastuksen alkuvaiheessa kokenut ja kokee yhä monien vuosien jälkeenkin. Kaikki haluaa varmasti kehittää, tai ainakin ylläpitää voimaa sekä lihasta, mutta sen ei pitäisi hallita elämää. Hallitsetko sinä harrastusta, vai harrastus sinua?

mutta entä sitten kun siitä harrastuksesta on tullut elämäntapa?

Taívaskäsi puhuu asiaa, kyl mulle on ainakin tullu tästä puntista elämäntapa vaikka kauan oo ehtinyt edes käydä.

Sama juttu, elämäntapa tullu, oli pakko jättää eilinen treeni väliin, flunssa tullu. :( (omaa tyhmyyttäni, kun en pukenu tarpeeks päälle)

Bull91, Khyllä on :) Mutta jotku pitävät vain "harrastuksena" itse otan kyl sen tosissaa oikee kunnolla en välttämättä jättäis väliin ennen ku kuumetta on ;D

Kyllä sitä kehitystä tulee kun syö neljä kertaa päivässä kunnon ateriat ja juo vaikka treenin päätteeksi palautusjuomat. Mun mielestä se treeni on kaikista tärkein asia, sitten tulee ruoka ja lepo.

Näin ei todellakaan ole kaikille. Itse on aika pitkälti sama tilanne kuin threadin aloittajalla; joko tekee 100% oikein ja syö enemmän kuin tekee mieli ja kasvaa, tai sit voi unohtaa massan lisääminen, ja paino tippuu samantien jossei syö järkyttäviä määriä ruokaa. Toisin sanoen: jossen syö 3500-4000+ kcal päivässä voin yhtä hyvin juoda kaljaa ja jättää salin väliin.
Eihän se ongelma sinänsä ole, mutta kyllä se safkaaminen on vaan hemmetin puuduttavaa puuhaa, kun välillä tuntuu et mielessä ei muuta pyörikään kuin seuraava ateria (jos hieman liiotellaan). On sitä lihasmassaa tullut ihan hyvin muutaman vuoden aikana, mutta on se pirun vie ollut kovan työn takana, etenkin jos vertaa esim treenikaveriin joka kasvaa syömällä miten sattuu. Ja treeniohjelma on sama ja kans sarjapainot suurinpiirtein. On tää aikamoista spedeilyä koko salitouhu :rolleyes:;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Jos kolmessa ja puolessa kuukaudessa painosi on noussut tosiaan noin paljon syöt kyllä aivan liikaa. Todennäkösesti suuri osa painosta on läskiä. Ei tän touhun tarvi olla noin tarkkaa, kuhan pidät huolen että treenaat salilla sen määrän mitä on tarkotuskin. Syömisestä sen verran, että proteiinia tulee tarpeeksi ja paino nousee hiukkasen, ei siinä muuta ole.

Jos sulla on vaikeuksia 3,5 kuukauden treeni taustalla ja valitat, että aikaa menee body hommiin paljon, niin mieti miten paljon menee aikaa 10+ vuoden päästä. Aloittelija vaiheessa saa melkein puoli ilmaiseksi eikä panostuksen tarvitse olla kovin päätä huimaavaa. Kyllä niitä muitakin hommia pystyy tekemään, vaatii vähän vaivaa. Jossain vaiheessa kyllä kaikille tulee piste jossa kysytään kysymys haluatko pitää hauskaa vai kehittyä. Muuten samoilla linjoilla kuin Weak.

Jos sulla on vaikeuksia 3,5 kuukauden treeni taustalla ja valitat, että aikaa menee body hommiin paljon, niin mieti miten paljon menee aikaa 10+ vuoden päästä. Aloittelija vaiheessa saa melkein puoli ilmaiseksi eikä panostuksen tarvitse olla kovin päätä huimaavaa. Kyllä niitä muitakin hommia pystyy tekemään, vaatii vähän vaivaa. Jossain vaiheessa kyllä kaikille tulee piste jossa kysytään kysymys haluatko pitää hauskaa vai kehittyä. Muuten samoilla linjoilla kuin Weak.
Kaveri on tehnyt hei totaalisen elämänmuutoksen kun on alkanut keräämään massaa. Se nyt ei ole suurikaan ihme, että vähän kiristää jos yhtäkkiä alkaa panostaan täysillä. Homma on ihan eri, kun bodaus muuttuu pikkuhiljaa elämäntavaksi. Ei ole mitään vikaa olla intoa piukassa, mutta jos koulut/työt alkaa kärsiä, on mun mielestä menty vähän överiksi.

En vaan pysty uskoon ettei sitä kehitystä tulis vähän vähemmälläkin stressillä.

Toi painonnousu noin lyhyessä ajassa on ihan järjetön, ja taatusti suurimmalta osaltaan nestettä ja läskiä.

Olen tossa käynyt salilla kolme1/2 kuukautta, että saisin lisää massaa. Treenin alussa olin sellanen alta 50 kiloinen, nyt tänään vaaka näytti 68,2.

Kirjoittelit tuolla aikaisemmin (20.12.2007, 14:15):
Eli oon käyny salilla ny jotain kaksi kuukautta aktiivisesti. Ikää on 19 v. ja pituus/paino 178/about 70.

Eli siis täällä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=68001

Ei siinä tietenkään mitään, että värittelee hieman tarinoitansa, mutta olisi mukava, jos pysyteltäisiin kuitenkin edes osittain totuudessa.

Ja itse asiasta pari omaa havaintoa:

Ihmiset hakee motivaation treenaamiseen erilaisista asioista ja kannattaa lähteä tekemään asioita oman pääkopan mukaan. Ei kannata välttämättä kuunnella muiden "ohjeita", vaan tehdä sen mukaan joka on SINULLE mielekästä (ja jos lihakset kasvavat siinä samassa on sekin tietysti ihan mukavaa :) ). Ihmismieli on sen verran petollinen, että jos et tykkää siitä mitä teet et tule myöskään pysyttelemään sellaisen asian parissa. Eli siis jos treeni ei ole mielekästä et myöskään tule harrastusta jatkamaan pitkässä juoksussa.

Kutteri

En laskenut mukaan tuota 2 ja puolen kuukauden periodia, koska sillä ei näin jälkikäteen ollut mitään merkitystä. Syömiset oli mitä oli, paino putosi viisi kiloa kahden vaakakäynnin aikana. En tarkalleen muista kuinka paljon väliä oli, mutta kuitenkin. Ohjelmaa ei ollut, tein salilla mitä sattui, ja millä painoilla sattui huvittamaan. Paino putosi vielä tuon periodin jälkeenkin useita kiloja.

Täältä pakkiksesta sitten lueskelin ohjeita sinne (mm. ohjelman, ruokavaliovinkkejä, jne.). Eli olisi ehkä pitänyt kertoa avausviestissä, että olen panostanut massanlisäykseen sen kolme ja puoli kuukautta kunnolla.

Töissä pidän pari ylimääräistä taukoa, työharjoittelijana sillä nyt ei ole niin väliäkään, kuulemma. Normaalisti en niin tekisi, mutta kuitenkin. Tuo sana kärsiminenkin on aika vahva sana, jos se tuon verran vaikuttaa.

Olisiko lihasta sitten tullut treenissä enemmän, kun sitä silloin "alkuvaiheessa" paloi niin paljon? Tavallaan kadotetut, jo valmiit lihakset, joita jokaisella ihmisellä on, on tullu sitten treenin mukana takaisin? Onhan kehossani läskiä ja nesteitäkin, mutta yllättävän vähän.

Pikkuhiljaa varmasti menen eteenpäin, tuo elämäntapa ei oikein kuullosta miltään kiehtovalta asialta. Ehkä juuri sellainen massakasvatus osana elämää johonkin asti voisi olla oma juttu.

Ja kun nyt tarkemmin ajattelee, niin

Lisäisin itse vielä tähän, että ei sitä painoa tarvitse joka päivä, eikä valttämättä edes joka viikko, katsella / tarkkailla. Tulosta tulee jos on tullakseen. Peili kertoo tulokset mielestäni paljon paremmin kuin vaaka. Suosittelisin sinua myös ottamaan aloituskuvat nykykunnostasi, ja vaikkapa puolen vuoden välein aina uudet. Eikä ympärysmittojen seuraaminenkaan pahasta olisi.

Potki vaikka itsesi salille ja kurita niitä lihojasi! Eihän sitä muuten mihinkään kehity. :whip:

:offtopic: En ymmärrä miksi kaikki häsää ton painon ympärillä. Eikö peili oo paljon parempi mittari? :jahas:

Ja vielä, mitä tuohon avausviestiin tulee, niin tarkoitin alta 60-kiloinen. Eli massaa on tullut se 10:nisen kiloa lisää.

Ihmettelinkin kun puhuitte 20 kilosta.

Mun moka, sori.

Ja vielä, mitä tuohon avausviestiin tulee, niin tarkoitin alta 60-kiloinen. Eli massaa on tullut se 10:nisen kiloa lisää.

Ihmettelinkin kun puhuitte 20 kilosta.

Mun moka, sori.

No sehän kuullostaa jo ihan loogiselta painon nousulta ja jopa ihan mukavalta tahdilta. Kilo viikossa on ihan hyvä, mutta sitä saa silti olla geneettisesti tosi lahjakas, että tollakaan kilo viikossa-tahdilla ei tuu läskiä mukana kiitettävää määrää. Eli miten olis, jos siirtyisit diettaamisen ihmeelliseen maailmaan? Siinä sulle olis ainakin vaihtelua. Tosin en menisi takuuseen, että diettaaminen ainakaan sitä motivaatioita nostaa :rolleyes: mutta pakkohan ne läskit on joskus kiristellä pois. Itellä motivaatio palannu hyvin yleensä, kun on muokkaillu pikkasen treeniohjelmaa ja kokeillu uusia juttuja. Vaihtelu virkistää.

mä en kyllä ymmärrä tota dietti massa dietti massa pelleilyä, hermothan siinä menee kun eka pitää ängetä ruokaa naamariin niin että tulee korvista ulos ja sitten tehdäänkin kohta ihan päinvastoin...Vähän yli kulutuksen syö niin hyvä on!

Vähän samalta se välillä itsestäkin tuntuu. Kun ennen tottui elämään niin ettei joka päivä välttämättä syönyt yhtään mitään (ajanhukkaa), niin tämä väkisin syöminen on harvinaisen rasittavaa. Nyt onneksi sentään välillä tuntuu siltä kuin olisi toisinaan oikein nälkäkin.

Mutta kunhan oppii olemaan ottamatta liikaa paineita niin hyvin menee. Mitä sitten jos jonain päivänä jää kalorit vajaaksi? Ei haittaa mitään jos syöminen on pääasiassa tavoitteidenmukaisessa kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom