Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ainakin kilpabodauksessa pienistä nivelistä on vain hyötyä. Jos esim. polven (tai kyynärpään) alue on kapea, lihakset on helpommin näyttävän näköiset.

Lopeta nyt hyvä mies tuo sekoilu. Ihan samannäköinen sinä olet kuin kaikki muutkin

Tämän alusta loppuun lukeneena lähinnä tuntuu, että aikuinen mies etsii tekosyitä lopettaa salilla käynti. Aika säälittävältä tuntuu, ettei päätöstä uskalla tehdä ilman itsepetosta

Kuhan nyt vain kyselen lisää neuvoja treenaukseen.

Tarkoitus on aloittaa tuo ohjelma heti huomenna, kun salille vain pääsen.

mä sanoisin, että sä olet vähintäänkin neuroottinen tapaus. Kulutat kaiken ajan sun päivästä stressaamalla sun syömisiä ja treenaamisia. Kuulostaa vähän samalta, kuin jollain syömishäiriöisellä ihmisellä.

Mun ensimmäinen postaus tänne jo pitkään sivusta seuratulle foorumille. Tähän on kuitenkin jo pakko älähtää samaa kuin jo niin moni muukin täällä, et ensimmäinen ja ehkä ainoa ongelma threadin aloittajalla on päässä. Eli ihan ensiksi psykiatrin tai minkä hyvänsä vastaavan terapeutin kautta, joka osais auttaa sua ton uskomattoman matalan itsetunnon, asenneongelman ja neuroosia lähentelevän angstisi kanssa...

Sä puhut siitä, et sä oot VAAN 178 senttiä pitkä. Mä oon kuule peräti 168 senttiä pitkä ja vielä samaa sukupuolta eikä pituudelle voi kasvukauden päätyttyä enää yhtään mitään. Sun ensimmäinen askelees on hyväksyä ne asiat itsessäs mitä et voi muuttaa ja keskittyä niihin, joille voi tehdä jotain, jos ne on sellaisia asioita, jotka eivät sellaisenaan miellytä. Mä en voi pituudelleni mitään, mut ei se koskaan ole mulle mikään ongelma ollu (no okei... kaupassa tosin Ehrmannit on aina laitettu ylimmälle hyllylle ja mun pitää astua aina siihen alimmalle hyllylle ulottuakseni niihin...mut ei sekään mikään ongelma oo).

Mä kyl silti ymmärrän sun ongelmas, sillä mul on ihan sama kehon massan/painon nostamisen ongelma. Itelläni hommaa mutkistaa vielä se, et mun geneettinen perintö tekee lisämassan keräämisen hieman tavallist vaikeammaks, mut mä en odotakaan tältä harrastukselta pikavoittoja vaan tiedän painon nostamisen (mittasuhteet säilyttäen tai rasvat poissa pitäen) kestävän kauan ja vaativan säännöllistä ja määrätietoista työtä. Ymmärsin jopa, mitä tarkoitit tolla käsittämättömältä kuulostaneelta selitykseltä samanpituisista ja samanpainoisista, mutta erinäköisistä ihmisistä jos toinen on treenattu sellaiseksi ja toinen on luonnostaan sellainen. Sä et kuitenkaan ymmärtänyt, että vastaus siihen on sanottu täällä jo monta kertaa ja kyse tosiaan on vain lihaksen ja rasvan suhteesta. Pientä hienosäätöä voi toki yleismalliin tulla luuston rakenteesta ja vartalon eri osien keskinäisistä mittasuhteista ja lihasten rakenteesta, mutta yleisesti ottaen, esim. käsivarsi näyttää tasapaksummalta vain, jos rasva häivyttää lihaserottuvuutta. Ota huomioon, et rasvaa ei tarvitse tähänkään tehtävään olla paljoa eikä lihaserottuvuudessa menettävä välttämättä näytä vielä ollenkaan "läskiltä" tai ylipäätään sellaiselta, et sitä rasvamäärää voisi silmämääräisesti sanoa, et onko sitä paljon vai vähän (vrt. vaikka ihan ammattikehonrakentajat kisakunnossa ja muuna aikana... jo pieni ero rasvasuhteessa on merkittävä ero kun rasvaprosentti on ylipäätään pieni).

Mä en kans koko ketjun nyt lukeneena ymmärrä tota, et ensin sulla oli tarkoituksena lisätä massaa ja nyt sulla onkin tarkoituksena lisätä voimaa (koska sun mielestä massaa ei voi sun kohdalla lisätä) ja ylipäätään kaikki pitäis tehdä niin, et sä et näytä treenatulta. Sun ruokavalio on aika olematon sun kulutukseen nähden ja sisältää paljon väärää, jopa haitallista tavaraa. Käyt salilla kerran pari viikossa, teet siellä mitä sattuu ja kukaan ei edes tiedä, teetkö niitä edes oikein. Kerrassaan mieletön yhtälö. En yhtään ihmettele, jos kaipaamiasi tuloksia ei synny. Kovan työn takana se on mullakin, mut mä en oikeastaan kato puntaria vaan peiliä ja tarkkailen yleistä oloani. Välillä tulee antoisa ja palkitseva buusti, rauta tuntuu kevyeltä ja treeni soljuu eteenpäin kuin saukon mahaliuku lumirännissä. Välillä treeni taas on sellaista aapasuojuoksua et se on melkein motivaatioloukkaus samanaikaisia kanssapunttaajia kohtaan. Kun ei kulje ni ei kulje ja aina ei kulje. Joskus on vain huono päivä ja on parempi lähteä tekemään jotain muuta kuin vääntää väkisin itsensä hajalle. Ja siks niitä treenipäiviä, edes potentiaalisia, kandee olla useita, jotta ei jää viikon treenit yhden epävarman kortin varaan. Toisaalta, mä oon sua kymmenen senttiä lyhyempi, syön kolme kertaa enemmän päivässä ku sä ja silti paino ei paljoa ole noussut, vaikka lihaserottuvuus on kyl kasvanut ja lihasten kokokin näinä muutamana hassuna kuukautena, joina oon yrittäny aktiivisemmin salilla käydä. Eli jos todella syöt noin vähän niin ei sun useammin salilla kannata käydäkään. Laihdut vaan vielä enemmän. Mä pidin puolentoista kuukauden tauon ulkomaan matkan vuoksi vähän aikaa sit ja kuihduin silmissä kun ei tullu ravintoakaan mätettyä enää samalla volyymillä ku ei käyny juuri salillakaan. Mut se sama taso palaa aika pian takaisin, kun pääsee vaan takas samaan rutiiniin. Eli ei huolta. Se vanha kunnon perustotuus mitä täälläkin toitotetaan väsymiseen asti on se paras ja oikea. Syö enemmän kuin kulutat, treenaa säännöllisesti ja oikein, lepää riittävästi ja oikein. Ja tuloksia tulee. Jos ei tule, jossain kohtaa edellisistä mättää. Piste.

Mikä siis on se juttu, et sä et oikeasti pääse kuin kahtenä päivänä salille? Onko tosiaan niin, et sul ei oo minään muuna päivänä aikaa käydä missään vaiheessa edes aamulla tai myöhään illalla? Ja kuten täällä jo sanottiin, saliharrastuksen ei tarvii joka kerta kestää pari tuntia, ei edes yhtenä kertana. Se voi kestää puolesta tunnista puoleentoista. Joskus joku 40 minuutin pikatreenikin on aivan mahtava piristysruiske päivään ja antaa samalla lihaksille myös muistutuksen, et homma jatkuu yhä ja liialliseen inaktivoitumiseen ei ole mitään aihetta. Jos sulla ei ole aikaa muutamaa tuntia viikossa tuollaiseen harrastukseen, jonka annoit aluksi ymmärtää olevan hyvinkin tärkeä uusi osa sun elämää, ni toivottavasti et hanki koiraa tai jotain muuta vastaavaa, joka vie vieläkin enemmän aikaa.

Yks juttu vielä. Sanopa niille vanhemmilles, et kuinka hemmetissä teillä ei ole varaa ruokkia sua niin paljoa kuin sä haluat syödä, jos heillä on kuitenkin varaa täyttää sun kalorintarpeita hemuilla ja kaikella muulla roskalla, joka maksaa paljon enemmän? Täällä on jo nyt tullut helvetillisen iso lasti vinkkejä eri safkoista ja sellaisten tekoaineksista, jotka ei maksa paljoa mitään ja ovat erinomaista sapuskaa paljon kuluttaville salihöperöille. Seuraavan kerran kun ne sanoo, et muidenkin pitää saada ruokaa ja sä et voi syödä kaikkea, niin pyydät niitä yksinkertaisesti ostamaan enemmän ruokaa. Jos se on rahasta kiinni, niin pyydät jättämään ne karkit, jädet, keksit ja pitsat pois kokonaan ja ostamaan perusruoka-aineksia. Välillä oikein hirvittää katsella tollaisten suurtalouksien ostoskärryjä kassajonoissa kun kärryssä on 8/10 kaikkea paskaa ja täysin turhaa. Tarjoudu vaikka välillä tekemään itse koko perheelle kunnon kotiruokaa vastineeks. Ei aikuinen ihminen voi odottaa, et pötyä vaan tipahtaa pöytään säännöllisin väliajoin. Eli kauppalistaa kirjoittamaan, vanhemmat kauppaan ja jos et maksa ruokia itse, niin ainakin tee ne itse. Mielellään koko perheelle. Jos et osaa, ni tässä on hyvä sauma opetella, ja kaikki teidän perheessä tulee syömään paremmin ja terveellisemmin tästä lähtien.

Ja kitinä nyt ainakin lopetetaan heti alkuunsa. Joko haluat kehittyä ja kasvaa (kuten ymmärsin) ja raahaat sen lipputanko-olemukses sinne salille kunnon pöperöjen kera useaks vuodeks ja jätät turhat sösseilyt muissa aktiviteeteissa vähän vähemmälle (kuten jo uhkailit, muttet kuitenkaan niin tehnyt) TAI unohdat yksinkertaisesti koko homman, alat harrastaa jotain aivan muuta tai, vaikka kävisitkin salilla, niin ainakin unohdat tuollaiset kunnianhimoisemmat tavoitteet ja käyt salilla korkeintaan noita sun aerobisia liikuntoja tukevana lisämausteena, jos ensinmainittu vaihtoehto ei sulta mitenkään onnistu tai luonnistu. Niin yksinkertaista se on. Todelliset tulokset missä hyvänsä asiassa vaativat aina omistautumista ja sitoutumista, luonnetta ja asennetta, määrätietoisuutta ja sinnikkyyttä. Uskoa ja pitkäjänteisyyttä ja ennen muuta, realistisia tavoitteita, priorisoimista ja valintoja. Mun ohje sulle kaikessa elämässä: jos et nauti siitä tai et voi edes oppia nauttimaan siitä, älä tee sitä. Ei tässä ole mitään taikatemppuja olemassa. Ei tää ole mitään rakettitiedettä. Päinvastoin. Helppoa kuin lipunmyyntivaunuun astuminen...

Sori heti alkuun pitkästä viestistä. Pakko...

Iskikö Philautukseen yökyöpeli, hyvä hetki kirjoitella. Tai sitten oot vain aamuvirkku.

Oli kyllä hyvää asiaa J88:lle. Siinä tuli kiteytettynä jutut, joita tässä threadissa on jo parikymmentä sivua puitu. Jos J88:lla alkaa masennus ja itsesyytökset kolkutella, voit lukea philautuksen postin. Merkkaahan jo kirjanmerkiksi. Ei voi philautusta moittia huonosta aloituksesta foorumilla. Great

Hyvä teksti kyllä Philautukselta.

Kaupungin kuntosali on kiinni koko kesän, eli teen treenejä kotona. Salille hommataan halukkaille oma avain joskus myöhemmin.

Harrastus on tosiaan saanut aika radikaalin muutoksen siitä, mitä se oli alkuun uuden vuoden jälkeen. Ei ole oikein saanut pidettyä sitä harrastuksena. Tai hyvä, että liikunnasta tulisi elämäntapa, onhan se parempaa kuin löhötä sohvalla tai kitata kaljaa ja muuta roskaruokaa.

Rypsäriä olen nyt kotona ottanut ja muutenkin syönyt kaikki ylijäämäruoat. Itselle ei ole mitenkään vaikeaa olla syömättä mitään karkkeja ja paskaruokaa, eli tuskin siinä mitään ongelmaa tulee.

Töissä tulee liikuttua paljon ja rasitettua eri lihasryhmiä. Lisäksi kalastellessa tulee soudettua paljon.

Vaikka ruokaa ei paljon saisikaan, niin nyt rypsäriä vaan laitan peliin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
pakko sanoa että topicin aloittajan ainoa geneettinen ongelma on korvien välissä. sua ei selvästikään ole siunattu sillä osastolla.ei millään pahalla. Tässä hommassa tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja on oltava valmis tosiaan tekeen jonkin verran uhrauksia sen eteen. Ja miksi itket ruokaa mitä porukat tarjoaa jos kerran töissä käyt? eikö työstä saa rahaa ja rahalla ruokaa? vai oonko erehtynyt jossain? ostat vaan kananmunia, rahkaa ja raejuustoa omalla rahalla täydentään porukoitten pöperöitä. Ja jos käyt töissä niin kai voit ostaa salikortin jonnekin jossa voi treenata useammin ku 2krt/viikko, vai asutko jossain niin pienessä kylässä ettei oo muka muuta ku joku kaupungin sali?. unohdat kaikki hölmöilyt ja reenaat kovaa ja syöt riittävästi.(täältä löytyy kyllä ohjeita molempiin osa-alueisiin kun vaan jaksat lukea) Voima kyllä kasvaa ja niin kasvaa lihaskin, se on ihan varma. alko niin ihmetyttää tää topicci että oli itekkin eka postaus tehtävä. Veikkaan että jos tää kaveri ei oikeasti ole aika pahasti pihalla niin tää on vaan joku läppä.

Tänään sain treenin kulkemaan suht hyvin, ruokaakin on tullut syötyä, kunhan vain saisi tämän ruljanssin pyörimään.

En kuitenkaan vieläkään ymmärrä, miten pääsisin samannäköiseksi kuin esim. 80 kiloinen on jo luonnostaan. Onhan kaverininkin siinä 75-78 kilon paikkeilla, mutta kukaan porukasta ei näytä treenatulta, paitsi minä, 66 kiloisena. Pituuseroakaan ei ole kuin 1-2 senttiä suurimmaksi osaksi.

Läskistäkään ei voi olla kyse, koska itsellä on huomattavasti enemmän läskiä kuin muilla. Lihaserottuvuus huononee läskillä, mutta kellään ei kuitenkaan ole 12 kiloa läskiä kehossa, lähelläkään. Kuitenkin olen itse 10 kiloa kevyempi, enemmän läskiä, silti treenatumman näköinen. Kellään ei ole treenattuja rintalihaksia, hauista, ojentajia, vatsalihaksia, ym. eikä niin paljoa läskiä kuin minulla, mutta eivät silti näytä treenatuilta. Miten se voi olla mahdollista?

Läskin ja lihaksen suhteella ei tässä tapauksessa voi olla kovinkaan paljoa väliä, jos näin suuria eroja on. Jos kuitenkin 10 + kiloa on eroa, läskiä vähemmän, eikä käy salilla, pituuseroa 0-2 senttiä, silti ei näytä treenatulta, kuten minä.

Eikä tämä ole mitään keksittyä juttua. Moni tyyppi on luonnostaan sen 70 + kiloa, mutta eivät näytä treenatuilta.

Ja sehän mun tavoite olisikin, iso mutta ei mikään treenatun näköinen, jne.

Enkä kysy tätä millään pahalla, en vain ole saanut tähän mitään selvää vastausta ja uskon, että joku täällä tietää sen.

Mä en nyt ihan oikeasti ymmärrä mitä sä oikein haet? Haluat olla iso, mutta et treenatun näköinen? Miten se ylipäätään on mahdollistaa muulla kuin hankkimalla läskiä, jos nyt ei oteta sitä huomioon, että toiset on luonnostaan vankkarakenteisempia...

EDIT: Muutenkin yhtälö, jossa väität olevasi lihavampi kuin 10kg itseäsi painavampi ja silti "treenatumman" näköinen ei oikein kuulosta mahdolliselta. Pistäppä kuvaa omasta kehostasi ja kavereidesi kehoista, niin joku voi objektiivisesti sanoa kuka näyttää ja miltä. (Meinaan nyt sitä, että sinulla on todennäköisesti aika vääristynyt kuva joko omasta tai kavereidesi vartaloista.)

Aika moni tyyppi on minuun verrattuna vankkarakenteisempi. Ja sekös vituttaa.

Vankkarakenteisuus siis voi tuoda jopa 10 kiloa lisää ilman, että näyttää treenatulta tai että on läskiä.

Tuo valmiiksi vankkarakenteinen on juuri se, mitä olen yrittänyt hakea takaa. Näytän treenatulta ja lihaksikkaamalta, vaikka painan 10 kiloa vähemmän ja on enemmän läskiä.

Eli ei siis mitään mahiksia päästä samaan?

Tarkoitin henkilöä, joka on 75 kiloa eli vankkarakenteinen. Ei ole paljoa läskiä. Ei näytä treenatulta ja lihaksikkaalta.

Sitten on minä, joka olen 66 kiloa eli en vankkarakenteinen. Läskiä on enemmän kuin edellämainitulla, mutta näytän treenatulta ja lihaksikkaalta. Pituuseroa korkeintaan 2 senttiä.

Miten tämä voi olla mahdollista, jos toisella on 9 kiloa enemmän painoa? Vähemmän läskiäkin kuin itsellä, jolloin lihaserottuvuus on tällä kaverilla suurempi kuin itsellä, mutta ei kuitenkaan näytä treenatulta ja lihaksikkaalta.

Ei, tai väkisinkin näytät treenatulta jos hankit hartioihin leveyttä lihaksen muodossa (vahva/leveä selkä + massiiviset olkapäät) tällä saat toki enemmän "harteikuutta" mutta sillon näyttää jo vähän väkisinkin treenatulta. Mitä niin pahaa siinä ylipäätään on, että näyttää treenatulta? Itse arvostan esteettisesti paljon korkeammalle kehon, jota on kovalla työllä muokattu ryhdikkäämmäksi.

Et pääse kuten yllä sanottiin. Jos geenit ja rakenne on sellainen, että olet pieni nivelistä yms. "siro" niin ei siitä pääse mihinkään. Lihasta ja läskiä niin pääset isoksi, mutta tuskin samanlaiseksi mitenkään.

Toisaalta tietynlainen vankkarakenteisuushan on lihasta ja läskiä sopivassa suhteessa? :)

Eli valmiiksi vankkarakenteisena 75 kiloisena näyttää erilaiselta kuin samaan painoon treenannut. Tai siis viimeksimainittu näyttää treenatulta ja toinen ei.

Eli siinä mielessä lihaksen ja läskin suhde ei ole läheskään sama tulos näissä kahdessa asiassa, vaikka tyypit olisivatkin saman pituisia.

Enkä tarkoita pelkästään leveyttä vaan koko kropan lihaksistoa. Ojentajia, hauista, reisiä, jne. Koska muuten en näyttäisi treenatummalta alempipainoisena.

jos on kaksi ihmistä, jotka ovat saman pituisia, mutta eri painoisia, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin, että sillä painavammalla on joko enemmän lihasta, taikka enemmän läskiä. Luut ihmisillä kuitenkin painaa suhteellisen saman verran.

Tietysti jos on kaksi saman pituista ja saman painoista henkilöä, niin toisella se paino voi olla läskinä ja toisella lihaksena. Tietysti silloin se lihaksikkaampi näyttää vankemmalta ja tiukemmalta? Tai eikai mikään läskilöllö vankalta näytä...

Ei kukaan synny valmiiksi vankkarakenteisena. Ihmiset muokkaa kehoaan elämäntavoillaan. Hyvin syövä ja treenaava SAA vankkarakenteisen kehon, koska siihen tulee lihasta ja taas toisessa ääripäässä on saman pituinen kaveri, joka ei treenaa ja syö paskaa ja on läski, niin eihän siltä mitään lihaksia löydy, jotta se näyttäisi vankalta. se on vaan löysä kaveri. Deal with it. Susta tulee "vankkarakenteinen" kun syöt kunnolla ja treenaat, mutta jäät löysäks kukkakepiks jos et treenaa ja syöt mättöö.

Suurelta osin samaa mieltä kuin ipana|, mutta esim. hartioiden leveyteen ei voi paljoa treenaamalla eikä syömälläkään vaikuttaa edes kasvuiässä. Ja joillakin kyllä on luonnostaan ruumiinrakenne kuin ladon ovi, toisilla ei. Mutta tosiaan, luut ei paljon paina, eli ne selitää vaan ihan muutaman kilon painoeron (saman pituisilla kavereilla). Muu on sitten sitä jotain muuta. ;)

Olet aivan oikeassa. J88 on nyt hieman paranoidinen... Meet tekeen hauiskääntöä salille ja luulet huomena joutuvas ratkoon paidan hihoja, kun ei muuten enää forkut mahdu niistä lävitse. haloooooooo....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom