Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No kyllähän ne varmasti suuremmat ovat, eri asia kuinka paljon.

Luulen, että meillä kehitys on suurinpiirtein samaa luokkaa. Tuo kulmasoutu on kehittynyt noin paljon, koska olen tehnyt sitä vasta reilu pari viikkoa. Treeniä takana -> voimasuhteet paremmat. Jos olisi aloittanut samaan aikaan kuin muutkin liikkeet, niin ei varmasti olisi noin paljoa liike parantunut.

Ja jos kehitys on normaalia hitaampaa, niin eikö pidä silloin panostaa siihen enemmän? Ts. nyt ei autakkaan se, että vähän katsoo, mitä syö, jne. vaan panostaa ihan täysipäiväisesti ja laittaa treenit aina etusijalle. Juuri tuo on ollutkin varmasti se, mikä ei ole tuonut niin paljoa kehitystä. Ei ole panostanut siihen niin paljon, kuin pitäisi.

Painokin pudonnut sen kaksi kiloa, kun eilen vaa`alla kävin. Eli tuokaan puoli ei onnistu.

Et sitten ole ottanut huomioon sitä, että kehon nestetasapaino vaihtelee jatkuvasti?
Saattaa minullakin, tai kenellä vaan, eräänä aamuna vaaka näyttää painoa X ja seuraavana aamuna kilon tai kaksi vähemmän tai enemmän.

Kyllähän nestetasapaino vaihtelee, mutta tuskin tämä siitä johtuu. Paino on vain pudonnut viimeisen n. kahden ja puolen kuukauden ajan. Joskus vaaka näyttää pari kiloa enemmän, mutta sitten taas tippuu, eli tämä johtuu nestetasapainosta.

Mutta kaksi ja puoli kuukautta pikeastaan pelkkää laihtumista. Treenikertoja viikossa 3, mutta selvästi huomaa lihaskadon. Kohta olen taas samanpainoinen kuin aloittaessani eli puoli vuotta meni tässäkin aivan hukkaan. Samanlainen laiha kynis kuin ennenkin.

Tuskin rintalihakset itsellä mitenkään 50 kilon lisäämisen jälkeen isommat ovat, puolen vuoden treenin jälkeen oikeastaan mitään eroa siihen, kun aloitti. Sitten vain treenaa sen 2 vuotta ilman mitään vaikutusta.

Vituttaa vain, kun ei saa aikaan mitään, puoli vuotta ihan hukkaan.

Pistäkää oikeasti tämä ketju lukkoon.. En ymmärrä miksi tätä on pakko lukea, mutta niin näköjään on. Raivokohtaus on lähellä, vaikka en käytä mitään roinaa.:eek:

Pistäkää oikeasti tämä ketju lukkoon.. En ymmärrä miksi tätä on pakko lukea, mutta niin näköjään on. Raivokohtaus on lähellä, vaikka en käytä mitään roinaa.:eek:

No kerro sitten, miten saan tuloksia esim. siinä puolen vuoden tähtäimellä. Itsellä meni puoli vuotta hukkaan, joten nyt muita neuvoja. Itse en tiedä.

Syön, treenaan ja lepään, lihakset katoaa. Eli elimistö ei reagoi treeniin mitenkään? Muuta syytä ei näköjään ole.

- Jos paino tippuu, et syö yli kulutuksen. Vaikka ruoka määrä tuntuisi miten suurelle tahansa. (tai sitten sinulla on keliakia, tai jokin muu ravinnon imeytymiseen vaikuttava sairaus.)

- Lihasten katoaminen nousujohteisesti treenatessa ja kaloreiden ollessa plussalla on myös aika mahdoton yhtälö.

Luultavasti et vaan huomaa omaa kehittymistäsi, koska se on lähes aina onnettoman hidasta. Viimeisten kuukausien painon tippumisesta kyllä jo huomaa, että et tänä aikana ole voinutkaan kehittyä, koska et syö yli kulutuksen. Ota kuvat ja mitat itsestäsi ja treenaa vaikka vuosi nousujohteisesti ja vertaa sitten tuloksia. Seuraa aamupainoasi viikottain ja pidä huoli että se nousee "tasaisesti", vaikka 200g/ viikko.

Tuollainen vuoden jakso antaa jo kehittyä silmin nähtävästi, mutta ilman kuvia et pysty huomaamaan eroa, koska tarkkailet itseäsi päivittäin.

En kyllä usko että neuvoista on hyötyä, koska tätähän on jatkunut jo näinkin pitkään.. Ja toiseksi mikäli olen oikein ymmärtänyt, et edes halua kehittyä, koska lihakset on rumia.

EDIT:
Massakaudella myös rasvakerros kasvaa väkisin, mutta ilman sen hyväksymistä ei saa lihaakaan. Vuoden massakauden jälkeen voisi ottaa pienen kiristely jakson(rasvan poltto), ennen kun jatkaa massan keräämistä.

No, olen aina ollut todella laiha, itseeni ei suurikaan ruokamäärä vaikuta juurikaan yhtään.

Nyt olen syönyt koko ajan ja pitkin päivää järjettömiä määriä, niin läskiä on alkanut tulla, varsinkin alavatsaan, itsellä sinne kerääntyy rasvaa kaikkein eniten. Rintalihakset eivät ole koholla lainkaan niin paljoa, mitä ennen, käsivarresta on alkanut kadota lihasta, jne.

Yksi syy, mitä epäilen myös, on muun liikunnan määrä. Muuta liikuntaa harrastan joka päivä, liikun päivittäin pyörällä n. 20 kilometriä, pelaan futista, lenkkeilen, teen raskasta työtä 5 päivää viikossa, ym. Tuohan polttaa koko ajan lihaksistoa, tai niin olen ainakin ymmärtänyt. Tämä yhdistettynä siihen heikkoon kehitykseen. Tai sitten treeni on totaalisen pielessä, mitä en ihmettelisi yhtään.

Autoon ja sen kustannuksiin ei ole varaa, varsinkaan jos saliharrastukseen panostan ja muutenkin ajattelin pitää kunnosta huolta muutenkin kuin salilla käymällä.

Tänään olen syönyt jo kaksi kunnon ateriaa ja vielä kaksi ajattelin syödä lisää, kun kerran ruokaakin ostin. Kumma kyllä, kun paino ei nouse. Tietysti kalorit tuo läskiä ja liikunta polttaa lihakset pois, niin eipä mikään ihme, että tulos on tämä.

No, olen aina ollut todella laiha, itseeni ei suurikaan ruokamäärä vaikuta juurikaan yhtään.

Nyt olen syönyt koko ajan ja pitkin päivää järjettömiä määriä, niin läskiä on alkanut tulla, varsinkin alavatsaan, itsellä sinne kerääntyy rasvaa kaikkein eniten. Rintalihakset eivät ole koholla lainkaan niin paljoa, mitä ennen, käsivarresta on alkanut kadota lihasta, jne.

Yksi syy, mitä epäilen myös, on muun liikunnan määrä. Muuta liikuntaa harrastan joka päivä, liikun päivittäin pyörällä n. 20 kilometriä, pelaan futista, lenkkeilen, teen raskasta työtä 5 päivää viikossa, ym. Tuohan polttaa koko ajan lihaksistoa, tai niin olen ainakin ymmärtänyt. Tämä yhdistettynä siihen heikkoon kehitykseen. Tai sitten treeni on totaalisen pielessä, mitä en ihmettelisi yhtään.

Autoon ja sen kustannuksiin ei ole varaa, varsinkaan jos saliharrastukseen panostan ja muutenkin ajattelin pitää kunnosta huolta muutenkin kuin salilla käymällä.

Tänään olen syönyt jo kaksi kunnon ateriaa ja vielä kaksi ajattelin syödä lisää, kun kerran ruokaakin ostin. Kumma kyllä, kun paino ei nouse. Tietysti kalorit tuo läskiä ja liikunta polttaa lihakset pois, niin eipä mikään ihme, että tulos on tämä.

No eihän se noin mene. Jos tuo rankka fyysinen työ ja harrastukset verottais kaikkea mahdollista ja söis lihasta, niin kaikki työmiehet näyttäisi janne holmenilta muutaman vuoden työrupeaman jälkeen.:dance2: Tai siis janne holmen med 25kg rasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Voi hyvän tähen mikä ketju.

Jos nyt lähdetään siitä, että moni heinäseiväs väittää syövänsä tosi paljon, mutta ei vaan liho. Sitten kun aletaan katsomaan tarkemmin niitä ruokamääriä ja kaloreita, niin ei siinä niin paljoa loppupeleissä olekaan. Eli onko tässä nyt kysymyksessä sama juttu? Kaveri luulee syövänsä paljon, mutta ei edes oikeasti tiedä mitä paljon syöminen tarkoittaa.

Ja kehitys treenin alkuaikojen kasvupyrähdyksen jälkeen ylipäätään on niin hidasta, ettei sitä itse meinaa huomatakaan. Ottaa itsestään kuvan nyt ja toisen vuoden päästä, niin eiköhän siinä jotain eroa näy kuitenkin.

Ja pelkkä vaa´an tuijottaminen ei kyllä vie mihinkään. Jos jatkuvasti pyrit siihen, että viikottain pitää tulla painoa lisää, niin stressaantuu sitä vähemmästäkin. Kunhan ottaa vaan tarpeeksi rennosti, syö oikeasti tarpeeksi ja muistaa treenata hyvin, niin kehitystä tulee takuuvarmasti.

Jos tällä reseptillä paino tippuu ja lihakset lähtee, niin syöt 100% varmuudella liian vähän. Tai sitten päällä on sellainen ylikunto, että alta pois.

3-4 kunnon ateriaa päivässä syön. Eli sekin on liian vähän?

Toisin sanoen salitreenistä täytyy tehdä koko elämä, että saan jotain aikaan. Eikä siinä mitään, jos haluaa kehittyä edes vähän.

Silloin kehityinkin, kun järjestelin elämän salitreenin ympärille. Kun tämän lopetin, niin eipä mitään tapahtunut.

Toisin sanoen salitreenistä täytyy tehdä koko elämä, että saan jotain aikaan. Eikä siinä mitään, jos haluaa kehittyä edes vähän.

No jos kokee että elämä on menetetty, jos joutuu syömään niin paljon että paino nousee ja treenaamaan kovaa, niin sitten kyllä.

Ja pelkkä vaa´an tuijottaminen ei kyllä vie mihinkään. Jos jatkuvasti pyrit siihen, että viikottain pitää tulla painoa lisää, niin stressaantuu sitä vähemmästäkin.

Jos ongelmana on painon tippuminen, saa vakaa säännöllisesti tuijottamalla selville jonkunlaisen suuruusluokan ruokamäärässä, millon alkaa olla plussalla. Sitten kun homma on hanskassa voi ja pitääkin ottaa rennosti.

Silloin kehityinkin, kun järjestelin elämän salitreenin ympärille. Kun tämän lopetin, niin eipä mitään tapahtunut.

Jos joku väitti, että treenaus asenteella on helppoa, niin tämä joku oli väärässä. Jos lajista aikoo saada jotain muutakin irti kuin ajanvietettä joutuu siihen panostamaan paljon enemmän kuin iiro seppänen benji-hyppyyn.

tuolla aterioiden määrällä ei sinänsä ole merkitystä, vaan niistä saatavilla kaloreilla. esim. itse syön dietillä keskimäärin 5-6 kunnon ateriaa, kaloreiden ollessa n. 400 /annos. tiedän myös ihmisiä, joille kunnon ateria tarkoittaa suunnileen samaa kuin minulle välipala. Eli laske kalorit, en näe ongelmaasi muuta syytä kuin liian vähäinen syöminen. Tuskinpa treeniäkään voi niin päin persettä vetää, ettei varsinkin aloittelija jonkinmoista kehitystä saa aikaiseksi

Eikä kehityksen edellytys ole elämän pyöriminen treenin ympärillä, 2-3 tunnin treeniä viikkoon riittää vallan hyvin pitkällä tähtäimellä.

Joku henkilökohtainen valmentaja on tietysti vielä kokeilematta.

Sitä suosittelisin lämpimästi sun tilanteessa. Kehonkoostumusanalyysi säännöllisin väliajoin, jotta nähdään mitä kehossa tapahtuu ja valmentaja antamaan suuntaa oikeanlaiseen ravitsemukseen ja treeniin. Ja muista, että jos et usko itsees, et saa varmasti mitään aikaiseksi! Asennetta peliin :rock:

Kaverit sitä vähän kummastelee kun lähtiessä tekemään remonttia iltapäiväksi/illaksi tuon mukana sen 4-6 purkkia raejuustoa, pari litraa maitoa ja tupperwarepurkillisen bolognesea. Ehkä pari keitettyä munaa ja kirsikkatomaattirasian. Itte en stressaa sen kanssa yhtään, ihan rutiinia heittää mukaan evästä. Ja samalla kun toiset pitää tupakkitaukoa niin huitaisen raejuustopurkin kohti ääntä siinä jutustellessa. Nälkä tulee ~automaattisesti 2h välein.

Minulla on sama tilanne kuin ketjun aloittajalla... lähden mökkireissulle viikonlopuksi ja eväät on huonot (ei jääkaappia) niin paino tippuu siinä 2-4kg. Suurimmaksi osaksi tietty nestettä kun olut on diureetti... Kaverit taas valittaa että mökkireissulla lihoaa kun syö vain makkaraa ja juo olutta. Siinäkin on ihmettelemistä. Elikkäs nuo sinun nopeat painonvaihtelut johtuu melko varmasti nesteiden kertymisestä/poistumisesta. :)

Mitä tulee tuohon painonlisäykseen niin tollanen parikyt kiloa tuossa ajassa on melkoinen ero. Lähtötilannekin tosin oli alta 50kg joka kuulostaa ... kevyeltä. :D

Laihdutin tuossa ennen saliharrastusta n. kolmisen kuukautta ja olen kuullut, että nopealla laihduttamisella voi olla vaikutuksia aineenvaihduntaan. Tuollakin voi olla vaikutusta asiaan.

Tällä hetkellä kuumeessa ja nielurisatulehdus.

Tuossa pohdiskelin, voisiko syynä olla ylikunto. Juoksulenkkimatkat on parantuneet muutamalla kerralla 1,5:stä km 6,6:een kilometriin. Lisäksi punttitreenejä sen 3-4 kertaa viikossa, pyöräilyä joka päivä ja lisäksi 5 kertaa viikossa nuo fyysiset työt.

Lihasarkuutta, väsymystä, tulehdus, unihäiriöitä, kuumetta oli maanantaina, mutta nyt ei oikeastaan laisinkaan. Sykettä en ole mitannut, joka ehkä kertoisi parhaiten asian.

Myös flunssaa on ollut kaksi kertaa kesä -ja heinäkuun ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom