Massanlisäys hallitsee elämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nyt on vain alkanut vituttaan se, että olen ollut jo luonnostaan niin laiha ja näytän esim. 80-kiloisena aivan erilaiselta kuin joku toinen, joka on sellainen jo luonnnostaan. Tiedän sellaisen tyypin, eikä sillä ole paljoakaan rasvaa. Tällöin kun treenaan lihasta, niin ei se ole läheskään sama tulos. Koska ei ole treenannut 20 kiloa lisää lihasmassaa.
...
Joku täälläkin aloitteleva tyyppi, joka painaa vaikka 75 kiloa, on 80-kiloisena treenannut vain maksimissaan 5 kiloa lihasta, kun taas minä reilu 20. Siinä on todella, todella iso ero ja tietenkin näyttää täysin erilaiselta kropalta. Tai 40-kiloisella, joka treenaa 40 kiloa lihasmassaa, on aivan erilainen kroppa kuin minulla.
....
Kerropa nyt minulle mistä sinä tiedät miltä näyttäisit 80 kiloisena, jos et ole semmoinen koskaan ollut?

Luonnostaan jo sellainen ei näytä, mutta näytänkö minä?

Tarkoitat siis sitä, että joku näyttää 80 kg paremmalta, jos:
- luuston rakenne, hartioiden leveys esim. on luonnostaan leveämpi
- lihasten malli on näyttävempi

Jos nyt tarkoitat näin niin tietenkään et näytät samalta kuin se henkilö jolla luusto ja ns. malli parempi.

P.S. :kuvia:

Minä voin vastata kysymykseen, vaikka nainen olenkin. Paljon treenannut (naispuolinen) kaverini painaa "offilla" suurinpiirtein samanverran kuin minä, n. 65 kg, suurinpiirtein samalla rasvaprosentilla. EI näytä samalta kuin minä, koska on kymmenen senttiä lyhyempi, joten näyttää tietysti paljon lihaksikkaammalta! Miksi mietit noita painoasioita niin paljon? Kaikki eivät näytä samanpainoisina samanlaisilta!!

Tosiaan, hyviä pointteja. Sama kilomäärä lihaksia lyhyemmässä kropassa ei tietenkään näytä samalta, kuin pidemmässä.

Peilin eteen nyt ja kuvat tänne, niin ei tarvitse sen vaa'an päällä seistä ja pituutta mittailla.

Niin kai se sitten on.

Mutta kuinka paljon lihasta esim. kuukaudessa maksimissaan pystyy saamaan? Ja kuinka paljon lisää levypainoa tuossa ajassa pystyy saamaan, jos tekee vaikka 8 toistoa 3:n sarjoissa?

En niitä tavoitteita osaa tehdä, kun ei ole mitään hajua noista. Ts. olisi paljon helpompaa tehdä tavoitteita, jos olisi jokin kuva siitä, mitä hakee.

Ja kun käsien lihaksisto ei näytä kasvavan samaan malliin (hauis on karannut eteenpäin koko ajan ja käsivarsi on enemmänkin sellainen pallo), niin kannattaisiko varsineisen hauisliikkeen jättää kokonaan pois vähäksi aikaa, että muu lihaksisto ehtii mukaan? Olkapäätä tarvitsisi treenaa ihan julmetusti, vaikka kuitenkin joka treenissä olen sitä tehnyt ja jopa aloittanut pystypunnerruksella.

Niin kai se sitten on.

Mutta kuinka paljon lihasta esim. kuukaudessa maksimissaan pystyy saamaan? Ja kuinka paljon lisää levypainoa tuossa ajassa pystyy saamaan, jos tekee vaikka 8 toistoa 3:n sarjoissa?

Noi on niin yksilöllisiä asioita ja riippuu niin monesta asiasta, että on ihan mahoton vastata tollaseen kysymykseen.

J88: Ei joka treenissä kannata samaa lihasryhmää treenata, pitäähän sen ehtiä palautuakin jossain välissä. Paitsi jos treenaat yksijakoisella. Minkäslaisella ohjelmalla oikeen treenaat, pistäppä näkyviin niin katotaan onko siinä muutettavaa!

Tarkoitin sitä, että olisi järkevät tavoitteet. Siis sellaisia, jotka olisivat mahdollisia toteutua. Nythän sitä voisi ajatella hankkivansa 20 kiloa lihasta viikossa, mikä tuskin on mahdollista. Tai sitten kilon lihasta vuodessa, mikä varmasti ylittyisi paremmalla sitoutumisella aika paljon. Nyt kun ei ole mitään hajua siitä, kuinka paljon lihasta saisi jossain ajassa tai kuinka paljon levypainoa on mahdollista saada jossain ajassa, niin on aika hankala tehdä mitään tavoitteita. Eli en todellakaan osaa tehdä minkäänlaisia tavoitteita.

Äsken tein treenin, mutta silti käsivarsi on ruman näköinen pallo hauiksen kohdilta, vaikka en tehnyt hauisliikettä lainkaan. Punnerruksia, pystypunnerrusta, kulmasoutua, jne. Kyynärpään ja varren seutua pitäisi saada treenattua ahkerasti, samaten kuin pystypunnerruksessa olkapäät jää jälkeen koko ajan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tarkoitin sitä, että olisi järkevät tavoitteet. Siis sellaisia, jotka olisivat mahdollisia toteutua. Nythän sitä voisi ajatella hankkivansa 20 kiloa lihasta viikossa, mikä tuskin on mahdollista. Tai sitten kilon lihasta vuodessa, mikä varmasti ylittyisi paremmalla sitoutumisella aika paljon. Nyt kun ei ole mitään hajua siitä, kuinka paljon lihasta saisi jossain ajassa tai kuinka paljon levypainoa on mahdollista saada jossain ajassa, niin on aika hankala tehdä mitään tavoitteita. Eli en todellakaan osaa tehdä minkäänlaisia tavoitteita.

Luepa vaikka ensin joku bodaukseen liittyvä kirja, esim Massaa! Voimaa! sieltä saat hyviä vinkkejä ja tietoa asioista!

Ei ne muutokset kehossa tule näkyviin heti treenin jälkeen, vaan vasta pitemmällä aikavälillä! Turhaa sitä on itkeä, että eipä olkapäät kasvanu vaikka just niitä reenasin! Taidat kyllä olla pihalla ku lumiukko näissä asioissa!

Ja ekaks sun kyllä pitää hommata joku järkevä ohjelma, millä reenaat tasapuolisesti koko kehoa!

Äsken tein treenin, mutta silti käsivarsi on ruman näköinen pallo hauiksen kohdilta, vaikka en tehnyt hauisliikettä lainkaan. Punnerruksia, pystypunnerrusta, kulmasoutua, jne. Kyynärpään ja varren seutua pitäisi saada treenattua ahkerasti, samaten kuin pystypunnerruksessa olkapäät jää jälkeen koko ajan.

sie oot tyhymä, en voi muuta sanoa. Rupee pelaa jalkapalloa tai salibandya niissä sun ei tarvii ajatella niin paljon.

käsivarsi on ruman näköinen pallo hauiksen kohdilta
Mua kiinnostais kyllä nähdä tää käsi. Voitko ottaa vaikka kuvan ja laittaa tänne näkyviin? Ota vaikka pelkästä kädestä sillei, ettei kasvot näy, jos et halua, että joku sut tunnistaa. En nimittäin oikein ymmärrä, että miltä näyttää, kun käsi on ruma pallo :wtf:. Siis jos siellä hauis erottuu hyvin, niin eikös se ole vain hyvä juttu? Tai jos et halua, että lihat näkyy, niin sitten vaan hankit siihen läskiä päälle.

Olen todella pihalla näistä asioista, olet ihan oikeassa.

Onhan minulla ollut jo vaikka kuinka monta ohjelmaa, yhdestäkään ei ole tullut yhtään mitään. Homma menee reisille joka kerta. Syynä on ollut esim. se, että teen edelleen vatsalihaksia 2,5 kilon levypainon kera. Kohta jo puoli vuotta tehnyt. Joskus jaksan 4:llä kilolla, usein kuitenkin tuolla 2,5:lla. Tänäänkin meni vain osittain fuskaten tuo 3x15.

Aina ajattelen, että nyt alkaa kehittyminen (levypainojen lisääminen), mutta ei. Homma tyssää aina. Välillä jaksaa tehdä isommilla painoilla, mutta joskus taas ei, jolloin palataan taas alkupainoihin. Muutaman kilon välillä olen tuskistellut joissain liikkeissä kohta jo puoli vuotta. Siis vaikka maanantaina jaksaa 3 kilon levyllä, mutta keskiviikkona ei mene millään. Siinä sitten ihmetellään.

Sitten ohjelma vaihtuu (jos vaikka johtuisi muiden liikkeiden tuomasta väsymyksestä), kuitenkin aloitan niistä painoista, mihin olen viimeksi jäänyt. Pystypunnerruksia olen tehnyt joka treenin ohella kuukauden verran, lisäpainoa on tullut 3 kiloa. Ei vain nouse.

Uuden vuoden jälkeen treenasin todella ahkerasti ja säännöllisestä, mutta samanlaista jahkaamista se oli silloinkin. Milloin oli vähemmän painoa ja milloin enemmän.

Kirjojen luku ei auta, jos pääse toteuttaan niitä ohjeita, mitä siellä sanotaan (vrt. allekirjoittanutta). Sielläkin sanotaan tietenkin painojen lisäämisestä, mutta en ole vielä keksinyt, kuinka se tehdään. Mardella oli varmasti erittäin toimiva systeemi aiemmin (2,5 kiloa viikossa), mutta ei toimi itsellä niin millään. Tuon painon olen saanut lisättyä puolessa vuodessa, että silleen.

Sun täytyy aloittaa se progressio (eli painojen lisääminen) PALJON alempaa, kuin sun tämänhetkisestä maksimista. Kokeile vaikka tuolla Marden laittamalla ohjelmalla, mutta aloita sellaisesta painosta, joka on vaikkapa 60% niistä painoista, joilla jaksat nyt juuri ja juuri tehdä nuo sarjat. Siis jos esim saat nyt penkissä tehtyä sarjat 50 kg:lla, niin aloitat ton ohjelman siten, että teet penkkiä 30 kg:lla. Näin pääset kasvattamaan sarjapainoja, ja olen varma, että kun tulee aika nostaa ne tämän hetkistä maksimia korkeammalle, niin se myös onnistuu.

Edit: Tässä on myös erinomaisen hyvältä vaikuttava ohjelma sun tilanteeseen. Maltat noudattaa sitä pari-kolme kuukautta, niin voin vannoa, että tuloksia tulee.

Juuri nyt ei oo kuvaa näyttää ja on kyllä ollu aika koominen ketju todellakin.

Veikkaisin kuitenkin, että käsi näyttää pallolta sen takia, että olkapäätreeni on jäänyt jälkeen. Eli olkapää ei ole oikeastaan kasvanut paksummaksi ja hauis taasen päässyt hyvään vauhtiin + kyynärpään aluekaan ei ole kasvanut, niin käsi alkaa näyttään pallolta.

Täytyy tässä nyt vain yrittää saada jotain aikaan, vaikka juuri tuolla Mattih3:sen ohjelmalla.

Kyynärpään alue? Etkö sä tiedä käsivarresta muita lihaksia kuin hauiksen? Jos hauiksia ja ojentajia on treenattu tasapuolisesti, niin ojentaja on kyllä paljon isompi kuin hauis.

Olen treenannut myös ojentajia, mutta juuri ne vaikuttavat siihen pallomaisuuteen, koska ne ovat hauiksen nk. vastalihaksia. Ja juuri se, että käsivarressa kasvaa vain tämä osa, käsi näyttää pallolta varsinkin treenin jälkeen ja todella soikealta levossa.

Nyt näyttää siltä, että lihasta on todella laihassa kädessä, koska lihasten ulkopuolinen alue ei kasva paksuutta. Kyynärpäätä ja sen vastapuolta täytyisi suurentaa jonkun verran, nyt kyynärpään alue on ohkanen ja pieni pätkä forkun ja hauiksen välissä, on kanssa niin epätasapuoliset toisiinsa nähden. Varsinkin jos hauis vielä kasvaa, niin kokoero suurenee sitä mukaa.

Ja kyllähän se on hyvä, että hauis ja muutkin lihakset näkyvät, mutta ei silloin jos kokoeroa muuhun kroppaan on paljon.

Olen treenannut myös ojentajia, mutta juuri ne vaikuttavat siihen pallomaisuuteen, koska ne ovat hauiksen nk. vastalihaksia. Ja juuri se, että käsivarressa kasvaa vain tämä osa, käsi näyttää pallolta varsinkin treenin jälkeen ja todella soikealta levossa.

Nyt näyttää siltä, että lihasta on todella laihassa kädessä, koska lihasten ulkopuolinen alue ei kasva paksuutta. Kyynärpäätä ja sen vastapuolta täytyisi suurentaa jonkun verran, nyt kyynärpään alue on ohkanen ja pieni pätkä forkun ja hauiksen välissä, on kanssa niin epätasapuoliset toisiinsa nähden. Varsinkin jos hauis vielä kasvaa, niin kokoero suurenee sitä mukaa.

Ja kyllähän se on hyvä, että hauis ja muutkin lihakset näkyvät, mutta ei silloin jos kokoeroa muuhun kroppaan on paljon.
Nuo taitaa olla sun mielikuvituksen tekemiä tepposia... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom