Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu
Yks pointti vielä painoon, siihen vaikuttaa myös kuinka paljon on kehossa nesteitä. Esim. jos kaverillasi on kunnon kreapöhöt päällä niin varmasti tulee siitäkin painoa muutaman kilon enemmän vaikkei olisi lihasta/läskiä yms. enemmän. Otan taas paini vertauksen, vrt. päivä ennen punnitusta - päivä punnituksen jälkeen. 66kg:n sarjassa kaveri saattaa painaa punnituksen jälkeisenä päivänä 76kg. Ei siinä reilussa päivässä tullut 10kg lisää lihasta tai läskiä, vaan lähinnä nesteitä.

Mutta eikö nesteet kehossa näytä aika lailla samalta kuin läski? Sellaiselta löllöltä? Tällaista ei kuitenkaan kavereilla (ja muillakaan tyypeillä? ole.

Mutta joku siinä kuitenkin täytyy olla. Itsellä on lihakset paljon enemmän esillä, vaikka läskiä on aika reilusti, koska olen treenannut. Kaverilla ei taasen ole lihakset esillä, eikä ole läskiäkään, koska ei treenannutkaan. Näytän treenatulta kevyempänä.

Vai onko sitten niin, että tällä kaverilla on lihaksistoa jo valmiiksi kehossaan suht paljon, mitä taas itsellä ei ole koskaan oikeastaan ollut (paino ollut siinä 55 kieppeillä) ja kun nyt sitten käyn salilla ja lihas kasvaa treenin takia, niin näytän erilaiselta, vaikka olen kevyempi. Eli lihaksisto on erilaista luonnostaan kuin mitä se treenatessa kasvaa.

Ja esim. juuri se vaikka luonnostaan 178/78 on eri näköinen kuin vaikka 178/55. Niin onhan tuolla 78 kiloisella lihaksisto varmasti ihan eri näköinen kuin 55 kiloisella. 55-kiloinen joutuu kasvattamaan sitä lihasmassaa, jolloin tulos on treenatun näköinen eli eri näköinen kuin 78 kiloisella.

Ja kuten nimimerkki Hafolilla. Samanpituinen kuin minä, mutta 15 kiloa painavampana. Lihaksisto siis varmasti ihan erilaista kuin minunlaisella kukkakepillä. Eli ensin jos pääsisi vaikka siihen 70 kiloon saakka ja sitten vasta alkaisi treenata, niin ei näyttäisi miltään liaihalta bodarilta.

Mutta eilinen treeni minkä tein, oli puhdas voimatreeni ja siihen ajattelin panostaa.

Mutta eikö nesteet kehossa näytä aika lailla samalta kuin läski? Sellaiselta löllöltä? Tällaista ei kuitenkaan kavereilla (ja muillakaan tyypeillä? ole.

Mutta joku siinä kuitenkin täytyy olla. Itsellä on lihakset paljon enemmän esillä, vaikka läskiä on aika reilusti, koska olen treenannut. Kaverilla ei taasen ole lihakset esillä, eikä ole läskiäkään, koska ei treenannutkaan. Näytän treenatulta kevyempänä.

Vai onko sitten niin, että tällä kaverilla on lihaksistoa jo valmiiksi kehossaan suht paljon, mitä taas itsellä ei ole koskaan oikeastaan ollut (paino ollut siinä 55 kieppeillä) ja kun nyt sitten käyn salilla ja lihas kasvaa treenin takia, niin näytän erilaiselta, vaikka olen kevyempi. Eli lihaksisto on erilaista luonnostaan kuin mitä se treenatessa kasvaa.

Ja esim. juuri se vaikka luonnostaan 178/78 on eri näköinen kuin vaikka 178/55. Niin onhan tuolla 78 kiloisella lihaksisto varmasti ihan eri näköinen kuin 55 kiloisella. 55-kiloinen joutuu kasvattamaan sitä lihasmassaa, jolloin tulos on treenatun näköinen eli eri näköinen kuin 78 kiloisella.

Ja kuten nimimerkki Hafolilla. Samanpituinen kuin minä, mutta 15 kiloa painavampana. Lihaksisto siis varmasti ihan erilaista kuin minunlaisella kukkakepillä. Eli ensin jos pääsisi vaikka siihen 70 kiloon saakka ja sitten vasta alkaisi treenata, niin ei näyttäisi miltään liaihalta bodarilta.

Mutta eilinen treeni minkä tein, oli puhdas voimatreeni ja siihen ajattelin panostaa.
ne nesteet kerääntyy lihaksiin mikä näkyy sillä että lihakset näyttää isommilta, kun taas läski kertyy lihasten ulkopuolelle.

Sori, mokasin nuo omat mittani. Pituuteni on siis 187. Varmasti on lihaksisto erilainen, mutta ei se paino kaikkea kerro. Tunnen minäkin itseäni lyhyempiä ja painavampia kavereita monia, mutta ei se tarkoita, että ne näyttää lihaskimpulta. Älä tuijota näitä x/y-mittoja liikaa, katso edelleen sitä peiliä.

Jos haluat painaa 70kg ja olla treenatun näköinen, niin bodytreeni päälle ja safkaa. Jos et halua olla treenatun näköinen, niin älä treenaa ollenkaan.

Itse olen tosiaan ollut aina suhteellisen laiha ja treenannut samaan aikaan. Ei mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa, että massaa on vähän, mutta se näkyy lihaksena, kunhan tarkkaan katsoo. :D Jos haluat päästä siihen 70 kiloon saakka, niin en suosittele pelkkää voimatreeniä. Massa tulee syömällä. Oikein tehtynä vältät liian rasvan kertymisen, saat lihasta ja painat 70kg. Siitä oikein tekemisestä on topikkeja vaikka kuinka. :)

niin. mietippäs sitä, että kaksi kaverusta, jotka molemmat ovat 178cm ja painavat 55 kiloa rupeavat massakaudelle ja nostavat painonsa 70 kiloon. Toinen näistä kaveruksista käy massakauden salilla ja toinen pelaa pelkästään haloa (tai GTA:ta). Massakauden jälkeen, kumpi mahtaa näyttää lihaksikkaammalta ja kummalta löytyy päkin päältä löysä reppu? Kumman haba on isompi ja Kuka on heikoin lenkki?

löytyykö sulta maalaisjärkeä lainkaan

Tiedän kyllä mitä haet takaa, eli treenin avulla vaikutetaan siihen, miltä näyttää painonnousun jälkeen. Ja sen aikana.

Mutta edelleen se voimatreeni olisi itselle se paras vaihtoehto, näin ainakin luulisin. En vain oikein pidä siitä peilikuvasta, kun näytän treenatulta. En oikeastaan koskaan ole lihaksista välittänyt, innostuin treenistä vasta, kun en halunnut olla mikään laiha kukkakeppi. Mutta kun tuo kasvu ei ole ihan sitä, mitä haluaisin. Toiset ovat vankkarakenteisia, vaikka eivät ole treenanneet. Ja painavatkin enemmän kuin minä.

Sellaiseksi haluaisin itsekin. Ei kavereilla ole kasvaneet rintalihakset, kuten itsellä, mutta painavat silti enemmän kuin minä. Sama hauiksen tai reisien kohdalla.

Jos ei voi kasvaa, kuten haluaa, niin sitten keskittyy johonkin muuhun, kuten voimatreeniin.

Jos ei voi kasvaa, kuten haluaa, niin sitten keskittyy johonkin muuhun, kuten voimatreeniin.

tai vaihtaa lajia, vaikka uintiin?

taitaa punttaillu olla herralle vähän väärä laji.

Mutta saako voimaa mitenkään ilman lihasten kasvua?

Mielestäni esim. hauis on jo kasvanut hieman liikaakin, kun nivelet on sen verran pienet. Ei näytä hauis miltään kovin kivan näköiseltä pienten nivelten takia.

Mutta eikös ihminen punttaa sen takia, että saisi voimaa ja näyttäisi hyvältä? Pitäisi periaatteessa alkaa treenaamaan jälkeenjääneitä lihaksia ja jättää noiden kaikkien muiden treenattujen lihasten treenailu väliin. Sitten kun on koko kroppa samalla lähtöviivalla, niin alkaa siitä treenailemaan tasaisesti.

http://www.imdb.com/media/rm152409600/nm0004874

Tuossa on esimerkiksi Vin Diesel, joka on loistoesimerkki siitä, miten on treenattu todella ruman näköiseksi. Forkut ja käsivarsi luonnottoman suuret verrattuna ranteisiin, ja kyynärnivelen alue luonnottoman näköinen, kun hauis työntyy aivan liikaa esiin. Ranteet ensin reilusti isommiksi ja kyynärnivel paaaaaljon isommaksi.

Ei saatana sentään. Vinillä nyt vain sattuu olemaan tuollainen genetiikka, kuten sinullakin on omasi, eikä tuo näytä yhtään kummalliselta kädeltä kenenkään muun kuin sinun silmissäsi. Ei ne perkeleen ranteet voi kasvaa ja se on sanottu jo miljuuna kertaa. Nivelten paksuus on 99,9% genetiikkaa! Hyväksy se ja kehity, tai vaihda sukkien kutomiseen.

Ja sun ei todellakaan pidä alkaa treenaamaan pelkästään niitä jälkeenjääneitä lihaksia, sillä muuta sinun kropassasi ei varmasti olekaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
ei saatana! ooppa nyt sit hiljaa, sähän tietä YHTÄÄN mitään mistä puhut...
Vinin kädethän on helvetin upeet! Mä voisin jopa olla kuumana Vin Dieseliin sen käsien ansiosta! :D
Ihan tosi. Sä olet aivan liian neuroottinen tälle lajille... forgive it

Sitähän minäkin täällä kerroin, että käsivarteni näyttää pallolta, kun ojentajat ja hauis puskevat kasvavat ja puskevat esiin. Olkapäätreenillä en ole saanut mitään vaikutusta asiaan, vaikka olen tehnyt sitä samassa ohjelmassa kuin muitakin. Vai eikö olkapäätreenin ole tarkoitus paksuntaa olkapäätä? Sitä se ei ole tehnyt, kun taas hauis ja ojentajat ovat jo liikaakin siihen verrattuna.

Kyllähän Vinilläkin näyttää mielestäni hauis tyhmältä, kun kyynärnivel ja sen alue ei ole kasvanut samassa suhteessa.

Mutta ei punttailu sitten ole minua varten. Lenkkiä ole juossut ja sählyä pelaillut (olen pelannut jo 4 vuotta).

Ei saatana sentään. Vinillä nyt vain sattuu olemaan tuollainen genetiikka, kuten sinullakin on omasi, eikä tuo näytä yhtään kummalliselta kädeltä kenenkään muun kuin sinun silmissäsi. Ei ne perkeleen ranteet voi kasvaa ja se on sanottu jo miljuuna kertaa. Nivelten paksuus on 99,9% genetiikkaa! Hyväksy se ja kehity, tai vaihda sukkien kutomiseen.

Ja sun ei todellakaan pidä alkaa treenaamaan pelkästään niitä jälkeenjääneitä lihaksia, sillä muuta sinun kropassasi ei varmasti olekaan.

Juuri näin! :thumbs:

Ei ne perkeleen ranteet voi kasvaa ja se on sanottu jo miljuuna kertaa. Nivelten paksuus on 99,9% genetiikkaa!

No miten tuota sitten pystyy "tasavertaistamaan"? Oma hauis näyttää pienten nivelten takia epämuodostuneelta. Käsivarteni kasvaa vain yhteen suuntaan paksuutta, ts. hauiksen ja ojentajan suuuntaan. Pienet nivelet vain korostavat tuota ja varsinkin kyynärnivelen pienuuden takia käsivarsi ja forkut näyttää isoilta ja kyynärnivel on vain pieni "väliosa" siinä. Tietysti tulostakin on tullut, monen mielestä jo huimaa vauhtia ja olen myös itse huomannut kehityksen siitä, mitä olin ennen.

Itse en ainakaan tykkää todellakaan tuon näköisestä tuloksesta.

Ja eikä lihaksissa mitään vikaa ole, vaan siinä, että niiden kasvun takia alkaa juuri esim. pienet nivelet ja ohuet ranteet paistaa läpi. Vaikka olisi kuinka isot lihakset takia, ei mitään vikaa todellakaan, mutta mietityttää vain, miten nuo asiat paistaa läpi myöhemmällä treenauksella. Ts. kun lihakset kasvavat lisää. Silloinhan kokoero vain suurenee. Vin Dieselin lihaksissa ei ole mitään vikaa lainkaan, mutta nuo ranteet ja nivelet paistaa todella rumasti läpi noin treenatusta kropasta.

Eikä se, että on iso lihaksikas ja treenattu kroppa, vaikka sata kiloa lihasta, ei mitään vikaa tai rumaa itse lihaksissa, vaan noissa kokoeroissa. Todella isot forkut ja ohut ranne, niin kuin itsellä. Ts. verrattuna ranteen kokoon forkut on todella suuret jo puolen vuoden epäsäännöllisellä(!!!) treenillä. Samaten kuin hauis verrattuna kyynärniveleen. Siinä on hieman osviittaa, millaiset ranteet ja nivelet itsellä on. Vin Diesellillä nyt on kaksi kertaa suuremmat kuin itsellä, eli tuolla keholla paistaisi läpi oikein huolella.

täytyy kyl sanoo et jos kaveri menee väittämään et vin diesel on treenannu ittensä rumaks ni sit sulla kyllä viiraa päässä pahasti.

Siinä vaiheessa meni luotto viimeistään sun arviointi kykyyn ulkonäön perusteella ku menit ton murjasemaan :D

ja täytyy vielä sanoa että mä kyllä toivon ettet käy salilla ja sit pumpin jälkeen rupee kattomaan mikä näyttää hyvältä koska ei ne lihakset siltä ainakaan näytä koko ajan.

No periaatteessa treenattu rumaksi, kun juuri nuo nivelet ja ranteet on täsysin eri planeetalta, kuin lihaksisto.

Ja onhan tuossa Taylorillakin esim. kyynärnivel aika eri tasoa kuin hauis ja koko käsivarsi.

Saatais kyllä loppu tähän jatkuvaan keskusteluun jos heittäisit kuvan hauberistas..sittenpähän nähdään oletko oikeassa vai onko ''oma-kuvasi'' päin p:tä.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom