Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tällä hetkellä kuumeessa ja nielurisatulehdus.

Tuossa pohdiskelin, voisiko syynä olla ylikunto. Juoksulenkkimatkat on parantuneet muutamalla kerralla 1,5:stä km 6,6:een kilometriin. Lisäksi punttitreenejä sen 3-4 kertaa viikossa, pyöräilyä joka päivä ja lisäksi 5 kertaa viikossa nuo fyysiset työt.

Lihasarkuutta, väsymystä, tulehdus, unihäiriöitä, kuumetta oli maanantaina, mutta nyt ei oikeastaan laisinkaan. Sykettä en ole mitannut, joka ehkä kertoisi parhaiten asian.

Ylirasitus luultavasti. Ylikuntoon ei nuo matkat ja tehot varmasti riitä mitenkään. Liian kova treenaus yhdistettynä huonoon peruskuntoon ja riittämättömään ravintoon oli itsellä ainakin tuohon aikoinaan syy (no aikoinaan = viime kesänä).

Niin, kyllähän tuohon ylikuntoon vaaditaan aika paljon, mutta ajattelin vain, kun lenkkimatka on pidentynyt aika paljon muutamalla treenillä. Lisäksi kovaa treeniä olen vetänyt jo pidemmän aikaa.

Täytyy lepäillä tässä jonkin aikaa ja jotain kevyttä vetää.

Niin, kyllähän tuohon ylikuntoon vaaditaan aika paljon, mutta ajattelin vain, kun lenkkimatka on pidentynyt aika paljon muutamalla treenillä. Lisäksi kovaa treeniä olen vetänyt jo pidemmän aikaa.

Täytyy lepäillä tässä jonkin aikaa ja jotain kevyttä vetää.

..ja muistaa huolehtia riittävästä syömisestä, vitamiineista ja kalaöljyistä. Noilla on _oikeasti_ merkitystä.

Taas olisi muutama kysymys:

Jos puhutaan siitä 20 gramman painonnoususta per viikko, niin eikö siinä ole kuitenkin valtaosa läskiä? Olisiko siis parempi nostaa painoa esim. 50-100 grammaa per viikko, jossa olisi lihas-läski suhde pienempi?

Itsellä läskiä kertyy kehoon huomattavasti enemmän kuin lihasta. Sen huomaa, kun katsoo mahaan. En syö kuitenkaan kuin sen kaksi lämmintä ateriaa päivässä + aamu ja -iltapalan.

Sarjapainoja en ole saanut vieläkään nostettua, ainoastaan pudotettua. Tietysti olin kipeänäkin pari päivää, mutta 3 treeniä sen jälkeen olen tehnyt. Taukoa oli edellisestä treenistä kun tulin kipeäksi 3 päivää. Välillä kipeänä, välillä on puhti pois, jne. Millä keinolla edelleen saan niitä nostettua??? Viikon treenit menee hukkaan joka kerta, kun ei ole toimivaa systeemiä. Pystypunnerrus ja vatsat ovat kaikkein pahimmat esimerkit. Niissä ei vain yksinkertaisesti nouse enempää. 3 kuukautta sain molemmissa liikkeissä enemmän, nyt ei mene edes vähemmillä toistomäärillä vähemmän painoa.

Kun vaikka jossain näkee tyyppejä, joilla on vähemmän salikokemusta kuin itsellä, niin en voi muuta kuin ihmetellä, miten saavat tulosta aikaan. Vähemmällä treenitaustalla kuin itellä moni on ollut aika paljon pidemmällä. Pakkohan jotain on olla pielessä, jos kehitys junnaa näin paljon.

Vai onko tosiaan niin, että saliharrastus ei sovi kaikille? Ts. että kehitystä ei vain tule, vaikka kuinka yrittäisi. Eli kannattaisiko ihan kokonaan luopua treenailusta ja tehdä jotain muuta?

Jos puhutaan siitä 20 gramman painonnoususta per viikko

Kun vaikka jossain näkee tyyppejä, joilla on vähemmän salikokemusta kuin i, tselläniin en voi muuta kuin ihmetellä, miten saavat tulosta aikaan. Vähemmällä treenitaustalla kuin itellä moni on ollut aika paljon pidemmällä..

Vai onko tosiaan niin, että saliharrastus ei sovi kaikille? Ts. että kehitystä ei vain tule, vaikka kuinka yrittäisi. Eli kannattaisiko ihan kokonaan luopua treenailusta ja tehdä jotain muuta?

VOi jumalauta taasko tää alkoi. TÄä on suurin trolli koskaan tai sitten joku ei vain osaa sisäistää asioitaan, Elikkä mistäs hemmetistä ole tempassu tämän 20g per viikko? en ainakaan itse ole törmännyt kiveen kirjoitettuun sääntöön jossa paino saa nousta vain 20g per viikko??? MITVIT?

Sitten.. Tohon toiseen asiaan vaikuttavat varmaan geenit paljonkin, ja tulosta aikaan saa treenaamalla, ei jossittelemalla.

Ja kyllä saliharrastus sopii kaikille, paitsi ehkä kehitysvammaisille, ota nyt itseäsi niskasta kiinni.

Jos puhutaan siitä 20 gramman painonnoususta per viikko, niin eikö siinä ole kuitenkin valtaosa läskiä? Olisiko siis parempi nostaa painoa esim. 50-100 grammaa per viikko, jossa olisi lihas-läski suhde pienempi?

Itsellä läskiä kertyy kehoon huomattavasti enemmän kuin lihasta. Sen huomaa, kun katsoo mahaan. En syö kuitenkaan kuin sen kaksi lämmintä ateriaa päivässä + aamu ja -iltapalan.

Sarjapainoja en ole saanut vieläkään nostettua, ainoastaan pudotettua. Tietysti olin kipeänäkin pari päivää, mutta 3 treeniä sen jälkeen olen tehnyt. Taukoa oli edellisestä treenistä kun tulin kipeäksi 3 päivää. Välillä kipeänä, välillä on puhti pois, jne. Millä keinolla edelleen saan niitä nostettua??? Viikon treenit menee hukkaan joka kerta, kun ei ole toimivaa systeemiä. Pystypunnerrus ja vatsat ovat kaikkein pahimmat esimerkit. Niissä ei vain yksinkertaisesti nouse enempää. 3 kuukautta sain molemmissa liikkeissä enemmän, nyt ei mene edes vähemmillä toistomäärillä vähemmän painoa.

Kun vaikka jossain näkee tyyppejä, joilla on vähemmän salikokemusta kuin itsellä, niin en voi muuta kuin ihmetellä, miten saavat tulosta aikaan. Vähemmällä treenitaustalla kuin itellä moni on ollut aika paljon pidemmällä. Pakkohan jotain on olla pielessä, jos kehitys junnaa näin paljon.

Laitappa päivän syömisiäsi tänne niin sanosin, että aika suurella todennäköisyydellä löytyy jotain, joka ei ole niinkuin pitäisi.

Haluaisin taas huomauttaa, että kannattaa vaihdella niitä liikkeitä 4-6 viikon välein. Muuten alkaa tulokset junnaamaan.

Haluaisin taas huomauttaa, että kannattaa vaihdella niitä liikkeitä 4-6 viikon välein. Muuten alkaa tulokset junnaamaan.
Enpä lähtisi allekirjoittamaan. Pääliikkeiden sarjapainojen progressio on paljon selkeämpää kun niitä ei alituiseen vaihdeta vaan pidetään perusrunko samana.

Muutenkin "J88" yritä nyt päättää mitä haluat. Et voi olla maratoonari+kehonrakentaja samaan aikaan. Koripalloaikoina oli sanonta "If you want to soar with the eagles, you can't hang out with the owls." Eli priorisoi mitä haluat urheilulta/elämältä yleensä. Toki en sano että syö ja nuku reenin ulkopuolinen elämä mutta kannattaa miettiä että mitä voin saavuttaa salitreenillä jos urheilen joka päivä, poljen fillarilla 20+km päivässä ja teen fyysistä työtä. Kyllä sellainen vain tahtoo kuluttaa jos olet muutenkin "luonnostasi laiha" niinkuin annat ymmärtää.

Ja ne ruokailut tänne! Ei mitään ympäripyöreitä heittoja vaan tarkat määrät ja ruuat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen tossa käynyt salilla kolme1/2 kuukautta, että saisin lisää massaa. Treenin alussa olin sellanen alta 50 kiloinen, nyt tänään vaaka näytti 68,2.

Kehitys on ollut milloin mitäkin. Salikertoja on jäänyt väliin, paino on pysynyt samoissa lukemissa jo kauan aikaa (viime viikolla olin jo 68,8).

Ainoa asia mikä haittaa on se että jotta saisin tuloksia, täytyy tuon harjoittelun hallita elämää. Kun puhutaan 2:n ja puolen tunnin välein syömisestä, hiilihydraattien syömisestä ennen ja jälkeen treenin, hyvästä levosta, levypainojen nostamisesta, salikäynneistä per viikko, jne.

Jos lepsuilen, eli yritän elää normaalia elämää, olla kavereiden kanssa silloin kun heillä olisi jotain erikoista tekemistä, kiekkomatseissa käydä, ym. satunnaista, niin paino joko putoaa tai laskee, kuten nyt on käynyt. Yksi viikkokin olen saanut täysin persiilleen, kun en antanut massanlisäyksen hallita, mutta jo seuraavalla viikolla palasin tuttuun kaavaan ja tuloksiakin tuli jo ihan vaa´sta katsottuna, lihasta myös.

Mitä siis voisin tehdä? Haluaisin, että tuo harrastus olisi vain yksi asia elämässä ja arjessa, kuten mikä tahansa muukin. Eläisin niin kuin normaalia elämää. Tähän asti olen jättäytynyt vaikka mistä jutuista pois, että saisin aikaan tuloksia. Muuten en niitä saa.

nyt täytyy sanoa että VITTU VIE!!!jos treenata tekee mieli ni sit reenataan!se kuuluu elämäntapaan eikä sinne tarvi pakosta mennä!ite oon 3 vuotta reenannu ja ihan samoja asioita teen ku ennenki.

Yhden asian voin sulle J88 sanoa: Älä tuijota vaakaa! Itse joskus myös tujotin liikaa painoani , joka aamu vaa'alle jne.. Ei siinä ole mitään järkeä! Menetin itse aikoinaan muutamia hyviä kavereita juuri tämän "massanlisäyksen" seurauksena.

jos tosissaan haluaa kunnolla panostaa tähän touhuun ja haluaa massaa niin syötävä on säännöllisesti kyllä ja paljon mutta ei se estä sitä etteikö kavereita vois nähdä! sitä nyt kuitenkaan olla koko ajan lautanen leuan alla. se on vaan kylmästi lähettävä välillä kavereilta kotiin syömään vaikkei muut lähtiskään. ruoka naamaan-> takas kaverille : D mieluiten jollain moottoriajoneuvoilla ettei kulu energiaa matkantekoon ;)

Sori, tarkoitin 200 grammaa per viikko, eikä 20.

Treenaan sen 3 kertaa viikossa, tietysti se mitään auttaa, jos ei esim. sarjapainot nouse, niin kuin itellä. Ja kyllä, lähden myös itse kavereilta kotiin syömään tai sitten käyn jossain muualla syömässä.

Eikä tarkoitus ole olla mikään kehonrakentaja, vaan saada lihasta vaikka 10 kiloa jne. Ei kuulosta miltään ylivoimaselta tavoitteelta ja aikaa on vaikka hautaan saakka. Se vaan, että kuinka paljon sitä kehitystä tulee, jos sarjapainot junnaa koko ajan paikallaan, niin kuin nyt. Mihinkään ei vain saa enempää. Varmaan vituttaisi montaa muutakin.

Jotain teen siis väärin. Syön niin paljon, että läskiä tulee koko ajan (en syö mitään paskaruokaa), eli treenissä on pakko olla jotain vikaa. Tulokset junnasivat jo silloin. kun aloin muuta liikuntaa harrastamaan.

Varmasti tuota läskiä tulee yli kulutuksen syömisestä, mutta lihas ei pääse kasvamaan tuon sarjapainokehityksen takia.

Varmaan olleet tässä ketjussa aiemminkin esillä, mutta laitetaan nyt vielä muistutuksen vuoksi pari varmasti toimivaa ohjelmaa. Näillä ei ainakaan jää kehitys ohjelmasta kiinni ja treenikertoja on juurikin se kolme viikossa.:thumbs:

Aloittelijoiden osion Starting Strength:http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043

Treeniosion 5x5 DF/SF-asiaa:http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40913

Lueskelet asiaa linkeistä, otat sopivan ohjelman käyttöön, treenaat tunnollisesti ja syöt kunnolla. Kärsivällisyyttäkin on hyvä tässä harrastuksessa olla, mutta ei treenaaminen mitään avaruusfysiikkaa ole.;)

Nuo ovat itselle juuri sellaisia ohjelmia, joissa sarjapainot liikkuu koko ajan 5:n kilon sisällä. Koska saan sarjapainoja lisättyä sen kilon muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen pudotetaan lisää painoja, jne. Muutaman kuukauden aikana ei ole parantunut hauis, penkki, vatsat, leuat ja kyykky. Pystypunnerrus on parantunut kilolla, kun pienensin toistoja. Sitä ennenkin vähensin painoja.

Kärsivällisyyttä täytyy tietenkin olla, mutta rajansa silläkin. Noista ohjelmista ei ole mitään hyötyä, jos ei saa painoja lisättyä edes kiloa muutamassa kuukaudessa.

Nuo ovat itselle juuri sellaisia ohjelmia, joissa sarjapainot liikkuu koko ajan 5:n kilon sisällä. Koska saan sarjapainoja lisättyä sen kilon muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen pudotetaan lisää painoja, jne. Muutaman kuukauden aikana ei ole parantunut hauis, penkki, vatsat, leuat ja kyykky. Pystypunnerrus on parantunut kilolla, kun pienensin toistoja. Sitä ennenkin vähensin painoja.

Kärsivällisyyttä täytyy tietenkin olla, mutta rajansa silläkin. Noista ohjelmista ei ole mitään hyötyä, jos ei saa painoja lisättyä edes kiloa muutamassa kuukaudessa.

Tuohon sinun ongelmaasi on todella helppo ratkaisu. Hanki puuhelmet ja rupea pelaamaan tsädeä ja unohda sallilla käynti kun se kerran on niin h*lv*tin vaativaa ja aikaa vievää.

Vähän kun tulee ikää lisää,niin painon nousua ei voi estää..Nyt joutuu todellakin kattoon että mitä syö,koska muuten tulee vedettyä ruokaa kaksinkäsin ja sitten turvottaa:itku: Mutta olen mäkin joskus ollut 68kg kun alotin puntin..Ja nyt on melkein 30kg tullu lisää 6vuoden aikana..Joten malttia:piis:

Saliharrastus ei ole enää niin aikaa vievää, kun on höllentänyt vähän tahtia.

Mutta se, että saisin vaikka sen kilon lisää eri liikkeisiin, vie aikaa todella paljon. Ts. että jäisin kilon "voitolle". Vaikka 62 penkki, muutaman kuukauden päästä 63, kun joutuu pudottaa tuossa muutamassa kuukaudessa painoja sen muutaman kilon, mitä on saanut lisättyäkin.

Tohon kun keksisi jonkin kikan, niin voisi toi treenikin sujua.

Saliharrastus ei ole enää niin aikaa vievää, kun on höllentänyt vähän tahtia.

Mutta se, että saisin vaikka sen kilon lisää eri liikkeisiin, vie aikaa todella paljon. Ts. että jäisin kilon "voitolle". Vaikka 62 penkki, muutaman kuukauden päästä 63, kun joutuu pudottaa tuossa muutamassa kuukaudessa painoja sen muutaman kilon, mitä on saanut lisättyäkin.

Tohon kun keksisi jonkin kikan, niin voisi toi treenikin sujua.
En yleensä jaksa näihin vaivaantua kirjoittelemaan, mutta tehdään nyt poikkkeus...

Tässä on tätä samaa jauhettu jo ties kuinka monta kertaa, mutta tiivistetään.

Sarjapainot nousee ja lihat kasvaa, jos seuraavat kriteerit täyttyy:

1. Treenaat oikealla tavalla.
2. Saat enemmän energiaa kuin kulutat sitä.
3. Lepäät (nukut) riittävästi.

Muitakin vaikuttavia tekijöitä toki on, mutta kaikessa ytimekkyydessään se on tuossa. Nyt mietit seuraavia kysymyksiä:

- Täyttyykö kaikki aiemmin mainitut kohdat? Vai luuletko vain niin? Todisteita jokaisesta kohdasta, taas kerran.
- Kiinnostaako koko homma edes niin paljoa? Oletko valmis tekemään töitä sen eteen, että ne sarjapainot nousisivat?
- Vai trollaatko täällä huviksesi, eli esität tyhmää ihan vain omaksi iloksesi?

E: Eiköhän tämä "keskustelu" eli jankkaus ole jo tullut tarpeeksi umpikujaan....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom